Zobacz pełną wersję : Jak podłaczyc 4 przewodowy aparat zaplonowy do wiazki obd1??
Jak w temacie wsadzam f23 do civica (obd1) i silnik ten ma dziwny aparat o 4 przewodach marki hitahi z wbudowana cewka, w aparacie znajduje sie czujnik halla. Pozostałe dwa czujniki znajduja sie na wale korbowym od strony rozrzadu. Czy jest mozliwosc w jakikolwiek sposob przerobic wiazke co by wykozystac ten aparat czy moze szukac innego jak cos to jakiego??
Chyba jestes jedyny ktory montuje w eg ten silnik a co z wiazkami od tego silnika nie idzie nic zlepic? Skoro to obd1 to musi sie dac Moze wystarczylo by skleic z dwoch jedna jest ktos na forum kto przerabia wiazki ale nie pamietam jaki nicku
Silnik to obd2b z 2000 roku
No to powodzenia bez rzeźby sie nie obejdzie
w aparacie masz czujnik CYP, na wale pozostałe dwa czujniki czyli TDC i CKP
przedłuż sobie przewody do CKP i TDC i podłącz to wszystko zgodnie z pinoutem OBD1 tak jakby wszystkie czujniki były w aparacie
OBD1 czyli sterownik P06 P28 P30 itp. wykorzystują czujniki indukcyjne :P więc hallotrona do tego nie podepniesz :P
a jesteś pewien, że w tym aparacie siedzi typowy hallotron? nie miałem nigdy okazji przy f23 grzebać... :)
tak czy inaczej wydaje mi się, że jednak będzie trzeba jakiś inny aparat założyć (może z d15b7 :confused:) bo sygnały z czujników na wale też nie będą kompatybilne z obd1
sugerowałem się tym co napisał Igła
jeśli wygląda to tak to znaczyło by że jest tam czujnik indukcyjny i trzeba się podpiąć pod 2 pierwsze piny od prawej (ale dla spokojności dobrze jeszcze zmierzyć rezystancję)
http://images.whisystems.com/smartpages/partinfo_resize/A1C/3117450-rit.jpg
To chyba starczy:
http://ww2.justanswer.com/uploads/dinotapia/2009-10-13_052509_obd1-2dizzywiring.jpg
Podobną sytuacje masz z H22A7 z ATR'a też jeden czujnik w aparacie reszta ma wale, tam po prostu montujesz aparat z preludy 5g od H22A5 i po problemie.
Wydaje mi się że wystarczy poszukać aparatu z F serii z OBD1 lub normalne OBD2 czyli z 3 czujnikami w nim.
Aparat z D15B7 nie koniecznie podejdzie ponieważ aparaty D-series non vtec, D-series vtec, B-series, H-series poza mocowaniami mają też inne kont czujnika położenia 1 cylindra i nie można ich sobie tak na pałę przykręcać, bo nie ustawisz poprawnie zapłonu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.