PDA

Zobacz pełną wersję : Przygasjące światła mijania przy głośnej muzyce



scigany
27-09-13, 20:40
Jak w temacie,podczas sluchania glosniej muzyki gdzie bass jest mocniejszy zauwazylem ze swiatla mijania przygasaja
lekko w rytm udezenia basu.Pytanie co mozna z tym zrobic,bo nie wiem od ktorej strony zaczac?
Cos jest zle podlaczone ze strony car audio,bo nie wiem.

Dawid0688
27-09-13, 22:25
masz jakis wzmacniacz?

UNK
28-09-13, 00:48
Może akumulator nie daje rady jak dobry sprzęt masz :P

luchuma
28-09-13, 01:31
Może akumulator nie daje rady jak dobry sprzęt masz :P

yyy NAPEWNO nie daje rady aku.

Marcel1
28-09-13, 09:17
Ja wymieniłem przewody masowe aku-buda, buda-silnik na 25mm^2, wstawiłem też kondensator 1,2F i problem zniknął :)

scigany
28-09-13, 10:00
wzmacniacz mam 4x110 Magnata a akumulator mam prawie nowy bo ma 7 miesiecy


Ja wymieniłem przewody masowe aku-buda, buda-silnik na 25mm^2, wstawiłem też kondensator 1,2F i problem zniknął :)

a jaki kondensator bys polecil?

powiem ze w poprzednim aucie tego problemu nie mialem a byl ten sam sprzet car audio zamontowany

Dawid0688
28-09-13, 11:11
Wstaw kondensator i profilaktycznie sprawdz ile daje ładowania alternator bo na moje oko masz juz niedoładowany akumulator

DIAMENT
28-09-13, 11:19
Wstaw kondensator i profilaktycznie sprawdz ile daje ładowania alternator bo na moje oko masz juz niedoładowany akumulator
x2

A kable masz grube czy cienkie??:)

Marcel1
28-09-13, 11:29
Ja mam kable do wzmaka 25mm^2, kondensator mam taki i daje dobrze radę: http://allegro.pl/1-2-f-kondensator-hifi-wyzw-rem-kurier0zl-wroclaw-i3556154915.html

Ale tak jak koledzy mówią, sprawdź jeszcze ładowanie no i odpowiednio grube przewody do wzmaka to podstawa :)

Proszę dodatkowo:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/kable_2073.jpg

Tak z ciekawości: w jakim aucie poprzednio miałeś ten system car-audio?

scigany
29-09-13, 10:49
w civicu mialem te car audio i nie bylo takich numerow.kabel do wzmacniacza nie jest za gruby,do amatorskiego naglosnienia wystarczy. teraz ten sam sprzet mam w accordzie,ale wczesniej nie bylo takich sytuacji

Marcel1
29-09-13, 12:35
Kabel przedłużałeś? Porównywałeś wydajność alternatorów? Bo np. w astrze, gdzie altki miały wydajność 100A, nie miało prawa być takiego efektu, nawet przy cienkim kablu :p Sprawdź grubość kabla wg tabeli, którą Ci podrzuciłem, jeżeli kabel będzie grubszy, niż w tabeli to nic się nie stanie, bo jeżeli przekrój przewodnika wzrasta to opór maleje a ze wzrostem długości przewodnika opór wzrasta. Wg mnie:

- sprawdź ładowanie
- sprawdź poprawność połączeń (dobra masa itp.)
- spójrz, czy masz odpowiednie kable (grubość)

Jeśli to nie pomoże to ładuj kondensator i problem zniknie. Tak jak wcześniej mówiłem, w moim civicu zmieniłem fabryczne przewody masowe aku-buda, buda-silnik, bo pod mocniejsze car-audio są dość cienkie tym bardziej kiedy na budę idzie przewód jakieś 10mm^2 a do wzmaka idzie z budy masa 25mm^2. Jeśli dobrze pamiętam, to po montażu samego kondensatora efekt był dla mnie na 5-, dlatego wymieniłem te w/w kable i efekt oceniam na 6 :)

Tak jeszcze pomyślałem, zerknij, czy przygasa również oświetlenie wnętrza, kontrolki. Jeżeli nie, to wina może leżeć po stronie słabej masy samych reflektorów.

scigany
29-09-13, 19:36
przygasaja,ale nawet jak mam wylaczone radio np w momencie gdy zamkne okno i chce je domknac bardziej naciskajac guzik to wtedy przygasa.
Jesli chodzi o przygasanie od muzyki to sie nie przygladalem ale zwroce na to uwage.

najpierw posprawdzam to o czym bylo pisane wczesniej i zobaczymy.
kabla nie przedluzalem bo kupilem nowy i nie jest sztukowany.alternatorow nie porownywalem.

Dawid0688
29-09-13, 21:37
przygasaja,ale nawet jak mam wylaczone radio np w momencie gdy zamkne okno i chce je domknac bardziej naciskajac guzik to wtedy przygasa. No to jest efekt niedoładowanego akumulatora i kiepskiego ładowania

Marcel1
29-09-13, 21:43
Przy domykaniu szyb ZAWSZE będą ciut przygasać.

