Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zmiana silnika z EP2 na EP3



Fresz
17-10-13, 10:27
Witam,

Posiadam:
Civic EP2
Silnik: D16V1 - 110KM
Po facelift - koła na 5 śrub. (jeżeli coś to pomoże)

Chciał bym prze konwertować to na EP3 - Więc pytanie, Co potrzebuję?

- Silnik
- Skrzynia Biegów
- ECU
Co jeszcze?

filipfm
17-10-13, 10:39
Witam,

Posiadam:
Civic EP2
Silnik: D16V1 - 110KM
Po facelift - koła na 5 śrub. (jeżeli coś to pomoże)

Chciał bym prze konwertować to na EP3 - Więc pytanie, Co potrzebuję?

- Silnik
- Skrzynia Biegów
- ECU
Co jeszcze?

Z ważniejszych rzeczy to jeszcze zawias i hamulce, zeby to mialo sens.
Z tego co pamietam, to komora silnika nie jest identyczna i trzeba spawać

Fresz
17-10-13, 11:31
Hamulce... To mi daje trochę do myślenia bo tarcze niby takie same jak w Type R.

Zawias? Tzn?

qureku.
17-10-13, 11:40
Taniej Ci wyjdzie sprzedaż Ep2 i kupno EP3, niż rzeźba tego co masz.



Zawias? Tzn?

To, że amortyzatory, sprężyny, stabilizatory i pewnie wahacze są inne.. Wiedzy niestety nie posiadasz by samemu to wszystko zrobić, więc jak Cię nie jara dłubanie przy samochodzie przez dłuższy czas, to naprawdę sprzedaż ep2 i kupno ep3 wydaje się najbardziej rozsądnym wyjściem, bo kupienie wszystkich potrzebnych gratów + oddanie to do jakiegoś warsztatu, ktory to wszystko ogarnie = Sporo $$$$$

maciex
17-10-13, 11:57
Spawanie komory bo silnik jest na odwrot i skrzynia :D a zawais zalezy zawsze gwint mozna dac

Fresz
17-10-13, 13:01
Taniej Ci wyjdzie sprzedaż Ep2 i kupno EP3, niż rzeźba tego co masz.




To, że amortyzatory, sprężyny, stabilizatory i pewnie wahacze są inne.. Wiedzy niestety nie posiadasz by samemu to wszystko zrobić, więc jak Cię nie jara dłubanie przy samochodzie przez dłuższy czas, to naprawdę sprzedaż ep2 i kupno ep3 wydaje się najbardziej rozsądnym wyjściem, bo kupienie wszystkich potrzebnych gratów + oddanie to do jakiegoś warsztatu, ktory to wszystko ogarnie = Sporo $$$$$

Wiedziałem że ktoś to powie.

Tylko skrótów polskich nie znam - tak na marginesie.
Wszystkie rzeczy będę robił sam w swoim warsztacie. Nie chcę być nie miły ale nie pytałem co najlepiej zrobić żeby mieć EP3 tylko jak zrobić konwersję. Jeżeli jest to temat nie warty przedyskutowania to nikt się nie będzie wypowiadał. W każdym razie, dziękuję za twoją opinie.

qureku.
17-10-13, 13:26
Wszystkie rzeczy będę robił sam w swoim warsztacie. Nie chcę być nie miły ale nie pytałem co najlepiej zrobić żeby mieć EP3 tylko jak zrobić konwersję. Jeżeli jest to temat nie warty przedyskutowania to nikt się nie będzie wypowiadał. W każdym razie, dziękuję za twoją opinie.

Spoko,

Po prostu zadając tak podstawowe pytania, można było wnioskować, że chcesz to komuś zlecić..

Ten temat powinien pomóc -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?108772-Civic-2004-D14Z6-SWAP-na-K20A3-160-KM

filipfm
17-10-13, 15:23
Hamulce... To mi daje trochę do myślenia bo tarcze niby takie same jak w Type R.

