Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Rozpóka dolna przód do Civica EJ9



Mathius4
07-10-13, 19:18
Witam

Moje pytanie brzmi następująco :

Jaka rozpórka dolna przednia pasuje P&P do Civica VI EJ9 ? Czy rozpórka z VIgen 5d angielki pasuje do EJ9 ?

Na allegro znalazłem coś takiego :

http://allegro.pl/rozporka-dolna-przod-honda-civic-92-2000-5g-6g-5d-i3545299449.html

Będzie to pasowało pod sanki EJ9 ? Jeżeli nie to wie ktoś, lub czy ktoś kto montował jaka rozpórka będzie w miarę pasowała do EJ9?

spychu
07-10-13, 20:31
nie bedzie, w sankach z 6g EJ/EK nie masz do czego jej przykrecic.

Mathius4
07-10-13, 23:06
Czyli w sankach z EJ/EK nie ma możliwości zamontować żadnej rozpórki na przodzie z dołu ?

maras78
08-10-13, 15:55
da radę h-brace

WściekłyChomik
08-10-13, 16:21
A to bardzo ciekawe, bo ja miałem zamontowaną rozpórkę przednią dolną w mojej ej6 i nie był to h-brace. Jeśli chcesz to mogę Ci ją sprzedać za symboliczne pieniądze, ale moim zdaniem jest to niebezpieczne nawet przy nieobniżonym samochodzie.

spychu
08-10-13, 17:11
Przednia dolna czy to H-brace czy zwykla dolna to jedno a ta zaprezentowana przez zalozyciela tematu to drugie.

Czy to zwykla dolna czy H-brace da sie zalozyc ale o jezdzie autem na glebie mozna przy nich zapomniec.
Tej zaprezentowanej, mocowanej na gorze sanek w EJ/EK zalozyc sie nie da.

WściekłyChomik
08-10-13, 17:19
Tak to prawda, akurat tej się nie da. Ja na seryjnym zawiasie zachaczyłem nią, na szczęście tylko o górkę z piachu, ale i tak mnie to ładnie przyhamowało. Także nie polecam. :D Poza tym, według moich odczuć nic ona nie daje.

bizon
08-10-13, 17:52
Jeśli można wtrącić ja do swojej EJ zastosowałem trapezową rozpórkę i powiem tylko że zahaczyłem nią kilka razy czy to o próg zwalniający czy cóś tam innego ale dopóki nie złapię wystającego haka zabetonowanego w ziemię nie mam się czym martwić bo 1. to amelinium i łatwo poddaje się na naprężenia od dołu 2. jakbym złapał w/w hak zabetonowany w ziemi najprędzej rozpórka trachnie. Jednym słowem jak już montować coś od spodu to tylko amelinium. PZDR

spychu
08-10-13, 17:57
Zamiast montowac amelinium od spodu, ktore gowno da i bedziesz nim wszedzie obcieral, zakladasz porzadna gorna 3 pkt rozporke i wkladasz w zawias poliuretan + gruby stab.

Milion razy lepsze efekty niz ze smietnika amelinium zalozonego pod autem.
Oczywiscie zakladajac, ze montujac te ameliniowe smietniki robisz to po to ze teoretycznie chcesz poprawic wlasnosci jezdne auta a nie po to, zeby moc sie tylko chwalic przy kolegach, ze masz zalozona mega wyczesana rozporeczke :D

Mathius4
11-10-13, 23:29
Mówisz to z własnego doświadczenia czy to Twoja teoria ?

spychu
11-10-13, 23:34
Mowie z wlasnego doswiadczenia, mialem H-Brace przez jeden dzien i zdjalem go szybciej niz zalozylem, o tym, ze poprzestawial mi geometrie i nie dawalo na mojej glebie sie na nim jezdzic raczej wspominac nie powinienem :D

Duzo wieksza roznice w prowadzeniu poczulem po wlozeniu poliuretanu i gornej 3pkt rozporki.

bizon
31-10-13, 19:22
No ja akurat mam na całym samochodzie poliuretany rozpórkę górną dwupunktową i trapez od spodu. nie wiem czy trapez pod spodem jest rzeczą do chwalenia się nikt mi pod samochód żeby podziwiać nie zaglądał, jeżeli chodzi o geometrię to wszystko jest ok. Ja wychodzę z założenia że za każdym razem ingerując w zawieszenie należy tą geometrię ustawić. Nie wiem jaka jest różnica z trapezem i bez bo robiłem wszystko za jednym zamachem co by nie rozkręcać co dwa tygodnie. Rozumiem że kolega spychu tą porządną trzypunkotwą górną rozpórkę ma z nierdzewki lub przynajmniej z czarnej stali a nie z aluminium ze śmietnika?

