Zobacz pełną wersję : Blos a odczyty z lambda ?
Witam mam zamiar zamontować blosa ...
i chodzi mi o regulacje a w mojej okolicy pełno "gasmajstrów" kompletnie nie znających się na zeczy , chce sam go wyregulować.
więc mam pytanie .. czy jestem w stanie sam wyregulować Blosa za pomocą tylko odczytów z sondy lambda ? np za pomocą zwykłego multimetru lub takiego cuda :
http://www.allegro.pl/item319767567_uniwersalny_wskaznik_afr_dla_sond_1v _i_5v_blos_.html
jak to wwygląda w sondzie w civicach ?? czy bede w stanie dobrze wyregulować go ?
Bassmaster
29-02-08, 19:32
U mnie BLOS był regulowany na analizatorze spalin, gdzie wyświetlana była lambda.
Powiem szczerze, że zamierzam również kupić taki wskaźnik AFR, który dodatkowo daje możliwość odczytu lambdy podczas jazdy i w razie co doregulowania BLOS-a.
Odpowiadając na twoje pytanie: tak możesz sam wyregulować BLOS-a i parownik za pomocą wskaźnika AFR jeśli istnieje możliwość podłączenia go do twojej sondy lambda, (moja jest np. 4-żyłowa).
Poczytaj sobie dodatkowo o regulacji parownika i BLOS-a:
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm
tak ale w ktore kable sie wpiac z miernikiem ??
ja mam blosa i ten: http://www.allegro.pl/item319767567_uniwersalny_wskaznik_afr_dla_sond_1v _i_5v_blos_.html
wskaznik. sonda jednozyłowa, oryginalna od d13. wpiałem sie w nia i wskaznik działa bez zarzutu. spokojnie mozesz na niego wyregulowac blosa.
napisze jeszcze ciekawostke odnosnie blosa:
dzis zdjałem go w celu przeczyszczenia i takie tam. rozebrałem i... okazało sie ze membrana nr. 19(rysunek)
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/przekroj.jpg
była podwinieta i przytrzasnieta tak ze została szpara pomiedzy guma a obudowa blosa. włosi nie umieja składac tak prostych rzeczy jak blos to co dopiero samochody?? teraz wiem dlaczego nigdy nie kupie fiata czy alfa-romeo :)
PS: pamietajcie tez o wadliwym o-ringu od małej sruby. jesli chodzi ona zbyt lekko to moze byc tez ten o-ring do wymiany!
tak a co z czterozylowa sonda? NFS, przecinales przewod czy moze gdzies pod deska w bezpieczniki sie wpiales?
z 4 zyłowa nie wiem. najlepiej zobaczyc w manualu ktory przewód jest od czego. wpiąłem się w przewód przy sondzie.
NFS, a jak jest podczas jazdy (rozene zakresy obrotow)czy nie spada ci na uboga przy wysokich obrotach?napisz jak regulowales i czy masz ten wskaznik podpiety na stale/ ??
mam na stałe. regulowałem na oko czyli jade, patrze na wskaznik jaka jest mieszanka, jak za uboga czy za bogata to zatrzymuje sie i reguluje. co do mieszanki to ostatnio troche walcze bo mi sie za bardzo wzbogaca jak depne na 1.5-2 tys.
Bassmaster
03-03-08, 13:41
co do mieszanki to ostatnio troche walcze bo mi sie za bardzo wzbogaca jak depne na 1.5-2 tys.
Przykręć trochę śrubę na parowniku (zakładam, że masz ją odkręconą na max.) lub w ostateczności przypiłuj odrobinę boki trójkątnego wycięcia w slicie.
srube w parowniku(at90e) mam ustawiona tak zeby parownik przy braku podcisnienia był na granicy podawania gazu. narazie ogarniam od nowa dolot bo wszedł kolek od d15b7 i trzeba to spasowac z blosem.
a jak prawidlowo ustawic parownik bo nie wiem czy mam dobrze? ??
a jak prawidlowo ustawic parownik bo nie wiem czy mam dobrze? ??
jaki parownik, oto jest pytanie...
Bassmaster
03-03-08, 22:39
Tu masz instrukcję np. jak ustawić parownik BRC:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic192994.html
Każdy parownik II gen. ma jedną śrubę regulującą naprężenie membrany, to ją właśnie kręcisz przy ustawianiu.
NFS, mam parownik LOVATO, jak sprawdzic jaka ma moc?wytlumaczy mi ktos dlaczego poprzez wkrecanie sruby od napiecia membrany zwiejsza sie dawka gazu?
gregor,
powinny byc na nim jakies oznaczenia. jak je odczytasz to poszukaj w necie jaka ma moc.
nie wiem dokładnie jak jest w Lovato ale w AT90E(BRC) jest sruba na imbus ktora reguluje wstepne napiecie membrany tzn. dzwigienke ktora odchyla membrane podajaca gaz. nie wiem jak to prosciej wytłumaczyc. najlepiej rozebrac parownik, popatrzec, pomacac i samemu wywnioskowac co do czego jest.
Bassmaster
04-03-08, 20:50
jak sprawdzic jaka ma moc?
Jak napisał NFS, sprawdź oznaczenia na parowniku w necie.
Moc podawana jest w kW (kilo-watach), 1kW=1,36KM czyli np. parownik 100kW nadaje się do silników ~136KM
wytlumaczy mi ktos dlaczego poprzez wkrecanie sruby od napiecia membrany zwiejsza sie dawka gazu?
http://forum.tempra.org/topics18/parownik-lovato-vt6620.htm
Do membrany parownika jest przymocowany mechanizm otwierający zawór gazu. Im bardziej membrana odgina się do środka (czyli im bardziej gaz jest zasysany z parownika przez silnik), tym bardziej zawór się otwiera. Śruba służy do napinania membrany, czyli do odsłaniania lub przysłaniania zaworu, dzięki czemu już na początku reduktor podaje albo dużą albo małą ilość gazu i zwiększa ją gdy silnik tego potrzebuje.
najlepiej rozebrac parownik, popatrzec, pomacac i samemu wywnioskowac co do czego jest.
http://arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.