Zobacz pełną wersję : Zapaliła się w trakcie jazdy kontrolka ciśnienia oleju
Witam
W poprzednim tygodniu wymieniałem po zakupie auta olej + filtry. Od wymiany przejechałem około 500 km i dzisiaj w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Zatrzymałem się na poboczu, zgasiłem silnik, odczekałem około 5 min i po przejechaniu 40 km znowu się świeci. Dojechałem do pracy, silnik ostygł, sprawdziłem poziom oleju - jest w normie, żółty ładny kolor (jak po wymianie). Samochodem muszę wrócić w piątek do domu (około 200 km) i nie bardzo wiem co mam robić - jechać czy ściągać lawetę.
Doradźcie mi co mam zrobić :(
Samochód Civic VIII z 2010 r. 2,2 i CTDi
Pozdrawiam
poszperałem i cytuję " Standard w 2.2. Japońce byli tak przezorni że kontrolka niskiego poziomu zapala się już w połowie miarki. Jak butujesz na autostradzie albo coś takiego to olej się rozbryzguje i zanim znów napłynie... " Z tego wynika, że musisz dolać prawie do max
jakiej firmy filtr oleju? Może jest z nim coś nie tak...
jakiej firmy filtr oleju? Może jest z nim coś nie tak...
Nie wiem , wymieniali mi w serwisie wraz z olejem
Jak butujesz na autostradzie
Co to znaczy butujesz? Sorki za może laickie pytanie ale nie rozumiem
Chodzi o to, że w tym silniku oleju musisz mieć powyżej połowy miarki i będzie ok. Tak wynika z lektury forum. Pogrzeb w szybie pytanie i odpowiedź o sam się przekonasz.
Chodzi o to, że w tym silniku oleju musisz mieć powyżej połowy miarki i będzie ok. Tak wynika z lektury forum. Pogrzeb w szybie pytanie i odpowiedź o sam się przekonasz.
Dzięki, kupię gdzieś na stacji olej i doleję. Poziom oleju faktycznie mam w połowie miarki
Dolej do 3/4 i jedź, wszystko będzie git. Nie ma co na zapas się martwić:)
Pogrzeb w szybie pytanie i odpowiedź o sam się przekonasz.
Co prawda jest to skarbnica wiedzy, ale wyobrażasz sobie encyklopedię bez spisu treści i nie ułożoną alfabetycznie ?
Sam czytam forum od 3 lat i wątki w takich miejscach są niestety niemal nieodnajdywalne...
kolego KALAT
Nie kupuj oleju na stacji bo przepłacisz i to słono. Zorientuj się jedynie jaki masz olej - prawdopodobnie Shell lub Castroll 5w30 jeśli zmieniałeś w ASO, kup i będzie gitara.
Możesz też kupić inny olej byle z tym samym indexem. Polecam poczytać wątki o olejach i kolejny raz już zmienisz sam lub na wybrany przez siebie.
Pozdrawiam.:cool:
Nie kupuj oleju na stacji bo przepłacisz i to słono. Zorientuj się jedynie jaki masz olej - prawdopodobnie Shell lub Castroll 5w30 jeśli zmieniałeś w ASO, kup i będzie gitara.
Mam Castroll 5w30. Napisałem o stacji bo jestem w obcym mieście i nie za bardzo mam czas na szukanie sklepu.
dolej pod górną kreskę (albo na równo z nią) i będzie OK. Tobie zapaliła się żółta kontrolka NISKIEGO POZIOMU OLEJU. Od ciśnienia oleju zapala się CZERWONA LAMPKA i pewnie odazu by też krzyczało STOP czy coś :) A jakby nie krzyczało to napewno auto samo zrobiło by STOP jakby się motor zatarł :p
A jakby nie krzyczało to napewno auto samo zrobiło by STOP jakby się motor zatarł
Dokładnie , w Hondach już tak jest że jak kontrolka się zaświeci to już może być za późno.
Dolej do 3/4 i jedź, wszystko będzie git. Nie ma co na zapas się martwić:)
Dolałem prawie na maksa i wszystko OK. Dzięki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.