Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B18C4 - Kolektor 4-2-2-1 czy 4-2-1



rafsio
21-10-13, 21:51
Mam pytanie co bardziej doradzicie?

Kolektor wydechowy
4-2-2-1 TRI-Y 2,5'' - Chiny
czy
4-2-1 - 2,25'' - Supersprint

???

Wydech 2,25'' z tłumik środkowy przelotowy + końcowy przelotowy

Gibbon
21-10-13, 23:14
Wrzuć 4-1. Tri-y będzie miał troszkę lepszy dół ale będzie tracił na górze

Gorliś
22-10-13, 08:49
Wrzuc toda style. tri-y bardzo nisko wisi (4-1 zreszta tez).

Arturvf500
22-10-13, 12:47
Wrzuć 4-1. Tri-y będzie miał troszkę lepszy dół ale będzie tracił na górze

bzdury godocie baco;) wszystkie 3Y (lepsze lub gorsze repliki hytecha) sa dedykowane do B20, absolutnie nie sprawdzaja sie w B16/B18; przyrosty jedynie powyzej 7000RPM

Gibbon
23-10-13, 14:25
Dlatego mówię, żeby nie kładł. Tutaj porównanie na B16A http://www.hondatuningmagazine.com/tech/htup_0804_honda_header_tri_y_vs_4_into_1_dyno_test/viewall.html

Fawor
23-10-13, 21:42
Jeśli wybieramy tylko pomiędzy tymi dwoma to wrzuciłbym Supersprinta...przerobionego na 2,5 :) A co do Hytechów - small tube jeszcze dają radę w mocniejszych B18, ale wiszą strasznie nisko. Nie polecam do auta codziennego, obojętnie jak mocne by nie było.

poziom
24-10-13, 14:00
Na 4-1 bedzie moc u gory. 4-2-1 bedzie lepszy w calym zakresie. Oba 2,5cala. Takie moje zdanie, mam ten pierwszy, ale teraz zrobilbym inaczej.

rafsio
25-10-13, 10:06
Ok, to zostawiam 4-2-1, a jak ktoś chętny to mam na sprzedaż Nowy 4-2-2-1 TRI-Y 2,5''

skolopendra
25-11-13, 16:45
Wrzuć 4-1. Tri-y będzie miał troszkę lepszy dół ale będzie tracił na górze

a ja głupi myślałem że jest na odwrót :confused:

do c4 tylko 4.2.1 chyba że na tor

Gorliś
25-11-13, 16:59
Na tor tez sie nadaje, wbrew pozorom bardzo wazne jest jak samochod zbiera sie ze srodkowego zakresu obrotow.

skolopendra
25-11-13, 17:22
to już pokazuje nam wykres .a często jest to przed załączenie vtec-a, więc szału nie będzie ...

poziom
25-11-13, 18:20
Na tor auto musi jechac z dolu bo nie ma fun'u. VTEC jest za wysoko, a Honda nie ma momentu - trzeba go probowac odnalezc, m.in. przez kolektor.

rafsio
21-01-14, 17:12
To takie pytanie, jeśli chodzi o kolektor 4-2-1 to np lepiej wylot 2'' z firmowego czy większa średnica, ale z chinola - noname?

Gorliś
21-01-14, 18:47
No ja bym wolal chinola z wiekszym wyjsciem. W jakistam testach na hondatechu kolektory "style" dawaly nieznacznie gorsze przyrosty niz oryginaly.
To juz lepiej przerobic wyjscie seryjnego zeliwniaka na 2,5'' niz kupowac powiedzmy dc sports z wyjsciem 2''.

Karot
21-01-14, 20:54
Nie bez powodu jest wasko bo pozniej dedyk np wydech jest szerszy.
Odbicie fali.
Tak by Nm byl i by gora była.

Gorliś
21-01-14, 21:02
Ale nie fifka 2''. Nie przekonasz mnie o wyzszosci kolektora z wyjsciem 2'' nad kolektorem z wyjsciem 2,5'' ;)

Karot
22-01-14, 20:24
Nie mam zamiaru:) kazdy robi jak lubi:D
Ale duza rura kradnie Nm:D
Ja z 2.5 zjechalem do 2 i dalej 2.25.
Na password był burzliwy temat o tym:D
Ale ja w Dseri.

rosiniak99
25-01-14, 15:40
A jak będzie w B20(nonVTEC) ?
Rozsądnie będzie chinola na 2.25" rozdymać czy zostawić 2" a może 2.5"? Chcę żeby niutków przybyło a nie uciekło :D

lozek
25-01-14, 15:44
Rossi ja zrobiłem w B18 wyjście chinola na 60mm (2,36) i było zacnie. Myślę, ze spokojnie 2,5" można robić, 2" to tragedia.

skolopendra
26-01-14, 13:19
c6 ma wylot 2,5 .więc nie widzę powodu aby i c4 nie miało tak samo. dalej oczywiście można zwęzić ,zyskamy na dole .

