Zobacz pełną wersję : Czyszczenie przepustnicy.
danieljachec
07-03-08, 14:44
Witam,
chcę wyczyścic przepustnicę w D15Z3, nigdzie na forum nie znalałem informacji jak to zrobić.
być może pomożecie.
pozdawiam
a w czym problem... ??
odkrecasz od kolektora, pozaznaczaj tylko przewody podcisnieniowe i inne, tak zebys pozniej sie nie pomylil przy podlaczaniu. uwazaj tez na to zeby nie zepsuc uszczelki papierowej. jak odkrecisz to bierzesz szmatke i benzyne ekstrakcyjnai do dziela(mozesz sez zanurzyc w jakims pojemniku z benzyna zeby te kanaly sie oczyscily.
Lepiej zaopatrzyc sie w nowa uszczelke za wczasu. U mnie zostaly wióry ze starej.
skolopendra
07-03-08, 19:35
chcę wyczyścic przepustnicę w D15Z3
a co się dzieje że chcesz ją czyścić ?
Możliwe, że bezpośrednio po czyszczeniu przepustnicy należy również wyregulować wolne obroty. W silnikach Mitsubishi tak się robi być może w Hondach też.
danieljachec czy do czyszczenia przepustnicy zmusza Cię to, że wolne obroty są bardzo niskie?
skolopendra
08-03-08, 10:23
W silnikach Mitsubishi tak się robi być może w Hondach też.
w hondach się nic nie reguluje w takim przypadku
co najwyżej robi się reset kompa ,ale nie po czyszczeniu przepustnicy :)
co innego po myciu krokowego
danieljachec
10-03-08, 09:43
Zabierałem się za czyszczenie silniczka krokowego więc chciałem przy okazji przeczyścić przepustnicę.
Objawy były takie że był słabszy, i wolniej reagował na pedał gazu.
W chwili obecnej jestem już po czyszczeniu krokowego, a przepustnicę sobie odpuściłem bo nie znalazłem informacji jak to zrobić i nie miałem zapasowych uszczelek.
Czyszczenie krokowego + reset troche pomogło, jest trochę mocniejszy.
jest trochę mocniejszy.
nie przesadzaj... po czysczeniu krokowego ?? :d :d to chyba sugestia byla...
mozna regulowac silniczek krokowy jest taka jakby srubka na krokowym i sie kręci to az samochod zaczyna chodzic ledwo ledwo i wywala błąd,gasi sie i odpala i wtedy wolne obroty są ideał:).kolega z Aso mi to zrobił i bangla:)ale mocy nie podnosi;]
danieljachec
10-03-08, 14:31
być może to sugestia :speszony:
a może po prostu reset kompa zrobił swoje :d
być może to sugestia :speszony:
raczej na pewno
a może po prostu reset kompa zrobił swoje :d
to tez nie wplywa na moc...
SPUTNIK1957
15-03-08, 14:51
Panowie a ja mam takie pytanie czy do tego potencjometru okreslającego kąt otwarcia przepustnicy można się dostac z wierzchu tak aby nic nierozbierać, bo chodzi mi konkretnie o to że chciałbym prysnąć tam specjalnym srodkiem do potencjometrów a w mak tych rzeczy niechcę rozbierać by się tam dostać :)
Niestety jest to część nierozbieralna. Jeżeli usuniesz śruby zrywne sam nie ustawisz ponownie dobrze.
mam pytanie, dzwoniłem przed chwila do ASO w gdańsku zapytać sie o tą papierowa uszczelkę do przepustnicy i ta "ósemkę" do korkowca gość zawołał 70 ziko za papierową i 40 za niby "ósemkę" tylko on mówił ze są połączone 3 kółka wiec juz nie ósemka. o co chodzi? czy to naprawdę tyle kosztuje czytałem na forum ze ludzie kupowali w ASO za 12 zł. Ma ktoś może numer tych uszczelek? chciał bym w końcu wyczyścić przepustnice i krokowca bo obroty mi znowu zaczęły spadać
pytanie, dzwoniłem przed chwila do ASO w gdańsku zapytać sie o tą papierowa uszczelkę do przepustnicy i ta "ósemkę" do korkowca gość zawołał 70 ziko za papierową i 40 za niby "ósemkę"
kolego w silniku d14a8 nie ma papierowej uszczelki przed przepustnicą jest metelowa o grubosci 6 mm i dlatego tyle kosztuje(uzywa sie jej do odmulenia silnika d14a7, ja ma taka własnie załozona http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11872&highlight=d14a7+fotki) mozesz ja smiało zdjac (tylko ostroznie) i potem złaozyc, robiłem czyszczenie przepustnicy i korokowego u siebie i nie wymieniałem uszczelek ta "ósemka" jest to faktycznie oring połączone dwa kółka odkrec krokowy wyjmij ja tylko nie mocz w benzynie ekstrakcyjnej lub w nitro bo spuchnie wymyj krokowy załoz oring i skrec.
