PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy B18c4



S1Pawlak
02-10-13, 13:13
Witam
Jesli zle zalozylem temat to sorki(jestem nowy) Panowie mam problem w b18c4 mianowicie cos mi stuka przy ok 3tys.obr,orientuje sie ktos co to moze byc?
Pozdrawiam

snafu
02-10-13, 13:45
panewka :)

Młody ŁDZ
02-10-13, 13:53
99.9% panewka :)

S1Pawlak
02-10-13, 15:05
:OOO jakie koszta?

jesli to panweka to co radzicie kupic? z jakiej firmy?

slayerek
02-10-13, 15:34
silnik firmy honda ;)

Młody ŁDZ
02-10-13, 15:40
Jak nie dbales to teraz masz. :)

mayday-82
02-10-13, 15:45
szukaj zdrowego wału z b18c4 :D

S1Pawlak
02-10-13, 16:53
Miesiac temu kupiłem;p elej wymienilem i wgl.a o auto dbam:p a mogłby byc to popychacz albo luzne zawory? bo to w raz sie stalo jechalem 120 zaczeło cos grzechotać zjechalem zgasilem silnik myslalem ze moze oleju mam malo dolalem i przy ok 3 tys obr. cos slychac;p mowicie ze to panewka?

Guscioren
02-10-13, 17:21
A nie masz może takiego dźwięku w swoim aucie?

http://www.youtube.com/watch?v=u1RQf6aE0mQ
W tej chwili mówienie, że to panewka to wróżenie z fusów.

Saiti
02-10-13, 17:22
mowicie ze to panewka?

http://www.wrozenie24.com/wp-content/uploads/2012/03/Karty_Tarota.jpg

No jak byk mi z kart wychodzi.


A serio - póki nie nagrasz dźwięku albo nie pojedziesz do specjalisty to tylko tarot Cię ratuje. Przy 3000 tysiącach obrotów jest największy rezonans w aucie. Nawet jakaś podkładka może Ci latać. Panewka jest słyszalna od ok. 1900 obrotów dlatego nie ma co się rozpłakiwać na zaś. Zobacz, czy przy schodzeniu z obrotów też słychać.

S1Pawlak
02-10-13, 17:24
do 3 tys obr nie slychac bo do domu wracalem tym autem i jechalem ponizej 3tys i nic nie stukalo ani nic.A jakie sa obawy panewek? bo wczesniej nic sie nie dzialo cichutko silnik chodzil;p

Guscioren
02-10-13, 17:24
W tej chwili mówienie, że to panewka to wróżenie z fusów.

No jak byk mi z kart wychodzi.
Nawet już wychodzą dwie teorie na temat wróżenia :D
Tak poza tematem dostać wał do b18c4 w dobrym stanie raczej graniczy z cudem.

Saiti
02-10-13, 17:27
Tak poza tematem dostać wał do b18c4 w dobrym stanie raczej graniczy z cudem.

Dlatego wały się szlifuje i daje nadwymiarowe panewki :) I nie słucha się ludzi, którzy mówią, że wały są azotowane, nawęglane czy tam inne obrzezane i że bez tego wał się ukręca, rozpoławia i idzie do nieba przez Radom.

Guscioren
02-10-13, 17:27
http://lmgtfy.com/?q=Panewki+Civic+youtube

S1Pawlak
02-10-13, 17:28
Panowie wy tu hi hi ha ha a to powazna sprawa;d Guscioren dzieki za pocieszenie:)

Guscioren
02-10-13, 17:30
Nagraj filmik wrzuć na yt i wtedy można już odłożyć fusy,karty i kule ;)

S1Pawlak
02-10-13, 17:39
koło 19 dam filmik;p

S1Pawlak
02-10-13, 19:32
A wiec tak filmik mam,aleee rozebralem tez pokrywe i ostatni zawór gora i doł ma luz drugi u gory tez jest to mozliwe?

AdiWNC
02-10-13, 23:26
Saiti - rozjebałeś :D

Czekamy na filmik, dopiero pomożemy ;)

Pawlak - na pewno dobrze sprawdzałeś zawory ?

