Zobacz pełną wersję : Grzeje się pod ręcznym?
Mam taki problem że jak trochę papałuję swoją hondkę to plastik pod ręcznym robi się wręcz gorący i tłumik obija się o podłoge ( ale tylko po pałowaniu ), pytanie mam takie czy wydech/katalizator może się aż tak przegrzewać że aż się wygina jesli jeżdżę z odpiętą sondą lambda (niestety ale ani z nową ani ze starą sondą auto chodzić niechce pracuje normalnie tylko w przypadku gdy sonda jest odpięta niestety niewiem dlaczego) zmęczyła mnie już walka z nią dlatego dalej tak jeżdżę ale boję się żeby coś mi się niezapaliło skoro kat aż tak się grzeje (czerwony się nierobi;p).
Macie jakieś rady co do tego ?:D może jakieś pomysły z tą lambdą? (jak jest podpięta to auto się dławi chwilami na trasie ok ale w mieście niedozniesienia dodam że błędu też niewywala gdy jest podpięta)
Jak jeździsz bez sondy, podejrzewam że paliwo się niespala w pełni i reszta może dopalać się jeszcze w wydechu. Temperatura pracy katalizowatora to jakieś 350-800stC. Wiec na zewnątrz wiele mniej nie będzie. Liczmy ze 200 stC
To zupełnie normalne że się grzeje.Nawet bez pałowania przy seryjnym wydechu na dłuższej trasie, środkowy tunel jest ciepły.
Czyli mam rozumieć że strachu niema niemniej jednak bym chciał zrobić żeby autko normalnie z sondą pracowało ( i pewnie mniej by paliło bo teraz to 8-10 ale ja pałuje ) ciekawe co to może być :( chyba każdy włącznie zemną już rozłożył ręce a ja już nawet przyzwyczaiłem się do czeka.
Dokładnie to samo pomyślałem, że dopala się paliwo, a wydech ciepły więc długo nie trzeba czekać. Na średnio rozgrzanym silniku śmierdzi paliwem z wydechu? Może z tą sondą walnął Ci komp, albo już masz zesranego kata i po prostu on już nie działa stąd błędy sondy i grzanie się?
Hej.
U mnie czy pałuję czy nie, chociaż raczej nie pałuję, to i tak tunel jest ciepły, także nie ma co się przejmować.
A co do sondy, to:
Powiedz jaką masz tę nową sondę? Coś lepszego, czy najtańsze co pasowało?
Mam identyczny silnik i niedawno zmieniałem sondę. Chciałem kupić coś taniego, ale mój mechanior i gość w sklepie powiedzieli, że bardzo różnie to bywa z tymi taniochami.
A, że mam zamiar jeszcze trochę tym pojeździć to kupiłem taką jak mi polecano (To na 99% była właśnie ta DOX-1409, wiem, że jeden z kabli ma być zielony ;)):
http://allegro.pl/sonda-lambda-honda-accord-civic-denso-230mm-4kable-i3544702047.html
Tylko, że ja zapłaciłem za nią 330 zł po znajomości w sklepie :/
Ale po wymianie sondy... Nie ten samochód :) Wrażenia: Jakby odmłodniał o 10 lat i jakby przybyło 20 kuca :)
Nie twierdzę, że u ciebie będzie to samo, ale ja zdążyłem się już przekonać, że tanie i uniwersalne = gówno.
Powodzenia
Ostatnio modziłem car audio i przez jakieś dwa tygodnie jeździłem bez konsoli środkowej. Blacha pod nią nagrzewa się tak że nie da się dotknąć - a to bez pałowania i z kompletnym sprawnym wydechem.
jeździłem bez konsoli środkowej. Blacha pod nią nagrzewa się tak że nie da się dotknąć
U mnie to samo. Normalnie można tam jajka gotować, oczywiście najlepiej nie swoje ;)
A może osłony termicznej nie macie, bo tam taka jest chyba. No chyba, że nie pod ręcznym. A może honda wprowadziła podgrzewany ręczny? ; DD
Dokładnie to samo pomyślałem, że dopala się paliwo, a wydech ciepły więc długo nie trzeba czekać. Na średnio rozgrzanym silniku śmierdzi paliwem z wydechu? Może z tą sondą walnął Ci komp, albo już masz zesranego kata i po prostu on już nie działa stąd błędy sondy i grzanie się?
Sonde nową próbowałem denso ;p ale objawy były identyczne jak na starej, dławił się. Co do smrodu paliwa to śmierdzi i na rozgrzanym i nie, z sondą lub bez, ale ciężko powiedzieć bo bierze olej, dużo, może to przez to? Aha no i błędu niewywala jak sonda jest podłączona mimo to autko czasem się mocno dławi i podbija trochę obroty na postoju, błąd mi się pali jak sonda jest odpięta ale to oczwiste.
Ja wcale sie nie zdziwie jak kat już jest do dupki. A z grzaniem to jutro napisze, bo robie teraz duży odcinek to będę wiedział ; )
oglądałem go jak robiłem wydech był spoko.
Ja dzisiaj sprawdzałem u siebie znaczy się u brata po ostrej jeździe autostradą i po zjechaniu nie ma z niczym problemu
bartek1706
03-10-13, 10:09
U mnie tez czuć ze tunel jest delikatnie ciepły, ale w eg8 tez tak miałem. Imo to nie powód do stresu :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
dodatkowe żródło ciepła, w zimie jak znalazł :)
To i j dorzuce, u mnie też po przejechaniu pewnego dystansu robi się tam ciepło, nawet niekiedy mocno ciepło. Wspomaga grzanie ;) chociaż w tym samochodzie zawsze jest gorącą, zimą ładnie sie grzeje. Wszystko jest ok. @Włodek, ale Ty mówisz o niesprawnej sondzie lambda za katem, co nie? Ona jakoś specjalnie nie wpływa na spalanie, bo tylko kontroluje (chociaż były już burzliwe rozmowy na tym forum także w tej kwestii), więc po prostu niech będzie wkręcona w obudowe kata, poprostu check będzie się palił.
ale Ty mówisz o niesprawnej sondzie lambda za katem, co nie?
W D14A2 chyba jest jedna sonda. W kolektorze. Za katem chyba nie ma. Ale głowy nie daję.
Sonde nową próbowałem denso ;p ale objawy były identyczne jak na starej, dławił się.
Tylko denso jakąś uniwersalną, czy to co wcześniej napisałem?
Aha no i błędu niewywala jak sonda jest podłączona mimo to autko czasem się mocno dławi i podbija trochę obroty na postoju
U mnie też nie wywalało błędu, a auto nie jeździło. Dławiło się, krztusiło i przerywało.
To nie ja pisalem :D
Ja po zrobieniu okolo 20 km dotykajac tunel nie czulem ciepla : )
To nie ja pisalem
No nie wiem jak ja to zrobiłem, ale każdy wie o co kaman ;)
Nie mówiłem o sondzie przed katem, dziś porównywałem bo kupiłem mb2 i tunel po tasie szczecin-koszalin (jakieś 200km) tunel był zimny więc tam mi się chyba wydech grzał zamocno no i czasem po przepałowaniu aż obijał się o budę jakby się wyginał.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.