Zobacz pełną wersję : Pomocy B18c4
Witam
Jesli zle zalozylem temat to sorki(jestem nowy) Panowie mam problem w b18c4 mianowicie cos mi stuka przy ok 3tys.obr,orientuje sie ktos co to moze byc?
Pozdrawiam
:OOO jakie koszta?
jesli to panweka to co radzicie kupic? z jakiej firmy?
Jak nie dbales to teraz masz. :)
szukaj zdrowego wału z b18c4 :D
Miesiac temu kupiłem;p elej wymienilem i wgl.a o auto dbam:p a mogłby byc to popychacz albo luzne zawory? bo to w raz sie stalo jechalem 120 zaczeło cos grzechotać zjechalem zgasilem silnik myslalem ze moze oleju mam malo dolalem i przy ok 3 tys obr. cos slychac;p mowicie ze to panewka?
A nie masz może takiego dźwięku w swoim aucie?
http://www.youtube.com/watch?v=u1RQf6aE0mQ
W tej chwili mówienie, że to panewka to wróżenie z fusów.
mowicie ze to panewka?
http://www.wrozenie24.com/wp-content/uploads/2012/03/Karty_Tarota.jpg
No jak byk mi z kart wychodzi.
A serio - póki nie nagrasz dźwięku albo nie pojedziesz do specjalisty to tylko tarot Cię ratuje. Przy 3000 tysiącach obrotów jest największy rezonans w aucie. Nawet jakaś podkładka może Ci latać. Panewka jest słyszalna od ok. 1900 obrotów dlatego nie ma co się rozpłakiwać na zaś. Zobacz, czy przy schodzeniu z obrotów też słychać.
do 3 tys obr nie slychac bo do domu wracalem tym autem i jechalem ponizej 3tys i nic nie stukalo ani nic.A jakie sa obawy panewek? bo wczesniej nic sie nie dzialo cichutko silnik chodzil;p
W tej chwili mówienie, że to panewka to wróżenie z fusów.
No jak byk mi z kart wychodzi.
Nawet już wychodzą dwie teorie na temat wróżenia :D
Tak poza tematem dostać wał do b18c4 w dobrym stanie raczej graniczy z cudem.
Tak poza tematem dostać wał do b18c4 w dobrym stanie raczej graniczy z cudem.
Dlatego wały się szlifuje i daje nadwymiarowe panewki :) I nie słucha się ludzi, którzy mówią, że wały są azotowane, nawęglane czy tam inne obrzezane i że bez tego wał się ukręca, rozpoławia i idzie do nieba przez Radom.
http://lmgtfy.com/?q=Panewki+Civic+youtube
Panowie wy tu hi hi ha ha a to powazna sprawa;d Guscioren dzieki za pocieszenie:)
Nagraj filmik wrzuć na yt i wtedy można już odłożyć fusy,karty i kule ;)
A wiec tak filmik mam,aleee rozebralem tez pokrywe i ostatni zawór gora i doł ma luz drugi u gory tez jest to mozliwe?
Saiti - rozjebałeś :D
Czekamy na filmik, dopiero pomożemy ;)
Pawlak - na pewno dobrze sprawdzałeś zawory ?
oto moj filmik http://www.youtube.com/watch?v=luI1Cr3pCSk&feature=youtu.be
i co powiecie??
Panewka. LMA to nie jest wg mnie.
4 zawor mam luźny jutro kumpel mechanik to do tego zobaczy.ale ewidentnie slychac to na 4 i gorze 2 ;p jesli to panewka to wydaje mi sie ze wczesniej chybaby byly jakiej objawy sam juz nwm...
Objawów panewki wcale nie musisz widzieć/słyszeć. Chwila gorszego smarowania w przeciążeniu i POSZŁOOO !
Dla mnie to nie brzmi jak zawór (to nie klepie, to stuka) choć życzę Ci tego ;) u Ciebie to stukanie jest dość Ciche i to jedyne co mi wskazuje, że to nie musi być panewka, no ale już sam ne wiem.
a popychacz? lozek miales kiedys cos podobnego?;
W zasadzie czy to panewka korbowodowa, to możesz sam sprubować zdiagnozować. Odpal auto i zdejmij fajkę ze świecy. Jak pukanie ustanie to na tym cylindrze masz walniętą panewkę. Sposób w 100% skuteczny w nocno stukających panewach, u Ciebie jest to troche nie wyraźne, ale przeprowadzić taki test nie zaszkodzi.
jesli to juz panewka to jaki koszt naprawy tego?