S1Pawlak
03-10-13, 18:45
oto moj filmik http://www.youtube.com/watch?v=luI1Cr3pCSk&feature=youtu.be
i co powiecie??

lozek
03-10-13, 21:31
Panewka. LMA to nie jest wg mnie.

S1Pawlak
03-10-13, 21:45
4 zawor mam luźny jutro kumpel mechanik to do tego zobaczy.ale ewidentnie slychac to na 4 i gorze 2 ;p jesli to panewka to wydaje mi sie ze wczesniej chybaby byly jakiej objawy sam juz nwm...

lozek
03-10-13, 21:51
Objawów panewki wcale nie musisz widzieć/słyszeć. Chwila gorszego smarowania w przeciążeniu i POSZŁOOO !

Dla mnie to nie brzmi jak zawór (to nie klepie, to stuka) choć życzę Ci tego ;) u Ciebie to stukanie jest dość Ciche i to jedyne co mi wskazuje, że to nie musi być panewka, no ale już sam ne wiem.

S1Pawlak
03-10-13, 21:59
a popychacz? lozek miales kiedys cos podobnego?;

York22
03-10-13, 22:12
W zasadzie czy to panewka korbowodowa, to możesz sam sprubować zdiagnozować. Odpal auto i zdejmij fajkę ze świecy. Jak pukanie ustanie to na tym cylindrze masz walniętą panewkę. Sposób w 100% skuteczny w nocno stukających panewach, u Ciebie jest to troche nie wyraźne, ale przeprowadzić taki test nie zaszkodzi.

S1Pawlak
03-10-13, 22:18
jesli to juz panewka to jaki koszt naprawy tego?

reaktor
03-10-13, 22:24
**** nie panekwa moje d16 zaczęło tak klepać jak przy****ziłem w krawężnik isie wszytskie wnetrzonsci poprzestawiały ale zrobił od tego czasu kilkadziesiat tys km jak by to była panekwa to dawno by sie wysrał

moze sworzeń tłoka klepie albo cos innego

dzwiek panewki nie jest jednoznaczny dopku sie nie obroci :D
może byc panekwa a może byc 50 innych rzeczy zacznij od tych zaworów

S1Pawlak
03-10-13, 22:31
Zaraz lepiej sie takie cos czyta reaktor:D jutro sprawdze to z tym wyciagnieciem fajki oby to byla jakas drobnostka:D a w planach byl wydech....

Yotomeczek86
03-10-13, 23:27
Co Wy pierdzielicie ;) Ewidentnie to jest panewka na korbie - obstawiam 3 gar ;)

S1Pawlak
08-10-13, 21:10
Ma ktos z was ksiazke sam naprawiam lub cos w tym stylu z hondy konkretnie chodzi mi o regulacje zaworow w B18C4.

Guscioren
08-10-13, 23:19
http://img855.imageshack.us/img855/429/gqe5.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/746/1bmf.jpg

S1Pawlak
09-10-13, 20:55
Wyregulowałem zawory i dalej nic.... stukanie caly czas slychac jak bylo przy gorze dekla

maras78
09-10-13, 20:57
rozrząd ustawiony poprawnie?

S1Pawlak
09-10-13, 21:58
potrzebuje schemat silnika (skrzynia korbowa) i dane techniczne wału korbowego poratuje ktos?

S1Pawlak
10-10-13, 19:32
orientuje sie ktos jaka jest cena wału? jesli ktos cos wie prosze o kontakt:)

reaktor
10-10-13, 19:47
wału do b18 uzywanego raczej nie dostaniesz

S1Pawlak
10-10-13, 20:46
to co szlif mi zostaje ??
Jest tu ktos taki co mial juz przygode z panewka?

S1Pawlak
11-10-13, 08:59
haalo zyjecie? znacie jakas na slasku co sie tym zajmuje?

maras78
11-10-13, 10:26
dohcvtec.pl

reaktor
11-10-13, 19:26
mirek wały hondy szlifuje ?

maras78
11-10-13, 19:35
nie wiem czy kolega szuka szlifierza czy zakładu który mu to ogarnie więc może zadzwonić i się dowiedzieć gdzie dać ewentualnie :)

S1Pawlak
12-10-13, 14:04
no i co sie okazalo IV panewka kapa... na wale zednego sladu w pon dam do sprawdzenia czy jest ok,tylko z korba cos nie tak... co powiecie o panewkach ACL??

