Zobacz pełną wersję : Kapitalny remont silnika.
Witam
Panowie bede sie zbieral do remontu silnika D15Z8.Takie moje pytanie: ile moze kosztowac taka impreza?
Szacunkowa wartosc.
Chcialbym sie zorientowac ile bede musial wydac.:D
Powod:Bierze olej
Ewentualnie moze wymiana na uzywany silnik
Pozdrawiam
Witaj
Remonty silników to niezłe bagno - wrzucisz minimum 800zł (bez robocizny), a spodziewanego efektu może nie być.
Taniej poszukać podobnego w dobrym stanie i przełożyć.
Ile bierze Ci tego oleju? U mnie jest to poniżej 0,5L/1000km (w zależności od użytkowania) więc dolewam i jeżdżę;)
Witaj,
Remont silnika to jedyna droga, żeby mieć pewną sprawna jednostkę napędową. Cena takiego remontu waha się od 2 do 4 tysięcy złotych, sprawie wykonany zabieg na dobrych częściach gwarantuje kilkaset tysięcy przejechanych kilometrów z symboliczną konsumpcją oleju i absolutną niezawodnością. Oczywiście remontowany silnik nie może być uszkodzony w żaden sposób.
Poza tym, tematów na forum na ten temat było mnóstwo...
Mnie bierze ostatnio 2l/10000km ale to jeszcze w normie.
Ja jednak jestem za porzadna kapitalka, sam robilem sobie i juz 2m kolegom - jeden z klubu - narazie wszyscy zadowoleni - no ale jak sie chce jezdzic i miec pod maska cos pewnego to raczej remont. Z kupieniem slupka to wiecie - cuda mozna kupic na 2ch motodoktorach itp. Za 800 to ty NIC do tego remontu w zasadzie nie kupisz tak szczerze. Liczac z glupa i wszystko Pi razy Oko:
Pierscienie 200
Uszczelka Glowicy, dekla, miski 300
Rozrzad + Pompa wody 300
Prosze bardzo - juz jest 800 a gdzie honowanie bloku? Gdzie regeneracja glowicy? Oleje Swiece, filtry, panewki, polerka walu itd itd itd. Ja tez tak poczytalem na forum ile to remont nie kosztuje... i jak przekroczylem 2500 - bez roboty wlasnej - to sie dowiedzialem co to jest remont i ile kosztuje a jakbym robil na OEMach wszystko to juz wogole nie wspominam ;)
No ale - z kapci przynajmniej wyrywa, nie pali oleju, pali mniej benzynki i zapierrrdalala jak talala. Jak sie chcesz wiazac z fura na dlugo i masz silnik ktory ciezko dostac w dobrym stanie - jak np moj Z6 to kapitalka raczej - Eco Vteki jeszcze daje sie kupic w jakiejs sensownej kasie - wsio zalezy od wizji i perspektywy patrzenia w przyszlosc :)
dodam jeszcze, że kasy za remont w przypadku odsprzedaży cifa nie odzyskasz, bo teraz cif także 1.5 z8 jest bardzo tani, co prawda egzemplarzy których stan jest faktycznie bdb i które jeszcze pojeżdża jest już niewiele, a ich cena to zwykle 8-10 k pln, a mało kto jest skłonny zapłacić tyle pieniążków, bo za tyle kupi dwie "kiepskie" czyli normalnie jeżdżące po drodze hondy... remont więc się śrenio opłaca, lepiej dojeździć i sielnik jeździc.
Swoją drogą wg mnie d15z8 MB bardzo źle się jeździ, dużo gorzej niż d14, ale to tylko moje odczucie, no chyba że d15 z skrzynią od d14 ;)
Dlaczego d15 uważasz za gorsze od d14? Może żeby nie psuć tematu to odpowiesz mi na pw?
Dlaczego d15 uważasz za gorsze od d14? Może żeby nie psuć tematu to odpowiesz mi na pw?
bo ma długą skrzynie biegów
Za remont troszkę zapłacisz ale jak zrobisz go sam to koszta zmniejszysz i np bd mógł inna skrzynie biegów założyć
Napisz do sivego on może Ci wyliczyć koszta czesci na remont
Pierścienie, panewki, uszczelki, simeringi wału, rozrząd to są podstawowe elementy
Zamienniki możesz kupić w dobrej cenie i jakości ale uszczelkę głowicy proponuje kupić OEM
Mój D14 ma walniętą głowicę - remont odpada.
