PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana rozrządu w civic 95r 1.4 5d



Karol210
27-09-13, 09:16
Witam,
Planuję wymianę rozrządu w Hondzie civic 1.4 w związku z tym mam kilka pytań.
W internecie znalazłem kilka sprzecznych informacji.
Poprzedni właściciel poinformował mnie, że na obecnym rozrządzie przejechał 50tys.
Jedni mówią aby wymieniać co 60 inni co 100..
Z racji tego, że nie do końca ufam poprzedniemu właścicielowi to i tak rozrząd chce zmienić jednak chciałbym wiedzieć kiedy zrobić to kolejny raz.
Planując wymianę rozrządu pobrałem książkę "sam naprawiam" .
Mam pytanie co do naciągnięcia paska.
Napisane jest tam aby po złożeniu najpierw przekręcić z trzy obroty zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, następnie poluzować śrubkę mocującą napinacz i przekręcić o 3 ząbki w kierunku przeciwnym.
Jak mam rozumieć przesunięcie o te trzy ząbki?
Chodzi o tak niewielki kąt czy jeden obrót i trzy ząbki dalej?
W jaki sposób najlepiej odkręcić koło pasowe znajdujące się na wale korbowym?
Jak je zablokować?

Wiem, że moje pytania dla niektórym mogą wydać się banalne ale chciałbym zrobić to sam, nie jestem totalnie zielony w temacie mechaniki ale nazwać się mechanikiem również nie mogę, dlatego z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam

mirasek
27-09-13, 10:07
Jedni mówią aby wymieniać co 60 inni co 100..
Mechanikom i sprzedawcom części najlepiej żebyś zmieniał rozrząd co 10 tys... w Twoim samochodzie wymienia się co 100 tys.


Napisane jest tam aby po złożeniu najpierw przekręcić z trzy obroty zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, następnie poluzować śrubkę mocującą napinacz i przekręcić o 3 ząbki w kierunku przeciwnym.

Nie kręć silnikiem do tyłu. Po złożeniu robisz 2-3 obroty zgodnie z kierunkiem pracy, ustawiasz GMP, luzujesz napinacz i przekręcasz jeszcze o te 3 ząbki (chodzi o mały kąt) zgodnie z kierunkiem pracy, sprężyna kasuje luz i dokręcasz napinacz.


W jaki sposób najlepiej odkręcić koło pasowe znajdujące się na wale korbowym?
Jak je zablokować?
Długi klucz lub udar. Blokujesz albo na zamachu albo na kole pasowym dorabiając "specjalny" klucz. Przy składaniu dokręcasz odpowiednim momentem.

Marcel1
27-09-13, 10:47
Na częsciach OEM rozrząd wymienia się co 100kkm, przy zamiennikach wymienia się co 60kkm.

mirasek
27-09-13, 10:52
a czym się różni pasek Gates i rolka NSK od części OEM ?

Marcel1
27-09-13, 10:57
Tutaj nie mam pewności, ale paskiem na pierwszy montaż był mitsuboshi, rolka koyo, ale musiałbym sprawdzić po demontażu swoich. Różni się producentem. Przy OEM wymienia się co 100kkm, przy zamiennikach nie ryzykowałbym tych 100kkm.

Karol210
27-09-13, 12:30
Rozrząd u mnie był już wymieniany. Nie sądzę, żeby było to na oryginalnych częściach więc lepiej zmienić dla świętego spokoju. Komplet z pompą wody?

Marcel1
27-09-13, 12:50
Jak najbardziej.

straznik
27-09-13, 15:58
Tutaj nie mam pewności, ale paskiem na pierwszy montaż był mitsuboshi, rolka koyo, ale musiałbym sprawdzić po demontażu swoich. Różni się producentem. Przy OEM wymienia się co 100kkm, przy zamiennikach nie ryzykowałbym tych 100kkm.

