PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie sprzęgło do mocnego z6



Seba27
07-10-13, 20:24
Przegladalem troche forum, grzebalem po allegro i troche jestem w kropce.
Narazie sprzeglo mam seryjne ale powoli je dojezdzam ;)
Przez zime chyba ogarne reszte graciarni do instalacji doladowania i teraz kwestia bo rozni ludzie roznie pisza. Czy zakladanie seryjnego - w sensie NIE utwardzonego sprzegla ma jakis sens do ponad 200konnej fury? Z drugiej strony jakas ceramiczna tarcza i wzmocniony docisk to jakies 2000zl!! Przy cenie 2000 - wg mnie nie ma sensu bo chyba wole kupic sobie 10 uzywanych seryjnych sprzeglel i dojezdzac jedno po drugim - ale kurna nie po to robie auto mechanicznie na tip top by grzebac co chwile jak w jakims tradzie za kilkaset zl. Jestem w stanie kupic dobre sprzeglo ale cena ktora rzucilem przykladowo to dla mnie absurd. No chyba ze tak jest i tak ma byc i gruba zabawa = gruby wydatek to bede chyba dojezdzal seryjne sprzegla - chyba ze jest jakas sensowna alternatywa. W sumie na stali dostanie popalic skrzynia ale znow skrzynia s20 to cena uzywanego sprzegla... Na czym sami jezdzicie? Cos polecacie? Co maja w spyconych wozkach znajomi? Seria czy Stal czy Ceramika? Nawet teoria zawsze cos dopomoze...
PozdR

motoboy
08-10-13, 10:30
Jeśli teoria pomoże, to sprzęgła samochodowe są liczone z zapasem, współczynnik od 2 do 2.5, ciężarowe 3.5, to znaczy że powinno przynajmniej przenieść dwukrotnie większą moc od seryjnej, lecz pewne jest że szybciej się skończy. Moim zdaniem Exedy to dobry wybór.

krystof1994
08-10-13, 12:00
Zanim te Exedy się skończy to mu klęknie to dmuchnięte z6..

Seba27
08-10-13, 12:07
Zanim te Exedy się skończy to mu klęknie to dmuchnięte z6..

wlozylem w kapitalke silnika tyle co Krzysku pewnie dales za auto wiec nie oceniaj ksiazki po okladce ;) Przy 220-230KM niektorzy twierdza ze takie Exedy nie utwardzone to strata pieniedzy i pali sie jak kazde inne "lepsze" sprzeglo :)

motoboy - na seryjnych autach nawet przy ciezkiej nodze to to pojezdzi ale tu bedzie gruby przyrost - teoria - teoria ale jak to w praktyce wyjdzie, chyba sie przekonam jak nie znajde zlotego srodka

markotny
08-10-13, 12:23
Napisz do Civic1989 - właściciel dość znanego na tym forum pomarańczowego jaja z właśnie dmuchniętą D-serią. Nie ma typowego Z6 bo tam dół jest co innego a góra co innego ale w kwestii sprzęgła może coś ci podpowie.

krystof1994
08-10-13, 12:26
Nie wiem ile wpakowałeś w silnik, ale skoro 2 tys to absurd według Cb i wolisz dojeżdżać jedno po drugim to chyba odpowiedź jest prosta, tym bardziej że sprzęgło to tylko sprzęgło, klęknie to zmienisz, lepiej zainwestować w chłodzenie silnika skoro tyle Cię kosztował...

Seba27
08-10-13, 13:02
Nie wiem ile wpakowałeś w silnik, ale skoro 2 tys to absurd według Cb i wolisz dojeżdżać jedno po drugim to chyba odpowiedź jest prosta, tym bardziej że sprzęgło to tylko sprzęgło, klęknie to zmienisz, lepiej zainwestować w chłodzenie silnika skoro tyle Cię kosztował...

Kompresor, Intercooler, Chlodnia oleju + podstawka + weze, orurowanie, pompa paliwa i inne bzdety potrzebne do zrobienia kompresora na WYREMONTOWANYM SILNIKU WYNIOSA mnie ok 2tys (bez strojenia) = Czyli tyle co takie sprzeglo = CZESC ZAMIENNA. Przejdz sie chlopaku po innych dzialach - poczytaj co sie dmucha i jak i czym i przy jakich mocach ludzie tu NIE MAJA w Dserii chlodni oleju tylko wyscigowy MOTUL wlany i daja rade. Chlodzeniem sie nie przejmuje bo juz wzialem na nie poprawke a zagotowac olej to ja potrafie nawet bez doladowania - bom zdolny ;) - wlasnie w tym rzecz ze jak mam dac 1000 za Exedy ktore pojezdzi niewiele dluzej niz seria - czego nie wiem ale skoro nie jest ani ceramiczne ani stalowe to watpie ze wytrzyma jakos znacznie dluzej. Moze ktos jakies stalowy probowal adaptowal?


