Zobacz pełną wersję : Przygasjące światła mijania przy głośnej muzyce
Jak w temacie,podczas sluchania glosniej muzyki gdzie bass jest mocniejszy zauwazylem ze swiatla mijania przygasaja
lekko w rytm udezenia basu.Pytanie co mozna z tym zrobic,bo nie wiem od ktorej strony zaczac?
Cos jest zle podlaczone ze strony car audio,bo nie wiem.
Może akumulator nie daje rady jak dobry sprzęt masz :P
Może akumulator nie daje rady jak dobry sprzęt masz :P
yyy NAPEWNO nie daje rady aku.
Ja wymieniłem przewody masowe aku-buda, buda-silnik na 25mm^2, wstawiłem też kondensator 1,2F i problem zniknął :)
wzmacniacz mam 4x110 Magnata a akumulator mam prawie nowy bo ma 7 miesiecy
Ja wymieniłem przewody masowe aku-buda, buda-silnik na 25mm^2, wstawiłem też kondensator 1,2F i problem zniknął :)
a jaki kondensator bys polecil?
powiem ze w poprzednim aucie tego problemu nie mialem a byl ten sam sprzet car audio zamontowany
Wstaw kondensator i profilaktycznie sprawdz ile daje ładowania alternator bo na moje oko masz juz niedoładowany akumulator
Wstaw kondensator i profilaktycznie sprawdz ile daje ładowania alternator bo na moje oko masz juz niedoładowany akumulator
x2
A kable masz grube czy cienkie??:)
Ja mam kable do wzmaka 25mm^2, kondensator mam taki i daje dobrze radę: http://allegro.pl/1-2-f-kondensator-hifi-wyzw-rem-kurier0zl-wroclaw-i3556154915.html
Ale tak jak koledzy mówią, sprawdź jeszcze ładowanie no i odpowiednio grube przewody do wzmaka to podstawa :)
Proszę dodatkowo:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/kable_2073.jpg
Tak z ciekawości: w jakim aucie poprzednio miałeś ten system car-audio?
w civicu mialem te car audio i nie bylo takich numerow.kabel do wzmacniacza nie jest za gruby,do amatorskiego naglosnienia wystarczy. teraz ten sam sprzet mam w accordzie,ale wczesniej nie bylo takich sytuacji
Kabel przedłużałeś? Porównywałeś wydajność alternatorów? Bo np. w astrze, gdzie altki miały wydajność 100A, nie miało prawa być takiego efektu, nawet przy cienkim kablu :p Sprawdź grubość kabla wg tabeli, którą Ci podrzuciłem, jeżeli kabel będzie grubszy, niż w tabeli to nic się nie stanie, bo jeżeli przekrój przewodnika wzrasta to opór maleje a ze wzrostem długości przewodnika opór wzrasta. Wg mnie:
- sprawdź ładowanie
- sprawdź poprawność połączeń (dobra masa itp.)
- spójrz, czy masz odpowiednie kable (grubość)
Jeśli to nie pomoże to ładuj kondensator i problem zniknie. Tak jak wcześniej mówiłem, w moim civicu zmieniłem fabryczne przewody masowe aku-buda, buda-silnik, bo pod mocniejsze car-audio są dość cienkie tym bardziej kiedy na budę idzie przewód jakieś 10mm^2 a do wzmaka idzie z budy masa 25mm^2. Jeśli dobrze pamiętam, to po montażu samego kondensatora efekt był dla mnie na 5-, dlatego wymieniłem te w/w kable i efekt oceniam na 6 :)
Tak jeszcze pomyślałem, zerknij, czy przygasa również oświetlenie wnętrza, kontrolki. Jeżeli nie, to wina może leżeć po stronie słabej masy samych reflektorów.
przygasaja,ale nawet jak mam wylaczone radio np w momencie gdy zamkne okno i chce je domknac bardziej naciskajac guzik to wtedy przygasa.
Jesli chodzi o przygasanie od muzyki to sie nie przygladalem ale zwroce na to uwage.
najpierw posprawdzam to o czym bylo pisane wczesniej i zobaczymy.
kabla nie przedluzalem bo kupilem nowy i nie jest sztukowany.alternatorow nie porownywalem.
przygasaja,ale nawet jak mam wylaczone radio np w momencie gdy zamkne okno i chce je domknac bardziej naciskajac guzik to wtedy przygasa. No to jest efekt niedoładowanego akumulatora i kiepskiego ładowania
Przy domykaniu szyb ZAWSZE będą ciut przygasać.
