Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15Z8 Rosnąca prędkość



Diabel200
15-10-13, 18:46
Witam
mam problem tuż ostanio będąc w trasie zauważyłem coś dziwnego a mianowicie jadąc 120 hm/h trzymając w tej samej pozycji gaz nagle samochód tak jakby dostał kopa i zaczął przyspieszać silnik nie wył, na odc ok 300 km zauważyłem to dwa razy, drugi raz trzymałem w tej samej pozycji gaz i ciekawy co się stanie prędkość doszła do ok 140 km/h i dalej nie przyspieszał ? W tym te przyśpieszenie jest odczuwalne tak jakbym dodał gaz do dechy, ale problem w tym że silnik nie wył nie zwróciłem uwagi na obrotomierz... Świece wymienione, rozrząd nowy, oleje,filtry,płyny tez. Dodam że w mieście tego nie zauważyłem. Czego to może być winna, przyczynna?

kamil39
15-10-13, 18:52
Moze jaka mysz ciagla pod maska za linke gazu?:rolleyes:

T0mekk1
15-10-13, 18:53
A może zawór się dołącza przy tych obrotach? Ja mam podobne objawy:)

Diabel200
15-10-13, 19:08
masz na myśli że wchodzi na 16 zawory ? no hmm teoretycznie kontrolka cono powinna zgasnąć kurde, czemu nie zwróciłem uwagi na takie rzeczy jak obroty i ta kontrolkę, to zdarzyło się 2 razy na takim odcinku, i to jak trzymałem non stop nogę na gazie w tej samej pozycji. W mieście nie doświadczyłem tego stad trochę to dziwne, ale kop naprawdę jest zauważalny. Dlatego się zdziwiłem

T0mekk1
15-10-13, 19:37
Kontrolka Econo i tak świeci się do około 120km/h na 5 biegu.

civic_lsi
15-10-13, 20:54
Było już kiedyś na ten temat. Z tego co pamiętam to chłopaki stwierdzili że TTTM (Ten Typ Tak Ma).
Brat ma D15Z8 i to samo mu się dzieje,

gumis1990
16-10-13, 17:11
mam tak samo, kontrolka sie swieci i przyspiesza nawet z zyciem jak na 5bieg:-)

MichałCK
16-10-13, 22:08
Wiem o czym piszesz :D kiedyś miałem okazję przejechać się D15Z8 na jeździe testowej (poszukiwanie auta) tam pamiętam że właśnie ten "kop" o którym piszesz występował właśnie w momencie wyłączenia lampki econo gdy motur wchodzi na 16V, nawet gdy nie dodaje się więcej gazu, a gdy obroty silnika się zwiększają :D szkoda że w D16Y2 nie czuć zalączania VTEC, nawet w VTEC-E jest przyjemne uczucie zmiany z 12 na 16v gdy się czuło budzenie dodatkowych kucy :D

bartek1706
16-10-13, 22:27
Trochę czuć, a na pewno widać na obrotomierzu. Po wywaleniu rezonatora dodatkowo słychać ;)

MichałCK
17-10-13, 01:54
Też nie mam rezonatora, a dolot ze zderzaka do seryjnej puchy, w pierwszych dniach po zmianie dolotu może było czuć że idzie lepiej przy wyższych obrotach lecz po czasie się człowiek przyzwyczaja :D
W D16Y2 ViteK odpala się przy 4600 czy 4800rpm na niemodzonym kompie?

MisieK1989
17-10-13, 15:33
5500 bodajrze :P rezonator dobra zabawa jak chcesz pomruczeć na krótko :D syf Ci zasysa :P

MichałCK
17-10-13, 16:25
Myślę że jest to ciut niżej niż 5500rpm, z tego co czytałem w D16Z6 VTEC Crossover jest przy 4,600rpm, Y8 jest to 5600rpm, a o naszych Y2 nie mogę znaleźć :(
Tak prawda troszkę syf zasysa szczególnie widać to po kolorze wnętrza spirorury która już nie jest srebrna w środku a szarawa :)
lecz nie przejmuję się tym gdyż co za problem wymienić częściej papierowy filtr powietrza który kosztuje i tak mało, a nie jest jakoś szczególnie bardziej zabrudzony przy nowym dolocie ;)
Dźwięk dolotu jest naprawdę fajny przy wyższych obrotach :D takie warczenie i buczenie połączone w jedną całość :D niestety nie jest to ten dźwięk co ludzie mają na stożku ale o to chodzi że jest cicho a działa :)

MisieK1989
17-10-13, 17:37
co sie ma filtr do rezonatora ?! rezonator masz ZA filtrem więc syf idzie Ci w dolot ;o Moim zdaniem lepiej to założyć...

Mówisz filtr powietrza papierowy a pff :P ja mam wkładkę pipercrossa :P

bartek1706
17-10-13, 18:05
co sie ma filtr do rezonatora ?! rezonator masz ZA filtrem więc syf idzie Ci w dolot ;o Moim zdaniem lepiej to założyć...



To ciekawe co piszesz :D

T0mekk1
17-10-13, 19:03
Mówisz filtr powietrza papierowy a pff :P ja mam wkładkę pipercrossa :P
Też mam pipercrossa:D Też pierwsze słyszę, że rezonator jest za filtrem.

