Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EG3 D13b2 Szarpie po zmianie biegu



kaczka208D
08-10-13, 10:26
Witam, mam pewien problem z moim d13b2, seria gaźnik nie odblokowany.
Otóż po wbiciu dwójki i dodaniu gazu przez jakaś sekundę lub dwie szarpnie i nie przyśpiesza. Sytuacja występuje czasami i nie wiem od czego to zależy.

łopatologicznie

zmieniam na dwójkę > naciskam gaz > nie przyśpiesza > szarpnie jakby chciał jechać > znowu nie przyśpiesza > szarpnie > jedzie już normalnie

Świece zmieniałam na org NGK dwa miesiące temu, spalanie w normie, obroty nie falują. Co to może być?

Muzyk-Grzes
08-10-13, 19:02
Masz jeszcze kopułkę ,palec i kable .Zazwyczaj wina leży po stronie układu zapłonowego przy twoich objawach.

nitro2112
08-10-13, 20:12
Siemanko! Mam kochanego braciszka złota rączka, do zadań specjalnych. Wracając do tematu. Dwa miechy temu sam zakupiłem sobie eg3 i zszedłem z ceny (500zł) na rzecz ledwo żyjącego d13b2. Szarpał, nie miał mocy... Odblokowałem drugą przepustnicę, zmieniłem świece, które był z całkiem innej parafii, kable zapłonowe jak i kopułkę mam git więc po ich stronie nie ma winy. Samochód jednego dnia śmiga jak nówka, ale raz na jakiś czas z wolnych obrotów mogę zapomnieć o ruszeniu z miejsca tudzież uniknąć tego szarpania na niskich obrotach.. Powód? Problem z wtryskiwaniem paliwa do gaźnika. Wszędzie piszą o ściąganiu gaźnika, przeczyszczeniu dysz... Problem leży gdzie indziej! :) Poprosiłem o pomoc brata, który przy Haniach siedzi od parunastu dobrych lat i co najważniejsze, robi to z sercem i pasją. Od razu wiedział gdzie szukać. Ściągnij puchę od filtra powietrza i dokładnie przeczyść wszystkie mechanizmy, sprężynki, elementy ruchome gaźnika. U mnie od razu pomogło. Odezwij się na PW. JEstem w 100% pewny, że ten objaw nie dzieje się u Ciebie na co dzień, więc od razu na logikę wyklucz "zapchane dysze", szukaj w ruchomych mechanizmach, które po latach zwyczajnie zaczynają się zacinać od brudu. 20 minut roboty, zero wkładu finansowego i gaźnik odzyskuje swoją sprawność. Chaotycznie może to napisałem, ale świeżo co wróciłem z garażu i z ciekawości poszukałem czy ktoś przypadkiem nie miał takiego samego problemu. Filmik ilustrujący problem: http://www.youtube.com/watch?v=9ya3tNQwo2Y&feature Po 20 minut dziecinnie łatwego czyszczenia mechanizmów ruchomych gaźnika: http://www.youtube.com/watch?v=KrKKoraVkSU&feature Mam nadzieję, że to i Tobie pomoże :) Pozdrawiam!!

kanciaty6
08-10-13, 20:14
Tak jak piszesz uklad zaplonowy, u mnie podobnie bylo tylko ze d15b2 mam. Wymienilem swiece , kable , przeczyscilem nawet krokowca. Dopiero jak kupilem kopulke i palec i wymienilem i po wymianie nagle spalila sie cewka. Szybko znalazlem inna i wymienilem i odrazu inne auto. Zero szarpniec przy zmianie biegow.

kaczka208D
09-10-13, 07:43
Dokładnie tak jak piszesz sytuacja nie występuje zawsze i mam wrażenie, że jak jest zimniej (auto stoi pod chmurką) to jest gorzej i problem częściej występuje .

nitro2112
02-06-14, 22:31
Po takim czasie mogę spokojnie potwierdzić iż tamten zabieg pomógł mojemu d13 :) + Sprawdź czy przypadkiem na którąś ze świec nie sączy się olej! U mnie dodatkowo jeden z O-ringów przepuszczał nieco oleju na drugą świecę od góry (o-ring pod wałkiem rozrządu). Takie pierdoły mogą się przyczynić do wypadanie zapłonu czy przebić na świecy. Pozdro!