PDA

Zobacz pełną wersję : "miękki" pedał hamulca



a4tech33
12-10-13, 16:17
Witam!
od razu do rzeczy- pedal hamulca nie jest tak "twardy" jak kiedys. Jakby wpada do polowy, cos w stylu zajakniecia przez sekunde, a dalej pracuje dobrze, hamuje, abs sie wlacza, ale ogolem hamulec nie jest taki jak kiedys. Od kiedy to sie dzieje? Od czasu kiedy robilem zaciski z tylu. Pompa wymieniona, serwo tez, nowe gumki i tloczki, odpowietzane zgodnie ze sztuka kilka razy. Mozliwe, ze cos zle zlozone jest? Honda to nie golf, ale trafilem ta temat wlasnie w vw "jeden kolega z forum powiedział mi że trzeba odpowiednio ustawić tłoczki w zaciskach (tylnych u mnie) bo inaczej tak sie właśnie dzieje. Wie ktoś coś więcej na ten temat?", "
Jednak chyba mają coś do rzeczy, bo dzisiaj zrobiłem tak jak mówiłem, odpowietrzyłem, jazda próbna z dobre 3km, hamując tak często jak się da no i hampel jest cały czas twardy :grin: Czyli jednak trzeba ustawić tłoczki tak jak pisałem wyżej, więc kto ma z tym problem to może właśnie w ustawieniu jest błąd. Jutro zakładam jeszcze nową linkę ręcznego i zobaczymy jak po regeneracji to wszystko będzie śmigać :hmm:". U nas jest podobnie?

lukwycz
12-10-13, 23:26
Dobry temat o tych naszych tylnych zaciskach. Ja przy ich regeneracji wkręciłem tłoczki hamulcowe na maxa, ale nie wiem czy tak ma być, bo niestety hamulec ręczny jest bardzo słabiutki. Może właśnie jakby wykręcić tłoczek, to byłoby lepiej? Czy ktoś to sprawdzał? Zastanawiam się czy wkręcenie/wykręcenie tłoczka może mieć wpływ tylko na hamulec ręczny...

Paweł13
13-10-13, 10:58
Tak jak mówi Łukasz temat jest do obgadania. Z przednimi heblami raczej nie słyszy sie żeby występowały takie problemy jak z tymi tylnymi. Przy bębnach pewnie jest ok, ale gdy z tyłu mamy te małe zaciski to sporo się słyszymy o słabym ręcznym czy też zacinajacych się zaciskach itp.

Napewno sporo użytkowników forum byłoby szczęśliwych gdyby temat został ogarniety na wszelkie możliwe sposoby.
Faktem jest, że ktoś już zrobił fotorelacje z regeneracji tylnych zaciskow na czynniki pierwsze i generalka. Chwała mu za to ! :j

a4tech33
13-10-13, 22:55
Dobry temat o tych naszych tylnych zaciskach. Ja przy ich regeneracji wkręciłem tłoczki hamulcowe na maxa, ale nie wiem czy tak ma być, bo niestety hamulec ręczny jest bardzo słabiutki. Może właśnie jakby wykręcić tłoczek, to byłoby lepiej? Czy ktoś to sprawdzał? Zastanawiam się czy wkręcenie/wykręcenie tłoczka może mieć wpływ tylko na hamulec ręczny...

ale tylko reczny masz slaby? tak to wszystko hamuje wporzadku? mi to juz rece opadaja, nigdzie niczego na ten temat nie moge znalezc, a jak rozloze hamulce kolejny raz, to nie zloze przeciez inaczej jak wczesniej...

Szczur[R]
15-10-13, 16:20
Nie ustawia się żadnego tłoczka bo niby w jaki sposób i względem czego.
Jeśli regeneracja jest wykonana zgodnie z foto instrukcją na forum, wszystkie skorodowane elementy są wymienione, założone nowe uszczelki i nie jest wyrobiony zacisk w miejscu "pinu" popychającego mały tłoczek, to MUSI DZIAŁAĆ.
Przyczyną jest powietrze, uszkodzony korektor siły hamowania lub źle wykonana regeneracja.

lukwycz
15-10-13, 23:25
Wydaje mi się, że wyrobiony pin (jeśli może się na tyle wyrobić) można zniwelować wykręcając tłoczek. Dlaczego niby ta śruba w tylnym zacisku na którą wkręca się tłoczek nazywa się "śruba regulacyjna"?

https://lh5.googleusercontent.com/-6S713JMxBSs/Ul2ey6YAUrI/AAAAAAAAAdA/6wfne4FdGE0/s144/tylny_zacisk.jpg (https://picasaweb.google.com/lh/photo/b-PRXGkLDdmLQvwH38okRdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=emb edwebsite)

CRX1
16-10-13, 00:14
Dlatego nazywa się regulacyjną,bo w mirę zużycia klocków i tarcz ,reguluje tłoczek do nowej pozycji.

StacekEG
16-10-13, 00:51
przy regenreacji/czyszczeniu używałeś jakiś płynów? Dot jest bardzo higroskopijny , moze gdzies dostala sie woda albo cos bylo źle złożone ?