motoboy
31-10-13, 23:02
Mi się wydaje że sanki są na tyle pancerne, że przednia dolna rozpórka nie jest konieczna. A przy zahaczeniu nią o coś mocnego można tylko pochrzanić geometrie itd. Też uważam że 3pkt górna wystarczy.

konstruktor
31-10-13, 23:57
że tak odpowiem za spycha:

Rozumiem że kolega spychu tą porządną trzy punktową górną rozpórkę ma z nierdzewki lub przynajmniej z czarnej stali a nie z aluminium ze śmietnika?
odp., z 1 str tematu Jego auta:

- rozpórki przód góra 3pkt ze stoperem pompy hamulcowej Projekt-K

i chyba wszystko jasne... :D

wracając do sedna tematu to wszystko zależy od tego jak nisko masz zawieszone auto, jeżeli obniżenie zawieszenia wynosi ok 40mm i więcej , to przednia dolna rozpórka może 'utrudniać' życie.
Oczywiście nawet przy -60-80mm można z nią się poruszać tylko pytanie czy za każdym razem chcesz hamować do przysłowiowego '0' podczas pokonywania poprzecznej przeszkody ?!
.

spychu
01-11-13, 05:25
Dzieki Konstruktor :D

Dla kolegi Bizona dodam jeszcze jedna informacje, ktora zamieszcza producent mojej rozporki, co tez bys sobie w 30 sekund odszukal samemu wpisujac fraze "rozporki projekt-k" w google.

"Rozpórki wykonane są z wysokogatunkowej stali, z takiego samego profilu jak produkty Carbing."

Tak wiem, ze geometrie robi sie po kazdej ingerencji w zawieszenie, niemniej jednak to, ze po zalozeniu amelinium pod auto sie ona poprzestawiala nie wynikalo z tego, ze cos wczesniej bylo nie tak z geometria, buda tym bardziej. Takiej wspanialej jakosci trafilem H-Brace.

Porownujac moj pierwszy setup
gora 2pkt Megan Racing + Koni / Weitec + 26mm stab nie zmienilo sie w prowadzeniu nic w stosunku do kolejnego gora 2 pkt Megan Racing + H-brace chinol amelinium + Koni / Weitec + 26mm stab, za to jechalo na takiej samej oponie w odczuciu mojej dupy i rak na kierownicy zdecydowanie gorzej niz obecne gora 3pkt rozporka + Koni / Weitec + 26mm stab + PU

Dlatego tez uwazam, ze montowanie taniego chinola H-Brace nie ma najmniejszego sensu, wozek do ktorego go montujesz jest pewnie ze 20 razy sztywniejszy niz ta wspaniala rozporka, ktora przy duzej glebie stanowi jedynie dodatkowa przeszkode w poruszaniu sie autem i pieniadze wydane na ta rozporke zdecydowanie lepiej wydac na PU.

Moze montujac H-Brace renomowanych producentow, ktore kosztuja ze 3 razy tyle co amelinium dajmy na to z m-tuning.pl czy najtanszy chinol z ebaya, roznica bylaby zauwazalna.

:)

bizon
04-11-13, 22:36
Tak jak wcześniej pisałem Nie jestem w stanie porównać jazdy z H-brace i bez bo składałem wszystko za jednym zamachem a że miałem h-brace to założyłem U mnie wygląda to następującą Góra 2pkt (home made nierdzewka)-miała być trzy punktowa ale póki nie zrobię swap-a to odpada dół h-brace amelinium (jak pisałem było w garażu to założyłem) Tył góra i dół 2 pkt (home made nierdzewka), amorki bilstein b6 sprężyny Eibach -35 opona 195/45/16 całość poliuretan energy suspesion (tutaj dałem ciała bo słabo nasmarowałem poduszki pod sprężyny i skrzypią) Na tym zestawie przejechane ok 35kk km i zero problemów poza skrzypieniem a prowadzenie naprawdę super. Tak więc jest sztywno i robię naprawdę duże przeloty bo ok 90kk rocznie i h-brace nie przysporzyła mi żadnych problemów co prawda widać na niej ślady spotkania z progiem zwalniającym czy z czym tam jeszcze ale w żaden sposób nie miało to wpływu na bezpieczeństwo, komfort jazdy czy też problemy z geometrią (no chyba że mam *****iste szczęście jeśli tak jutro puszczam lotka) No i tak na koniec przedstawiam swoją opinię nie podważam czyjejś jeżeli uważacie że h-brace z amelinium jest o kant dupy potłuc ok, nie spieram się wasze zdanie, mam u siebie założone jeżdżę, jeść nie woła (jak zawoła przerobię na krzesełko albo sanki ) PZDR