**** nie panekwa moje d16 zaczęło tak klepać jak przy****ziłem w krawężnik isie wszytskie wnetrzonsci poprzestawiały ale zrobił od tego czasu kilkadziesiat tys km jak by to była panekwa to dawno by sie wysrał
moze sworzeń tłoka klepie albo cos innego
dzwiek panewki nie jest jednoznaczny dopku sie nie obroci :D
może byc panekwa a może byc 50 innych rzeczy zacznij od tych zaworów
Zaraz lepiej sie takie cos czyta reaktor:D jutro sprawdze to z tym wyciagnieciem fajki oby to byla jakas drobnostka:D a w planach byl wydech....
Yotomeczek86
03-10-13, 23:27
Co Wy pierdzielicie ;) Ewidentnie to jest panewka na korbie - obstawiam 3 gar ;)
Ma ktos z was ksiazke sam naprawiam lub cos w tym stylu z hondy konkretnie chodzi mi o regulacje zaworow w B18C4.
http://img855.imageshack.us/img855/429/gqe5.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/746/1bmf.jpg
Wyregulowałem zawory i dalej nic.... stukanie caly czas slychac jak bylo przy gorze dekla
rozrząd ustawiony poprawnie?
potrzebuje schemat silnika (skrzynia korbowa) i dane techniczne wału korbowego poratuje ktos?
orientuje sie ktos jaka jest cena wału? jesli ktos cos wie prosze o kontakt:)
wału do b18 uzywanego raczej nie dostaniesz
to co szlif mi zostaje ??
Jest tu ktos taki co mial juz przygode z panewka?
haalo zyjecie? znacie jakas na slasku co sie tym zajmuje?
mirek wały hondy szlifuje ?
nie wiem czy kolega szuka szlifierza czy zakładu który mu to ogarnie więc może zadzwonić i się dowiedzieć gdzie dać ewentualnie :)
no i co sie okazalo IV panewka kapa... na wale zednego sladu w pon dam do sprawdzenia czy jest ok,tylko z korba cos nie tak... co powiecie o panewkach ACL??
m i C h a L e K
12-10-13, 14:36
ACL dobry wybór
dohcvtec.pl
to dsl
mirek wały hondy szlifuje ?
nie
wypowie sie moze ktos kto ma zalozone takie panewki?. co sadzicie o przegrodzie miski olejowej?jaki olej radzicie?mielem motula 10w-40
wypowie sie moze ktos kto ma zalozone takie panewki?. co sadzicie o przegrodzie miski olejowej?jaki olej radzicie?mielem motula 10w-40
Po remoncie 5w40 najmarniej bym lał ;) Ewentualnie poczytaj sobie w odpowiednim dziale. Ja się zdecydowałem na valvo 5w50 vr1.
Z 10osób które wymieniają panewki 9 ma ACL. Są to ponoć dobre panewki jakość/cena lecz licz się z tym że musisz dać korbowód i korbę z panewkami do szlifierza :P Są tam jakieś cuda na kiju że spisuje znaki (tylko nie pamietam skąd) i z ASO idziesz i CI dają panewki konkretnie pod twój silnik. Jest niby jakaś kombinacja że ACL nie trzeba szlifować.
Co do przegrody aż tak latasz po zakrętach wyczynowo?
korbowód i korbe dalem do sprawdzenia to raczej bd szlifowac.tez chyba naleje Valvoline 5w50 r1. no torche lubie poszalec a w przyszlym roku planuje kompresor;p a do 1/4 sie nie przyda?
bylem u mechanika i powiedzial tak.pompa oleju kapa.trzeba zrobic szlif walu korbowego(usxzkodzony 4) regeneracja korbowodu(na panewce) zrobic planowanie glowicy,planowanie powieszchni wymiana uszczelek.szlifowanie zaworow i docieranie.kpl uszczelek silnika.pierscienie tloka..... czy mi sie to opalca robic wgl? czy lepiej szukac silnika??
jakis zaufany mechanik czy dziad wioskowy ?
czemu peirscieni do wymiany ?
brał olej ? tracił kompresje ?
głowica czemu do robienia ?
silnika u nas nie kupisz ponizej 4k
wiec jestes troche w dupie
zaufany zaufany.jak juz wszystko rozebrane to mowi ze dobrze zrobic wszystko.nie zauwazylem zeby jakos bral olej a co do kompresji to nwm.. bylo ok caly czas z autem. no i wlasnie nwm co robic;/ auto fajne a tu klops...
dobrze zrobic ale jak nei masz kasy to bez sensu robić zeby robić skoro nie było oznak zuzycia
zrob sam wał i tyle
chociaz wału sie nie w powinno szlifować
chce tym autem troche pojezdzic (2miesiace je mam).no zrobic sam wal niby ok a jak znow cos sie stanie i bd "10 razy rozbierac to" jak to mi mechanik powiedzial... sam nie wiem co robic
m i C h a L e K
16-10-13, 07:27
Jaki budżet chcesz na to przeznaczyć ?
wiadomo jak najmniejszy zeby wszystko bylo ok.jutro bd wiedzial cene wszystkich czesci.;( a co ty Michalek radzisz? robic czy uciekac z tym?