Mam głowicę od D14A8, po planowaniu i sprawdzeniu szczelności. Jakby co.
Co do tematu. Kapitalny remont silnika to minimum 2500 zł, przynajmniej tak mi wyliczył mechanik z Empire Racing.
Czyli tak sie sprawy maja.Mam zamiar sobie juz zostawic bryczke i tak od jakiegos czasu wymienia stare czesci na nowe i myslalem o silniku ale widze ze troche kosztuje.Jezeli chodzi o skrzynie to mam zamiar wymienic na krotsza.Trudno powiedziec ile przepala ale mysle ze ~150-250ml/1000km troche mnie to irytuje.Trzeba bedzie kupic 0.7l i przy lustrze pomyslec co robimy dalej :D. Dziekuje Panowie za cenne informacje.
ps.
A jaka byscie polecili krotsza skrzynie do tego silnika?
Pozdrawiam
Skrzynie od silnika d14, podchodzi p&p, jest ją łatwo dostać i nie jest droga. Są też hybrydy z zmienionymi przełozeniami, ale to już inna bajka troche. Proponuje byś się przejechał jakimś d14, poczuł tę skrzynię, a na d15 będzie latać i przyśpieszać znacznie lepiej, z tym że spalanie podskoczy do góry (w porównaniu do skrzyni z d15), ale radość z jazdy będzie już niezła ;) Co do oleju silnikowego, kontroluj na bieżąco i dolewaj, będzie ok i jeszcze sporo pojeździ ;) Jeszcze jedna wada krótkiej skrzyni to głośno jest w samochodzie powyżej 100 km/h, chodź dźwięk silnika jest bardzo przyjemny, to w trasie męczy.
Trudno powiedziec ile przepala ale mysle ze ~150-250ml/1000km troche mnie to irytuje.
Marcin, mialem wczesciej w Solu minime na d15z1 / z6 i palila 2litry oleju na godzine przy mocnej zabawie...
d16z6 ktore zas szlo jak oszalale (i nie kopcilo nawet w polowie tak ja minima) - [zapewnienia sprzedajacego byly typu panie nic oleju nie bierze i takie tam]
palilo litr syntetyku na 120-150km. Wiec remont - podczas zas remontu okazalo sie ze kapitalny wymagany nie byl bo winowajca w przypadku znikajacego oleju okazaly sie zawory. (Lalo 14 z 16) Ale juz przed rozebraniem silnika nakupowalem czesci jakbym na wojne szedl. Jak chcesz robic porzadny remont to lepiej naskladuj rzeczy na poczatek ktore napewno ida do wymiany bo pozniej zawsze cos wychodzi niepozadanego. Pi razy oko szykuj sie na 2500 bez roboty wlasnej bo tak to mniej/wiecej wyjdzie. Co do uszczelki glowicy to akurat nie zgodze sie z przedmowca bo juz naprawde cuda zakladalem pod glowice i nawet przy ostrym katowaniu nigdy nie puszcza a te cholerne zamienniki pod miske i dekiel zaworowy zawsze leja i to po kilku tys. nawet - wiec je definitywnie lepszej jakosci trzeba. Z kosztami tak pogladowo +/-
Obrobka glowicy 400 - cisnienie, planowanie, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy (+40zl za kazdy zawor do wymiany, zakladajac ze prowadnice cale)
Honowanie Bloku 100 (+40zl za polerowanie tlokow - przy okazji a napewno nie zaszkodzi)
Pomiar i polerowanie walu - 200 (zakladam ze nie jest krzywy bo jak jest to szkoda zachodu - wal na zlom ale lekkie poprawki spoko)
No i teraz caly orszak podstawowych czesci - w zaleznosci od sklepu, Pierscienie ok 200, panewki glowne + korbowodowe ok 300, porzadny rozrzad ok 300 itd. itd. itd. O kosztach mozna dyskutowac i sie zastanawiac ale jak ci bierze tyle oleju ile piszesz... to ja bym nawet tego NIE RUSZAL ;)
Jeszcze jedna wada krótkiej skrzyni to głośno jest w samochodzie powyżej 100 km/h, chodź dźwięk silnika jest bardzo przyjemny,
No i tu kolejna sprawa skrzynia - ja lubie jak jest glosno akurat ale mam 2 osobowe auto na wielkich kolach ktore same w sobie lomocza strasznie powyzej stuilus. Jezeli latasz po miescie - spoko, krotka skrzynia jest ok jak i dla mnie - ale jak tylko wyjezdzasz na trasy i widzisz 3tys obr przy 100km/h to raz ze auto palic juz eco nie bedzie a dwa ze przy 4tys przewaznie juz przelotowe wydechy dra jape wiec ciszej tez nie bedzie - ale zrywnosc na duzy +
