Zobacz pełną wersję : Mocne NA zalewanie na 7 tys obr
Witam
Mam problem z moja honda a mianowicie:
silnik d15b7 non Vtec,ssący y5 z przepustnica h22,kolektor wydechowy 4-2-1 chińczyk reszta 2 cale,kopułka msd i cewka msd blaster ss,porting głowicy,spasowane kolektory z głowica,tloki d13,walek z2+kolko regulowane,cr 12:1,uszczelka OEM y8 2 warstwowa,BP 98,komp przerobiony pod strojenie.
i objaw jest taki: silnik się wkręca ale przy 7 tys obr AFR jest 10 tzn na 6900 obr jest 14.50 a jak wejdzie na 7 tys od razu zalewa na 10. odcinka jest na 8tys ustawiona i kręcenie kołkiem nie pomaga. sklepałem świece na 0.7 mm, są założone zimniejsze,zdjąłem wydech i tez nic; dolot-tez nic, założyłem cewkę msd i tez lipa kupiłem drugi aparat zapłonowy i tez nic; kable WN wymieniałem z 6 miesięcy temu na boscha,rozrząd jest ok, zapłon ustawiany na lampę przy każdym kręceniu kołkiem,zawory są ustawione,silnik dopiero przejechał 2tys km.
jak zbierałem graty to kupiłem wałek od świątka i na nim wkręca się na 6tys obr i tez silnik zalewa na AFR 10 i dalej nie ma siły jechać i już przed 6 tys obr zaczyna się psuć, tzn. mało paliwa dostaje i czuć ze zaczyna słabnąc. Kolega, który ja stroił mówi ze tak w ogóle to jak na te mody to mało paliwa dostaje mimo ze AFR jest 14.50.Tak jak by iskra była słaba i nie możne przepalić mieszanki, bo jest to zależne od ilości powietrza jakie dostaje silnik bo od światka jest ostrzejszy niż z2.Ale już brakuje mi pomysłów i jestem na skraju załamania psychicznego.
Dodam ze już kiedyś miałem taki objaw jak był tylko wydech,dolot,wałek z2+kolko regulowane i odcinka była na 7600 a ona tylko do 7 kręciła ale po miesiącu objawy ustały i kręciła do końca.
Czekam na sugestie może ktoś miał taki przypadek może ma jakiś pomysł przekopałem net i nic...
Yotomeczek86
06-10-13, 02:11
Pewnie wystroić trzeba..
kable zapłonowe , strojenie , wtrysk może daje ciała , ja miałem tak samo jak rozrząd mi się przestawił kręcił do 6k i koniec ;/
Rozrząd sprawdzalem i jest ok
To już było strojone ale co z tego jak do 7 tys tylko kręci na walku z2 a na ostrzejszych do 6 tys
Zobacze te wtryski tylko muszę znaleść kogoś co mi pożyczy na 15 min
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
Nie wiem czy to sprężyny zaworowe w głowicy nie dają ciała, widziałem już kilka takich przypadków, że auta nie mogły się wkręcić wyżej niż 7000 rpm, po prostu wskazówka obrotomierza się jakby zatrzymuje i autko wyje już a nie przyspiesza... Jeśli masz możliwość to zmień sprężynki albo nawet całą głowicę na inną...
Ale na ostrzejszy walku kręci do 6 tys obrotów a wałek to odpowiednik stage 2.
To jak by były sprężyny zaworowe za słabe to by kręciła też do 7 tyś a ona do 6 tys kręci i już przed 6 tys słabnie.
Mówię o walku od świątka
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
A po co do wyższych wałków zalecane są mocniejsze sprężynki??
Żeby wyzej kręcić bez obaw że się wszystko popchnie.Ale z6 do 8 tys kręcą i daje rade tylko może się zawór nie schować i go tłok popchnie.
Takie jest moje zdanie i powiedz mi czemu wcześniej kręciła prawie do 8 tys a teraz nie może???
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
Nie gadaj jak wrozbita, wyluzuj. Zeby nie bylo OT. Moze masz cos z kompem? Zero checkow? Jak sie czlowiek nie zna to ciezko zdiagnozowac, poszukaj jakiegos mechanika, ktory ogarnia temat i spojrzy chlodnym okiem, pozdrawiam i powodzenia. ;-)
Dzięki już jestem spokojniejszy haha
Na strojeniu był inny komp wsadzony i też bez zmian i żadnych błędów nie pokazuje...
Akurat jestem mechanikiem i już brakuje pomysłów i kolega z pracy też to rozkminial i nic.