Gdzie dostane czesci do civica bo u mnie w miescie biedawo ze wszystkimi czesciami... macie jakis namiar na kogos sprawdzonego??
Jakie sprzegło nowe radzicie??
Gdzie dostane czesci do civica bo u mnie w miescie biedawo ze wszystkimi czesciami... macie jakis namiar na kogos sprawdzonego??
Jakie sprzegło nowe radzicie??
na TG ;p raczej nie znajdziesz nic :P , zagadaj do jimijoe ;p gdzie on zaopatrywał się w części :P daleko nie masz do niego :P
Panowie mam pytanie a nie chce tworzyć kolejnego pytania.
mam mozliwośc okazyjnie kupić bude Vti z b18c4, niestety wychodzi na to że silnik dymi na wyskokich obrotach - po załączeniu Vtec'a. Pytanie moje - czy warto się w to bawić ? Zakładając że silnik trzyma kompresje to w czym moze być problem ? uszczelniacze ?
Dosyć prawdopodobne, chyba że leją się hektolitry z zaworu VTEC :D
Jeśli pali olej to na pewno nie trzymie kompresji. Sprawdzałeś już ją? Robiłeś próbę olejową?
Jeszcze silnika nie widziałem na oczy ale właśnie się wybieram, dlatego chce ogarnąć na przed wyjazdem które części mogą ewentualnie kwalifikowac się do wymiany. Szczerze mówiąc silnik bd sprawdzał po raz pierwszy i chcę wiedzieć w co się pakuję.
Lepiej zabierz ze sobą kogoś kto miał już do czynienia z tematem. Może się okazać, że lepszym wyjściem będzie zakup nowego słupka. Często do tego się sprowadza naprawa Be serii. :)
Jeśli pali olej to na pewno nie trzymie kompresji. Sprawdzałeś już ją? Robiłeś próbę olejową?
głupoty gadasz. Są pierścienie od kompresji i pierścienie "olejowe". Może mieć kompresje załóżmy 14 a palić olej tak samo, jak może mieć kompresje 10-11 i nie palić oleju ;)
odpuść sobie
moze byc spaprane wszystko dowiesz sie tylko jak rozbierzesz i pomierzysz
lepiej kupic zwykłego civcia i zrobić przekładkę z angola
niz kupować dojechane auto do remontu
właśnie o to chodzi że mam okazję kupić angola którego chce sprawdzić przed kupnem ;)
właśnie o to chodzi że mam okazję kupić angola którego chce sprawdzić przed kupnem ;)
w polsce to kupujesz ze zapytam?
Właśnie siedze w Anglii i mam zamiar sobie sam ściągnąć.
Ni to stary nie wiem za ile ty chcesz ta okazje za 200 funtów skoro za 600-700 można kupić w pełni zdrowego z motem itd . Tym bardziej bez sensu kupować już dojechany
Dokładnie. Najlepiej kupić zdrowego - pobrac heble, silnik a reszta na części i niech sie coś tam zwróci
Dobra panowie, mam już zdrową B serię. Mam również i kolejne pytanie - mianowicie mam zamiar wrzucić do EJtki silnik razem z wiązką silnikową z MB i kompem, wiem że P9K ma wtyki a'la obd1 a u mnie w ej siedzi P2E na wtykach obd2. Pytanie brzmi czy jak wrzuce wiązkę silnikową razem z kompem (immo out.) to czy da radę podpiąć pod to wiązkę kabinową po lekkich modyfikacjach? Forum całe przeszukałem ale jak dotąd nic. Wiem że czeka mnie przedłużanie niektórych kabli w wiązce silnikowej. Nie chce się też zabardzo bawić w dokupywanie wiązek i p28/30 bo wstępnie ma to być N/A więc nie ma potrzeby strojenia.
przekręc wiązke z angola do góry nogami wsadż całość do swojej budy ewentualnie bedziesz musiał przerobić wtyki pod lampy przepiąć kable od ABSu z prawej na lewą a od migaczy to przy przełączniku sobie przepniesz i masz wszystko gotowe bez szukania gdzie to uciąć a tamto wpiąć
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.