PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań po zakupie Civica...



Cegła
06-03-08, 23:55
Witam Wszystkich serdecznie :)

Dziś stałem się właścicielem Civica 3D '92 D15B2 i mam... kilka pytań :)

1. Drzwi kierowcy są opuszczone o ok 1 cm :/ zauważyłem to w kliku civicach które oglądałem, da się to naprawić w prosty sposób ?

2. Silnik jest zaaaamuuuloooonyyyy. mam wrażenie że ciągnie do 3,5-4k rmp, dalej idzie z wielkim trudem. W przyszłym tyg czeka go wymiana oleju i świec,a także rozrządu...może też przewodów ? Jak nie pomoże to ... kat ? Przebieg ~170k km

3. Auto niby ma klime. Dziś nie zauważyłem jej działania, pomimo że było dość ciepło. Auto natomiast podnosi obroty silnika do 1,5k rmp po włączeniu klimy. Po pary minutach sytuacja na postoju wygląda tak jak bym naciskał gazu, obroty spadają z 1,5 do 0,7 i wracają do 1,5 .... a w środku ciepło tak jak było :/ no i freon niby jest :/

4. Przy lekkim teście :d po dojściu do ok 6k rmp zaświeca się miło kontrolka check engine... za każdym razem :/

Pomimo tych kilku drobnych wad cieszę się że stałem się posiadaczem Civica :afro: :D

MrcZk
07-03-08, 09:27
Czesc!

1. przy zawiasach masz sruby(po dwie na zawias), luzujesz je prosisz kolege aby podciagnal drzwi do gory a Ty przykrecasz sruby-Done(przynajmniej ja tak robilem jesli ktos zna inne rozwiazanie niech napisze:)

2.instalacja gazowa jest? jak to wydaje Ci sie? masz obrotomierz to widzisz jak idzie :) a zazwyczaj to hondzie zaczynaja zyc po przekroczeniu 3 tys, wymieniaj wszystkie podstawopwe rzeczy ktore sie wymienia po zakupie(sprzedajacy mogl sciemniac ze wymienial), olej i inne plyny(chociaz sprawdz te inne), kable , swiece , sprawdz tuleje klocki i ogulnie to co umiera smiercia naturalna, zaden tam kat takie rzeczy to gdy podstawa nie zadziala bo moze by wiele powodow dlaczego autko nie ma mocy.

3.klimy nie mam wiec sie nie wypowiadam :d

4.i jeszcze raz pytanie: instalacja gazowa jest? jak nie ma rob samodiagnostyke(w wyszukiwarce znajdziesz)


i bardzo dobrze ze sie cieszysz :) sam sie nadal ciesze kazdego dnia gdy juz z daleka widze moja mala czarna sucz :agent:

skolopendra
07-03-08, 09:42
wymiana oleju i świec,a także rozrządu...może też przewodów ? Jak nie pomoże to ... kat
sprawdź kata,podejrzewam że będzie do wyrzucenia ,i filtry wszystkie wymień

i powinno być ok

zieloo007
07-03-08, 09:46
1. Drzwi kierowcy są opuszczone o ok 1 cm :/ zauważyłem to w kliku civicach które oglądałem, da się to naprawić w prosty sposób ?
Wstaw nowe zawiasy, będziesz miał spokój na bardzo długo.Używane zawiasy nie są drogie.


2. Silnik jest zaaaamuuuloooonyyyy. mam wrażenie że ciągnie do 3,5-4k rmp, dalej idzie z wielkim trudem. W przyszłym tyg czeka go wymiana oleju i świec,a także rozrządu...może też przewodów ? Jak nie pomoże to ... kat ? Przebieg ~170k km
Wymień filtry przede wszystkim, świece i kable zapłonowe.Jak nie pomoże to sprawdź ECU


3. Auto niby ma klime. Dziś nie zauważyłem jej działania, pomimo że było dość ciepło. Auto natomiast podnosi obroty silnika do 1,5k rmp po włączeniu klimy. Po pary minutach sytuacja na postoju wygląda tak jak bym naciskał gazu, obroty spadają z 1,5 do 0,7 i wracają do 1,5 .... a w środku ciepło tak jak było :/ no i freon niby jest :/
Nie mam klimy-nie wiem.Na pewno nie powinny wzrastać obroty.Może regulacja zaworów pomoże :d


4. Przy lekkim teście :d po dojściu do ok 6k rmp zaświeca się miło kontrolka check engine... za każdym razem :/
Jeszcze raz sprawdź ECU


