Zobacz pełną wersję : szarpie przy 2tys obr
dzisiaj auto zaczęło mi szarpać przy WOT ale tylko w okolicy 2tys obrotów, niezależnie od biegu
przy przy mniejszym otwarciu przepustnicy nic nie szarpie, co to może być?
silnik b18c4, mam filmik jeśli ktoś zechce: http://www.youtube.com/watch?v=eXRnLeIdqtY
pzdr
a sprawdzales juz cos czy tak z bomby mamy ci powiedziec co to jest?
filtr paliwa? zaplon?
WOT na 3 biegu przy 2tys obrotów. brawo
no pewnie że brawo, a co to kobieta, że delikatnie trzeba ?
lambda do podmiany
kabelki,
masy
no pewnie że brawo, a co to kobieta, że delikatnie trzeba ?
lambda do podmiany
kabelki,
masy
Nikt tu nie mówi, że delikatnie trzeba, ale słychać nawet jak silnik pracuje przy tym. To chyba nienajzdrowsze dla silnika poza tym - PO CO skoro i tak dostaje za dużo powietrza i lepiej by jechał z mniejszym otwarciem.
Arturvf500
10-10-13, 22:17
Nikt tu nie mówi, że delikatnie trzeba, ale słychać nawet jak silnik pracuje przy tym. To chyba nienajzdrowsze dla silnika poza tym - PO CO skoro i tak dostaje za dużo powietrza i lepiej by jechał z mniejszym otwarciem.
1. Nowy focus 1.6T ma ponad 0.5bar przy 2000; sugerujesz ze jakis magiczny ten silnik?
2. wiecej powietrza, wiecej mocy - komp i tak zadba o paliwo; a mocy nigdy za wiele
1. Nowy focus 1.6T ma ponad 0.5bar przy 2000; sugerujesz ze jakis magiczny ten silnik?
2. wiecej powietrza, wiecej mocy - komp i tak zadba o paliwo; a mocy nigdy za wiele
Doładuj B18 tak, żeby miało już przy 2tys rpm 0,5b i będziesz miał odp na swoje pytanie.
Magiczny? Nie ale to zupełnia inna charakterystyka pracy.
O silnik trzeba dbac, ale nie po to sie wsadza worek siana, zeby nie palowac...to tak apropo WOT. Do autora, sprawdz jeszcze czujnik TPS przy przepustnicy.
Arturvf500
11-10-13, 21:23
Doładuj B18 tak, żeby miało już przy 2tys rpm 0,5b i będziesz miał odp na swoje pytanie.
Magiczny? Nie ale to zupełnia inna charakterystyka pracy.
nie ma problemu, zapraszam do zaturbienia; i nie mam pojecia co kryje sie pod Twoim pojeciem charakterystyki pracy; zawsze myslalem ze każdy czterosuw o zaplonie iskrowym ma taka sama - ssanie, sprezanie, zaplon, praca, wydech
nie ma problemu, zapraszam do zaturbienia; i nie mam pojecia co kryje sie pod Twoim pojeciem charakterystyki pracy; zawsze myslalem ze każdy czterosuw o zaplonie iskrowym ma taka sama - ssanie, sprezanie, zaplon, praca, wydech
Wiem, że się da - mi chodzi o skutki.
Idąc Twoim tropem można dać 0,5B do C4 przy 2tys obr i spokojnie jechać na WOT z tych obrotów na biegach 3/4? Moim zdaniem też można, ale nie za długo to sie będzie udawać i dobrze o tym wiesz. Korby oraz panewki (nawet niezajechale) nie są nieśmiertelne w tych konstrukcjach i wiesz jak CZĘSTO się to kończyło / jak się to zapewne skończy.
No tak się na dyno mierzy moc/moment.
Nic nie stuka, chyba że zapłony amatorsko ustawione :)
Owszem, ale nie powiesz, że ładowanie ciśnienia na niskich obrotach a przy tym WOT (ulica = liczny regularnie a nie kilka razy na rok lub wiecej jak to na hamowni) Jest zdrowe dla silnika (tym bardziej tak starego).
Spory moment przy 2tys i korzystanie z tego poprzez nagłe otwarcie przepustnicy (dodatkowo do konca) na biegach rzedu 3-4 czy tam 3-5 jest zdrowe dla korb w takim razie? Tak mam rozumieć wasze posty, które mają na celu mnie przekonywać? I totalnie nie ma to zadnego wpływu na silnik, można tak chłostać do woli i nic się nie dzieje?
Wiadomo, wszystko ma swoje granice, ale moim zdaniem takie coś skraca życie silnika w dość znaczacym stopniu i naraza go na awarie. Podkreślam - mowie caly czas o naszych starych silnikach Hondy pokroju B serii a nie współczesnych wytworach.
moim zdaniem takie coś skraca życie silnika w dość znaczacym stopniu i naraza go na awarie
moim zdaniem również ma to jakiś wpływ, ale jaki? Nie wiesz tego ani Ty, ani ja. "Coś tam wpływa" - tak ogólnie można to podsumować. Czy znacząco, czy nieznacznie - nie masz wyznacznika w tys km bezawaryjności przez to straconych, bo po prostu nie da się tego określić. Przejazdy od 2k istnieją i z 3go biegu nie sprawiają żadnych problemów. 4 czy 5...kwestia umowna. Ja tego nie stosuję, bo wolę dmuchać na zimne, ale czy stosując stałoby się coś złego? Ja takiej POTWIERDZONEJ praktyką teorii nie znam.
Arturvf500
14-10-13, 13:07
wał w B serii znosi 600Nm, seryjne korby klekaja przy 3xx; przy 2000RPM i 0,5bar moze uda sie wycisnac ze 230Nm; spory zapas, nawet biorac pod uwage wieksze wibracje ktore co najwyzej mogly by ujemnie wplynac na polksiezyce; poza tym przy 2000 bez znaczenia czy mamy pol gazu, czy pedal w podlodze - juz 30% otwarcia wystarczy by dostarczyc max dawke powietrza - w kolektorze jest cisnienie atmosferyczne i wiekszego nie bedzie, wieksze otwieranie zmienia tylko dzwiek;) - znika efekt tlumika jaki daje przymknieta przepustnica
moim zdaniem również ma to jakiś wpływ, ale jaki? Nie wiesz tego ani Ty, ani ja. "Coś tam wpływa" - tak ogólnie można to podsumować. [...] Ja tego nie stosuję, bo wolę dmuchać na zimne, ale czy stosując stałoby się coś złego? Ja takiej POTWIERDZONEJ praktyką teorii nie znam.
nawet biorac pod uwage wieksze wibracje ktore co najwyzej mogly by ujemnie wplynac na polksiezyce;
W zasadzie te 2 wypowiedzi są bliskie temu co siedzi w mojej głowie i kończymy już rozważania. W sumie doszliśmy z grubsza do porozumienia. 5!
W tym przypadku mowa o wolnossącym aucie i jest dokładnie jak pisze Arturvf500,
Momentu przy 2k na pełnym otwarciu będzie może 150 :)
Naprawdę nic się nie stanie silnikowi na tym biegu, zwłaszcza na S80.
A wracając do tematu.
Kierownik b18c4 uporał się już z problemem ?
tak problem rozwiązany i okazał się błahy - wystarczyło delikatnie odkręcić śrubkę od wolnych obrotów i przestał szarpać :)
pzdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.