PDA

Zobacz pełną wersję : Łożysko alternatora



Maciek 1991
10-10-13, 22:41
Drodzy Koledzy chciałbym dowiedzieć się o ewentualnej wymianie łożysk alternatora w silniku d14z6 , a mianowicie czy ogólnie są wymienne ?,czy jest 1 czy 2? i jakie ewentualnie byście mi doradzili , a może już ktoś wymieniał w swoim civcu i wie jakie niespodzianki mnie mogą spotkać w trakcie rozkręcania alternatora!

lajsta
11-10-13, 14:43
https://lh5.googleusercontent.com/-r5-n5t0oZTA/UlfyAadGjjI/AAAAAAAAPnw/eM6fPlM90oQ/w806-h755-no/ALTERNATOR+d14z6.jpg

Może to pomoże

Maciek 1991
11-10-13, 22:03
Dzięki za schemat jutro rozkręcę i zobaczę o co kaman ale pewnie chodzi o łożysko fr

CRX1
12-10-13, 01:56
Jeżeli wymieniasz łożyska w altku ,to wymieniaj dwa.Jest trochę z tym zabawy i dlatego ,żeby nie robić dwa razy ,wymienia się kpl łożysk.

walec7_7
12-10-13, 10:25
U mnie popiskuje rolka wiec za pewne tez bede musial wymienic lozyska altka oba. Czy bylbys w stanie przy wymianie napisac jakich wymiarow trzeba lozyska i jakie kupiles? Nikt wczesniej nie umial mi na to odpowiedziec :) jak bede wiedzial to zakupie i rowniez biore sie za wymiane tylko ze u mnie musi to trwac jeden dzien a w poblizu brak sklepow z lozyskami itp. Pozdr!

PS. Sorki za brak polskich znakow, pisane z tel.

lajsta
12-10-13, 16:24
Wystarczy poszukać w necie wpisując w google nr OEM części (artykuł), i tak łożysko:
nr 4 ma wymiary 8x23x14 a
nr 5 ma wymiary 17x40x12 (0,6693"x1,5748"x0,4724")

walec7_7
12-10-13, 22:02
Dzięki! Szukałem ale najwyraźniej za mało :P Maciek 1991 jak wymienisz daj znać czy obyło się bez problemów i jakie łożyska kupiłeś, pozdr!

Maciek 1991
13-10-13, 15:29
Poprzednio jak wymieniałem w rover 200 to też wymieniłem 2 ,aczkolwiek znajomy mechanior powiedział że ori potrafią dłużej posłużyć! lecz pewnie wymienię 2!

Postaram się w tygodniu rozkręcić alternator i podzielę się jak mi poszło :)

sebaCHH
22-12-16, 20:37
cześć,

w związku że to mój pierwszy post, witam wszystkich serdecznie!

żeby nie zakładać nowego tematu odkopię ten.

otóż mam ten sam problem co mieliście Wy - spod maski dochodzi irytujący pisk, głównie pojawia się na niskich obrotach, niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany.

pierwsze podejrzenie padło na pasek - został wymieniony i naciągnięty - pisk nie ustał..

dlatego podejrzenie padło na alternator a raczej jego łożyska.

samochód to Honda Civic VII D16V1 - rozumiem że łożyska jak z szóstego posta tj:

nr 4 ma wymiary 8x23x14 a
nr 5 ma wymiary 17x40x12 (0,6693"x1,5748"x0,4724") ?

druga sprawa to pytanie do osób które już się tym zajmowały :) gdzie najlepiej kupić łożyska, na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu alternatora, jakieś patenty itd :)

z góry dzięki za pomoc!