m i C h a L e K
12-10-13, 14:36
ACL dobry wybór

Karoles
12-10-13, 18:26
dohcvtec.pl
to dsl


mirek wały hondy szlifuje ?

nie

S1Pawlak
14-10-13, 18:20
wypowie sie moze ktos kto ma zalozone takie panewki?. co sadzicie o przegrodzie miski olejowej?jaki olej radzicie?mielem motula 10w-40

Guscioren
14-10-13, 23:07
wypowie sie moze ktos kto ma zalozone takie panewki?. co sadzicie o przegrodzie miski olejowej?jaki olej radzicie?mielem motula 10w-40

Po remoncie 5w40 najmarniej bym lał ;) Ewentualnie poczytaj sobie w odpowiednim dziale. Ja się zdecydowałem na valvo 5w50 vr1.
Z 10osób które wymieniają panewki 9 ma ACL. Są to ponoć dobre panewki jakość/cena lecz licz się z tym że musisz dać korbowód i korbę z panewkami do szlifierza :P Są tam jakieś cuda na kiju że spisuje znaki (tylko nie pamietam skąd) i z ASO idziesz i CI dają panewki konkretnie pod twój silnik. Jest niby jakaś kombinacja że ACL nie trzeba szlifować.
Co do przegrody aż tak latasz po zakrętach wyczynowo?

S1Pawlak
15-10-13, 09:41
korbowód i korbe dalem do sprawdzenia to raczej bd szlifowac.tez chyba naleje Valvoline 5w50 r1. no torche lubie poszalec a w przyszlym roku planuje kompresor;p a do 1/4 sie nie przyda?

S1Pawlak
15-10-13, 19:52
bylem u mechanika i powiedzial tak.pompa oleju kapa.trzeba zrobic szlif walu korbowego(usxzkodzony 4) regeneracja korbowodu(na panewce) zrobic planowanie glowicy,planowanie powieszchni wymiana uszczelek.szlifowanie zaworow i docieranie.kpl uszczelek silnika.pierscienie tloka..... czy mi sie to opalca robic wgl? czy lepiej szukac silnika??

reaktor
15-10-13, 21:45
jakis zaufany mechanik czy dziad wioskowy ?

czemu peirscieni do wymiany ?

brał olej ? tracił kompresje ?

głowica czemu do robienia ?



silnika u nas nie kupisz ponizej 4k

wiec jestes troche w dupie

S1Pawlak
15-10-13, 21:50
zaufany zaufany.jak juz wszystko rozebrane to mowi ze dobrze zrobic wszystko.nie zauwazylem zeby jakos bral olej a co do kompresji to nwm.. bylo ok caly czas z autem. no i wlasnie nwm co robic;/ auto fajne a tu klops...

reaktor
15-10-13, 21:55
dobrze zrobic ale jak nei masz kasy to bez sensu robić zeby robić skoro nie było oznak zuzycia

zrob sam wał i tyle

chociaz wału sie nie w powinno szlifować

S1Pawlak
15-10-13, 22:00
chce tym autem troche pojezdzic (2miesiace je mam).no zrobic sam wal niby ok a jak znow cos sie stanie i bd "10 razy rozbierac to" jak to mi mechanik powiedzial... sam nie wiem co robic

m i C h a L e K
16-10-13, 07:27
Jaki budżet chcesz na to przeznaczyć ?

S1Pawlak
16-10-13, 16:52
wiadomo jak najmniejszy zeby wszystko bylo ok.jutro bd wiedzial cene wszystkich czesci.;( a co ty Michalek radzisz? robic czy uciekac z tym?

S1Pawlak
17-10-13, 10:37
Gdzie dostane czesci do civica bo u mnie w miescie biedawo ze wszystkimi czesciami... macie jakis namiar na kogos sprawdzonego??
Jakie sprzegło nowe radzicie??

froscio
22-10-13, 12:27
Gdzie dostane czesci do civica bo u mnie w miescie biedawo ze wszystkimi czesciami... macie jakis namiar na kogos sprawdzonego??
Jakie sprzegło nowe radzicie??

na TG ;p raczej nie znajdziesz nic :P , zagadaj do jimijoe ;p gdzie on zaopatrywał się w części :P daleko nie masz do niego :P

Gr4b3Q
22-10-13, 17:50
Panowie mam pytanie a nie chce tworzyć kolejnego pytania.
mam mozliwośc okazyjnie kupić bude Vti z b18c4, niestety wychodzi na to że silnik dymi na wyskokich obrotach - po załączeniu Vtec'a. Pytanie moje - czy warto się w to bawić ? Zakładając że silnik trzyma kompresje to w czym moze być problem ? uszczelniacze ?

