Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Skacze temperatura i wyrzuca płyn przez zbiornik wyrównawczy



Maroń
14-10-13, 14:53
Na początku chciałbym powiedzieć, ze prześledziłem kilkanaście takich tematów i nie znalazłem całkowitej odpowiedzi a nie chce wyrzucać pieniędzy na naprawianie nie tego co tzreba.

W trakcie jazdy z prędkościa miniumum 40 i więcej temperatura jest idealna ok. 1/3 skali, niestety gdy przyjdzie zwolnić albo się zatrzymać (na rozgrzanym silniku) wskazówka temp. momentalnie wedruje w góre aż do czerwonego pola (wentylator się włącza). W trakcie jazdy wszystko wraca do normy ( nawet przy pałowaniu silnika).
Poziom olej OK, na bagniecie nie widac żadnych kropek-pęcherzyków. W płynie chłodniczym zadnych plam oleju nie ma.

Zauważyłem też, że gdy wzrośnie temperatura poziom płynu w wyrównawczym rośnie i wyrzuca płyn przez korek- do zera, w wyrownawczym pusto (cały czas dolewam). Poza tym układ szczelny. Odpowietrzony- żadne bąbelki nie leca z chłodnicy.

Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w pracy silnika- chodzi równo, nie traci mocy..nie ma sie do czego doczepić.


Wymienione już zostały termostat i korek chłodnicy 1,1bar (puszczał płyn).

Czyżby uszczelka pod głowicą? Czy są jeszcze inne możliwości? Zanim wydam kase na UPG chciałbym mieć pewność czy to na pewno to.

Pozdrawiam

MichalS394
14-10-13, 15:13
albo uszczelka, albo niedrożna chłodnica. Wykręć wszystkie świece i porównaj ich zabarwienie, jak któraś będzie się odróżniać, bankowo UPG, chociaż jeśli wszystkie będą jednakowe, to też nie znaczy, że uszczelka jest ok :)

piotreek23
14-10-13, 19:48
Odpal auto na zimno i odkręć pokrywkę od zbiorniczka wyrównawczego. Jak będzie bomblować to wskazuje na UPG.
Możesz też zbadać kompresje na cylindrach to też powinno coś powiedzieć. Węże od chłodnicy nie są naprężone do granic możliwości??

Maroń
14-10-13, 21:48
Węże da się scisnąć przy użyciu większej siły.
Żadne bąble nie lecą z wyrownawczego.

Da się jakoś sprawdzić drożność chłodnicy?

w_rebacz
15-10-13, 16:57
przypaluj do odciny z 2 razy pod rząd, to wtedy moze zauwazysz bąble w wyrownawczym. Miałem taka sytuacje, niestety UPG...

Arturvf500
16-10-13, 10:40
niestety na 99% UPG; jakis wysyp ostatnio, w ciagu miesiaca 3 takie auta robilem...

Greg001k
16-10-13, 14:16
Wywalanie płynu z wyrównawczego to będzie UPG bazując na własnych doświadczeniach z D15B2...

Maroń
01-11-13, 13:52
Rzeczywiście. Wymiana uszczelki pod głowicą załatwiła problem.