Nie wydaje mi sie. Na pewno nie był to mitsuboshi. Nie mogę sobie przypomnieć tej nazwy ale odnajdę z ciekawości pierwszy pasek i sprawdzę. Teraz natomiast na pasku OEM napisane mam Honda i Gates:)

Karol210
27-09-13, 17:46
Rozebrałem przed chwilą górną osłonę paska.. Moim oczom ukazał się pasek na którym jest napisane HONDA oraz Made in Japan oraz jakieś cyfry..
Poprzedni właściciel zapewniał, że przejechał od wymiany 50 tys.
Nie wiem czy to oryginalny pasek i w ogóle nie był zmieniany od nowości a przebieg to 200tys. czy też to dobry zamiennik albo pasek kupiony w serwisie.
Pasek wygląda dobrze, nie ma żadnych mikropęknięć...
Co o tym sądzicie?

MM63
27-09-13, 17:51
Rozebrałem przed chwilą górną osłonę paska.. Moim oczom ukazał się pasek na którym jest napisane HONDA oraz Made in Japan oraz jakieś cyfry..
Poprzedni właściciel zapewniał, że przejechał od wymiany 50 tys.
Nie wiem czy to oryginalny pasek i w ogóle nie był zmieniany od nowości a przebieg to 200tys. czy też to dobry zamiennik albo pasek kupiony w serwisie.
Pasek wygląda dobrze, nie ma żadnych mikropęknięć...
Co o tym sądzicie?

Po 200tys km raczej byłoby coś po nim widać, wychodzi na to, że 50k km temu wpadł oemowy pasek.

probestic
27-09-13, 17:51
Co o tym sądzicie?

Nikt tu nie jest wróżką ... chyba :rolleyes: ?

Skoro w sumie nic nie wiesz, to zrób jak uważasz - Twoje auto :) zmień, albo zostaw - skoro "wygląda dobrze".

jawasaki
27-09-13, 17:53
Paski nie są drogie więc ja bym wymienił - osobiście polecam Gates, (kupiłem oem honda do mojego modelu - a zaraz obok logo hondy widnieje logo gates) -więc nie ma po co przepłacać jak to jest to samo. taki pasek to koszt 40-60zł. do contiego i mitsuboshi niby dobre firmy - ale mają złą opinię (pewnie przez podróbki), co do gatsa nie widziałem by ktoś miał jakieś problem. Wydaje mi się że hondy które były produkowane w uk. na pierwszy montaż szedł gates - to co w japoni mitsuboshi.

kruczekvu
27-09-13, 18:14
Zmieniałem w zeszłym tygodniu cały rozrząd u brata,pasek Gates zakładałem,napinacz koyo,pompa wody teraz nie pamiętam ale poszło wszystko i na kolejne 100 tys spokój

Marcel1
27-09-13, 18:17
Rozebrałem przed chwilą górną osłonę paska.. Moim oczom ukazał się pasek na którym jest napisane HONDA oraz Made in Japan oraz jakieś cyfry..
Poprzedni właściciel zapewniał, że przejechał od wymiany 50 tys.
Nie wiem czy to oryginalny pasek i w ogóle nie był zmieniany od nowości a przebieg to 200tys. czy też to dobry zamiennik albo pasek kupiony w serwisie.
Pasek wygląda dobrze, nie ma żadnych mikropęknięć...
Co o tym sądzicie?

Mój po obejrzeniu podczas wymiany rozrządu z wewnątrz też wyglądał jak nowy :) Ale po zajrzeniu do strony "pracującej" przestraszyłem się, były 2 dość głębokie pęknięcia.

mirasek
27-09-13, 21:03
Na pewno nie był to mitsuboshi. Nie mogę sobie przypomnieć tej nazwy ale odnajdę z ciekawości pierwszy pasek i sprawdzę.
Unitta? :)

Wlodek
30-09-13, 08:47
Rozrząd fabryczny wymienia się owszem co 100tys. ale żaden producent paska niedaje gwarancji na więcej niż 60 tys. faktem jest że widziałem ori pasek w moim żelazku (170tys. i pewność że niebył wymieniany bo kupiłem od 1 właściciela) i wyglądał super i miał tylko logo hondy bez żadnego innnego logo ale i tak go zmianiłem!

straznik
30-09-13, 17:39
Unitta? :)

