Zobacz pełną wersję : Wymiana piasty w domowych warunkach
Witam, pytanie kieruję do wszystkich, którzy lubią zmagać się w domowych warunkach z autem.. czyli prawie wszystkich :P
Padło mi łożysko, zakupiłem nowe stare nowe ;P czyli używka, kwestia wymiany :
- Jaki klucz kupić do odkręcenia piasty ? Czy oczkowy 32 z lepszej firmy podoła jeśli zrobię na nim dźwignię ?
- Posiadam zestaw Yato i jest w tym zestawie nasadowy 32 ale nie mam klucza z wejsciem na 1/2 żebym mógł wyjść prostopadle do niego, już jedna końcówka mi się ukręciła więc pytam o pierwszą opcje.
- lub 3 opcja, zakupić 2 nowe śruby do piast, a stare - przeciąć majzlem ?
Cif ej9 - tył
Porzadny oczkowy wygiety powinien dac rade. Sciagacz sobie przyszykuj.
Porzadny oczkowy wygiety powinien dac rade. Sciagacz sobie przyszykuj.
Nie jestem tego taki pewien, na pewnym jajku ukrecilem 3grzechotki/pokretki a na ostatnim sedanie ukrecilem 50cm stalową "L" ke po ktorej skakalem a nakretka ani drgnela.
- odeslalem klienta do servisu ciezarowek bo nie mialem ochoty tracic reszty kluczy.
Czasem jest to tak dopier***** ze o odkrecenie cza sie modlic.
Przydałby się klucz 3/4 ,odpowiednia przedłużka i bez problemu się odkręci.Łożysko zakładaj nowe.
zapomniałęm dodać że piasty już z wtłoczonymi łozyskami w dobrym stanie. chodzi o piaste tyko. Kupiłem dziś w Castoramie klucz z MacAllister oczkowy 32, gość z obsługi powiedział że nie powinien się ukręcić o ile nakrętki nie są fest zapieczone, jeśli coś to wymieni na nowy.. Hmm
Zacznij wiec odkrecac pod Castorama na parkingu, nie bedzie cza daleko spacerowac ;)
W sumie nasadki typu yato i pochodne na 1/2 cala da radę - problem w pokrętle, najlepiej kupić zwykłe przesuwne, osobiście mam z jonnesway przedłużam rurką i jest ok, grzechotki do tego się nie nadają... nawet porządnych firm jak facom - jak ktoś przedłuża grzechotkę czy skacze po niej to każda się kiedyś wykończy.
Dodam że warto mieć nasadkę sześciokątną przedłużaną -
hehe ojciec mial w garazu fajny klucz na 1/2 cala w ksztalcie litery L, do tego nasadka 32, 60 cm rury i poszlo bez problemu. Polecam przy odkrecaniu nalozyc felge stalowa- wtedy nasadka miesci sie w dziure i mozna odkrecac na opuszczonym aucie i nie trzeba hamowac kolem czy blokowac kola zamachowego.
Dwie albo 3 piasty w hondzie, przód tył i dynametryczny i nasadka 1/2 proxxona bez problemu
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
kluczem dynamometrycznym odkrecales nakretki piasty??
Ustawił na 250Nm i odkręcał :D
ała, po południu będę próbować, mam rure i ten klucz, zobaczymy co z tego wyjdzie ; )
Poprostu proxxon ustawiony na jednym ustawieniu jest dynamometryczny a na drugim zwykła grzechotka, a klucz jest chyba 200Nm . Ale faktycznie warto kupić nasadke i ramię na 3/4
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
klucza dynamometrycznego nie używa się do odkręcania bo to najszybsza droga do rozregulowania mechanizmu pomiarowego...
Ale do dokręcania bardzo się przyda.Odkręcić , to jedno,a dokręcić prawidłowo ,to drugie.
Ale mówię że on działa albo jako grzechotka albo dynametryczny, przydaje się to, brakuje mi t
go jonnesway'u
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.