Szczur[R]
16-10-13, 09:18
Wydaje mi się, że wyrobiony pin (jeśli może się na tyle wyrobić) można zniwelować wykręcając tłoczek. Dlaczego niby ta śruba w tylnym zacisku na którą wkręca się tłoczek nazywa się "śruba regulacyjna"?

https://lh5.googleusercontent.com/-6S713JMxBSs/Ul2ey6YAUrI/AAAAAAAAAdA/6wfne4FdGE0/s144/tylny_zacisk.jpg (https://picasaweb.google.com/lh/photo/b-PRXGkLDdmLQvwH38okRdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=emb edwebsite)

Tłoczek kręci się na śrubie pod wpływem ciśnienia - a dokładnie wykręca. Możesz go ustawiać jak chcesz, a i tak gdy założysz klocki wykręci się do grubości okładzin. Żadnej regulacji nie ma. Jeśli CAM się wyrobi, wymieniasz zacisk - tyle

a4tech33
16-10-13, 21:39
ja sie zastanawiam co mozna zle zlozyc? wszystko szlo bez oporow, ja skladalem na dota, a po co na pasty... ale chyba widze, ze wiele sie nie dowiem, i bede musial rozlozyc znowu oba zaciski i szukac dziury w calym...

lukwycz
16-10-13, 21:56
;2099193']Tłoczek kręci się na śrubie pod wpływem ciśnienia - a dokładnie wykręca. Możesz go ustawiać jak chcesz, a i tak gdy założysz klocki wykręci się do grubości okładzin. Żadnej regulacji nie ma. Jeśli CAM się wyrobi, wymieniasz zacisk - tyle

Tłoczek nie ma jak się kręcić, bo blokuje go wypust na klocku hamulcowym. Jedyna opcja to, że śruba się obraca, tak jak piszesz, pod wpływem ciśnienia i ustawia dystans tłoczka.
Dlatego pewnie regulacja ręcznego polega na poluzowaniu linki i wielokrotnym pompowaniu nożnym przy włączonym silniku a następnie podciągnięciu linki.
Tylko obawiam się, że ciśnienie może nie dać rady wykręcić tej śruby, mimo że ma duży skok gwintu... Takie moje dywagacje :) Jak sprawdzę moje zaciski, to może napiszę coś więcej.

konstruktor
17-10-13, 23:33
Dobry temat o tych naszych tylnych zaciskach. Ja przy ich regeneracji wkręciłem tłoczki hamulcowe na maxa, ale nie wiem czy tak ma być, bo niestety hamulec ręczny jest bardzo słabiutki. Może właśnie jakby wykręcić tłoczek, to byłoby lepiej? Czy ktoś to sprawdzał? Zastanawiam się czy wkręcenie/wykręcenie tłoczka może mieć wpływ tylko na hamulec ręczny...

tłoczki się wkręca na maxa np przy wymianie klocków regeneracji itp. , zawsze ten 'cycek' na klocki jest jego osią symetrii analogicznie do krzyża na tłoczku.
Pod wpływem ciśnienia (podczas pompowania hamulca) tłoczek się wysuwa (nie obraca) a co za tym idzie dociska okładziny klocków do tarczy.
Co do max dokręcania tłoczka i ustawiania go w pozycji pod klocek , nawet jeżeli przegapisz to miejsce to najlepszym sposobem jest jego wykręcenie i wkręcenie ponownie.

SCHEMAT:
http://img15.imageshack.us/img15/3402/schwemat.jpg (http://img15.imageshack.us/i/schwemat.jpg/)


Tłoczek nie ma jak się kręcić, bo blokuje go wypust na klocku hamulcowym. Jedyna opcja to, że śruba się obraca, tak jak piszesz, pod wpływem ciśnienia i ustawia dystans tłoczka.
Dlatego pewnie regulacja ręcznego polega na poluzowaniu linki i wielokrotnym pompowaniu nożnym przy włączonym silniku a następnie podciągnięciu linki.
dokładnie. dodam tylko że luz linki musi być na prawdę duży.

Jeżeli ktoś wykonał w/w czynności poprawnie to ręczny śmiga idealnie.
Oczywiście zakładając , że linki, mocowania itp. są odpowiednie oraz sprawne

a4tech33
23-10-13, 19:47
tylko wszystko fajnie, ale ja temat zalozylem nie dlatego, ze reczny nie "smiga", tylko z innego powodu. reczny wrecz dziala idealnie, kola lapia elegancko i rowno hamuja. problem jest gdzie indziej. moze doszukiwac sie jego w uzywanym serwie z pompka? jakie sa objawy zuzytej pompki? wg mnie to albo dziala, albo nie i tyle. albo gumki nie sa wyrobione i robia cisnienie, albo nie. bo wczesniej definitywnie padla mi pompka, bo nic nie pompowala plynu, a teraz jest inaczej. korektor sily hamowania wbudowany jest w pompe abs, prawda?