No właśnie :) Unitta :)

kruczekvu
01-10-13, 02:13
żaden producent paska niedaje gwarancji na więcej niż 60 tys.
Jesteś tego pewny ?
Nie wydaje mi się żeby tak było tym bardziej że w serwisach zakładane są części bardzo często kupowane przez zwykłego Kowalskiego i nie ma żadnego problemu żeby były przebiegi 100 tys czy 120 tys robione w zależności od modelu
To że 60 tys to jest stara szkoła gdzie kiedyś się tak zmieniało w Oplach,VW i innych gdzie do dzisiaj takie gadanie zostało.Jakby nie było producenci wydłużyli nie tylko zmianę rozrządu ale i oleje się zmienia co 30 tys więc bez przesady z tą gwarancją

Szczur[R]
01-10-13, 12:12
To że 60 tys to jest stara szkoła gdzie kiedyś się tak zmieniało w Oplach,VW i innych gdzie do dzisiaj takie gadanie zostało.Jakby nie było producenci wydłużyli nie tylko zmianę rozrządu ale i oleje się zmienia co 30 tys więc bez przesady z tą gwarancją
dokładnie ! Sianie paniki napędza sprzedaż, kto handluje częściami ten ma w tym interes. Jak kupisz gówno to tuż po wyjeździe z warsztatu strzeli, albo za 60tyś - nigdy nie wiesz

mirasek
01-10-13, 12:46
miał tylko logo hondy bez żadnego innnego logo
Całkiem możliwe ale Honda nie produkuje pasków :) Do naszych 5d na pierwszy montarz brała paski od Gates/Unitta, rolki Nippon Seiko Kabushiki czyli NSK, potem w poliftach także Koyo, pompy wody w przedliftach Keihin, w poliftach Yamada.

kruczekvu
02-10-13, 01:03
w poliftach Yamada
Taką wyjąłem u brata w d serii w zeszłym tygodniu i aż mnie zamurowało bo wcześniej zmieniałem w niej rozrząd u poprzedniego właściciela ale bez pompy a teraz km doszły więc trzeba było pompę zmienić bo wiem że wtedy została i ogólnie najmniejszego luzu nie miała

WojTEC
13-04-15, 10:47
Zbieram się do wymiany rozrządu w MB2 jakie polecacie części, żeby nie przepłacać a jednocześnie żeby były dobre.

To udało mi się znaleźć.
- pasek rozrządu - MITSUBOSHI /Contitech / Gates
- napinacz - KOYO
- pompa wody - AISIN , Keihin, Yamada.
- rolka - Nippon Seiko Kabushiki czyli NSK
- uszczelniacze rozrządu ?

Czy coś jeszcze potrzebuje ? Jakby miał ktoś może jakieś numery katalogowe żeby kupić dobre części to poproszę.

Znazazłem taką aukcję warto ?
http://allegro.pl/rozrzad-japan-pompa-honda-civic-1-4-1-5-ej9-mb27-i5164217210.html

kruczekvu
13-04-15, 13:42
Pasek Gates
Napinacz może być Koyo
Pompa wody najlepiej Yamada
Reszta może być sprawdza się

WojTEC
21-04-15, 16:37
Czyli wszystko co wymieniłem to kompletna lista części do wymiany rozrządu?
Gdzie zaopatrujecie sie w części? Bo ja pochodzilem po lokalnych sklepach i srednio z tymi markowymi elementami. Jeszcze do intercarsu skocze.

kamil39
21-04-15, 16:52
Uszczelniacze walka i walu korbowego mozna przy okazji wymienic- oem, reinz, corteco, nok moze byc,
napiancz koyo,nsk.gmb, skf, pasek ja polecam contiego,
pompa gmb, aisin, graf,
a o tej rolce co piszesz to nie mam pojecia, ktora masz na mysli ? w rozrzadzie nie ma zadnej prowadzacej.
Co do zaopatrywania sie :D ja akurat pracuje w hurtowni, wiec mam lajt, w IC napewno części będą mieć(np. koyo napiancze czesto pakuje Ruville, blue print itp), ale jak nie masz znizek to na tanio nie licz.

WojTEC
22-04-15, 13:21
Dzieki za info. Rzeczywiście w ic nie ma za tanio ale chyba cos sobie wybiorę.
Co do rolki to rolka napinajaca = napinacz tak teraz czytam. Sam nie wiedziałem do konca co pisze :)

Edit: A wiecie może ile ząbków ma miec pasek?