Piter90
29-09-13, 21:46
Też mi tak przygasało przy uderzeniu basu. Poprawiłem wszystkie masy i problem zniknął.

motoboy
29-09-13, 23:36
Sprawdź dokładnie ładowanie. Powinno być w granicach 13,8-14,2V. Daj mu obciążenie, typu światła, dmuchawa i radio to nie powinno spaść więcej niż o 0,25V. Jak już masz ładowanie na poziomie 13,8V i do tego włączysz wszystko to może spadać i to dużo. Kable do nagłośnienia kablami, będą zbyt cienkie to się zagrzeją wzrośnie oporność, najwyżej ciszej zagra i się spali izolacja i zwarcie gotowe. Odbiornik prądu i tak zawsze pociągnie tyle amper ile mu potrzeba, najwyżej kable nie wytrzymają. Od tego właśnie jest bezpiecznik. Według mnie zrób pomiary ładowania i sprawdź masę. Jak już to będzie alternator to nie kupuj byle badziewia, często lepiej jest dać altka do dobrej regeneracji i jeszcze długo posłuży. Pozdrawiam.

scigany
30-09-13, 18:27
motoboy sprawdzilem ładowanie i jest tak jak mowisz,wszystko w normie,po włączeniu swiatel,dmuchawy czy radia ładowanie spada do 13,7 ; 13,6 ale dopiero jak zapodam glosniej bas jest mocniejszy to spada do 13,4 ;13,5. Przy rozruchu i przy normalnej pracy silnika alternator ładuje prawidłowo wiec chyba pozostaje mienic kable masy na grubsze,wyczysciec i sprawdzic masy no i założyć kondensator.

motoboy
30-09-13, 21:10
No to musisz mieć mocny ten sprzęt grający ;) Sprawdź kable masy, kondensator na pewno wyrówna napięcie i nie będzie tak oscylować wraz z basem.

zakit
02-10-13, 21:43
Scigany co ty masz za sprzet? u mnie w lagunie ma prawo przygasac ale u ciebie?

niskotonowy 500RMSu i przod prawie 300, co daje nam 800 i u mnie przygasa mimo nowki aku, ladowania 14v i kabli 33mm^2

scigany
04-10-13, 20:38
Zakit mam 2x280 watt z przodu ,tyl seria,tuba 800watt wzmacniacz 4x110 no wlasnie ze nie powinno a jednak:) JEST MOC

Dawid0688
05-10-13, 13:23
No własnie nie ma mocy za duze obciazenie masz na wzmacniaczu ktory ma 4x110 w RMS sama tuba bedzie miala 250w RMS nawet jak masz mozliwość mostkowania kanałów to na ta tube za mały wzmacniacz ciagnie pradu ile może zeby to grało i dlatego przygasa. Oepnij tube i nie powinno przygasac. Poczytaj o doborze wzmacniacza do głosnikow,wzmacniacz powinin miec około 20% zapasu mocy nie zapomnij jeszcze uwzględnic impedancji głośników.

zakit
05-10-13, 23:10
No własnie nie ma mocy za duze obciazenie masz na wzmacniaczu ktory ma 4x110 w RMS sama tuba bedzie miala 250w RMS nawet jak masz mozliwość mostkowania kanałów to na ta tube za mały wzmacniacz ciagnie pradu ile może zeby to grało i dlatego przygasa. Oepnij tube i nie powinno przygasac. Poczytaj o doborze wzmacniacza do głosnikow,wzmacniacz powinin miec około 20% zapasu mocy nie zapomnij jeszcze uwzględnic impedancji głośników.

nie do konca.


scigany, napisz moc w RMS bo raz piszesz o mocy max a raz rms. bo nie masz glosnikow z przodu ktore maja 280RMS - nawet koncertowe vibe tyle nie maja :D

mi delikatnie przygasaja swiatla nawet na podpietym samym przodzie, wiec to juz cos znaczy. zresztą szybciej by bylo jak bys do mnie podjechal i wtedy bym zobaczy :)

Dawid0688
06-10-13, 00:27
najlepiej podaj moc glośników rms ich impedancje ile ohm, efektywnosc dB i parametry wzmacniacza

scigany
06-10-13, 00:56
Zakit,podawalem moc max zawsze.

co do parametrow glosnika to musze drzwi porozbierac a nie mam chwilowo czasu.

powiem tyle ze ten sam zestaw audio mialem w civicu i nie mialem takiego problemu:)

zakit
06-10-13, 16:55
moze twoj alternator juz ma powoli dość ;)

a nie pamietasz jakie masz glosniki? moc max to wogole sa jakies wyimaginowane moce...wg tego to ja mam na drzwiach jakies 420w... co jest oczywiscie nie mozliwe...

scigany
06-10-13, 18:45
czytaj wczesniejsze posty co do alternatora---jest ok---ladowanie tez. glosniki mam pioneer z seri TS-G ale nie pamietam dokladnie modelu i nie chce mi sie ich odkrecac

Dawid0688
06-10-13, 21:26
z tego co wiem to seria ts-g 17 cm mialy kolo 40 W rms i szczytowej z 250W napisz coś dokładniej o tubie kondensator jakis jest? kable sygnałowe i zasilajacych ida jak najdalej od siebie ?

zakit
07-10-13, 13:03
z tego co wiem to seria ts-g 17 cm mialy kolo 40 W rms i szczytowej z 250W napisz coś dokładniej o tubie kondensator jakis jest? kable sygnałowe i zasilajacych ida jak najdalej od siebie ?

