Zobacz pełną wersję : Świecący sie check engine Nie da rady skasować
Hondę mam już rok i wywalało mi check od czasu do czasu się zapalił to stawałem gasiłem czekałem i znikał i tak się jeździło ale po pewnym czasie check palił się na okrągło i zauważyłem ze spalanie wzrosło do 15 litrów/100km ( pewnie sonda), no to zmostkowałem kostkę kabelkiem i wywaliło 43bład później 41błąd. Wymieniałem sonde z d15z1 i dalej sie swieciło check, no to zakupiłem sondę boscha uniwersalna za 300zł zarzuciłem i dalej świeci się check :( Samodiagnostyke robię kabelkiem mostkuje i nic się mruga no to co jest check jest a błedów nie ma ( jak mostkuje to check mocniej się świeci) No to wyciągałem bezpiecznik przy aku 7,5A nic nie dawało, reset ECU z godzinę be klemy stał ( później uczenie go od nowa wszystkiego) nic nie dawało :( dalej świeci. Myślałem ze się zepsuło coś no ale wiozłem odpiąłem kostkę od przepustnicy odpaliłem obroty z 2 tyś zgasiłem samodiagnostyke zrobiłem i działa mruga wykryło odpiętą kostkę więc co jest jak skasować te check bo zastanawiam się nad wymotowaniu żarówki od checka :( Miał ktoś podobny problem z was ?
Silnik d15b7 żaden swap.
Podłaczam się. Mam identyczny problem. sonda nówka 0 problemów z jazdą, a check pali się od kilku miesięcy. Ciągle bład 41 nawet po resecie
Tylko że u mnie beż błędów jest w dzień jeszcze ujedzie jeździć ale w nocy to bije po gałach bo mam podświetlenie LED
piotreek23
15-10-13, 22:13
Tu jest podobny temat http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?155950-d15b7-blad-nr-41-POMOCY!!!!!!! tylko nie wiadomo czy kupno oryginalnej sondy rozwiązało problem.
Ja kupiłem nową NGK i dupa. To samo. Na starej sondzie też było to samo u mnie
Czy podmiana kompa coś by pomogła?
Ale u mnie nie pokazuje błędu (żadnego błędu) sondy w ogóle nie mruga a się świeci check
podepnę się pod temat bo podobna sytacja, po swapie d15b2 na d16z9 po wsadzeniu zworki check się świeci i nie gaśnie ... why ? :/
Nikt nie umie chyba nam pomóc
Martinez77
24-10-13, 09:28
a przy diagnostyce brak świecenia nie jest równoważny kodowi 0 (uszkodzony obwód samodiagnostyki)?
pewnie problem z komputerem
a jak się świeci non stop ? to ?
Super nawet jak są to nie wyswietli ...
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Jak bez zworki świeci się ciągle i ze zworką świeci się ciągle, to zworka nie łączy :)
Martinez77
24-10-13, 12:22
u Bolsika to po wprowadzeniu w stan samodiagnostyki zaczyna świecić ciągle
odepnij jakiś czujnik wprowadzający tym samym sztuczną usterkę - i wtedy sprawdź czy układ reaguje - powinien mrugnąć kodem zasymulowanej "usterki" ;)
Oczywiście przecież sam na to wpadlbym :o
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Dobra to ja zapytam też o coś. Jak wywala mi ciągle błąd grzałki nawet po wymianie na nową sondę NGK i jeśli przypnę opornik do kabli zasilających sondę i kontrolka zgaśnie to co potem? Przecież nie będę jeździć z opornikiem?
Najpierw sprawdź obwód grzałki, czy ma zasilanie i masę na wtyczce do wiązki po przekręceniu zapłonu. Potem zmierz oporność grzałki w nowej sondzie. Problem leży albo tu albo tu, opornikiem można to "naprawić" jeśli grzałka ma niewłaściwą oporność.
Wszystko sprawdzone i wszędzie jest takie napięcie jakie ma być. Jakoś na starej sondzie nie świecił się check. Dopiero po wyjęciu 1 raz sondy od razu zapaliła się kontrolka i świeci aż do dziś.