Biorąc pod uwagę ceny i dostępność produktów to ja się decyduje na:
- pasek Contitech 80 zł
- pompa wody GMB 105zł
- rolka napinająca GMB 70 zł /SKF 100zł
+ uszczelniacze

Loloss
12-06-17, 20:32
Nie kręć silnikiem do tyłu. Po złożeniu robisz 2-3 obroty zgodnie z kierunkiem pracy, ustawiasz GMP, luzujesz napinacz i przekręcasz jeszcze o te 3 ząbki (chodzi o mały kąt) zgodnie z kierunkiem pracy, sprężyna kasuje luz i dokręcasz napinacz.
Co do ustawienia rozrządu wg. "WorkshopData" po wstępnym napięciu paska (tj. po założeniu paska i poluzowaniu napinacza) dokręcamy rolkę napinającą i wykonujemy 4 - 6 obrotów zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, ustawiamy wg. znaków, poluzowujemy napinacz i okręcamy wałem korbowym o 3 zęby koła rozrządczego. Problem polega na tym, iż wg książki jest zupełnie inaczej. Po wstępnym napięciu owego paska (i założeniu koła pasowego oraz dolnej osłony) luzujemy naprężacz i wykonujemy 4 - 6 obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a więc przeciwnie do kierunku pracy silnika (robimy to na poluzowanym naprężaczu!), ustawiamy w GMP i cofamy - kręcimy w lewo o 3 zęby na kole rozrządu, dokręcamy napinacz.
To jak w końcu powinno się to prawidłowo zrobić? Moja książka, to "Sam naprawiam Honda Civic H.R. Etzold".

Wiem, że temat niezbyt świeży, ale nie chciałem zakładać nowego - najwyżej mi się dostanie :P

mirasek
12-06-17, 23:17
Nie napiszę nic nowego, zgodnie z kierunkiem pracy silnika. W "sam naprawiam" mogą być błędy w tłumaczeniu albo jakaś inwencja twórcza autora, itp. Po za tym to mocno ogólna książka przy hondowskim manualu dla konkretnych modeli, w którym nawet wyraźnie zaznaczyli żeby nie obracać silnika zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tylko zawsze przeciwnie.

Radzyn
06-02-19, 00:01
Podbijam, nie chcę zakładać kolejnego tematu.

Niby dobry zestaw to Gates/Koyo/Aisin (oczywiście pewnie Conti/NSK/GMB też da radę + inne konfiguracje, ale jak się czyta wpisy, to chyba ten pierwszy najbardziej polecany).
A gdybyście mieli skorzystać z "gotowców", to który zestaw wg Was warto wziąć pod uwagę?

- JAPAN LINE (nic mi to nie mówi;)), pompa wody GMB, pasek MITSUBOSHI, napinacz NSK, 180 zł
https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody-civic-94-01-d14-d15-6915194166

- CONTI, CONTI (?), DOLZ, 233 ZŁ
https://allegro.pl/oferta/conti-rozrzad-pompa-dolz-honda-civic-vi-1-4-1-5-16-7799534910

- GATES (całość jest tej firmy???), 246
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa-wody-gates-honda-civic-7750151117

- INA (znów - nic mi to nie mówi), 299 zł
https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-zestaw-pompa-wody-ina-civic-vi-1-4-1-5-6838009678

SkylineGTR
06-02-19, 12:29
Podbijam, nie chcę zakładać kolejnego tematu.

Niby dobry zestaw to Gates/Koyo/Aisin (oczywiście pewnie Conti/NSK/GMB też da radę + inne konfiguracje, ale jak się czyta wpisy, to chyba ten pierwszy najbardziej polecany).
A gdybyście mieli skorzystać z "gotowców", to który zestaw wg Was warto wziąć pod uwagę?