Co do remontu jak nie masz nikogo to sie moge polecic :)
Kwestia samego slupka, swapu glowicy, kupienia skrzyni - to mam dobry kontakt - wszystkie uzywane graty od niego biore w przystepnych cenach i mam wszystko na miejscu. Remont to zawsze temat rzeka a takie rzeczy na telefonie sie ustala wstepnie okolo godziny. Na spokojnie kolego, banieczka do lustereczka, pozbierac mysli i akcja, bo samo sie nie zrobi ;)
EDIT:
http://img841.imageshack.us/img841/1451/u8eh.png (http://imageshack.us/photo/my-images/841/u8eh.png/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
A ze skrzynia to im krotsze tym zrywniejsze - do wyboru - do koloru
toorop69 - oproznij skrzynke bo nie moge ci odpowiedziec
Kolega co dużo km stuka i ma tak średnio 3-4 wymiany oleju w ciągu roku a lubi przycisnac na trasie dał auto do renomowanego mechanika w poznaniu. Auto zrobione za jakieś 1700zl . 2 rok już po remoncie a jemu banan nie schodzi taki zadowolony z auta
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Wiekszosc skrzyn z d14 ma fd 4.0 wiec szalu nie robi.
Jedną z najdłuższych skrzyń z jaką sie spotkałem w Hondach z silnikiem 1,5, była w jajku, wyprodukowanym w Kanadzie, silnik d15 (ale nieco inny niż modele oferowane w Europie, bo inna średnica pierścieni itd), tam to dopiero była długa skrzynia, na III biegu odcięcie pod 170km/h, po wpięciu 4ki czy 5ki już nie przyśpieszał. Ale to tylko taka dygresja.
Skrzynia od d14 szału może nie robi, ale jest tania i wg mnie dużo zmienia po podpięciu pod d15zx.
Nie ma sensu wkładać skrzyni z FD 4.0, bo to też jest niezły zamulacz. Lepiej dostukać troszkę więcej grosza i kupić skrzynię z jajca 1.3 FD. 4.4, ewentualnie z D16Z6 z FD 4.25.
Ja mam skrzynię z D14 spiętą z D16Y8 i ta skrzynia piekielnie zamula silnik (odcięcie 3ki przy ponad 160 km/h ;)).
Mam pytanie może troche z innej beczki. Mam b18c4. Chodzi równo, nie bierze jakoś dużo oleju (2 litry na 15 tyś) nalatane mam prawie 300 tysięcy kilometrów. Nie kopci. Ile taka jednostka może wytrzymać? Czy robić remont w postaci wymiany panewek, pierścieni itd? Czy długo mi to jeszcze podziała bezawaryjnie, jak myślicie?
Fd w d14z4 czy d14a8 jak macie w tabeli jest 4,437 to jakie to 4,0??
Mam pytanie może troche z innej beczki. Mam b18c4. Chodzi równo, nie bierze jakoś dużo oleju (2 litry na 15 tyś) nalatane mam prawie 300 tysięcy kilometrów. Nie kopci. Ile taka jednostka może wytrzymać? Czy robić remont w postaci wymiany panewek, pierścieni itd? Czy długo mi to jeszcze podziała bezawaryjnie, jak myślicie?
Nie ruszac poki nie żre litra na 1000-2000
Jeszcze ze 100.000 na dobrym oleju i poprawnej eksploatacji zrobi spokojnie zanim remont bedzie potrzebny
Nie ruszac poki nie żre litra na 1000-2000
Jak bym się trzymał tej teorii to bym miał głowice na jajca :) Palił mi z miesiąca na miesiąc coraz więcej ale ostatnie spalanie jakie zanotowałem to litr na około 3-4kkm
Teraz sprawa tego przy jakiej jeździe Ci pali Ci te b18 2litry na 15tysiecy :)
No robie dziennie z 30 km i z reguły jeżdzę do 4 tysięcy obrotów ale ze trzy razy dziennie ide na pelnym ogniu. Na zimnym silniku nigdy nie przekroczyłem 3 tysięcy
Ja nie wiem co Artur ze swoim silnikiem robil - w kazdym razie przy takiej jezdzie jak twoja spokojnie powinno pojezdzic jeszcze i to bezproblemowo.
