Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana półosi



lukwycz
21-10-13, 12:37
Tematów o półosiach jak na lekarstwo, więc zakładam temat.
Ostatnio ukręciłem lewą półośkę. Powodem była korozja pod tłumikiem drgań.
Mam już nową ośkę, ale bez przegubów. Te chcę przełożyć ze starej.
Nasuwa mi się kilka pytań:
1. Czy powinienem całe bebechy przegubów dokładnie umyć, czy przełożyć jak są a tylko dodać smaru?
2. Jakiego ściągacza użyć do zdjęcia dolnego sworznia? Tylko nie młotek, bo to uszkadza gwint albo krzywi, wiem z autopsji.
Może macie jakieś sprawdzone?
3. Czy ktoś z Was jeździ bez tego tłumika drgań? Wolałbym go nie zakładać, żeby znowu nie zbierał wilgoci, tylko nie wiem jak z drganiami.
Podobno ośki z ITRa nie mają tego...

Jak są jakieś kruczki przy operacji wymiany samej półosi, to proszę o sugestie (kompletną ukręconą ośkę z przegubami już zdjąłem z auta).

Saiti
21-10-13, 13:08
1. Czy powinienem całe bebechy przegubów dokładnie umyć, czy przełożyć jak są a tylko dodać smaru?

Jak osłona cała to wystarczy przełożyć, ale pewnie i tak jakiś piach się dostaje :) Nałożyłbym nowy smar


2. Jakiego ściągacza użyć do zdjęcia dolnego sworznia? Tylko nie młotek, bo to uszkadza gwint albo krzywi, wiem z autopsji.

Oczywiście że młotek - tylko cały czas źle to robiłeś. Młotkiem nie bijesz w gwint, aby wypchnąć sworzeń. Młotkiem uderzasz w dolny wahacz przy sworzniu, aby wskutek udaru sworzeń w końcu wyskoczył z niego.


3. Czy ktoś z Was jeździ bez tego tłumika drgań? Wolałbym go nie zakładać, żeby znowu nie zbierał wilgoci, tylko nie wiem jak z drganiami.

Wielu jeździ.



Jak są jakieś kruczki przy operacji wymiany samej półosi, to proszę o sugestie (kompletną ukręconą ośkę z przegubami już zdjąłem z auta).

Łatwiej wsadzić niż wyjąc - jak już wyjąłeś to nic Cię nie będzie zaskakiwać :)

FaziRBK
21-10-13, 13:32
Tak jak napisał powyżej Saiti wymień samą manszetę, jeżeli przeguby były sprawne. Oczywiście wyczyść to porządnie tak, żeby było suche a następnie dodaj nowego smaru najlepiej do przegubów, kupisz w Castoramie za 20zł etc i nie zapomnij dobrze ściągnąć obejmami metalowymi, tak żeby Ci manszety nie pozjeżdżały i tak, żeby do smaru nie dostawał się piach bo wykończysz szybko przeguby.

lukwycz
21-10-13, 14:01
Dzięki chłopaki za szybką odpowiedź. Manszety mam w porządku jedna nawet nowa, ale z tego co piszecie to chyba i tak warto zrobić bebechom kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej. W ten wahacz przy sworzniu to chyba trzeba mocno nawalać, nie? Zamiast stalowych opasek mogą być grube opaski zaciskowe od kabli elektrycznych?

Maskunt
21-10-13, 14:07
W ten wahacz przy sworzniu to chyba trzeba mocno nawalać, nie?

Zdecydowanie, a i tak nie zawsze coś to da. Czasem lepiej rozpiąć zawieszenie odkręcając górny wahacz, bo sworzeń za cholerę nie chce wyjść.

Opaski metalowe żeby to na prawdę solidnie trzymało i żebyś ich nie zgubił, bo jak piach się dostanie, to kaplica.

Saiti
21-10-13, 15:06
Zdecydowanie, a i tak nie zawsze coś to da. Czasem lepiej rozpiąć zawieszenie odkręcając górny wahacz, bo sworzeń za cholerę nie chce wyjść.

E tam, nieprawda. :P

Ja jak mam problem to odkręcam śrubę dolnego sworznia, potem lewaruję zawieszenie podpierając o tarczę hamulcową maksymalnie do góry (aby jak najmocniej naprężyć dolny wahacz). NIGDY nie było tak, żeby to nie zeszło ;)

Maskunt
21-10-13, 15:43
NIGDY nie było tak, żeby to nie zeszło
Szkoda, że nie widziałeś jak to u Milesa wyglądało, ni cholery nie szło.

Michalll_1991
21-10-13, 19:37
Z jednej strony zaprzec młotkiem a z drugiej kitować dużym młotkiem i powinno pojsc :)
Są niby ściągacze ("widelec") ale one lubią pociąć gumy na sworzniach.

lukwycz
21-10-13, 20:00
Ściągacz widelec jest do d... bo właśnie niszczy gumy. Może jest ok jak sworzeń to już szmelc. Spróbuję tego sposobu z lewarowaniem pod tarczą, tylko, że chyba jak sworzeń puści to auto leci na łeb na szyję :)
Ciągle nie daje mi spokoju ten tłumik drgań. Kto to osobiście sprawdził? Więcej czytałem o przypadkach, że pojawiają się jakieś wibracje bez tego ustrojstwa...

kristico86
21-10-13, 20:09
napręż wahacz jakims duzym łomem i dobrego pacjenta z kilowym młotkiem i dobrze trafic ze 2 razy i musi pójść !!!!!

TomiNeo
21-10-13, 22:16
Już dawno zdjąłem te gumy z półosi i żadnych drgań nie zauważyłem, w tej chwili nawet nie jesteś w stanie ich poprawnie założyć bo one również wyważają półoś u każdego ta guma jest w trochę innym miejscu.
A do zdjęcia sworzni używałem tego typu ściągacza:
http://allegro.pl/sciagacz-swozni-kulistych-23mmae310110-jonnesway-i3576348913.html