AdiWNC
22-10-13, 18:12
Dosyć prawdopodobne, chyba że leją się hektolitry z zaworu VTEC :D

Karpiczek
22-10-13, 18:21
Jeśli pali olej to na pewno nie trzymie kompresji. Sprawdzałeś już ją? Robiłeś próbę olejową?

Gr4b3Q
22-10-13, 18:32
Jeszcze silnika nie widziałem na oczy ale właśnie się wybieram, dlatego chce ogarnąć na przed wyjazdem które części mogą ewentualnie kwalifikowac się do wymiany. Szczerze mówiąc silnik bd sprawdzał po raz pierwszy i chcę wiedzieć w co się pakuję.

Karpiczek
22-10-13, 18:39
Lepiej zabierz ze sobą kogoś kto miał już do czynienia z tematem. Może się okazać, że lepszym wyjściem będzie zakup nowego słupka. Często do tego się sprowadza naprawa Be serii. :)

lozek
22-10-13, 20:27
Jeśli pali olej to na pewno nie trzymie kompresji. Sprawdzałeś już ją? Robiłeś próbę olejową?

głupoty gadasz. Są pierścienie od kompresji i pierścienie "olejowe". Może mieć kompresje załóżmy 14 a palić olej tak samo, jak może mieć kompresje 10-11 i nie palić oleju ;)

reaktor
22-10-13, 21:30
odpuść sobie
moze byc spaprane wszystko dowiesz sie tylko jak rozbierzesz i pomierzysz

lepiej kupic zwykłego civcia i zrobić przekładkę z angola

niz kupować dojechane auto do remontu

Gr4b3Q
22-10-13, 22:00
właśnie o to chodzi że mam okazję kupić angola którego chce sprawdzić przed kupnem ;)

reaktor
22-10-13, 22:10
właśnie o to chodzi że mam okazję kupić angola którego chce sprawdzić przed kupnem ;)

w polsce to kupujesz ze zapytam?

Gr4b3Q
22-10-13, 22:58
Właśnie siedze w Anglii i mam zamiar sobie sam ściągnąć.

reaktor
22-10-13, 23:04
Ni to stary nie wiem za ile ty chcesz ta okazje za 200 funtów skoro za 600-700 można kupić w pełni zdrowego z motem itd . Tym bardziej bez sensu kupować już dojechany

lozek
22-10-13, 23:18
Dokładnie. Najlepiej kupić zdrowego - pobrac heble, silnik a reszta na części i niech sie coś tam zwróci

Gr4b3Q
09-11-13, 16:37
Dobra panowie, mam już zdrową B serię. Mam również i kolejne pytanie - mianowicie mam zamiar wrzucić do EJtki silnik razem z wiązką silnikową z MB i kompem, wiem że P9K ma wtyki a'la obd1 a u mnie w ej siedzi P2E na wtykach obd2. Pytanie brzmi czy jak wrzuce wiązkę silnikową razem z kompem (immo out.) to czy da radę podpiąć pod to wiązkę kabinową po lekkich modyfikacjach? Forum całe przeszukałem ale jak dotąd nic. Wiem że czeka mnie przedłużanie niektórych kabli w wiązce silnikowej. Nie chce się też zabardzo bawić w dokupywanie wiązek i p28/30 bo wstępnie ma to być N/A więc nie ma potrzeby strojenia.

Hektor139
09-11-13, 18:52
przekręc wiązke z angola do góry nogami wsadż całość do swojej budy ewentualnie bedziesz musiał przerobić wtyki pod lampy przepiąć kable od ABSu z prawej na lewą a od migaczy to przy przełączniku sobie przepniesz i masz wszystko gotowe bez szukania gdzie to uciąć a tamto wpiąć