Pomimo tych kilku drobnych wad cieszę się że stałem się posiadaczem Civica :afro: :D
To bardzo dobrze, że cieszysz się, Hania to najlepszy samochód pod słońcem.I nie poddawaj się mimo kilku usterek.Jak je usuniesz bedziesz w 100% zadowolony z autka.
Pozdrawiam. :aloha:

drypaul
07-03-08, 10:14
Wymiana przewodów wn, świec, oleju, rozrządu, regulacja zaworów, zapłonu, przeczyszczenie kopułki i palca i moja Hania dostała skrzydeł... :aloha:
W Twoim przypadku również może być podobnie :d

Gelzak
07-03-08, 10:23
Ja wypowiem się co do klimy:

Przy chłodnicy klimy masz kostki - przekazniki i mozliwe że któryś z nich padł.
Ja tak mam i objawia sie to tym ze jak właczam klime przyciskiem z kabiny to włącza mi się wiatrak od klimy obroty minimalnie się podnoszą ale sama sprężarka się nie włącza. (Stwierdzone przez elektryka)

Sprawdz jak jest u Ciebie na sprężarce, bo jest na jej kole tzw. sprzęgło (cienkie kółko przylegające do koła na którym jest założony pasek od klimy) które nie powinno się krecić kiedy jest wyłączona klima a dopiego kiedy ja włączasz guzikiem.

Ewentualnie jak mi się dzisiaj uda to zrobie fotki.

Jak coś źle napisałem proszę mnie poprawić bo też nie mam wielkiego doświadczenia z klimą

Skoti
07-03-08, 10:40
Co do klimy mam to samo, po załączniu wskakuje na ok 1-1.2tys obrotów. Z tego co się dowiedziałem normalna rzecz. Komputer automatycznie podnosi obroty ze względu na większe obciązenie.

Cegła
07-03-08, 14:25
O jaki szybki odzew, nie spodziewałem się :D

Auto NIE jest zagazowane (a fu :D) czystej krwi benzyna.

Umówiłem się z mechanikiem na koniec przyszłego tygodnia. Sam jestem ciekaw co z tego będzie....

Podobno auto stało we Włoszech nie ruszane przez ~rok :/ później jeżdżone okazyjnie przez kilka miesięcy w PL...

wymienię zawias tylko zrobi się trochę cieplej.

A wracając do klimy... Wiem że wzrost obrotów po włączeniu występuje, ale czemu później występuje taki efekt dodania gazu :/ ? Czy w waszych samochodach SŁYCHAĆ jak włącz się sprężarka od klimy ? Bo u mnie nie... chyba będę musiał się przejechać z tym do elektryka :/ jak będę miał chwilke w pracy to wyskocze i zobacze to "sprzęgło" :)

Gelzak
08-03-08, 09:18
Tu masz fotke od spodu.

http://images24.fotosik.pl/172/05db1b62339bdb80.jpg (www.fotosik.pl)

Rasta
09-03-08, 00:08
U mnie po wymianie kopułki i palca na nowe (nie duzy koszt w jc razem ok 70zł) a tez mam d15b2 autko jakby sie odmuliło i lepiej idzie., wiec polecam.

Cegła
13-03-08, 17:31
niestety sprzęgło się nie załącza :/

Gelzak
14-03-08, 08:30
niestety sprzęgło się nie załącza :/

No to w takim razie masz pustą klime albo tak jak umnie padł Ci przekaźnik.

Pare dni temu dzwoniłem do salonu Hondy i za przekaźnik krzykneli 220zł :/
Ale ja wziełem stary i go otworzyłem tak troche po barbarzyńsku bo nie chiał pusciC ;)
i okazało się ze dwa druciki które wychodzą z malutkich ceweczek przerwały (przepaliły) i nie dochodza do styków.
wziełem cieniutki drycik nawinełem pare razy na cewke i przylutowałem do styków.
Chyba gra chociarz w 100% nie jestem pewien bo mam sprężarke klimy do zrobienia bo po jednym dniu całe chłodziwo uszło.

Fotka tego przekaźnika który mi padł.

http://images27.fotosik.pl/173/ea94afaf468ad1a6m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea94afaf468ad1a6)

Cegła
18-03-08, 19:59
dziś po wizycie u mechanika ....

wymiana rozrządu filtrów oleju itp. 850zł w plecy. ale... :) było warto. Okazało się że rozrząd był przełożony o jeden ząbek. Teraz jest dobrze i hania jeździ jak powinna :D

z klimą powalcze w weekend o ile pogoda bedzie lepsza... bo dziś to :/