markotny - Dzieki za kontakt - odezwalem sie juz do kolegi - bo z tego co czytalem to Saiti takie nowe Exedy uwedzil szybciutko ;)

krystof1994
08-10-13, 13:46
Kompresor, Intercooler, Chlodnia oleju + podstawka + weze, orurowanie, pompa paliwa i inne bzdety potrzebne do zrobienia kompresora na WYREMONTOWANYM SILNIKU WYNIOSA mnie ok 2tys (bez strojenia) = Czyli tyle co takie sprzeglo = CZESC ZAMIENNA. Przejdz sie chlopaku po innych dzialach - poczytaj co sie dmucha i jak i czym i przy jakich mocach ludzie tu NIE MAJA w Dserii chlodni oleju tylko wyscigowy MOTUL wlany i daja rade. Chlodzeniem sie nie przejmuje bo juz wzialem na nie poprawke a zagotowac olej to ja potrafie nawet bez doladowania - bom zdolny ;) - wlasnie w tym rzecz ze jak mam dac 1000 za Exedy ktore pojezdzi niewiele dluzej niz seria - czego nie wiem ale skoro nie jest ani ceramiczne ani stalowe to watpie ze wytrzyma jakos znacznie dluzej. Moze ktos jakies stalowy probowal adaptowal?


markotny - Dzieki za kontakt - odezwalem sie juz do kolegi - bo z tego co czytalem to Saiti takie nowe Exedy uwedzil szybciutko ;)
Tak, utwierdzaj się w przekonaniu że jestem młody i gówno wiem. Jakoś silniki które mają w serii po 190 KM na zwykłych sprzęgłach w twoim dmuchniętym z6 rady takie na pewno nie da. Tematy o turbo czytałem i jakoś problemów takich jak Ty ze sprzęgłem nikt nie miał. Oczywiście świetny olej wszystko załatwi a jak na wskaźniku zabraknie skali to nie będzie do śmiechu. Nie rozumiem Cię, chyba normalne że zwykłe nie wytrzyma tyle co ceramiczne ale chyba liczysz na to że ktoś powie że jednak nie. Nie wyobrażam Sb by te twoje 220 KM miało palić zwykłe sprzęgło, bo ktoś tak napisał a Ty w to wierzysz. Albo tanim kosztem na styk albo z zapasem w wytrzymałości...

Seba27
08-10-13, 14:09
idz sobie poupalaj swoje b2 i nie spamuj

Cysiek
08-10-13, 14:19
widzę Panowie że kolejna dyskusja na poziomie się robi

jakie 1000 za exedy ? chyba że stage 1 (on raczej przy 200KM niepęknie) , bo zwykłego oema to bodajże za czterystakilkadziesiąt się kupuje

reaktor
08-10-13, 14:19
przesadzasz ito sporo z tym twoim modem 2wiescie kilka koni to zadna moc

jak bys kuł i smarkał 300-350 to rozumiem wątpliwości a tak temat bez sensu

poza tym exedy stage 1 kosztuje 750 a nie 2 tys jak juz koniecznie chesz gdzieś utopić kase

Timo-hg
08-10-13, 14:30
Mam w b16 z kompresorem na 0, 62b zwykle exedy a nie stage 1 i jakoś się nie wedzi. Klei cały czas a mam zrobione juz kilkanaście tysięcy, jak jest okazja to jeżdżę na 1/4 i strzelam ze sprzęgła. Chce wrzucic stage one przy okazji zmiany głównego przełożenia na 4.4 ale nie idzie go zmeczyc. Niech wiec sluzy.


idz sobie poupalaj swoje b2 i nie spamuj

To ze będziesz mial d16 z eatonem nie znaczy, ze jestes lepszy i mądrzejszy

Seba27
08-10-13, 15:48
Reaktor, Timo

Czyli rozumiem ze stage 1 w zupelnosci styka na ta moc i nie ma co sie bac bo utrzyma szeroka gume i bedzie spokojny przy deptaniu.
wiec ok - dokladnie o to mi wlasnie chodzilo :)

Dzieki za odpowiedzi i pomoc w temacie :)

Timo-hg
08-10-13, 16:12
Reaktor, Timo

Czyli rozumiem ze stage 1 w zupelnosci styka na ta moc i nie ma co sie bac bo utrzyma szeroka gume i bedzie spokojny przy deptaniu.
wiec ok - dokladnie o to mi wlasnie chodzilo :)

Dzieki za odpowiedzi i pomoc w temacie :)

U mnie zwykle exedy daje rade a oscyluje moc w okolicach 230 - 240 koni, wiec stage 1 spokojnie ogarnie.