- JAPAN LINE (nic mi to nie mówi;)), pompa wody GMB, pasek MITSUBOSHI, napinacz NSK, 180 zł
https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody-civic-94-01-d14-d15-6915194166

- CONTI, CONTI (?), DOLZ, 233 ZŁ
https://allegro.pl/oferta/conti-rozrzad-pompa-dolz-honda-civic-vi-1-4-1-5-16-7799534910

- GATES (całość jest tej firmy???), 246
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa-wody-gates-honda-civic-7750151117

- INA (znów - nic mi to nie mówi), 299 zł
https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-zestaw-pompa-wody-ina-civic-vi-1-4-1-5-6838009678

https://www.facebook.com/haparts.store/photos/a.176821535666171/2005926762755630/?type=3&theater
Ostatnio podobno Aisin nieco gorzej...

Radzyn
06-02-19, 13:12
https://www.facebook.com/haparts.store/photos/a.176821535666171/2005926762755630/?type=3&theater
Ostatnio podobno Aisin nieco gorzej...

O widzisz! Dzięki za info! Do momentu, gdy nie potrzebuję czegoś wiedzieć nt. części, "to nie moja bajka", nie śledzę i nie zbieram opinii.
Stąd też pytanie nt. Japan Line i INA - nie znam, nie zdążyłem się zorientować czy to "pakowacz części" (a jeśli tak, to co ładują do pudełek?) czy jakiś nowy(?) brand którego produktów dotąd nie używałem?

pestka5
06-02-19, 13:13
Czyli wszystko co wymieniłem to kompletna lista części do wymiany rozrządu?
Gdzie zaopatrujecie sie w części? Bo ja pochodzilem po lokalnych sklepach i srednio z tymi markowymi elementami. Jeszcze do intercarsu skocze.

Ja tam rozrząd ostatnio brałem z https://www.ucando.pl/k/zestawy-rozrzadow/U0901 - mieli wszystko na stanie i przyszło w miarę szybko. Mam ten sam problem co Ty bo stacjonarnie prawie wszystko markowe do sprowadzenia, a cena i tak większa niż w necie. I tak pewnie połowa powie, że reklama, ale mam to gdzieś ;) Każdy kupuje sobie gdzie chce - jak ktoś lubi przepłacać to proszę bardzo ;) Często znaleźć można to samo o wiele taniej - wystarczy poszukać ;)

SkylineGTR
06-02-19, 16:42
O widzisz! Dzięki za info! Do momentu, gdy nie potrzebuję czegoś wiedzieć nt. części, "to nie moja bajka", nie śledzę i nie zbieram opinii.
Stąd też pytanie nt. Japan Line i INA - nie znam, nie zdążyłem się zorientować czy to "pakowacz części" (a jeśli tak, to co ładują do pudełek?) czy jakiś nowy(?) brand którego produktów dotąd nie używałem?

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?269937-Nowa-pompa-wody-Aisin-strasznie-ha%B3asuje
Tutaj jeszcze ciekawy wątek, jakbyś w razie się dowiadywał ile taka pompa Asahi kosztuje, to daj znać ;) Jestem ciekaw jaka jest różnica względem INA.
Wszelkich tworów typu JapanParts, Ashika bym unikał, dziadostwo straszne...

Radzyn
06-02-19, 18:15
To chyba jednoznacznie wskazuje, żeby unikać Aisina made in Korea.

Jeszcze podrążę temat INA - miał ktoś złe doświadczenia?

Spokoloko
06-02-19, 19:35
Mam dwie stare pompy aisina które mi zostały po zmianie i pewnie jakby do pudełka włożył to by nikt nie poznał że używane :D Na foto widać jakby ktoś zamiast wlać płynu tam co najmniej nas#@ł, albo miał gruby problem z zasyfionym układem chłodzenia. W temacie z filmikiem autorowi zapewne pomogło ponowne napięcie pasków przy wymianie "wadliwej" pompy, elo :D

Radzyn
06-02-19, 20:26
Mam dwie stare pompy aisina które mi zostały po zmianie i pewnie jakby do pudełka włożył to by nikt nie poznał że używane

No i to się zgadza z odpowiedzią Dzidy (Haparts): "Aisin przeniósł produkcję tych pomp do koreańskich fabryk na początku 2016 roku. A ile później te pompy jeszcze na rynku były "starego" (czyli dobrego) sortu - to już zależy od konkretnego przypadku i zapasów dystrybutorów..."
https://www.facebook.com/haparts.store/photos/a.176821535666171/2005926762755630/?type=3&theater