Ja ze swoim? Oddałem go 2lata temu do remontu. Mechanik który robił głowice nie sprawdził luzu na prowadnicach (Który był). Po złożeniu silnika nie miałem prawie problemu spalania oleju. Lecz z miesiąca na miesiąc było coraz gorzej. Teraz głowica poszła w dobre ręce i miałem pokazane od A do Z co było spierdzielone w głowicy :).
Panowie jest ktos kto moglby mi doradzic konkretny model skrzyni.Jezeli chodzi o tabelke to strasznie duzy wybor nie bardzo wiem co sobie wybrac.
mam hybryde zrobiona na streetrace z d16z6 - (3,4z CRXa) krotka, chodzi idealnie - skladana w zeszlym roku, pisz priv jakby co
mam 18 hybryd z różnymi setupami, jak co to pisz na pw ;)
Jak chcesz auto eksploatowac?
Jezdzic nim do pracy, sklepu tylko? Nie wiesz co to wyscig na 1/4mili, gdzie sa spoty w Twojej okolicy?
Jak tak to nie zmieniaj skrzyni i ciesz sie ekonomia.
Jak do pracy, w weekendy do cioci 100km w jedna strone ale czasen stanac z kims ze spotu na kresce albo spod swiatel ostro i sie zmiezyc, porobic wydech i dolot, to jakas z FD-4,058. Bedzie ekonomicznie a radosci z jazdy przybedzie...
Jak do pracy a w weekendy dlubac przy dolocie, wydechu, zawieszeniu, jezdzic na spoty i czasem nocne nielegale i tam "czasem" z kims na kresce stanac, a do cioci max raz w miesiacu to biesz jakas z FD-4,25 (d16z6 miala duze mocniejsze lozyska. takie jak d15z6/8 ale FD 4.25 to poczujesz bardzo)
Jak planujesz do swojego D15Z8 wsadzic walek,klawiature z D16Z6/Y8/w4/y2... przejsc na OBD1, stroic to, wsadzic pelen perzelot na jednym tlumiku, na spotach i nocnych nielegalach byc stalym bywalcem do pracy tez miec czym dojezdzac a cioci nie lubisz to bierz skrzynie z FD-4,25 lub Hybreyde oparta na FD-4.44 z dluuuuga piatka (taka opcja skonczy sie przejsciem na d16 lub Bserie bo nagle poczujesz ze jest Tobie malo).
No i zostaje opcja:
Jak chcesz to co wyzej i wiesz (jestes tego swiadomy ale narazie nie stac cie) ze keidys wsadzisz d16 i w nim bedziesz dlubal, moze doladowywal (i skonczy sie pewnie na koncu na swapie na B, H, K serie turbie, kompresorze i R888 lubo podobnych - opony). Masz blisko do pracy (max 20km) lub masz druga honde z seryjnym silnikiem d15zX vtec-e i oryginalna dluga skrzynia. Masz tylko jednego znajomego bo kanape juz dawno do smietnika wsadziles a ciocia zmarla i jej nie lubiles wiec grobu odwiedzal nie bedziesz to bierz Hybryde na FD-4.4 z krotka 5
Tak w skrocie i nie do konca na serio ale tak to w przyblizeniu wyglada chyba :P
Wszystko zalezy od Ciebie.
Uzywaj szukajki bo to wszystko o skrzyniech to z ... hmmmm ... wiele razy bylo. O TAK DUZO!
Jak wygląda swap na H lub K? Podobno "sie nie da"
Jak wygląda swap na H lub K? Podobno "sie nie da"
Nie da to sie parasola w "D" rozlozyc
Koszta cie przerosna, kolega planuje w DelSolu silnik z S2000 ale z tyl napedem.
Takich cudow juz wstepnie sie podjal Klema Custom Garage ale to juz przerobka na BARDZO wysokim poziomie. Co do swapa zas na FWD nawet gdzies w USA sie na poduszki silnik apod Kserie do DelSola natknalem. Mam w KRK kolege ktory ma Syrenki z Silnikami Porsche 944, 911T, Suzuki witara i Citroen CX GTI 25. Naprawde "da sie" wszystko - kwestia ile jestes w stanie za to zaplacic. Kolejnemu znajomemu wladowali do del sola B18C - nawet z klimatyzacja - i jezdzi / jednak auto w WWA stalo rok...
