Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wynik pomiaru spalin



KamilŁDZ
04-03-08, 21:28
Silnik D15B7,całkowita seria, coupe 94r., 170 000 przebiegu.

Przeprowadziłem wczoraj pomiar spalin i o to wyniki:
-HC 352 (wg diagnosty dopuszczalne 100)
-CO 0.55% (wg diagnosty dopuszczalne 0.05)
-CO2 13.80
-O2 1.43
-AFR 14.97
-Lambda 1.03

Diagnosta miał zastrzeżenia do HC i CO.
Silnik bierze troche oleju jak się go mocno kręci (ok 6000), na niskich obrotach nie,
spalanie ok 8-9l w mieście i ok 6-6,5 w trasie ok 120 km/h.

Moje pytanie jest następujące: co może być przyczyną tak wysokiego HC i CO? jak można temu zaradzić? i czy słusznie powinienem się tym przejmować?

Z góry dzięki,
Pozdrawiam.

skolopendra
04-03-08, 21:31
a jest tam kat ??
czy tylko przelotka :)

KamilŁDZ
04-03-08, 21:42
Kat. Ale przy tym przebiegu może już nie sprawować swojej roli. Diagnosta powiedział, że może to być wina właśnie kata... ale nie był pewien

Egon
05-03-08, 09:25
sprawdz tez sonde kolego u mnie przekroczylo norme 10 krotnie bo mialem sonde strzelona , zobacz czy ci z rury nie smoli??

KamilŁDZ
08-03-08, 18:30
Zrobiłem samodiagnostyke i żadnych błędów nie pokazuje.
A z rury leci ciemny dymek :(

Whiplash
08-03-08, 19:03
Zrobiłem samodiagnostyke i żadnych błędów nie pokazuje.
A z rury leci ciemny dymek :(

U mnie jest tak samo, zadnych bledow na samodiagnostyce , ciemny dymek spalanie ok 10-11 l :( silnik D15B2

KamilŁDZ
08-03-08, 19:14
u mnie spalanie ok 8l tylko bierze olej jak się mocno kręci.

Egon
09-03-08, 00:39
Zrobiłem samodiagnostyke i żadnych błędów nie pokazuje.
A z rury leci ciemny dymek :(

wymien sonde i sprawdz krokowy i powinno byc dobrze

KamilŁDZ
09-03-08, 08:21
Zrobiłem samodiagnostyke i żadnych błędów nie pokazuje.
A z rury leci ciemny dymek :(

wymien sonde i sprawdz krokowy i powinno byc dobrze

wymienię zaraz przy wymianie oleju.

Dzisiaj jak jeździłem to zauważyłem, że dymek nie jest ciemny tylko siwy (biały). Silnik był zagrzany. Dymek leciał jak się go wkręciło pow. 3-3,5k obrotów.

dmx
28-02-10, 21:29
panowie ja w b18c4 tez mam wysokie HC 306 diagnosta mówi że 100 dopuszczalne rozumiem przyrost bo nie ma kata ale nawet on powiedział że bez kata aż tak nie powinno wrosnąć....

na dodatek auto pali około 15-16l na 100km:(

dimo
01-03-10, 12:21
Przy takim spalaniu pierwsze co bym sprawdzil sonde? ale to juz pewnie zrobiles...... samodiagnostyke tez robiles?

duchu10
01-03-10, 15:15
JA też posiadam taki problem ze spalaniem mam silnik D15b2 przerobiony na wielopunkt silnik po kapitalnym remącie zywo się wkęca w obroty ale przy normalnej jezdzie w cylju mieszanym pali 10 l na 100 km a przy ostrej jezdzie spokojnie 12 l robiłem samodiagnostyke i wykazało mi zaduże podciśnienie w kolektoże ssacym podmieniałem wszyskie czujniki w kolektorze map równiez i nic nie dało efektu dodam tylko że mam założaną uniwersalną sonde. Dotego zaraz po odpaleniu zaświeca mi się kontrolka wtrysku i nie gasnie wogule.

dmx
01-03-10, 16:34
na samodiagnostyce nic nie wyskoczyło a jak sprawdzić sondę w b18c4 ??

lar
01-03-10, 16:43
zmierzyć jej napięcie oscyloskopem u jakiegoś elektromechanika. Ja zrobiłem tak ze zbadałem emisje spalin wynik byl właściewie jasny - za bogata mieszanka, spalanie 11/100 wiec od razu kupiłem używaną sonde podmieniłem i jest ok.
Nie ma co sie zastanawiać jeżeli spalanie jest wysokie to pierwsze co radze zrobić to wymienić sonde, nawet gdy nie ma zadnych błędów.

dmx
01-03-10, 17:05
też myślałem żeby tak zrobic ale wydatek na sondę jest nie mały więc wolałbym mieć pewność:)