Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : non stop pogięte tarcze



KOWAL ziom
27-09-13, 00:20
:mad:

Hej,

od pewnego czasu, jak zrobiłem swapa na heble z ctr, gną mi się tarcze, głównie prawa. przez 3 lata wymieniłem już 6 kompletów i teraz szykuje się następny.

Ktoś ma jakieś sensowne wytłumaczenie?

Aby zapobiec niepotrzebnym komentarzom:

- tarcze wszelakie były od 100 do 400 zł za sztukę, klocki podobnie
- zrobiłem ostatnio "system chłodzenia" tarcz
- nie wjeżdżam w kałuże na rozgrzanej tarczy
- zaciski regenerowane

Zależy mi na pomocy technicznej. Co może być przyczyną...

Z góry dzięki za pomoc!

Atardin
27-09-13, 00:24
czasem nie myłeś auta po wcześniejszej dynamicznej jeździe? nagłe schłodzenie rozgrzanych tarcz może powodować ich pokrzywienie, właśnie od mycia auta i polweania kół zimna woda.
Z drugiej strony jak napisałes o kałużach, to pewnie zdajesz sobie z tego sprawe...

KOWAL ziom
27-09-13, 00:34
dokładnie tak...

iljash
27-09-13, 01:59
Czyli dostaja bicie czy jak sie to fachowo nazywa juz od montazu ? Piasta prosta ? bo rozumiem ze przy tylu wymianach zakladasz tarcze juz na sterylnie czysta piaste , nie dajesz zadnych podkladow smarowo olejowych ?

Brylant1
27-09-13, 02:06
Raczej w piascie szukalbym problemu. Ja od dwoch lat nie mam oslon tarcz i nic nie bije. Zmierz bicie piasty na poczatek.

Wojtec12345678
27-09-13, 07:28
Podaj średnice tarcz jakie masz zeswapowane

Sprawdzałeś łożyska ?

Szczur[R]
27-09-13, 11:39
Nie wydaje mi się żeby bicie miało wpływ ponieważ niewielkie bicie "wybierają" prowadnice w jarzmie zacisku, ponadto było by czuć na kierownicy, a przy dużym luzie łożyska nawet czuć i słychać.
Zaczął bym od udania się na stacje i sprawdzenia jak rozkłada się siła hamowania na przód/tył i czy prawa nie bierze mocniej niż lewa. Tarcza przegrzana się może giąć. Robiłeś swap, być może tył bierze za słabo i przegrzewasz przód

karas
27-09-13, 17:16
pytam aby zapobiec niepotrzebnym komentarzom:
Wziałes czujnik zegarowy i zmierzyłeś bicie tarcz na piastach i było wieksze niż 0,05mm ?? Czy poprostu drzy Ci kierownica przy podczas hamowania

probestic
27-09-13, 17:44
A nie próbowałeś zmierzyć bicia zaraz po założeniu nowego kompletu tarcz ? Bo trochę ich już zakładałeś, dlatego pytam ...

Z tym wjeżdżaniem w wodę to ponoć totalny mit. Wiecie jak koło zachowuje się w aquaplaningu ? cała woda wywalana jest na boki koła - trudno żeby coś "zlało" tarcze, no chyba że mówimy o wodzie na pół metra.

Ostatnio u kumpla w Sonacie 2006 mieliśmy taki problem po 2 tysiącach, no i piasta krzywa.

TomiNeo
27-09-13, 18:20
;2084388']Nie wydaje mi się żeby bicie miało wpływ ponieważ niewielkie bicie "wybierają" prowadnice w jarzmie zacisku, ponadto było by czuć na kierownicy, a przy dużym luzie łożyska nawet czuć i słychać.
Zaczął bym od udania się na stacje i sprawdzenia jak rozkłada się siła hamowania na przód/tył i czy prawa nie bierze mocniej niż lewa. Tarcza przegrzana się może giąć. Robiłeś swap, być może tył bierze za słabo i przegrzewasz przód

Przy normalnej jeździe i tak hamuje tylko przód, tył dołącza dopiero przy naprawdę mocnym hamowaniu.
Sprawdź piastę bo to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna.

karas
27-09-13, 19:11
Przy normalnej jeździe i tak hamuje tylko przód, tył dołącza dopiero przy naprawdę mocnym hamowaniu

sorry kolego ale to co napisałes jest nieprawda. Tyl hamuje zawsze ale zawsze slabiej niz przod. Dopiero wraz z obciazeniem tyłu auta i predkosci korektor hamowania powoduje ze tył hamuje mocniej. Zreszta pojedz sobie na stacje diagnostyczna, wjedz na rolki spójrz na monitorek od badania hamulców i lekko przyhamuj i napisz co zobaczyles :)

kruczekvu
27-09-13, 19:22
Z tym wjeżdżaniem w wodę to ponoć totalny mit.
Raczej nie bo osobiście doświadczyłem tego w Acco akcję gdzie hamowanie konkretne miałem i po chwili w wielką kałuże wpadłem
Efekt taki że wieczorem już miałem efekt bicia na kierownicy podczas hamowania