??
EP2 ma tarcze 300mm z przodu? W katalogu wyskakuje 262mm. Tył zdaje się jest faktycznie taki sam

Maciek 1991
17-10-13, 22:12
hamulec musi być przynajmniej jak w CTR bo silnik jest sporo cięższy no i jak rozbuchasz się do 200 , to z tymi co masz ... nie pohamujesz spróbuj teraz zahamować z takiej prędkości zobaczysz że przy tym silniku co masz teraz nie dają rady !!! a z przerzutką powinno dać rade nie takie robiono :)

owsikk
18-10-13, 00:30
W moim poście znajdziesz wszystkie odpowiedzi. Jeśli nie to pytaj na PW, znam VII gena na wylot.

iljash
18-10-13, 00:39
oczywiscie ze hamulce sa inne , inaczej nie robilbym swapa hebli z wlasnie ep2 szport ( tak tez na 5 srub i tez 05 rok ) na te z ep3 , w ep3 jest inny zacisk i wieksza tarcza . Jedynie tylni hamulec jest ten sam, katalogowo tarcza od sporta jest jak kojarze 1 mm wezsza od tej od type R ( smieszna , ale jedyna roznica ) . Poza tym zeby zeswapowac heble u siebie to potrzebujesz na przod zaciski + jarzma , no i wiadomo standardowo klocki + tarcze. Co do zawiasu mozna przelozyc cale kolumny od ep3 bo tez pasuje , ale co do silnika to juz gruba rzezba i spawania jak kazdy powiedzial . Kupno swapa + cala ta zabawa ? Serio taniej wyjdzie sprzedac i kupic ep3 , przynajmniej bedzie oryginal a nie rzezba, co jak wiadomo wplywa znacznie na pozniejsza odsprzedaz i "czymanie" ceny

owsikk
18-10-13, 00:40
Patrząc na miejscowość z Twojego profilu proponowałbym zajrzeć na aukcje ubezpieczalni i wyczaić sobie ep3 delikatnie puknięte nadające się do naprawy. Na pewno będzie to lepsza opcja niż swapowanie silnika. Wiem co mówię, bo to robiłem. Jest masa różnic między cywilna wersją auta a ep3.

Fresz
18-10-13, 01:29
emmm... ciężko jest powiedzieć czy będzie taniej. Swoją EP2 kupiłem za połowę ceny Type R. Części będą mnie kosztować połowę ceny mojego auta i mówię tu o kupnie strzelonej Type R i wymianie wszystkiego. Co prawda jak owsikk powiedział, nigdy to nie będzie prawdziwa Type R :/

Maciek 1991
18-10-13, 16:44
jak już przełożysz silnik to zostaw zwyczajny wygląd ep2 , a jak objedziesz jakiegoś sciganta z pod świateł bądź w trasie będzie się dziwował "mega rozwałka ":)

iljash
18-10-13, 17:11
Tak czy siak , dla hobbystycznego grzebania w garazu i wlasnej satysfakcji ok jak najbardziej. Tyle ze jak mowie , jak bedziesz kiedys takie auto chcial sprzedac to nie licz ze ludzie sie beda zabijac w drzwiach a wrecz odwrotnie , wezmiesz za takie auto delikatnie wiecej moze niz za normalnego sporta .

Jesli szukasz zajecia na zimowe wieczory czy tam jesienne , to opcja jest spoko, o ile wiadomo wiesz jak to ogarnac z technicznego punktu widzenia i masz miejsce na 2 auta i dlubanie .

Jesli planujesz auto sprzedawac kiedys tam i liczysz koszty i jak sie to oplaca to odpowiedz jest jedna - nie oplaca sie :)

Stad bym przemyslal sprzedaz i dolozenie do ep3 , ktore co jak co cene nienajgorzej trzymaja a po zsumowaniu kosztow ep2 + ep3 rozbitek na przekladke + 100 innych rzeczy ktore wyjda po drodze , moze sie okazac ze spokojnie kupisz fajny egzemplarz

bunkerites
18-10-13, 17:23
Sam koszt kupna silnika i skrzyni w stanie bdb 8 tys zl.Moim zdaniem bez sensu takowy swap.Dobrze piszesz iljash.Sprzedac dolozyc i kupic ep3