PDA

Zobacz pełną wersję : sonda lambda - jakie polozenie



wieshaq
31-08-05, 10:29
sieeema!!

czy sonda lambda ma okreslone polozenie?
sprawa jest taka: przekladam do d13b2 kolektor 4-2-1- ktory byl seryjnie montowany w crx 1,6 dohc bez katalizatora.
ten kolektor nie ma wejscia na sonde. w moim kolektorze jest wejscie na sonde w samym dole czesci 4-rurowej (przed przejsciem w jenda rure) zastanawiam sie czymoge gwint na sonde wspawac w 2-rurowym elemencie kolektora (4-2-1). czyli sonda pobieralaby odczyt tylko z jednej z dwuch rur.
czy moze zamontowac ja na odcinku gdzie juz jest tylko jedna rura? (pod silnikiem)

edit:
w tym linku jest kolektor ktory ma dwa otwory. na pojedynczej rorze i na elemencie 4-ro rurowym. o co w tym chodzi? czy to zaklezy od rodzaju silnika i sondy?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-95-Civic-DC-C-Ceramic-Header-O2-Sensors-DX-SI-LX-EX_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33631QQitemZ79965331 28QQrdZ1#ebayphotohosting

pozdrooo idzieki za opinie



wieshaq[/i]

LIO
31-08-05, 11:05
zrób w tym miejscu gdzie masz seryjnie, tak by odpowiadało temu samemu cylindrowi

wieshaq
31-08-05, 11:10
na tym moim kolektorze seryjnym jest z tym zeliwnym elemencie (4 rurowym) a ten nowy ma troche inny uklad i tego nie da sie odwzorowac.
zobacz ten link i tam na fotce sa wda otwotry i moze to cos podsunie - jakies wnioski

aha i jesli chodzi o dostosowanie ilosci paliwa i tlenu przez sonde to u mnie jest GAZNIK. wiec wali jednym rozpryskiem na "4 cylindy" od razu

LIO
31-08-05, 11:14
no ja mam teraz 4-2-1 taki założony z miejscem na dwie sondy, ale ta pierwsza jest wyraznie umiejscowiona w tym cylindrze i tak samo chyba jest w oryginale, tylko ze tam jest bardziej to splecione (rurka przy rurce w jednym odlewie)

wieshaq
31-08-05, 11:18
czyli masz sonde w jednej z czterech (na gorze, na poczatku)???
ten moj z crki wlasnie tak wyglada ze sa 4 w jedym odlewie. ilo przewodowa sonde ma ten twoj silniik? bo u mnie jest jedno-przewodowa. a w orginalnym kolektorze moim jest to chyba w obszarze na samym dole elementy zeliwnego i tam juz chyba wpadaja wszystkie 4 w jedna

LIO
31-08-05, 11:22
mam 4 żyłową, a raczej miałem bo się ujebała, ale już ogarnąłem temat i zaraz po nią jade i wkręcam
co do umiejscowienia w poprzenim zeliwnym, to ci moge powiedziec na 100% jak jest jak wróce, czyli za jakąś godzine moze mniej, to sobie wejde do garazu i oblukam, bo teraz mi sie nie chce pedzic tam

[ Dodano: Sro Sie 31, 2005 11:25 am ]
w nowym powinna byc w tym miejscu (zaznaczone na focie), w drugi otwór wkrecona jest zaslepka

http://img7.imageshack.us/img7/917/aaaaa8zd.jpg

wieshaq
31-08-05, 11:28
spoko. tx. to czekam na info!!
a dal cos ten kolektor wogole?
bo byl test na srebrnym QP 6gen, pamietasz? i tak wyszlo ze jest 15 koni przyrostu na LPG. na benzynie troche mniej.
ja mam gazownie to w sumie sonda mnie ***** ale na benzynie moze chodzic na awaryjnym bez sondy

edit: ps dzieki za fote

LIO
31-08-05, 11:30
no mi właśnie teraz jezdzi na awaryjnym, ale róznice poczułem do serii na dupsku :-)
zobaczymy jak bedzie jezdzil w normalnym trybie
test na hamowni dopiero jak dolot zaloze, wiec jeszcze ciutek

wieshaq
31-08-05, 11:31
eeeee zrob na kolektorze tez!!!! bedzie dobra informacja z tego. a potem na dolocie
to juz wszystko bedzie wiadomo :-)
... ale wracajac do tematu... jesli chodzi o roznice to wlasnie byl ten artukul o tuningo tego mojego padla d13b2 i tak podobno tez to dalo efekt

[ Dodano: Czw 01 Wrz, 2005 ]
wspawalem na podwójnym odcinku w jedną rur (zaraz za wlotem z 4ro-rurowego)
na razie nie moge odkrecic od glowiecy bo jedna srubka sie chce sie poddac a jedna na wywalony gwink.
no i sonda to samo - nei chce sie odkrecic. zapiekla sie w ch..j

jak to ogarne jakos to opisze efekty

LIO
01-09-05, 21:48
no ogarnalem ten kolektor i ciezko okreslic do którego wchodzi ta sonda, ale tak jakby do 2 rury. A te kolektory, ten co masz teraz i ten drugi co kupiles, to maja jakos znaczaco rózniaca sie góre, nie jest to podobne ?
daj fotke tego nowego bez sondy.

Z sonda to jest problem, bo ja wlasnie musialem kupic, nie chciala pójść.
Jest tak, ze albo pójdzie, albo nie :-)
Mi sie zespawala z kolektorem i nie chciala póścić, ani za nimno, ani na ciepło, no i musiałem kupic :-(

Jakby ktoś chciał ten kolektor poprzedni z resztką sondy, do rozwiercenia i wstawienia nowej, to moge go odsprzedac.

rem36
01-09-05, 22:12
sonda powinna byc mniej wiecje w takiej samej odelglosci w jakiej byla seryjnie zeby pracowala w takich samych temperaturach.

wieshaq
01-09-05, 22:32
jedna fotke mam tylko. jeszcze bez sondy

kur..a z nowu sie przeliczylem. zapomnialem ze wycialem katalizator i musze dosztukowac teraz kawalek wydechuj zeby to sie spasowalo

http://img117.imageshack.us/img117/9955/10013784th.th.jpg (http://img117.imageshack.us/my.php?image=10013784th.jpg)



sonda powinna byc mniej wiecje w takiej samej odelglosci w jakiej byla seryjnie zeby pracowala w takich samych temperaturach.
no to tak mniej wiecej bedzie. jakies 3-4cm nizej

LIO
01-09-05, 22:35
on wygląda niemalże identycznie jak mój seryjny od D16Z6 gdzie jest lambda, wiec jak chcesz to moge jutro zrobic foty w garazu i zobaczysz gdzie powinien byc umiejscowiony otwór na sonde

wieshaq
01-09-05, 22:46
nie jestem pewnein czy do calej serii nie byly te same kolektory. zeliwne gowno 4 w 1
fotke chetnie obadam!!!!

LIO
01-09-05, 22:50
ja mam seryjny 4-2-1

wieshaq
01-09-05, 22:52
powaga??? to tym bardziej poprosze fotke!!!! moze go wykupie jak w dobrym stanie... tzn zeliwomoze byc to samo wiec dwurura mnie interesuje :-)

P i t
02-09-05, 16:01
zamontuj na samym koncu dwururki. Tez bedzie dobrze.