Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16Y7 problemy z chlodzeniem



localpatriot
20-10-13, 12:01
Witam, od pewnego czasu mam problemy z chlodzeniem w mojej hondzie. Zwiedzila juz kilku mechanikow i nadal nikt nie moze mi jej naprawic. W przypadku krotkich tras wszystko jest ok, no moze trzyma troche wysoko temperature ale nie gotuje. W przypadku jakis dluzszych tras zaczyna gotowac, wymienilem juz dwa razy termostat, obydwa czujniki temperatury, waz i nadal nic nie pomaga. Dodatkowo dwa lata temu gdy kupowalem auto to wlasciciel wymienial chlodnice. Auto posiada instalacje gazowa. Czy ktos mial podobny problem? Jestescie w stanie mnie jakos nakierowac gdzie dalej szukac?

probestic
20-10-13, 12:06
Kiedy robiłeś rozrząd i czy razem z pompą ?
Sprawdzał ktoś i wykluczył UPG, czy niekoniecznie ?
Nie ma ubytków płynu ?

Co się dzieje kiedy zrobisz taki zabieg - wskazówka jest w górze, a Ty wciskasz na postoju np. 3 tysiące obrotów i trzymasz ... temperatura gwałtownie spada, czy rośnie ?

localpatriot
20-10-13, 12:18
Rozrzad robilem w lutym razem z pompa wody. Gazownik wykluczyl problemy z LPG. Robiac tak jak piszesz temperatura spada ale tylko minimalnie.

Wlodek
20-10-13, 14:44
Zdejmij jeden koniec wężyka który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego(ściągnij przy wyrównawczym) wsadź ten koniec wężyka do słoika z wodą i płynem do mycia naczyń i obserwuj jeśli leci dużo powietrza to Uszczelka pod głowicą czyli słynne UPG :D

Poll
20-10-13, 16:43
Albo może jeszcze układ zapowietrzony? Ewentualnie zrąbana pompa wody jak probestic wyżej sugeruje.

localpatriot
20-10-13, 21:52
Wlodek zerkne jutro tak jak piszesz

Ewentualnie zrąbana pompa wody
Po wymianie jeździłem jeszcze troche i sie nic nie działo, więc nie wydaje mi sie że może to być pompa wody.
Samochód ostatnio zalałem nowym płynem chłodniczym, czytałem o sposobie żeby auto ustawić na wzniesieniu i zalać na fulla płyn do chłodnicy i do zbiorniczka wyrównawczego, do tego ponaciskałem kilka razy węże żeby wypchało powietrza ile sie da i podobno reszta miała się już sama odpowietrzyć.

Poll
20-10-13, 22:08
No to jak mówiłem, może być gdzieś bąbel powietrza. Najlepiej odkręć korek chłodnicy na trochę na 2 pozycję i przejedź trochę. No i sprawdź UPG tak jak koledzy pisali wyżej.

Szczur[R]
23-10-13, 11:39
Witam, od pewnego czasu mam problemy z chlodzeniem w mojej hondzie. Zwiedzila juz kilku mechanikow i nadal nikt nie moze mi jej naprawic. W przypadku krotkich tras wszystko jest ok, no moze trzyma troche wysoko temperature ale nie gotuje. W przypadku jakis dluzszych tras zaczyna gotowac, wymienilem juz dwa razy termostat, obydwa czujniki temperatury, waz i nadal nic nie pomaga. Dodatkowo dwa lata temu gdy kupowalem auto to wlasciciel wymienial chlodnice. Auto posiada instalacje gazowa. Czy ktos mial podobny problem? Jestescie w stanie mnie jakos nakierowac gdzie dalej szukac?

Moim zdaniem UPG - jedź na dobrą stację diagnostyczną i zrób test na obecność CO w płynie
Metoda szybka, niezawodna, dość tania - nie ma co gdybać i wymieniać w kółko części - więcej na "mechaników" stracisz niż ten silnik jest warty

localpatriot
16-11-13, 12:21
I powod zostal znaleziony, jest to pekniecie na glowicy i teraz takie pytanie. Oddac glowice do zrobienia czy szukac jakiejs uzywki? Co polecacie?

Szczur[R]
16-11-13, 16:17
I powod zostal znaleziony, jest to pekniecie na glowicy i teraz takie pytanie. Oddac glowice do zrobienia czy szukac jakiejs uzywki? Co polecacie?

To zależy - jeśli są luzy na prowadnicach, lub powypalane gniazda, to lepiej/taniej może wyjść kupienie używki z pewnego źródła. Osobiście bym tak zrobił, bo nie jestem przekonany do spawania alu - zostaną naprężenia materiału, nigdy nie bedzie jak odlew

localpatriot
17-11-13, 12:40
Tez sie nad zakupem zastanawialem, ale mechanik mowi ze jest w dosc dobrym stanie i radzil mi ja pospawac. Wiec chyba tak zrobie