Tommi01
26-01-14, 14:57
c6 ma wylot 2,5

b18c jdm jak cos :cool:

rosiniak99
27-01-14, 15:54
dalej oczywiście można zwęzić ,zyskamy na dole .

zwęzić ale w którym miejscu? Catconverter ma wlot 2.25" to jest sens robić kolektor na 2.5"? Pytam o swój przypadek of cors

lozek
28-01-14, 01:49
zwęzić ale w którym miejscu? Catconverter ma wlot 2.25" to jest sens robić kolektor na 2.5"? Pytam o swój przypadek of cors

Zmień wydech na 2,5". 2,25" to zdecydowanie za mało do B20Vtec. Chyba, że i bardziej zależy na ciszy w CRVale niż na max osiągach :)

Jeżeli wydech zostaje 2,25 to fakt - nie ma sensu robić wyjscia kolektora na 2,5", ale na 2,36" można na luzaczku.

Ja bym zrobił tak jeżeli ma być w miare cicho i osiągi znośne :) kolektor 2,5" -> wydech 2,5" do powiększonego środkowego -> pare cm za środkowym przewężenie do 2,25 i ka końcu coś mocno tłumiacego :)

rosiniak99
28-01-14, 07:33
Zmień wydech na 2,5". 2,25" to zdecydowanie za mało do B20Vtec. Chyba, że i bardziej zależy na ciszy w CRVale niż na max osiągach :)

Jeżeli wydech zostaje 2,25 to fakt - nie ma sensu robić wyjscia kolektora na 2,5", ale na 2,36" można na luzaczku.



Łozi tylko u mnie jest póki co nonVTEC ;) Co do tych 2.25" to cały czas mam na myśli wewnątrz czyli rurka jaką posiadam ma chyba właśnie te 2.36 na zewnątrz jak piszesz.



Ja bym zrobił tak jeżeli ma być w miare cicho i osiągi znośne :) kolektor 2,5" -> wydech 2,5" do powiększonego środkowego -> pare cm za środkowym przewężenie do 2,25 i ka końcu coś mocno tłumiacego :)

Nareszcie konkretne dane -Dzięki - to lubię :) Przemyślę sprawę na spokojnie bo decybeli zwiększać nie chcę tylko ciągle szukam niutków na dole ;)

skolopendra
28-01-14, 18:32
Catconverter ma wlot 2.25" to jest sens robić kolektor na 2.5"

jest

rafsio
28-01-14, 21:48
Ja niedługo zmienię firmowego 4-2-1 - 2'' na noname 4-2-1 - 2,36'' i jestem ciekaw czy będzie na + / - czy się nic nie odczuje.

skolopendra
31-01-14, 16:06
czy się nic nie odczuje.

jeśli zrobiony będzie dobrze , to będzie wyraźnie na +

FaziRBK
01-02-14, 09:40
Ja mam 2,25 w swoim lekko dłubniętym h22 i wcale nie jest za mało. Warto sprawdzić jak silnik zachowuje się montując wydech 2,25 - 2,36 - 2,5 i sprawdzeniu tego na hamowni, jeśli ktoś poda takie wykresy i udowodni, że np: do b18 jest lepszy wydech 2,5 niż 2,36 to wtedy będzie można dyskutować na ten temat.

skolopendra
01-02-14, 17:47
wtedy będzie można dyskutować na ten temat.


lepiej ufać fabryce

rbkt666
02-02-14, 22:40
skolopendra, ufając fabryce nie powinniśmy nic zmieniać w naszych autach (mowa o wymianach na części "tjuningowe", "lepsze"). :p

skolopendra
06-02-14, 18:38
ufać ,analizując ze zrozumieniem w tym przypadku =wylot z kolektora 2,5" w niektórych fabrycznych konstrukcjach b18

GibSoon
28-09-14, 10:55
tez mam dylemat nad tym kolektorem, na poczatku zdecydowalem sie na TRI-y ale bardzo nisko siedzi, a z uwagi ze uzywam autka na codzien, bardzo utrudnilo by mi zycie, 4-1 podnosi gore, (ale czy naprawde tak czesto tej gory uzywamy?) tak wiec decyzja zapadla na 4-2-1 poniewaz poprawia sredni zakres obrotow, pozostaje tylko srednica na wyjsciu, najlepiej taka jak cala rura dalej, czyli w wiekszosci przerobionych ukladow 2,25 lub 2,36, a 2,5 cala jest za duzo na N/A B18 chyba ze ktos planuje w przyszlosci Turbo

Gorliś
28-09-14, 11:21
Zawsze intryguje mnie czemu w Polsce ludzie piszac tri-y i 4-2-1 maja na mysli konkretne kolektory(odpowiednio kopie hy-techa i tody), gdzie to chodzi tylko o uklad rur z kolektora. tri-y=4-2-1.

Karpiczek
28-09-14, 11:56
Czemu uwazasz,ze 2,5 cala jest za duzo do B18 n/a?

rafsio
30-01-15, 21:40
Troszkę odkopuję ( ale w końcu ja zakładałem temat ;) )

Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat firmy TOYOSPORTS
Chodzi mi o kolektory wydechowe.
http://img24.otofotki.pl/miniaturki/wo436_1.jpg (http://img24.otofotki.pl/wo436_1.jpg.html)