Ok, jeśli oporność grzałki właściwa i zasilanie na wtyczce jest, to jaką oporność pokazuje w kostce do kompa między pinem a masą? To też sprawdzałeś?
Hmm tego nie sprawdzałem. Czyli muszę sprawdzić kabelki idące z kompa do sondy tak?
Dokładnie, może być przerwany obwód.
Ok sprawdzając oporność na ommomierzu na ile mam przekręcić? Wstyd się przyznać ale nie mierzyłem jeszcze niczego tym bo nie miałem potrzeb, a na sondzie to mierzył mechanik..... I gdzie znajdę schemat kabli? Który w wtyczce jest od grzałki?
świeci się ciągle u mnie ( czy odpalę czy zgaszę silnik czy jeżdżę czy nie ) robię mostek to żarówka mocniej świeci wiec dobrze mostkuję ale nie mruga czyli błędu nie ma jak odpiołem czujnik z przepustnicy to od razu zaczołga mrugać co mam robić żeby znikła? ecu resetowałem z 5 razy
Ok sprawdzając oporność na ommomierzu na ile mam przekręcić?
grzałka ma mieć 10-40 Ohm z tego co pamiętam
I gdzie znajdę schemat kabli? Który w wtyczce jest od grzałki?
http://dodo-upgrades.nl/
tu znajdziesz pinout różnych OBD, nie wiem jakie masz u siebie, symbol PO2H to kabel do grzałki, sprawdź czy nie ma przerwanego obwodu
świeci się ciągle u mnie ( czy odpalę czy zgaszę silnik czy jeżdżę czy nie ) robię mostek to żarówka mocniej świeci wiec dobrze mostkuję ale nie mruga czyli błędu nie ma
czyli coś zwiera do masy między kontrolką 'czek' a pinem w kompie
świeci się ciągle u mnie ( czy odpalę czy zgaszę silnik czy jeżdżę czy nie ) robię mostek to żarówka mocniej świeci wiec dobrze mostkuję ale nie mruga czyli błędu nie ma jak odpiołem czujnik z przepustnicy to od razu zaczołga mrugać co mam robić żeby znikła? ecu resetowałem z 5 razy
mam to samo w EJ9 ;/ łatwiej by było położyć nowy kabel niż szukać WTF ? :)
Ok więc jeśli oporność na kabelku będzie inna niż przy kabelku przy kompie to oznacza, że gdzieś jest urwany kabelek? Jeśli tak to pociągnę nowy zamiast szukania przerwanego bo to zajmie 3x więcej czasu
Masz łeb ! Zmierze i ja
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Bolsik to była ironia ? :D mirasek pisał o tym wcześniej :D
Nie nie, poprostu uświadomiłem sobie że nie myślę :)
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Ja jutro z rana się za to zabieram więc myślę, że jutro to zrobię jeśli znajdę gdzieś w domu kabelek takiej długości w co wątpię... Cholera dopiero teraz mi się przypomniało, że jutro niedziela.... No nic jak zrobię to dam znać czy pomogło :)
Daj znać, bo mój kumpel ma to samo w D15B7, sonda wymieniana 2 razy i ciągle ten sam badziew się pali 41 od grzałki. Zrób foty pod którego pina się wpinasz przy kompie i przy sondzie.
Ok no problemo. Zrobię fotorelację
Ok zmierzyłem opornośc i na kablu przy sondzie po chwili skakania zatrzymuje się przy 20,6 i to samo przy kablu przy komputerze. Ale coś ciekawego mi się zrobiło. Nie mogę odpalić auta :| Zauważyłem, że jak przekręcam kluczyk to nie świeci się kontrolka od aku i tak samo jak wyciągam kluczyk ze stacyjki to nie miga kontrolka od kluczyka... Co jest?
piotreek23
27-10-13, 14:48
Ja tak miałem jak akumulator padał i ledwo już dychał.
u mnie aku jest dobry i bezpieczniki też. Pomocy!
piotreek23
27-10-13, 15:26
Masy sprawdź ewentualnie poczyść. Ewentualnie jak gmerałeś przy wtyczne od kompa może gdzieś coś nie styka.