skolopendra
08-10-13, 17:27
exedy daje rade

daje , nawet przy większej :)

motoboy
08-10-13, 18:36
Seba27-teoria teorią, nie czytam "auto świat", ale uwierz mi że już kilka konstrukcji w życiu policzyłem, więc traktujmy się poważnie, uszanuj to co Ci ludzie piszą. Spokojnie przy 220KM seryjne dobrej jakości sprzęgło(np. Exedy) da sobie radę, chyba że dusisz sprzęgło jak babcia to skończysz je szybciej. Jeśli chcesz podnieść moc na grubo ponad 300KM, to kup sobie na zapas stage 1. Ale pamiętaj, że sportowe sprzęgła mają twardsze sprężynki w tłumik drgań, więc skrzynia bardziej dostaje w d**e, a zwykła miejska jazda jest mniej przyjemna. Wybór należy do Ciebie, zrób jak uważasz. Moim zdaniem nie ma co przepłacać, kupić dobre seryjne Exedy, ja wyrwałem za 428zł :) i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam.

Seba27
08-10-13, 18:51
Dawid przeciez ja nic nie mowie, konstruktywna odpowiedz na temat jest bardzo ok. Wlasnie o takie rzeczy mi chodzilo. Nie mialem wczesniej stycznosci z Honda a w niektorych autach sprzegla przy przyroscie 100KM + maja slabo. Jezeli spokojnie wystarczy, dziekuje Panu i sie ciesze ze nie musze wpakowac niewiadomo jakiej kasy w element ktorego nie potrzebuje niewiadomo jakiej klasy. Jezeli dobrej firmy a Exedy jest raczej w tej lidze sprzeglo bedzie mnie kosztowac 500zl i spokojnie wytrzyma to naprawde jestem rad. Wiem jak w BMW dojezdzalem sprzegla i sie wystraszylem... Widac Honda poraz kolejny milo mnie zaskoczyla :)

motoboy
08-10-13, 19:08
Sebastian, z Panem daj spokój, bo gołodupiec jestem :p Pamiętaj jeszcze o dobrym łożysku oporowym, no i płyn też możesz zmienić, będzie precyzyjniej się wciskać sprzęgło. Słyszałem też o podróbkach sprzęgieł, szczególnie Sachs, ale Exedy też obiło mi się o uszy. Więc najlepiej jakbyś miał kogoś zaufanego, aby tanio po zniżkach w InterCars Ci kupił cały zestaw, aby był pewny i nie podróbka.

reaktor
08-10-13, 19:15
a w niektorych autach sprzegla przy przyroscie 100KM + maja slabo. :)

honda zastosowała do d16 całkiem spore sprzęgło 212mm jak na 1.6 wolnossące

Seba27
08-10-13, 19:33
Mialem Sachs-a w Audi - kupe kasy kosztowalo a sie po poltorej roku zesralalalalo przy podniesionej mocy o ok 50KM w stosunku do serii... Moze wlasnie sie nadzialem bo az nie wierzylem ze tak szybko padlo, nastepne kupilem OEM po znizkach ale to i tak sie placilo jak za woły przy Audi wiec w koncu to sprzedalem bo wiecej ladowalem niz jezdzilem pod koniec. A jak np. w BMW padl mi dwumas to myslalem ze sie poplacze a wcale nie upalalem bo wiedzialem ze jak dupnie to bedzie zima... I i tak duplo... Hanka mnie pozytywnie zaskakuje cenami czesci i trwaloscia mechaniki bo o blachach akurat szkoda wspominac ale to ile to pali, jak to jedzie, co to to znosi i ile kosztuje - to jestem pod wielkim wrazeniem. Niestety nie mam az tak zaufanych ludzi w takich miejscach ale spokojnie - jeszcze bedzie czas. Najwazniejsze ze STAGE 1 EXEDY jest az nadto potrzebne i kosztuje smieszna kase w stosunku do innych fur ktore mialem watpliwa przyjemnosc servisowac.

Michał102
10-10-13, 17:25
Po Exedy wal do forumowicza sivy... ma oryginały w dobrej kasie:)
Ja mam, upalam i chwalę:)

Stressby
11-10-13, 12:24
HCK2026, ostatnio kumpel kupował za 399 w sklepie ze sprzęgłami.
Mógł negocjować cenę, ale nie pamiętam, jaki to sklep, poszukaj :D

Seba27
11-10-13, 12:33
HCK2026, ostatnio kumpel kupował za 399

A co to za cudo? :>
To jest to utwardzane juz??

markotny
11-10-13, 12:43
HCK2026 to katalogowe oznaczenie sprzęgła Exedy - tego zwykłego, bez żadnych cudów-wianków.

Seba27
11-10-13, 12:48
A juz sprawdzalem ile mam na koncie :D
To ze Exedy to wiem ale myslalem ze to juz to lepsze - niemniej - i tak swietna cena za takie. Lamie sie nad nim troche juz :/