40w rms i 250w maksymalnej? Jak bym czytał broszury w media markt...

scigany
07-10-13, 19:35
bede miał czas to zobacze te głosniki. tuba to pioneer TS-WX 301 800W a kable sa prawidlowo polozone,kondensator musze kupic.

Dawid0688
07-10-13, 21:47
40w rms i 250w maksymalnej? Jak bym czytał broszury w media markt...
pisalem o mocy szczytowej czyli pmpo.moc która głośnik wytrzyma przez ulamek sekundy najcześciej ta moc jest podawana przez producentów bo kusi. moc maksymalna to inne pojecie i najczesciej jest to moc wieksza niz moc rms.Pomiar pradu przemiennego pokazuje dość dobrze tą zalezność multimetr pokaze te 230pare V ale podpinajac oscyloskop zobaczymy ze faktycznie jest to kolo 320paru V jest tak samo z moca rms a maksymalna

zakit
08-10-13, 12:42
pisalem o mocy szczytowej czyli pmpo.moc która głośnik wytrzyma przez ulamek sekundy najcześciej ta moc jest podawana przez producentów bo kusi. moc maksymalna to inne pojecie i najczesciej jest to moc wieksza niz moc rms.Pomiar pradu przemiennego pokazuje dość dobrze tą zalezność multimetr pokaze te 230pare V ale podpinajac oscyloskop zobaczymy ze faktycznie jest to kolo 320paru V jest tak samo z moca rms a maksymalna




Wiem co to znaczy...chodzi mi o to ze 40w rms a 250w max to w większości przypadków mają chińskie głośniki w których liczy się większy napis a nie jakość grania.

Swoją drogą co do tematu miałem osobiście kiedyś fajny przypadek. Mając w samochodzie głośnik niskotonowy blaupunkta 200w rms na którym światła przygasaly jak szalone. Glosnik zmieniłem na infinity 250 rms i problem przygasania zniknął jak ręką odjął.

Dawid0688
08-10-13, 21:17
Swoją drogą co do tematu miałem osobiście kiedyś fajny przypadek. Mając w samochodzie głośnik niskotonowy blaupunkta 200w rms na którym światła przygasaly jak szalone. Glosnik zmieniłem na infinity 250 rms i problem przygasania zniknął jak ręką odjął.
Jakość i wykonanie glośnkow ma spore znaczenie. Wielkość cewki opór drutu odprowadzanie ciepła to wsztko ma wpływ na pobor pradu dlatego sa takie przypadki kiedy glosnik o wiekszej mocy nie powoduje takiego obciazenia radia czy wzmacniacza i tym samym nie oddziaływuje na instalacje .Warto wydac te kilkanaście zł wiecej na dobry glosnik z dobrych materiałow jakość dzwieku ze słabszego ale dobrego glosnika jest nieporownywalna z"mocniejszym" a tanszym glosnikiem. Jak kolega będzie miał kondensator pewnie efekt przygasania zniknie.

zakit
09-10-13, 11:02
I myślę ze zwykły nawet chiński 1F wystarczy aż nadto.

MarcinWL
11-10-13, 14:03
I myślę ze zwykły nawet chiński 1F wystarczy aż nadto.

Żebyś się nie zdziwił. Jeśli alternator ma zbyt małą wydajność prądową, a akumulator stosunkowo małą pojemność to żadne kondensatory ani czary nie pomogą. Kondensator też musi pobrać prąd z aku, więc może się okazać że lekko zniweluje ale nie zlikwiduje przygasania świateł.

zakit
12-10-13, 01:40
Żebyś się nie zdziwił. Jeśli alternator ma zbyt małą wydajność prądową, a akumulator stosunkowo małą pojemność to żadne kondensatory ani czary nie pomogą. Kondensator też musi pobrać prąd z aku, więc może się okazać że lekko zniweluje ale nie zlikwiduje przygasania świateł.

mowimy o civicu/accordzie a nie o cinquecento 700. ktory i tak ma nie wiele mniejszy aku od hondy.

MarcinWL
12-10-13, 09:28
Kluczową kwestią jest to że samochody niższej klasy z silnikami benzynowymi mają stosunkowo słabe altki, zazwyczaj 70-80A. Natomiast z silnikami diesla, oraz auta wyższej klasy z dużą ilością elektrycznych bajerów najczęściej 100-120A i jest to duża różnica.