p.s broń Boze nie majstruj przy potencjometrze od konta otwarcia przepustnicy bo mozesz narobic bigosu...
jaki bys jednak narobił bigosu to mam w zapasie kpl przepustnice i krokowy do d14a8.
dzięki abarth81 pobawię sie w weekend z tym dobrze ze obejdzie sie bez nowych uszczelek:D
Witam! Mam taki mały problem. Czyściłem przepustnicę w swoim B16A2, i teraz mam lekko wyższe obroty.. cały czas są na 1 tyś i nie schodzą niżej... tego samego dnia jeszcze było tak, że jak puszczałem gaz to obroty spadały.. a później same podskakiwały na ok 2 tyś i znowu spadały.. teraz jest już lepiej bo po odpuszczeniu gazu normalnie spadają na 1 tyś..w tym samym czasie majstrowałem trochę przy akumulatorze i nie wiem, czy może coś z tym związane jest.. może reset kompa?
Mam podobnie, tylko u mnie po czyszczeniu kroka i przepustnicy, po dodaniu gazu, obroty spadają do 1000 i po ok. 2 sek na 750.komp resetowany i dla świętego spokoju uczony.Co to może być?
skolopendra
14-06-09, 11:09
Czyściłem przepustnicę w swoim B16A2, i teraz mam lekko wyższe obroty.
wygląda na lewe powietrze
po czyszczeniu kroka
może czyszczeniem go dobrudziłeś ?
dosłownie go wypolerowałem.chodzi bardzo lekko.
skolopendra
14-06-09, 11:48
dosłownie go wypolerowałem.
ciekawe podejście :) ,może jednak przesadziłeś i przycina się ?a benzyna ekstrakcyjna był,czy na sucho
chodzi bardzo lekko (nie przycina się) z wypolerowaniem to taka przenośnia.
a benzyna ekstrakcyjna był,czy na sucho
Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wyczyścił na sucho...że niby jak odkurzaczem???:rolleyes:
skolopendra
14-06-09, 13:42
chodzi bardzo lekko (nie przycina się)
inaczej się układ zachowuje po dodaniu napięcia ,no chyba ze masz stricte mechaniczną zasuwę ?
Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wyczyścił na sucho...
ja już o wielu rzeczach czytałem dlatego by mnie to nie zdziwiło :) nawet ta polerka ...
tak czy inaczej coś zrobiłeś nie tak ,chyba że ten sam problem występował juz wcześniej
Jeśli w palcach obraca się idealnie tzn ze jest dobrze wyczyszczony. Jak podłączę napięcie i się przycina tzn. że z napięciem jest coś nie tak,(błędów nie wyświetla) Tam jest zwykły elektromagnes czy jakiś inny wynalazek? Problemu nie było wcześniej, ale tak się zastanawiam czy te obroty z czasem same się nie ułożą.
Jeśli chodzi o za wysokie obroty po czyszczeniu, to sprawa jest bardziej skomplikowana- dopiero co to przerabiałem a specjaliści jeszcze bardziej psuli.
Najpierw się upewnij, kilka razy, że wszystko dobrze podłączyłeś i nie uszkodziłeś żadnego wężyka. Potem upewnij się jeszcze raz... Czy dobrze zalozyles uszczelke pod przepustnica? Czy po czyszczeniu zastosowales nowe uszczelki, lacznie z o-ringiem pod srubka do regulacji wolnych obrotow ? (duza szansa, ze po czyszczeniu szlag ja trafil - tak bylo u mnie, o-ring dostepny w ASO razem ze srubka).
Czy po czyszczeniu robiłeś regulację wolnych obrotów według manuala? Jeśli tak, to odpinałeś wtyczkę od IACV. Pytanie, czy odpiąłeś ją na pracującym silniku. Należy ją odpinać na zgaszonym, odpalić, regulować, zgasić - inaczej komputer MOŻE (zdarza się raz na ileś razy albo jeśli coś innego było regulowane) nauczyć się "głupot" i właśnie taki będzie efekt. Wtedy pozostają dwie opcje: wgranie nowych parametrów w ASO (reset, nawet kilkukrotny, nie pomaga! A wręcz szkodzi!), albo... poczekać. Poczekać aż "nabijemy" kilkadziesiąt odpaleń silnika - plotka mówi o 40, nie wiem ile to było u mnie ale coś koło tego. Inna plotka mówi o odłączeniu akumulatora na kilka godzin - nie wiem ile w tym prawdy. U mnie przeszło po którymś odpaleniu.
