Zobacz pełną wersję : Dziwny dźwięk silnika 2.2 I-CTDi UFO
Witam
Chcę kupić Civica 2007 r jak w temacie i mam pytanie, gdyż zaniepokoił mnie dźwięk silnika konkretnego auta, które chcę kupić.
Od 2000 obrotów jest to głośniejszy od klekotania dźwięk jakby wysokoobrotowej wierarki, jak się otworzy maskę to ten dźwięk jest wręcz nie do zniesienia :/
Z tego co osłuchałem silnik wydobywa się z silnika po stronie pasażera - w głębiej za paskiem alternatora - tam jest chyba głowica silnika? Bo tam jest jakieś zapocenie w tym silniku i stamtąd ten dźwięk.
Czy to może wyciągnięty łańcuch albo jakiś napinacz czy może turbina?
Miałem wcześniej też turbo diesla w common railu i absolutnie czegoś takiego nie było. Ten dźwięk "wiertarki" jest dużo głośniejszy od klekotania typowego dla Diesla - stąd pytanie - czy te silniki tak mają czy jest tu coś nie tak?
pozdrawiam i dziękuję za pomoc, gdyż oczywiście handlarz twierdzi, że tak ma być
jesli jest cos specyficznego w tych silnikach co moze tak halasowac to pewnie chlopaki zaraz ci odpowiedza,ale ja od lat zajmuje sie i rozrusznikami alternatorami i dla mnie to niemal na stówe lozyska w nim,zwlaszcza ze od strony pasazera a on bodajrze od tej strony tam siedzi,ale nie chce sie wymadrzac bo moge sie mylic. jesli alternator to male piwo,wyjmiesz i za dwie paki ci go zrobie na igiełke :D
Jeśli wyobrazimy sobie pracującą wiertarkę a w tle jej pracy ciszej klekoczący silnik Diesla to jest to właśnie taki dźwięk i z okolic paska alternatora. Wydawało mi się, że jest on z górnej części silnika, jakby przy mocowaniu tego najwyższego koła od paska alternatora, tam gdzie ten silnik był cały usyfiony na łączeniu gdzie idzie uszczelka.
ciezko postawic diagnoze po takim opisie,musisz czekac az odezwie sie ktos kto tak mial u siebie,jesli nie sa to lozyska alternatora to jakies inne lozyska z pewnoscia
ciezko postawic diagnoze po takim opisie,musisz czekac az odezwie sie ktos kto tak mial u siebie,jesli nie sa to lozyska alternatora to jakies inne lozyska z pewnoscia
dzisiaj słuchałem innego Ufolca w Dieslu- ten dźwięk "wiertarki" w ogóle nie występuje, jest tylko chrobotanie łańcucha rozrządu nic poza tym
czyli tamten model pewnie miał coś nie tak z turbiną albo z tym alternatorem
gdybys zluzowal ten pasek,zdjal z kola alternatora i zakrecil tym kolem reka to bys slyszal czy halas byl z alternatora czy to co innego
W accordach z silnikami 2,2 ictdi ludzie zdejmują pasek od napedzania altka i odpalają silnik - w ten sposób łatwo zweryfikować co generuje różne dźwięki
nie chcialem ryzykowac takiego pomyslu bo niewiem co tam jeszcze jest na tym pasku,ale skoro tak robia to pewnie niczym to nie grozi
CMC jak Cię bardzo interesuje ten model to zdejmuj ten pasek ( tak jak Ci tu koledzy doradzają ) i sam posłuchaj czy bez niego masz nadal taki dziwny dźwięk.
@Kobert z jakiej dzielnicy wawy jesteś?
Ja też miałem dziwny dźwięk dochodzący właśnie od strony łańcucha rozrządu i po zdjęciu paska okazało się że prawdopodobnie to łożysko od alternatora.
@Kabert
Poleciał priv..
no tak, weź zdejmij pasek w aucie człowieka, od którego chcę kupić samochód, już to widzę jak się zgadza na rozbieranie auta :/ pewnie muszę podjechać do warsztatu specjalizującego się w hondach żeby osłuchali
CMC lepiej podjedz do takiego warsztatu i niech jakiś ogarnięty człowiek Ci to sprawdzi. Bo jak kupisz takiego kapcia w które władujesz dużo $$$ to będzie żałował.... Ja jak szukałem swojego to ponad pół roku mi to zeszło, bo takie szmelce mamy na tym rynku że aż się nie chce opowiadać..
Jako, że masz ten silnik 2.2 mam prośbę - czy znalazłbyś chwilę czasu, żeby nagrać i wrzucić na priv albo youtube dźwięk Twojego silnika na wolnych obrotach jak to chodzi i ew. po dodaniu gazu tak do 2500 obr.? Bywam w Sierpcu i Wawie, więc czteropak by Cię nie ominął :)
Nie ma problemu, a tak się składa że mam takie filmiki nagrane ale w domu wiec podaj mi swój @ na priva to Ci wieczorem wyśle. Albo na live w Sierpcu będę na Święta :)
Witam. Widze ze temat juz dawno niebyl poruszany. Nie zostal chyba rozwiazany. Ja natomiast rowniez jakos od tygodnia mam ten sam dzwiek. Silnik odpalony z rana jest bardzo glosny troche popiskuje po kilkunastu sekundach przestaje piszczec. Pozostaje natomiast turkot jak w starych dizlach.wydobywa sie z okolic paska wieloklinowego. Czasami chalas po szybkiej jezdzie na postoju ustaje ale zaraz znow wraca. Halas ten nie ustaje po wcisnietym sprzegle czy wylaczonek klimie a auto nie dymi niebieze oleju i nie traci na mocy. Drgania rowniez zauwazalne przenoszone na cala bude podczas postoju i jazdy. Zadna kontrolka sie nie zaswieca.2 miseiace temu byl problem z aku.calkiem padl a po ladowaniu wytrzymal tylko 2 dni od tamtej pory auto zostawiam otwarte by alarm nie rozladowal znow mocy. Podalem troche wiecej szczegolow niz CMC ale bycmoze tylko dlatego ze ja jestem posiadaczem a nie zainteresowany kupnem. Moze one pomoga naprowadzic was koledzy na rozwiazanie mojego oraz innych problemu . z gory dziekuje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.