Poczyściłem. Mierzyłem oporność na włączonym silniku i dopiero jak zgasiłem to przy ponownej próbie było brak tych kontrolek
piotreek23
27-10-13, 15:48
Sprawdź dla pewności napięcie na akumulatorze. Ja miałem dokładnie takie jazdy jak opisujesz :) jak mi się akumulator wygotował.
Sprawdzałem i jest 12+. Też nie miałeś kontrolki kluczyka i aku?
piotreek23
27-10-13, 16:02
Ile jest dokładnie na odstanym Aku. Jak jest samo 12V to jest do natychmiastowego naładowania. Powinno być 12.6-7 przy pełnym. Poniżej 12.2V to skrajnie wyładowanie.
Tak :) nie pamiętam czy IMMO świeciło ale akutmulator na pewno się nie palił :) a nawet olej też nie ;)
A lampkę akumulatora zapalało nawet w trakcie jazdy mimo że alternator był sprawny.
jest 12,7V ... Szlag mnie trafi z tym samochodem. Chciałem zrobić dobrze to nie ono musi jakieś fochy mieć... :mad: Tak sobie myślę, że może coś jest z immo, a żarówka w kontrolce aku może się spaliła? ale co przypadek? Żarówka się spaliła i akurat też kontrolka od immo się nie świeci i nie odpala auto? Jutro ją wymienię i zobaczę tylko, że zostaje nadal immo.
piotreek23
27-10-13, 16:42
A próbowałeś odpiąć aku na jakiś czas i podpiąć ponownie?
Tak kilka razy i dupa. Wolałbym sam to zrobić bo nie widzi mi się płacić 100zł+ za pewnie śmieszną rzecz, która sam mogę zrobić. Sęk w tym, że nie wiem o co chodzi.
piotreek23
27-10-13, 17:02
Zobacz kabel co idzie od aku do maski (-) i ten co idzie do alternatora.
Hmm zapomniałem napisać o jednej mojej głupocie. Otóż sprawdzając kable ommomierzem nie mogłem znaleźć masy bo ta przy drzwiach (zawias) nic nie dawał więc wpadłem na pomysł aby wziąć kawałek kabelka, przyczepić do minusa aku i pociągnąć do kabiny. Kabelek leciał przez prawe drzwi i zwisał lekko nad zawiasem drzwi i z tego co pamiętam to po tym przestał odpalać. Czy jest możliwe aby kabelek ten zrobil zwarcie, spalił żarówké od aku w zegarach i przez to coś jest nie tak z immo? Przed tym kabelkiem robiłem te same rzeczy kilkakrotnie i dopiero chwile bo przypięciu nowego zaczął się problem
piotreek23
27-10-13, 17:51
Jak zrobiłeś zwarcie to poszedł bezpiecznik. Weź je przedmuchaj omomierzem/piszczydełkiem (wiem troche zabawy)
O samą blache chyba masowy nie powinień zrobić zwarcia (u mnie kabel masowy i tak idzie do maski).
Sprawdzałem bezpieczniki ale wyciągałem każdy i sprawdzałem w środku. Czy jakiš bezpiecznik szczególnie mam sprawdzić? Czy jest bezpiecznik od immo? I czy tym śrubokrętem płaskim 12V z żarówką mogę sprawdzić bezpieczniki?
piotreek23
27-10-13, 18:19
Bezpiecznik omomierzem z funkcją pipczydełka (jak jest przejście przewodzi). Neonówką raczej nie wiele zdziałasz.
Mam taki oto miernik
http://image.ceneo.pl/data/products/1598344/i-miernik-uniwersalny-m830-buzer-zolty.jpg
Czy w nim jest ta opcja? Jak tak to na co mam przekręcić?