Kiedy już sprawdzisz czy wszystko dobrze podłączyłeś i czy wszystko jest szczelne, musisz sprawdzić, czy nie uszkodziłeś przepustnicy lub czy po prostu po wyczyszczeniu jej z nagaru, w "jałowej" pozycji nie puszcza zbyt dużo powietrza - nie jest wystarczająco szczelna. Ja proponuję zrobić to tak: zaznaczyć sobie na śrubce regulacji wolnych obr. na przepustnicy aktualne ustawienie (żeby moc do niego wrocic jakby co), zacząć robić regulację według manuala ale tak, żeby sprawdzić, czy wkrecajac srubke do konca/prawie do konca silnik gasl albo przynajmniej spadal duzo ponizej tych "manualowych" 450obr. Jesli sie nie da to znaczy, ze gdzies jest nieszczelnosc. Prawdopodbnie trzeba bedzie zmienic fabryczne polozenie "jalowe" klapki przepustnicy. Z czasem szczelnosc sie zmienia, przez nagar, wytarcie elementow... I po czyszczeniu nagar nie uszczelnia. W ASO robia to za pomova oleju o odpowiedniej gestosci - reguluja tak, zeby nie przeplywal przy zamknietej klapce.
Jako ze nie wiadomo jak gesty to olej, "mniej wiecej" mozna to ustawic tak: ustawic tak aby klapka ocierala (slychac jakby "puk" przy otwarciu - OTWIERAC TYLKO KOLKIEM DO KTOREGO PRZYMOCOWANA JEST ZWYKLE LINKA GAZU, przepustnica musi byc wyjeta z samochodu), wkrecac srubke regulacji klapki az bedzie sie otwierac bez tego dzwieku, Dokrecic kontrę na śrubce, sprawdzic. Nie ruszaj tego, jesli nie potrafisz byc bardzo delikatny i nie masz duzo czasu. Pamietaj, ruszasz to na wlasna odpowiedzialnosc.
Pozniej trzeba przeprowadzic reset i nauke (od zimnego silnika), regulacje wolnych obrotow srubka na przepustnicy (na rozgrzanym), ponowny reset (znow od zimnego, wiec po 4 godzinach).
Najlepiej poczekac te kilkadzesiat odpalen, albo odlaczyc aku na 8 godzin, moze pomoze... Jesli nie, proponuje udac sie do dobrego sprawdzonego specjalisty.
nie regulowałem, bo nie jestem pewien czy trzeba tam dłubać. problem jest taki , że odjęciu gazu,gdy obroty spadają,zatrzymują się na chwilę (ok 2-3 sek) po czym schodzą do poziomu 750. i taki poziom trzymają(nie falują i nie wiszą na wyższych).
zatrzymują się na chwilę(2-3 sek) na 1000rpm
A może źle podłączyłeś linkę gazu, tzn. jest zbyt napięta albo nie pracuje płynnie?
Później trzebaby zobaczyć, jak pracuje przpustnica - podłączyć się miernikiem pod czujnik TPS i patrzeć co się dzieje, kiedy te obroty się wieszają na te 2-3 sek na 1k. Jeśli to przepustnica się wiesza, to będzie to wyraźnie widać - poszukaj w manualu, tam jest opisane jak się sprawdza TPS - gdzie się trzeba wpiąć miernikiem i co mierzyć.
Ja zrobiłbym drugi test, który wykluczy tzw. silniczek krokowy (nie wiem jaki masz silnik i jak jest w którym, w D15Z8 nie ma "silniczka krokowego", jest IACV - zawór regulacji powietrza biegu jałowego, to tak naprawdę elektromagnes, zawór i sprężynka). Poszukaj w manualu jak się reguluje wolne obroty śrubą na przepustnicy, ale nie reguluj. Rozgrzej silnik, zgaś, odłącz wtyczkę od IACV, odpal, utrzymaj pedałem gazu obroty na ok. 1k RPM przez 30-60 sek i powoli opuszczaj, jeśli są dobrze wyregulowane to nie zgaśnie tylko zostaną na ok. 450RPM ale to teraz nie jest bardzo istotne czy są dobrze wyregulowane :) Wtedy gazując, prawdopodobnie będziesz widział czy dalej się wieszają na tych 1k RPM, jeśli nie to ma tu coś do rzeczy IACV. Tylko będziesz musiał uważać kiedy obroty będą spadać poniżej tych 450 żeby nie zgasł, tzn. zanim spadną niżej lekko je podnieść pedałem gazu.
Jeśli JA miałbym sprawdzać co jest, to właśnie tak bym zrobił, ale nie nakłaniam Cię do takich testów jeśli się w tym nie czujesz mocny. Poza tym to tylko moje domysły, nie jestem specjalistą... Przyczyną może być też lewe powietrze - tzn. coś źle poskładałeś albo środek którym czyściłeś albo sam demontaż uszkodził jakąś uszczelkę lub o-ring.
spokojnie,już chyba ustabilizowały się same.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.