Też mi tak przygasało przy uderzeniu basu. Poprawiłem wszystkie masy i problem zniknął.
Sprawdź dokładnie ładowanie. Powinno być w granicach 13,8-14,2V. Daj mu obciążenie, typu światła, dmuchawa i radio to nie powinno spaść więcej niż o 0,25V. Jak już masz ładowanie na poziomie 13,8V i do tego włączysz wszystko to może spadać i to dużo. Kable do nagłośnienia kablami, będą zbyt cienkie to się zagrzeją wzrośnie oporność, najwyżej ciszej zagra i się spali izolacja i zwarcie gotowe. Odbiornik prądu i tak zawsze pociągnie tyle amper ile mu potrzeba, najwyżej kable nie wytrzymają. Od tego właśnie jest bezpiecznik. Według mnie zrób pomiary ładowania i sprawdź masę. Jak już to będzie alternator to nie kupuj byle badziewia, często lepiej jest dać altka do dobrej regeneracji i jeszcze długo posłuży. Pozdrawiam.
motoboy sprawdzilem ładowanie i jest tak jak mowisz,wszystko w normie,po włączeniu swiatel,dmuchawy czy radia ładowanie spada do 13,7 ; 13,6 ale dopiero jak zapodam glosniej bas jest mocniejszy to spada do 13,4 ;13,5. Przy rozruchu i przy normalnej pracy silnika alternator ładuje prawidłowo wiec chyba pozostaje mienic kable masy na grubsze,wyczysciec i sprawdzic masy no i założyć kondensator.
No to musisz mieć mocny ten sprzęt grający ;) Sprawdź kable masy, kondensator na pewno wyrówna napięcie i nie będzie tak oscylować wraz z basem.
Scigany co ty masz za sprzet? u mnie w lagunie ma prawo przygasac ale u ciebie?
niskotonowy 500RMSu i przod prawie 300, co daje nam 800 i u mnie przygasa mimo nowki aku, ladowania 14v i kabli 33mm^2
Zakit mam 2x280 watt z przodu ,tyl seria,tuba 800watt wzmacniacz 4x110 no wlasnie ze nie powinno a jednak:) JEST MOC
No własnie nie ma mocy za duze obciazenie masz na wzmacniaczu ktory ma 4x110 w RMS sama tuba bedzie miala 250w RMS nawet jak masz mozliwość mostkowania kanałów to na ta tube za mały wzmacniacz ciagnie pradu ile może zeby to grało i dlatego przygasa. Oepnij tube i nie powinno przygasac. Poczytaj o doborze wzmacniacza do głosnikow,wzmacniacz powinin miec około 20% zapasu mocy nie zapomnij jeszcze uwzględnic impedancji głośników.
No własnie nie ma mocy za duze obciazenie masz na wzmacniaczu ktory ma 4x110 w RMS sama tuba bedzie miala 250w RMS nawet jak masz mozliwość mostkowania kanałów to na ta tube za mały wzmacniacz ciagnie pradu ile może zeby to grało i dlatego przygasa. Oepnij tube i nie powinno przygasac. Poczytaj o doborze wzmacniacza do głosnikow,wzmacniacz powinin miec około 20% zapasu mocy nie zapomnij jeszcze uwzględnic impedancji głośników.
nie do konca.
scigany, napisz moc w RMS bo raz piszesz o mocy max a raz rms. bo nie masz glosnikow z przodu ktore maja 280RMS - nawet koncertowe vibe tyle nie maja :D
mi delikatnie przygasaja swiatla nawet na podpietym samym przodzie, wiec to juz cos znaczy. zresztą szybciej by bylo jak bys do mnie podjechal i wtedy bym zobaczy :)
najlepiej podaj moc glośników rms ich impedancje ile ohm, efektywnosc dB i parametry wzmacniacza
Zakit,podawalem moc max zawsze.
co do parametrow glosnika to musze drzwi porozbierac a nie mam chwilowo czasu.
powiem tyle ze ten sam zestaw audio mialem w civicu i nie mialem takiego problemu:)
moze twoj alternator juz ma powoli dość ;)
a nie pamietasz jakie masz glosniki? moc max to wogole sa jakies wyimaginowane moce...wg tego to ja mam na drzwiach jakies 420w... co jest oczywiscie nie mozliwe...
czytaj wczesniejsze posty co do alternatora---jest ok---ladowanie tez. glosniki mam pioneer z seri TS-G ale nie pamietam dokladnie modelu i nie chce mi sie ich odkrecac
z tego co wiem to seria ts-g 17 cm mialy kolo 40 W rms i szczytowej z 250W napisz coś dokładniej o tubie kondensator jakis jest? kable sygnałowe i zasilajacych ida jak najdalej od siebie ?
z tego co wiem to seria ts-g 17 cm mialy kolo 40 W rms i szczytowej z 250W napisz coś dokładniej o tubie kondensator jakis jest? kable sygnałowe i zasilajacych ida jak najdalej od siebie ?