O jedna pozycje zgodnie z ruchem wskazowek zegara od pozycji OUT na czarnym tle dla pewnosci czy dziala dotknij do siebie dwa uchwyty od miernika powinien zapiszczec
Wysłanego z mojego LG L5 CM 10.1 za pomocą Tapatalk 4.
Gdzie znajduje się immobiliser? Znalazłem podobny temat i okazało się, że spalony został modul od immobilisera tylko, że u kolesia odcięło pompę, a u mnie słychać. Jak myślicie?
http://mkh.strefa.pl/viewtopic.php?f=8&t=3946
piotreek23
28-10-13, 07:18
Odkreć świece i zobacz czy jest mokro oraz czy jest iskra. To już coś powie. A i zobacz samodiagnostykę może coś wypluje.
Tyle szumu o takie coś zrobiłem. Sprawdzałem wczoraj wszystkie bezpieczniki lecz wszystkie były ok. Przed chwilą poszedłem sprawdzić tylko jeden bezpiecznik, który jest od immo nr.15 i co? W środku pęknięty.... Wymieniłem i auto jeździ... Ok więc skoro rozwiązałem problem to co z tą sondą? Oporność grzałki przy ecu i sondzie wynosi tyle samo 20,6
Może ta informacja pomoże. Check włącza się dopiero po 2-3 sekundach. Tak jakby dopiero doszedł prąd do sondy. Co o tym myślicie?
piotreek23
01-11-13, 14:10
Genax a czasem druga sonda nie siadła??(O ile masz 2 sondę).
Nie, nie mam drugiej sondy. Mam przedlift, a w tych nie było drugiej sondy i sprawdzałem nawet czy jakimś cudem jest ale nie ma :)
A jezdzisz na benbzynie czy lpg ? Bo jezeli masz lpg to check bedzie sie palił co kolwiek bys nie zrobił przypadłosc hondy ;)
No na lpg... a nie da się jakoś wyłączyć jej? oszukać kompa? Niektórzy też jeżdzą na LPG i po wymianie nie mają checku.
piotreek23
01-11-13, 18:43
No na lpg... a nie da się jakoś wyłączyć jej? oszukać kompa?
Da się montuje się emulator sondy. Ale wtedy by się paliła na gazie a nie na benzynie. Dla świetego spokoju możesz podjechać do gazownika.
A jezdzisz na benbzynie czy lpg ? Bo jezeli masz lpg to check bedzie sie palił co kolwiek bys nie zrobił przypadłosc hondy
bzdura, tzn. tylko tyle, że gaziarz nie umie poprawnie wyregulować instalacji
poza tym błąd dotyczy grzałki więc nie ma żadnego związku z tym czy jeździ na PB czy LPG
Check włącza się dopiero po 2-3 sekundach. Tak jakby dopiero doszedł prąd do sondy. Co o tym myślicie?
check zapala się po chwili bo komputer gdy stwierdzi, że coś jest nie tak to sprawdza tą informację jeszcze kilka razy zanim zasygnalizuje błąd
odepnij wtyczkę przy sondzie i sprawdź czy po przekręceniu na zapłon pojawia się napięcie na przewodach które idą do grzałki (oczywiście od strony wiązki a nie po stronie sondy)
najlepiej zrób dwa pomiary tzn. między przewodami we wtyczce (czarno/zółtym i czarno/białym) oraz drugi pomiar między czarno/żółtym a masą np. z bloku silnika
Pomiary niedawno co robiłem. Każdy kabel działa tak jak ma działać tylko, że przy masie grzałki było coś takiego, że jak sprawdzałem oporność to pierw na mierniku skakały mi liczby i to na prawdę dziwnie i szybko, a przy ECU załapało od razu. Nie wiem czy to coś zmienia ale sprawdzałem oporność na wczepionej wtyczce poprzez wbicie igły w kabel. Dopiero po chwili było taka sama oporność jak przy ECU.
Rozumiem że mierzyłeś też napięcia tak jak pisałem wyżej a nie tylko oporność...
Taki tępy to ja nie jestem, żeby sprawdzić połowę kabli :) Zasilanie jest prawidłowe. Wszystkie kable sprawdzałem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.