PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja mocy nadmuchu



livestone
20-10-13, 14:37
Witam,

Padł mi nadmuch w Hondzie VII.

Wymieniłem bezpiecznik termiczny w rezystorze. Po włączeniu zapłonu nadmuch dmucha na pełnych obrotach a pokrętło regulacji nie działa. Mam podejrzenia co do linki. Czy miał ktoś podobny przypadek?

Pozdr

marioZ
21-10-13, 08:36
jeśli rozbierałeś przedni panel to możesz zobaczyć czy linka, podobno trzeba uważać żeby nie spadła :) może ci własnie spadła

lajsta
21-10-13, 11:46
Jaka linka? Linki, z tego co pamiętam są dwie - jedna od regulacji temperatury (ciepło/zimno) a druga od kierunku nawiewów. Każda z nich może - i owszem - spaść z bolca mechanizmu regulacji jednak żadna z nich nie ma nic wspólnego z prędkością obrotów wentylatora. To wyłącznie kwestia elektryczna. Oczywiście rozumiem, że pisząc "regulacja nie działa" miałeś na myśli regulację prędkości obrotów wentylatora a nie kierunku nawiewów czy temperatury.

kermid 102
21-10-13, 16:19
Trzeba zdjąć środkową konsolę i dobrać się do pokrętła od prędkości nawiewów,wszystko rozebrać i zobaczyć co tam się dzieje,może jakaś blaszka się ułamała czy coś.Czy jak próbujesz zmienić prędkość przełącznikiem to czuć na nim jakiś opór czy luźno lata?

Krzysztof1969
21-10-13, 18:13
Ja sprawiłbym najpier bezpieczniki lub bezpiecznik od wentylatora nadmuchu. A później schemat i po kolei jeśli bezpiecznik ok. Jeśli termik padł to albo sie przegrzał albo gdzieś jest zwarcie lub jedno i drugie jak to zwykle bywa. Jeśli sam nie dasz rady pozostaje elektryk.

livestone
21-10-13, 20:20
Ja sprawiłbym najpier bezpieczniki lub bezpiecznik od wentylatora nadmuchu

Skoro na zapłonie nadmuch non stop dmucha to bezpiecznik chyba powinien być ok.



"regulacja nie działa" miałeś na myśli regulację prędkości obrotów wentylatora - tak to miałem na myśli.


Nie ściągałem konsoli, ale zajrzałem do środka spod kierownicy i faktycznie do switcha ustawiania prędkości żadna linka nie dochodzi.



.Czy jak próbujesz zmienić prędkość przełącznikiem to czuć na nim jakiś opór czy luźno lata? - raczej jest luźny ale też taki był jak dobrze wszystko działało.

Pobawię się trochę jak znajdę czas i wyjmę ten panel. Zobaczę jak, co, z czym się je. Jak nie dam rady to faktycznie elektryk.

fotok1
21-10-13, 21:11
Przerabiałem podobny temat w nissanie micra. Działał tylko 4-bieg (max dmuchanie-chodzi o to żeby przy niedziałającym termistorze nie przegrzał się rezystor) znaczy, że przerwany jest obwód na ścieżce rezystora . Chodzi o ścieżkę w którą mocowany jest termistor. Piszę montowany, bo wlutowywanie nie ma sensu ze względu na to, że podczas pracy rezystor rozgrzewa się do takich temperatur, że cyna( lut) się topi. Tam po różnych modach zdrutowałem ścieżkę cienkim miedzianym drutem i działa już tak drugi rok. W mikrze rezystor jest umieszczony w kanale dolotowym powietrza wiec jest chłodzony opływającym powietrzem. Przypuszczam że tu jest tak samo.

LemonR
21-10-13, 22:15
No właśnie nie jest tak samo! A to, że autor wątku wymienił termik nie oznacza, że usprawnił regulator. Podejrzewam, że dalej własnie w nim należy szukać problemu. Elementem sterującym jest tranzystor i tak samo może być uwalony.

fotok1
21-10-13, 23:22
"A to, że autor wątku wymienił termik nie oznacza, że usprawnił regulator. Podejrzewam, że dalej własnie w nim należy szukać problemu. "

Chyba właśnie o tym napisałem!

LemonR
22-10-13, 00:28
tylko ze tu nie ma zadnego grzejacego sie rezystora. i termistora tez nie ma tylko bezpiecznik termiczny a to roznica

bunkerites
26-10-13, 09:14
faktycznie do switcha ustawiania prędkości żadna linka nie dochodzi.

wiec to linka;)