Wojtec12345678
27-09-13, 19:46
sorry kolego ale to co napisałes jest nieprawda. Tyl hamuje zawsze ale zawsze slabiej niz przod. Dopiero wraz z obciazeniem tyłu auta i predkosci korektor hamowania powoduje ze tył hamuje mocniej. Zreszta pojedz sobie na stacje diagnostyczna, wjedz na rolki spójrz na monitorek od badania hamulców i lekko przyhamuj i napisz co zobaczyles :)

Dokładnie ! Tył hamuje zawsze, i w dodatku wbrew wszystkim mitom ma takie samo jeśli nie większe znaczenie jak przód

KOWAL ziom
30-09-13, 10:00
z hamulcami na stacji diagnostycznej jest wszystko ok. badaliśmy bicie po założeniu i było wszystko w porządeczku.

Rzeczywiście może obadam tą piastę, bo może w niej tkwi problem


Podaj średnice tarcz jakie masz zeswapowane

Sprawdzałeś łożyska ?

300x25

Wojtec12345678
30-09-13, 23:57
Przy tak ogromnej tarczy ma wpływ na nią praktycznie wszystko

Tu dla przykładu masz to co radzi sprawdzić ATE przed założeniem nowych tarcz

http://www.eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2011/Q2/ATE/4_formularz.pdf


Może nawet powód nie być w elemncie przy tarczy, dla przykładu u mnie w e39 ma jeszcze wpływ tuleja wahacza górnego na bicie kiery, i przez to tarcze też się krzywią

Mam podobny problem co ty, zakupiłem nowe tarcze zimmermana a więc wyższa półka do e39 i po 3 tyś km zaczyna mi czasem bić kiera, a mam zero luzów, wszystko proste, na forach mi radzą założyć tarcze OEM które kosztują chore piniądze, ale przy takich dużych średnicach tylko OEMowe się nie krzywią

KOWAL ziom
02-10-13, 19:46
jak trochę czasu złapię, to prześledzimy wszystkie opcje, które podawaliście.

Jak są założone nówki, to jest bajka, ale po jakimś czasie... napierdziela

No nic trzeba będzie się i z tym tematem zmierzyć.

Obecnie założone tarcze to Brembo.

spychu
02-10-13, 21:23
Jak sie gna absolutnie kazde to na 100% jest cos nie tak, trzeba tylko dojsc co.

Ja osobiscie tez bym chyba sprawdzil w pierwszej kolejnosci piaste.
Gna sie obie czy caly czas tylko prawa jak napisales w pierwszym poscie ?
bo glownie prawa to nie to samo co tylko prawa :)

KOWAL ziom
03-10-13, 00:53
prawa i na tym się skupmy, lewa zawsze była w normie.

co sprawdzić w piaście? jestem otwarty na propozycje :)

bo mam już dość

MTB
03-10-13, 01:10
A powierzchnia styku tarcza - piasta jest czysta i płaska ? my w work czyścimy na gumówce drucianą szczotą zawsze piasty na błysk a jak nie idzie to papierem sciernym bo inaczej bije :) rdza, na piaście i tarcza nierówno przylega. pzdro

Wojtec12345678
03-10-13, 01:32
co sprawdzić w piaście? jestem otwarty na propozycje :)

Np łożyska. Mogą mieć luz ... nie wiem czy mi na to odpowiadałeś ale pytałem o łożyska stronę wcześniej

sebawo
03-10-13, 11:23
A powierzchnia styku tarcza - piasta jest czysta i płaska ?

kolega czyta ze zrozumieniem, przecież po założeniu jest bajka, wszystko cacy, dopiero po jakimś czasie się zaczyna.

KOWAL ziom popytaj kto ma miernik/czujnik zegarowy, ściągnij prawą tarczę i zmierz piastę. Ustrojstwo nie jest drogie, ale mało kto takowe posiada a na prawdę może pomóc. Uprzednio sprawdź czy łożysko nie ma wyczuwalnego luzu. Ja obstawiam bicie piasty, która stopniowo wichruje tarczę, u siebie mam to samo.

karas
03-10-13, 13:38
jak tylko prawa szukalbym uzywanej kompletnej zwrotnicy na przeszczep aczkolwiek pogieta piasta? Żeby to pogiać to auto z którego została przeszczepiona musiałoby byc po dzwonie po którym nie nadawałaby się do dalszego uzytkowania. One się ot tak nie gną. W każdym razie czujnik zegarowy prawde Ci powie

probestic
03-10-13, 20:14
Jak ktoś nie ma czujnika, to można - wiadomo, nieprofesjonalnie ale zawsze - łapać bicie zwykłą kredą do tablic. Kredę przyczepiliśmy do starej lampki "na giętkim przewodzie" - coś takiego budową jak właśnie ori czujnik ;) Takim sposobem właśnie zdiagnozowaliśmy z kumplem wspomnianą wcześniej krzywą piastę w Sonacie.