PDA

Zobacz pełną wersję : Niepoprawna praca silnika B18C4 brak pomyslow na diagnoze



doli22
06-10-13, 10:18
Witam przedstawie tutaj problem mojego Ziomka i kolegi z naszego forum, opisze dokladnie od poczatku przebieg calej sytuacji:

Wiec tak... ustawialismy sie na 1/4mili naszymi c4 i podczas 4 przejazdu koledze nie wszedl 4ty bieg, po czym gdy wbil go juz normalnie autko zgaslo. Na zgaszonym i jalowym biegu auto dokulalo sie do mety jednak po ponownej probie odpalenia silnik strasznie nierowno pracowal tak jak by nie palil na wszystkie cylindry, mial tez tendencje do gasniecia na wolnych obrotach. Wymienilismy kable wraz z kopolka z mojego auta - efekt taki sam jak przed zmiana, wyciagalismy po kolei kable i brak reakcji jest na 2 i 3 cylindrze (zaznaczam ze iskra na kablach jest normalnie) wymienilismy swiece i tak samo brak reakcji, silnik dalej nierowno pracuje i nie reaguje po wyciagnieciu kabli na odpalonym z 2 i 3 cylindra. Co mozna jeszcze sprawdzic lub co w tej chwili moglo by byc pewna przyczyna? uszczelka pod glowica, przestawiny rozrzad moglby dawac takie efekty?

Auto bylo po trasie wiec nie bylo zimne, przed upalaniem bo chwile +/- 1.5 godziny stalismy auto pojezdzilo w celu dogrzania, tak to wyglada na chwile obecna

Dziekuje z gory za odpowiedzi Pozdrawiam

AdiWNC
06-10-13, 10:28
Sprawdźcie rozrząd i zapłon na spokojnie

lukasrz
06-10-13, 10:52
i kompresje...

Seba27
06-10-13, 11:00
i kompresje...

Niestety obawy mam podobne co Lukasz, wykrećta 2ga i 3cia swiece, niech jeden z was przylozy kciuka do dziury a drugi zakreci.
Jak bedą obydwa dmuchać to najwieksza tragedia za wami.
Powodzenia!

lozek
06-10-13, 12:28
Ja obstawiam, że przeskoczył rozrząd

sebastanlec
07-10-13, 20:45
palca to se mozna wsadzic, zegar i mozemy pogadac, jesli rozrząd by przeskoczył to na wszystkich cylindrach by sie pozmieniało a nie tylko na dwóch, mogło dmuchnąc uszczelke miedzy włąsnie 2 a 3 cylindrem(miałęm taką sytuacje) chyba ze zawory dostały ale nie było redukcji biegu tylko wbijanie nastepnego takze obroty nie były tak wysokie zeby przekrecic silnik

Seba27
07-10-13, 20:56
Ehhhh... Po kolei... Zegar to jest potrzebny do sprawdzania wartosci a nie czy JEST/NIE MA cisnienia na tlokach. 2-3 tlok pracuja chyba razem czy nie? Jak bedzie cisnienie na 2-3 to podpinac sobie miernik i patrzec ile dmucha ale jak nic nie dmucha to sobie wiesz gdzie mozna podpiac ten miernik? ;) dmuchnieta uszczelka ma sens pomiedzy tymi 2garami ale nie wykluczaj walnietego rozrzadu bo to wcale nie jest wykluczone - stad moja rada by sprawdzic najpierw cisnienie na garach - czy tloki sa cale etc. kupa rzeczy mogla zdechnac. Az sam jestem ciekaw diagnozy bo ostro jezdze...

Młody ŁDZ
07-10-13, 23:00
2-3 tlok pracuja chyba razem czy nie? yyy :D

Seba27
07-10-13, 23:15
yyy :D

Sorry za duzo pracuje dziennie i czasem tworze notatki zrozumiale dla samego siebie :P
Chodzi mi o to ze jak 1 i 4 ty tlok sa w gorze to 2 i 3 sa na dole... :)

EDIT

Kiedyś tak dokrecilem fiatowskie 1.5 ze z 2 i 3 tloka wszystko ponizej pierscienia kompresyjnego wpadlo do miski olejowej. Silnik krecil normalnie i nie mogl zapalic. Walilo czasem w filtr. Prady byly, olej tez, klawiatura inna, glowica inna, rozrzad sprawdzony - wszystko niby OK a silnik dalej nie palil. Po rozebraniu samej gory nic nadzwyczajnego widac nie bylo, dopiero zdejmujac miske olejowa uslyszalem grzechtanie i oczy mi troche wyszly jak zaczalem wyjmowac kawalki tlokow zanurzone w oleju z miski...

Młody ŁDZ
08-10-13, 01:17
//del

lukasrz
08-10-13, 10:54
Mam pewne podejrzenia ze ta nie wbita 4ka mogła być 2jką ;) a wtedy wiadomo zawory.. reszta powinna byc oki, chyba ze i tłok ucierpiał...

sebastanlec
08-10-13, 20:01
no to by miało sens ale co do zegaru do cisnienia i mierzenia palcem to nawet jezeli nie bedzie pierscieni na tłoku a bedziemy krecic silnikiem a palcem badac czy jest cisnienie to i tak palca ruszy a ciekawe jak tego palca tam wsadzic:)

doli22
08-10-13, 21:14
No wiec w naszym przypadku uszczelka pod glowica, nie znam szczegolow bo kumpel powiadomil mnie tylko o tym ze poszla uszczelka

sebastanlec
08-10-13, 21:40
czyli pewnie miedzy 2 a 3 cylindrem, troche pracy i kosztów i bedzie git