Zobacz pełną wersję : padł wysprzęglnik, ale czy na pewno???
piotrek-mi
28-02-08, 20:00
Przed kilkoma dniami pisałem o problemach ze skrzynią biegów w d15b2, mianowicie nie chcą wchodzić lekko biegi, albo trzeba poczekać aż silnik zejdzie z wysokich obrotów albo bieg wchodzi ze zgrzytem. Dziś próbowałem odpowietrzyć układ sprzęgła i co się okazało, jest to nie możliwe.... :speszony: Nawet po całkowitym odkręceniu odpowietrznika nic się nie dzieje, nie leci płyn przy pompowaniu.. To czy odpowietrznik jest dobrze wkręcony czy też w ogóle jest wykręcony nie powoduje żadnej zmiany w pracy skrzyni/sprzęgła. Zauważyłem jednak, że jak "pod pompuje" pedał sprzęgła to bieg wchodzi lekko (wykluczam więc awarie skrzyni)... Według mnie objawy wskazują na zapowietrzony układ. Mam więc pytanie, czy te objawy które podałem wskazują na uszkodzony/zapowietrzony wysprzęglnik??? Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki. Przymierzam się do kupna wysprzęglnika, ale nie chce wydawać pieniędzy nie potrzebnie. Może stary da się w jakiś sposób zregenerować, może jest gdzieś zapchany albo coś w tym rodzaju??
Obstawiam uszkodzoną pompke(ta pod pedałem sprzegla). Ponad to u mnie biegi zgrzytaly jak byla rozwalona tarcza.
Mialem taki sam przypadek. pompka pod pedałem sprzegła...zobacz czy płyn czasami nie ucieka!!! Radze kupic nowa i nie bawic sie w wymiane uszczelek bo podobno długo to nie wytrzyma! Pozdro
wysprzeglik(jak to niektorzy nazywaja-chodzi i o clutch slave cylinder) zadko sie psuje, o wiele czesciej pada ta pierwsza pompka nad pedalem. Sprawdz czy nie cieknie z niej na pedal i dywanik. kup nowa, nie ma sensu bawic sie w reperaturki- potrzymaja moze miesiac(pod warunkiem ze puscily tlyko gumki- a raczej po prostu cylinderek sie wyrobil, wtedy daj sobie spokoj z reperaturkami).
piotrek-mi
29-02-08, 08:30
Rozumiem, pompka nie cieknie, jest suchutka, ale czy winą pompki byłoby to, że nie da się odpowietrzyć układu przy "wysprzęglniku". Tarcze sprzęgła raczej wykluczam ponieważ jak podpompuje trochę pedał to bieg wchodzi dobrze.
pompka może po prostu przepuszczać na uszczelkach i zamiast pchać w przewody wraca do zbiornika
piotrek-mi
29-02-08, 09:18
No to teraz mam dylemat :/ Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy pompa jest walnięta czy wysprzęglnik? Chce jechać dzisiaj i kupić, ale nie wiem co... :speszony:
[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 ]
Wymieniłem wczoraj wysprzęglnik przy skrzyni biegów na "nowy", bez problemów odpowietrzyłem układ, jest niby lepiej, ale nie tak do końca. Biegi nadal wchodzą ciężko, nie mam możliwości żeby szybko ruszyć ponieważ nie wbiję II biegu, później III-go itd. Zastanawiam się nad tą pompką co jest pod pedałem sprzęgła, ale to by chyba nie miało sensu ponieważ teraz mogę odpowietrzyć układ, więc ciśnienie daje... Spędza mi ten problem sen z powiek tak więc jeśli ktoś wie co jest grane to proszę o info. Martwię się, że po prostu skrzynia jest już na wykończeniu... :(
[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 ]
up :speszony:
Kurcze powiem Ci, ze to ciezko jest powiedziec. Moze to byc skrzynia biegów a moze to byc ten wysprzeglik pod pedalem sprzegla!!! Ja bym zaczal od tej pompki bo to tanszy koszt jak skrzynia biegów. Prawdo podobnie to bedzie ta pompka nie daje cisnienia odpowiedniego i i gdy wciskasz sprzegło to docisk nie wysprzegla do konca tarczy sprzeglowej!!! Jak bedziesz z tym zwlekal to skrzynia, szprzeglo, cylinderek bedzie do wymiany. To moge Ci gwarantowac. pozdrawiam.
piotrek-mi
29-03-08, 10:03
remi1985 Problem już rozwiązany, ale dzięki za zainteresowanie. Winne było sprzęgło, wymieniłem pompkę, wysprzęglnik, płyn itd. Gdyby nie pomoc chłopaków z forum to kupiłbym skrzynie, a okazało się, że sprzęgło było w totalnej rozsypce (sprężynki wyleciały nawet już z koszyczków)...
A wlasnie chcialem Ci to dzis napisac zebys sprawdzil sprzeglo... to super, ze problem masz rozwiazany! Jesli bys mial wiecej pytan to pisz smialo!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.