MichałCK
17-10-13, 20:19
Rezonator jest przed filtrem powietrza za zderzakiem, chyba Misiek pomyliłeś rezonator z rurą dolotową albo fajką przy puszce z filtrem :D
Wkładka nie wkładka, nie ma to jak porządnie i szczelnie zrobiony dolot ze zderzaka z AirDuctem nawet na papierowym filtrze, żaden pipercross czy też wkładka k&n nie da moim zdaniem tego samego rezultatu.
Zimne powietrze to zimne powietrze :D Kiedyś spróbuje jakiejś wkładki ale chcę by to filtrowało powietrze a nie wyglądało pod światło jak durszlak który zasyfi jeszcze bardziej dolot..
Więc moim zdaniem dolot do seryjnej puszki nawet z normalnym filtrem to dobre rozwiązanie i wcale nie kosztowne.
Chociaż każdy z tu obecnych na co dzień wie że to temat rzeka o którym można pisać i pisać więc szkoda mojego produkowania się..

MisieK1989
17-10-13, 22:29
hmm :D mi chodziło o tą rurkę pod nr 11 :p http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18186&nplgrp=3&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1995&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6ISR&nplblk=B__0100

swoją drogą ten plastik pod nr 6http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18186&nplgrp=3&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1995&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6ISR&nplblk=B__0105 też kiedyś wyjmowałem, ale doszedłem do wniosku, że więcej ciepłego zasysał :)

mati1207
17-10-13, 23:44
hmm mi chodziło o tą rurkę pod nr 11 http://japancars.ru/index.php?route=...nplblk=B__0100

A ktoś mi może powiedzieć do czego właściwie ta rurka? :)

MichałCK
18-10-13, 00:22
Mając na myśli rezonator chodziło mi wiadomo o ten element, a właściwie o wszystkie elementy na tej fotce :D wyjmując element nr 6 na pewno zasysał jeszcze więcej ciepłego niż z nim ;)
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18186&nplgrp=3&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1995&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6ISR&nplblk=B__0105
u siebie usunąłem cała tę komorę rezonatora oraz fajka Out :D
Ten element numer 11 pod rurą dolotową to chyba kolejny po drodze "wyciszacz" dolotu, może też jest elementem zapobiegającym zbyt dużym ciśnieniom by powietrze miało gdzie uciec czy się rozprężać :D
Swoją drogą zauważcie że D16Y3 względem wersji Y2 miał te fajkę w rurze dolotowej w innym kształcie co dziwne..
Ps. jak ktoś posiada na zbyciu to kupiłbym rurę dolotową od silnika Y2 w dobrym stanie, gdyż moja już jest poparciała ;)

MisieK1989
18-10-13, 08:32
skoro inna rurka to może inaczej działa, bądź daje więcej powietrza, nie mam pojęcia :D

Michał poszukaj na handlu albo gdzieś na szrotach w Twej okolicy, powinieneś dostać, w jakimś stanie na pewno :D

kamilrojek
18-10-13, 21:19
Również mam d15z8 i też ma tak że czasami sam przyśpiesza. Uważam że nie ma co się przejmować i zastanawiać :) Ten typ tak ma.

Diabel200
19-10-13, 10:46
hmm ok podziękował za wszystkie wypowiedzi, uspokoiliście mnie trochę bo wsio na tip top zrobione a tu takie rzeczy :D

xeN
31-08-14, 15:30
Trochę odkopuje temat bo podobny. Mam D15Z8 i również posiadam takie objawy, rzecz w tym że nie załącza się to wtedy kiedy trzeba i zacząłem się zastanawiać nad tym. Głównie chodzi mi o to, czy nie powinno się tak dziać po przekroczeniu załóżmy 3 tyś RPM? Chciał bym kogoś wyprzedzić, redukuje bieg i cisnę ile się da, a auto ledwo przyśpiesza. Co innego jak włączy się w tym czasie V-Tec (bo chyba o niego tu chodzi) i auto dostaje zdecydowanego kopa i wyprzedanie staje się łatwiejsze, ba pamiętam nawet że raz dzięki temu udało mi się wyprzedzić pod górkę, niestety zdarza się to może raz na 10 wyprzedzeń/przyśpieszeń..
Dlaczego tak jest? Coś mam zepsute? Czy nic się nie da z tym zrobić?

rafal86
01-09-14, 11:12
czyli raz masz muła na wysokich obrotach a raz idzie poprawnie? o jakich obrotach mówimy? 3 tys? 4-5 tyś?
w tych silnikacj jest tak że jak świeci się econo to masz 12v i uboga mieszanke, jak gasnie econo i masz np 3 tyś obrotów to masz 12v ale normalną mieszanke a powyżej 3,5 tys masz już 16v i wtedy czuć jak auto ożywa

xeN
03-09-14, 03:32
Właśnie nie czuję żeby nagle ożyło, tak jak by 16V się nie załączało do końca. Cały temat koledzy opisywali że D15Z8 nagle szarpie i przyśpiesza i to nawet przy 2-2,5 tyś RPM (przynajmniej u mnie tak jest), i jeśli wtedy dodaje jeszcze gazu to takiego przyśpieszenia nie otrzymam w żaden inny sposób, te "samo-przyśpieszenie" musi wystąpić po prostu wcześniej bo inaczej auto trochę zamula nie ważne jakie obroty.

rafal86
03-09-14, 08:23
zrób test poza miastem albo na autostradzie. Na 5 biegu trzymaj gaz w jednostajnej pozycji w okolicy 3,5 tys obrotów. I delikatnie nim operuj, jesli przy tej granicy wyczujesz to "szarpnięcie" to masz już 16v..lub załóż sobie tzw vtec light, diode która Ci się zapala jak vtec działa i będziesz wiedział. To nagłe przyśpieszenie to nie jest jakieś wciskanie w fotel tylko delikatnie wyczuwalne dla kogoś kto zna już swoje auto