Masz gruby portfel - granice nie istnieja
A silnik D serii od VII gen też podobno nie pasuje?
Nawet d16v1? (ep2).
Napisałem przecież że nie do końca poważne to jest. Kolega nie używa opcji szukaj i chciałem mu wskazać jak wiele dzięki niej może się dowiedzieć zanim zada kolejne pytanie które było wałkowanę wiele razy.
I tak jak napisał kolega wyżej. Wszystko się da. Zależy ile chcesz na to kasy przeznaczyć. Mało to jeździ jajek z silnikami K serii których swapy kosztowały więcej niż reszta auta? Opłacalne? Ni uja! Ale ludzie to robią. Wsadzanie 3,5litrowej jednostki do s2000 też jest możliwe.
Ludzie nie wsadzają takich silników do angielek bo przyjęło się, że angielki się do tego nie nadają tak dobrze jak japońskie wersje hond. Niby lżejsze?
Czy to prawda, nie mi rozstrzygać.
:D
MisieK1989
15-10-13, 17:43
Tylko gdyby nie Angielki VTI ciekaw jestem skąd braliby silniki na swapy :P
Tylko gdyby nie Angielki VTI ciekaw jestem skąd braliby silniki na swapy :P
Z Japonii ;)
W kazdym razie czy PL czy UK - tak samo po dupie te silniki dostana, z tym ze w UK na lepszych czesciach, drogach i olejach eksploatuja a i druciarzy-mechanikow mniej.
Jak wygląda swap na H lub K? Podobno "sie nie da"
H seria - np H22 - poza silnikiem z kompletnym swapem (komp, skrzynia itd) potrzebujesz łapy hasporta - http://www.ebay.com/itm/HASPORT-ENGINE-Motor-Swap-MOUNT-KIT-H22A-H22-92-93-94-95-CIVIC-INTEGRA-70A-/270905968518?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f13410786 - jakieś 600 - 700$ będzie lekko licząc z dostawą i cłem. Do tego potrzebujesz przerobić półośki (przerobione na długość). Minus - pozbywasz się klimatyzacji.
K seria - ktoś w UK zrobił VTi z K serią. Kiedyś ją opisywałem. Klima też out.
Z serii, co jeszcze można wsadzić do 5D:
308KM n/a.....jakieś pytania ....lista przeróbek:
K20 engine
K20 gearbox /rebuild with
Syncrotech carbon syncros
DC5 lightened flywheel
ATB LSD
Exedy Stage 2 clutch
EP 3 drive shafts
K20 head
K24 bottom end block ,with block work/sleeved,homing,and decked
Brain Crower 2.6 stroker kit
BC 4340 billet steel crankshaft
BC 4340 Pro Series (BC625+) connecting rods featuring ARP premium fasteners.
CP forged pistons
5100 Series carbon steel alloy wrist pins. 9310 Series pin
Ductile iron plasma top rings, tapered second ring, low tension oil rings.
aluminum buttons/rail supports
ACL Race Series rod and main bearings
Fully system balanced
Brain Crower valve springs and retainers
Brain Crower stage3 cams
Manley stainless steel valves
Gasket set
Skunk2 timing chain tensioner
K20 oil pump
Sandwich plate for oil pres sensor
DC5 Pas pump
Warlbro fuel pump
ACL Bearing set
ARP head studs
AEM fuel rail
RC 550 injectors possible change these soon
HONDATA KPRO ecu
Fuel pressure regulator
Braided fuel lines ( black )
EP3 full length radiator
SPS purple radiator hose
RBC intake manifold
70 mm throttle body
Throttle body sensors
Custom 3" intake pipe
Apex I air filter
Stainless steel Custom built 3" manifold 4/2/1
Stainless steel Custom built 3" exhaust system with 4" back box rolled tip
mini wire tuck
Rockford fosgate +battery terminal
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/33EF4FC2-C2AA-4870-9C9F-AC0D0727ECB7-80-00000001561C19F9.jpg
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/131A7B3F-D4CD-4B70-9FC4-E4BE9FF7B91F-80-000000015B632702.jpg
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/F6C26CD0-7720-4687-9F20-3A675C18329C-80-00000001BBA3CB87.jpg
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/7724A33F-793D-4CAD-B25B-B1F7337F489A-80-000000017DDDDAAB.jpg
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/D38A8C0F-E676-4F60-96B8-C7105144C7F8-80-000000018D806BEC.jpg
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/0424B4C1-53BE-4D73-BF1C-E4D13962236F-80-00000001C3EBA310.jpg
http://i678.photobucket.com/albums/vv145/DAVEMB2neodave/4DA1FF0A-B205-4BBF-87B5-B874F9D98545-103-0000000E070D7100.jpg
Dla ciekawych - źródło:
http://www.civic5.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=12000&start=80
a skoro juz tak o nietypowych swapach to:
- Nasz kolega z forum
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?146306-Fiat-126-p-z-D-seri%B1-D&highlight=maluch
- a jak ktos ma ochote to i taki mozna
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2752925
ale nam OT wyszlo.