40w rms i 250w maksymalnej? Jak bym czytał broszury w media markt...
bede miał czas to zobacze te głosniki. tuba to pioneer TS-WX 301 800W a kable sa prawidlowo polozone,kondensator musze kupic.
40w rms i 250w maksymalnej? Jak bym czytał broszury w media markt...
pisalem o mocy szczytowej czyli pmpo.moc która głośnik wytrzyma przez ulamek sekundy najcześciej ta moc jest podawana przez producentów bo kusi. moc maksymalna to inne pojecie i najczesciej jest to moc wieksza niz moc rms.Pomiar pradu przemiennego pokazuje dość dobrze tą zalezność multimetr pokaze te 230pare V ale podpinajac oscyloskop zobaczymy ze faktycznie jest to kolo 320paru V jest tak samo z moca rms a maksymalna
pisalem o mocy szczytowej czyli pmpo.moc która głośnik wytrzyma przez ulamek sekundy najcześciej ta moc jest podawana przez producentów bo kusi. moc maksymalna to inne pojecie i najczesciej jest to moc wieksza niz moc rms.Pomiar pradu przemiennego pokazuje dość dobrze tą zalezność multimetr pokaze te 230pare V ale podpinajac oscyloskop zobaczymy ze faktycznie jest to kolo 320paru V jest tak samo z moca rms a maksymalna
Wiem co to znaczy...chodzi mi o to ze 40w rms a 250w max to w większości przypadków mają chińskie głośniki w których liczy się większy napis a nie jakość grania.
Swoją drogą co do tematu miałem osobiście kiedyś fajny przypadek. Mając w samochodzie głośnik niskotonowy blaupunkta 200w rms na którym światła przygasaly jak szalone. Glosnik zmieniłem na infinity 250 rms i problem przygasania zniknął jak ręką odjął.
Swoją drogą co do tematu miałem osobiście kiedyś fajny przypadek. Mając w samochodzie głośnik niskotonowy blaupunkta 200w rms na którym światła przygasaly jak szalone. Glosnik zmieniłem na infinity 250 rms i problem przygasania zniknął jak ręką odjął.
Jakość i wykonanie glośnkow ma spore znaczenie. Wielkość cewki opór drutu odprowadzanie ciepła to wsztko ma wpływ na pobor pradu dlatego sa takie przypadki kiedy glosnik o wiekszej mocy nie powoduje takiego obciazenia radia czy wzmacniacza i tym samym nie oddziaływuje na instalacje .Warto wydac te kilkanaście zł wiecej na dobry glosnik z dobrych materiałow jakość dzwieku ze słabszego ale dobrego glosnika jest nieporownywalna z"mocniejszym" a tanszym glosnikiem. Jak kolega będzie miał kondensator pewnie efekt przygasania zniknie.
I myślę ze zwykły nawet chiński 1F wystarczy aż nadto.
I myślę ze zwykły nawet chiński 1F wystarczy aż nadto.
Żebyś się nie zdziwił. Jeśli alternator ma zbyt małą wydajność prądową, a akumulator stosunkowo małą pojemność to żadne kondensatory ani czary nie pomogą. Kondensator też musi pobrać prąd z aku, więc może się okazać że lekko zniweluje ale nie zlikwiduje przygasania świateł.
Żebyś się nie zdziwił. Jeśli alternator ma zbyt małą wydajność prądową, a akumulator stosunkowo małą pojemność to żadne kondensatory ani czary nie pomogą. Kondensator też musi pobrać prąd z aku, więc może się okazać że lekko zniweluje ale nie zlikwiduje przygasania świateł.
mowimy o civicu/accordzie a nie o cinquecento 700. ktory i tak ma nie wiele mniejszy aku od hondy.
Kluczową kwestią jest to że samochody niższej klasy z silnikami benzynowymi mają stosunkowo słabe altki, zazwyczaj 70-80A. Natomiast z silnikami diesla, oraz auta wyższej klasy z dużą ilością elektrycznych bajerów najczęściej 100-120A i jest to duża różnica.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.