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
Dziwna teoria ze jak ostrzejszy wałek to nie będzie chciał się wyżej kręcić. Miałem stage 2 i na seryjnych sprezynkach się kręcił spokojnie do ponad 8k. I spokojnie można kręcić dalej wzmacniając kolejne elementy układu korbowego. Masz coś nie tak podejzewam z układem wtryskowym. Sprawdź kolejno wtryski, reg ciśnienia i ew pompę. Warto by było jeszcze raz przejzec mapę paliwowa bo to dziwne ze akurat powyżej 7 tys zaczyna go zalewac.
Mam wtryski od y5 zobacze czy kostki będą pasować.
Bo regulator ciśnienia paliwa też jest od y5 i listwa wtryskowa.
Chyba wyklucze układ zapłonowy bo nawet kupiłem cewka msd ostatnio i też nie pomogło...
Przejrze układ wtryskowy tak jak mówisz
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
Mam wtryski od y5 zobacze czy kostki będą pasować.
Bo regulator ciśnienia paliwa też jest od y5 i listwa wtryskowa.
Chyba wyklucze układ zapłonowy bo nawet kupiłem cewka msd ostatnio i też nie pomogło...
Przejrze układ wtryskowy tak jak mówisz
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
najbardziej wlasnie mnie ciekawi ze nawet po cewce MSD nadal jest problem, a to oznacza tylko ze lezy on gdzies indziej niz w zaplonie. tak jak mowilem, na seryjnym zaplonie nie powinno byc takiego problemu, ani przy takich obrotach, ani przy takim CR. co zreszta zostalo juz wielokrotnie pokazane na przykladzie wielu projektow w polsce i na swiecie.
Jeden lepszy od drugiego...
Może napiszesz od kiedy z autem są problemy, co zrobiłeś kiedy się zaczeło itp? Podajesz spec silnika, piszesz że komp przygotowany pod strojenie, później gdzieś w komentarzu że był strojony? Może to troche wyjaśnisz bo nic się kupy nie trzyma.
Rozumiem, że cały setup już wcześniej jeździł, był wystrojony i nagle któregoś razu zaczeły się cyrki?
Czy może złożyłeś silnik, nie wystroiłeś i dziwisz się, że masz takie problemy? :confused:
Wszystko się zaczęło po doprezeniu. Pojezdzilem trochę z 500 km tak spokojnie do 3 tys obr później chciałem to wystroic ale tu lipa kręciła tylko do 6 tyś.Posprawdzalem podstawowe rzeczy świece,rozrząd,wydech,dolot,aparat...i w końcu założyłem spowrotem wałek od z2 i kręciła tylko do 7 tyś i na zegarze z AFR pokazywała że na 7 tys AFR jest 10 i z mapy było zdejmowane ale ona nie reaguje i tak zalewa
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
Kolega,jest na forum i ma nick kamilgt
To raczej była próba strojenia bo i tak nie jest ogarnięte do końca.z mapy było zdejmowane żeby zobaczyć czy będzie zmiana.
Ale napisałem na początku że już kiedyś miałem ten objaw przed doprezeniem ale on sam ustąpił po miesiącu
podjedz do mnie jak bedziesz miał chwile chetnie pokminie nad problemem lubie takie ciekawostki :)
Podaj nr tel na pw
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
skrzynke oczysc :P 692 313 587
http://imageshack.us/a/img32/1278/6uxf.jpg
tak mniej więcej wygląda mapa paliwa, widać ok 7 tyś obrotów jak nagle maleje czas otwarcie wtryskiwaczy, oczywiście można zjeżdżać dużo bardziej ale bez efektów. Na chwilę przed zalaniem jest AFR np. 12.8 po czym nagle brak siły wkręcić dalej na obroty i zalanie paliwem . Jakby mu po prostu odciął powietrze.
Sprawdziliśmy chyba wszystkie możliwe opcje do sprawdzenia, zapłon, różne ustawienia wałka, wydech, dolot itp.
Tak jak wspominał Jakub, na ostrym wałku objaw ten pojawiał się od 6000obrt, po załozeniu słabszego wałka z2 ten sam objaw pojawia się od 7000obrt.
Stroiłem już różne silniki, z vtec'kiem, bez vtec'a, mocne wolnossące, turbo, silniki nie tylko hondy i jeszcze nigdy nie zdarzyła się taka sytuacja. Podobny objaw zaobserwowałem jak wypadał zapłon albo nie domaga cewka zapłonowa no ale tutaj zapłon jak widać jest cały przejrzany. :confused:
Można jeszcze spróbować zmierzyć ciśnienie paliwa albo od razu podmienić pompkę i przy okazji wtryskiwacze ...
Masz może datalog jak się to dzieje, ciekawe co z inymi sygnałami przy 7k się dzieje.
Ostatnio mam bardzo mało czasu żeby grzebać przy hani.
Ale na dniach pojadę do niutona i pogadam z nim bo pisał do mnie żebym wpadł...
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 4
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.