:P
Nie muszą być koniecznie łapy za ciężkie dolary, u mnie są przerobione (tylko nie wiem jakie, mój mechanik wie) i gitara. Klima też jest.
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4
MisieK1989
15-10-13, 22:08
teraz już wiem, że jak będę malować podwozie to na fioletowo ! :D dzięki Mike ! :)
Jak chcesz auto eksploatowac?
Jezdzic nim do pracy, sklepu tylko? Nie wiesz co to wyscig na 1/4mili, gdzie sa spoty w Twojej okolicy?
Jak tak to nie zmieniaj skrzyni i ciesz sie ekonomia.
Jak do pracy, w weekendy do cioci 100km w jedna strone ale czasen stanac z kims ze spotu na kresce albo spod swiatel ostro i sie zmiezyc, porobic wydech i dolot, to jakas z FD-4,058. Bedzie ekonomicznie a radosci z jazdy przybedzie...
Jak do pracy a w weekendy dlubac przy dolocie, wydechu, zawieszeniu, jezdzic na spoty i czasem nocne nielegale i tam "czasem" z kims na kresce stanac, a do cioci max raz w miesiacu to biesz jakas z FD-4,25 (d16z6 miala duze mocniejsze lozyska. takie jak d15z6/8 ale FD 4.25 to poczujesz bardzo)
Jak planujesz do swojego D15Z8 wsadzic walek,klawiature z D16Z6/Y8/w4/y2... przejsc na OBD1, stroic to, wsadzic pelen perzelot na jednym tlumiku, na spotach i nocnych nielegalach byc stalym bywalcem do pracy tez miec czym dojezdzac a cioci nie lubisz to bierz skrzynie z FD-4,25 lub Hybreyde oparta na FD-4.44 z dluuuuga piatka (taka opcja skonczy sie przejsciem na d16 lub Bserie bo nagle poczujesz ze jest Tobie malo).
No i zostaje opcja:
Jak chcesz to co wyzej i wiesz (jestes tego swiadomy ale narazie nie stac cie) ze keidys wsadzisz d16 i w nim bedziesz dlubal, moze doladowywal (i skonczy sie pewnie na koncu na swapie na B, H, K serie turbie, kompresorze i R888 lubo podobnych - opony). Masz blisko do pracy (max 20km) lub masz druga honde z seryjnym silnikiem d15zX vtec-e i oryginalna dluga skrzynia. Masz tylko jednego znajomego bo kanape juz dawno do smietnika wsadziles a ciocia zmarla i jej nie lubiles wiec grobu odwiedzal nie bedziesz to bierz Hybryde na FD-4.4 z krotka 5
Tak w skrocie i nie do konca na serio ale tak to w przyblizeniu wyglada chyba :P
Wszystko zalezy od Ciebie.
Uzywaj szukajki bo to wszystko o skrzyniech to z ... hmmmm ... wiele razy bylo. O TAK DUZO!
Ladnie opisane :D
Do pracy mam 15km,miasto 50% - trasa 50%.No i lubie sobie wystartowac bryczka lub sie z kims zlapac:D
To mi odpowiada(Jak do pracy a w weekendy dlubac przy dolocie, wydechu, zawieszeniu, jezdzic na spoty i czasem nocne nielegale i tam "czasem" z kims na kresce stanac, a do cioci max raz w miesiacu to biesz jakas z FD-4,25 (d16z6 miala duze mocniejsze lozyska. takie jak d15z6/8 ale FD 4.25 to poczujesz bardzo).
Pytanko takie. Przy zmianie silnika na inny powiedzmy cos z D16XX vtec,duzo jest roboty chodzi mi czy jest to skomplikowane.Da rade samemu przelozyc z pomoca kolegi mechanika?
Użyj choć jeden raz opcji "szukaj" :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.