Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Powitanie i problem z kontrolką na liczniku



bosik4
03-03-08, 08:52
Witam,

Jestem tu nowy, więc na początek chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich :)

Odnośnie mojego nowego nabytku mam pytanie dotyczące kontrolki na liczniku, która znajduję się po lewej stronie na górze licznika, obok kontrolki ładowania i oleju. W niemieckiej książce ta kontrolka opisana jest jako " BETRIEBSSTORUNG-ANZEIGELAMPE".

Może opiszę co sie stało.
Przywiozłem auto z zagranicy i umyłem silnik, potem odpaliłem auto i zaczęła świecić właśnie ta kontrolka i świeci na wolnych obrotach, a jak się doda gazu to gaśnie i jak znów zejdzie na wolne obroty to się zaświeca. Auto pochodzi ok. 5-10 min i samo gaśnie i jak chcę zapalić to tylko łapie i gaśnie. Jak postoi i ostygnie to pali i znów pochodzi parę minut i samo gaśnie. Oprócz tego po przekręceniu stacyjki i oczekiwaniu na podgrzanie świec cały czas słychać takie szybkie cykanie w okolicach pompy wtryskowej (gaz chyba elektroniczny, bo przy pompie nie ma linki i jest taka czarna kostka i to tak jakby w okolicy tej kostki na pompie coś cyka).

Czy ktoś może mi pomóc ?

mizer
03-03-08, 10:02
Z tego co napisales wynika ze zapala ci sie check engine ( ta zolta/pomaranczowa kontrolka )
Wydaje mi sie ze tylko mechanik moze ci cos pomoc, na odleglosc nic sie nie da zrobic, tym bardziej za mao osob z forum ma diesla honde :(
Najpierw musialbys zrobic chyba samodiagnostyke zeby komp pokazal ci kod bledu, jak to zrobic jest opisane no forum szeroko, ale tak czy inaczej moim zdaniem musisz leciec do najblizszego warsztatu.

Pewnie podczas mycia zostalo gdzies troche plynu i jak poszedl prad to sie posmazylo cos.
Nie wiem jak w dieslach ale w benzynie najczesciej od takich rzeczy klekal aparat zaplonowy jak pod kopulke dostalo sie troche plynu.

Posprawdzaj wszystkie przewody od swiec etc, jak uda ci sie zlokalizowac usterke i ja naprawic - zresetuj kompa wyciagajac na chwile bezpiecznik "BACKUP" z puszki w komorze silnika.

bosik4
03-03-08, 10:29
Ok, może spróbuję najpierw ten bezpiecznik wyciągnąć i zresetować kompa, bo autko suszę 2 dzień, może to pomoże.

Czyli mam rozumieć, że w aucie jest komputer ??
A po co ten komputer, do dozowania paliwa ??

Bo nie mam żadnych bajerów typu chwilowe spalanie, wiec myślałem, że on nie ma komputera.

mizer
03-03-08, 10:38
No moze komputer to za duzo powiedziane, ale to tzw ECU ktore steruje wszystkimi czujnikami i odpowiednio do tego dozuje paliwo miedzy innymi.
Suszenie juz nic nie da raczej jak walnal ci gdzies jaki modul wysokiego napiecia, reset tez raczej nie, ale zawsze mozna sprobowac.
Jako ze w dieslu nie masz apartu zaplonowego wiec za to masz tzw "akumulator" czyli modul grzania swiec zarowych, ktory laduje swiece grzejne przed odpaleniem, ja bym stawial najpierw na to ze tam cos sie niedobrego stalo i strzelilo no i pozniej po kolei, kable napiecia ktore ida do swiec i same swiece.

unr3al
03-03-08, 11:54
Mi się wydaje że to będzie aparat bo np. kolega który ma TD jak już ma auto rozgrzane nie czeka wcale na rozgrzanie świec i pali... wiec ja bym szukał problemu gdzieś z aparatem.

Skoti
03-03-08, 12:09
Mój znajomy miał identyczny problem tylko w nexii. okazało się że sonda lambda się odpieła

plakon83
03-03-08, 13:16
Ja tam bym sprawdził przekaźnik pompy paliwa :aloha:

bosik4
03-03-08, 13:47
Ja tam bym sprawdził przekaźnik pompy paliwa :aloha:

A wiesz może gdzie mogę znaleźć ten przekaźnik pompy paliwa ?


A sonda lambda to będzie gdzieś na rurze wydechowej, bo tak chyba widziałem w Toyocie Sterlet.

plakon83
03-03-08, 20:52
Na górze tej stronki masz "szukaj", znajdziesz mnóstwo odpowiedzi, keyword znasz.

[ Dodano: Pon 03 Mar, 2008 ]
tak btw to chyba nie jest miejsce na Twój temat->5D

_drobny
04-03-08, 14:33
ja bym obstawial alternator.

plakon83
04-03-08, 18:02
^^Nie odpalałaby po kilku minutach po zgaśnięciu, pewnie nawet na cykanie prądu by nie wystarczyło.

Lcfr
04-03-08, 18:11
Mi się wydaje że to będzie aparat bo np. kolega który ma TD j

Mój znajomy miał identyczny problem tylko w nexii. okazało się że sonda lambda się odpieła

Ja tam bym sprawdził przekaźnik pompy paliwa :aloha:

ja bym obstawial alternator.

A ja bym nie gdybał tylko sprawdził..
Bo skoro CHECK sie zapalił to błąd wyskoczył i mozna zrobic samodiagnostykę
Wtedy juz cos bedzie wiadomo.