PDA

Zobacz pełną wersję : Buczenie układu wydechowego



waldivip
25-09-13, 21:00
Jw. pytanie dla znajacych sie w temacie.
Znajomy ma problem z układem wydechowym.. w Hani
4-2-1 chinol układ 1.75, dwa tłumiki srodkowe oem z tego wzgledu aby wyelminowac metaliczny dzwiek...oraz koncowy ulter NRS przelotowy ale niestety ukałd mu teraz strasznie buczy w zakresie obrotów 3-4 tyś.. i pytanko czy tłumik m-tech lub proex komorowy czy moze oem hondowski?? rozwiaże ten problem...??

CRX1
26-09-13, 00:46
Oem hondowski na pewno załatwi sprawę i będzie ciszej.

Piotrek-LDZ
26-09-13, 08:33
mam na sprzedaż oem więc wal na PW :)

Seba27
26-09-13, 10:45
Jak mu buczy to moze przez puche dolotu?
Ew. Jej brak.

Tez mam 421 + 2cale rura, środkowy jakis na sztukę i końcowy przelot Mtech 2,5cala...
Mój drze rylo dopiero powyżej 4tys.
Na seryjnej puszcze dolotu było dla mnie zbyt cicho.

waldivip
26-09-13, 14:29
Tylko ze on ma hondowski tłumik w domu lecz boi sia go zakładac gdyz sadzi ze zamuli mu to auto... jak jest naprawda sam nie wiem heheheh :)

Grzybohun94
27-09-13, 16:51
Koncowy tłumik akurat z zamuleniem ma najmniejszy związek;D

waldivip
27-09-13, 21:49
Nadal czekam za konkretną wypowiedzią cóż począć z jego układem

Wciąż czekam konkretną wypowiedzią cóż Mam począć z układem

Seba27
27-09-13, 22:13
Nadal czekam za konkretną wypowiedzią cóż począć z jego układem

Wciąż czekam konkretną wypowiedzią cóż Mam począć z układem

Miec do w D**** bo to nie twoj uklad ;)

Nie wierze ze BUCZY mu przez koncowy.
Ja na 2ch calach + 421 + wiadrze koncowym wciaz mialem cicho...
Dopiero jak wywalilem maty wygluszajace spod wykladziny i seryjna puszke dolotowa to zaczelo byc glosno.
Jak masz seryjna puszke dolotowa u siebie to sciagnij ja z przepustnicy i sie przejedz, wtedy uslyszysz roznice.
Minuta roboty zeby sie zorientowac lepiej w temacie a u kolegi pewnie jakis stozek prawda?

Maskunt
27-09-13, 22:52
Jeśli chodzi o zwiększoną głośność, to tutaj raczej nic nie poradzi, chyba, że wsadzi tłumik komorowy, który już jednak nieco przymuli silnik. Ja mam u siebie zamiennik kata + środkowy powiększony + końcowy, wszystko przelot, wszystko Proex i jest w miarę ok. Mogłoby być ciszej, ale jest to setup, z którym śmiało można jechać w trasę i nie bać się o ból głowy. Słyszałem opinie, że na tym wydechu + dolot ze stożkiem od Favora mój samochód brzmi jak B seria, a mam marne d16y2.

kruczekvu
28-09-13, 08:16
Nie wierze ze BUCZY mu przez koncowy.
Uwierz mi że sam końcowy może namieszać że hoho.
Wszystko inne seria od początku do ostatniego i osobiście się przekonałem o tym jak założyłem tylko Buzera tłumik i teraz drze morde jak głupi co w trasie męczy
Seria była cichutka a to zaczyna drażnić
Ogólnie to trzeba też pomyśleć co dla kogo znaczy buczenie itp...

Seba27
28-09-13, 12:29
Ja juz jestem przygluchy wiec moze masz racje - termin buczy - no wlasnie tez wzgledny.
Mi do tego stopnia nie przeszkadza ze silencer gzies zgubilem chyba bo dawno go nigdzie pod reka nie mialem.
Mi mierzono poziom halasu jakies 2 m-ce temu i mialem 108db przy odcince.
Widac przelot przelotowi nie jest rowny

waldivip
28-09-13, 16:10
ogólnie doradziłem mu zakup komorowego proex na pewno mu nie zamuli auta i wierze ze bedzie znacznie ciszej.... dam zanc jak ogarne mu ten temat...:) o co do
Miec do w D**** bo to nie twoj ukladtego to coś w tym jest, w koncu to nie mój układ :0 he he ale trzeba byc człowiekiem i pomóc od czasu do czasu:)

kruczekvu
28-09-13, 19:42
trzeba byc człowiekiem
No bo już myślałem że jesteś bez serca ;)
Co do wydechu Seba27 to skoro przy odcince masz takie db to się ciesz,to co opisałem jest znacznie głośniejsze przy podejściu do 3 tys na obrotku a potem jest dobrze jak się ciśnie.Czyli są dwie opcje albo zmienić tłumik na serię albo cisnąć ciągle po ponad 170 km/h żeby było cicho :D

Seba27
29-09-13, 00:12
Druga opcja zdecydowanie bardziej do mnie przemawia Pawle :P

sparco
29-09-13, 08:27
Ja wcześniej miałem ultera nrs na całym seryjnym wydechu i też "buczał". Tam jest malutka puszka i bardzo nic nie wyciszy, więc trzeba delikatnie muskać gazem, co by głowy nie urywało hehe, chociaż i tak był cichszy od wszelakich wm sportów. Po zmianie na 4-2-1, środek m-tech, 2" i na końcu komorowy m-tech jest bajka :]

waldivip
29-09-13, 11:05
sparco odczułęś jakieś zamulenia auta po komorowym m-tech?? gdyż tez sam sia zastanawiam na porox a m-tech ale cały ukłąd :)

kruczekvu
29-09-13, 11:57
Druga opcja zdecydowanie bardziej do mnie przemawia Pawle :P
No tylko weź tak jeździj to na mandaty się nie zarobi :p

CieCHu_VI
29-09-13, 13:22
A ja mam z kolei zagwozdkę: przy wymianie seryjnego końcowego na proex'a odkryłem, że ktoś w moim aucie zrobił przelot 2 cale. Mam założonego 4-2-1, strumienicę i końcowy właśnie Proex. Teraz pytanie, czy wrzucenie jakiegoś środkowego tłumika wyciszy układ, czy należy od razu szukać innego końcowego (trochę szkoda mi się go pozbywać bo dźwięk bajka, ale baaardzo głośno)? Ewentualnie, czy jest ktoś, kto zrobiłby silencer pod dany tłumik?

sparco
29-09-13, 17:58
na raz zmieniłem cały wydech od kolektora po końcowy i wszystko na duży ++, nie dość że cichutko to dynamika poprawiona, elastyczność z dołu ( w hondzie to możliwe ? :D) i banan na twarzy :]
na bank nie ma żadnej zamuły