Zobacz pełną wersję : VTEC-E PROBLEM
Silnik D15Z1. Problem dotyczy załączania VTEC-A. Chcę zrobić VTEC light-a. Prowizorycznie podłączyłem żarówkę 12V 5W. Jeden kabel podł. od minusa z akumulatora, drugi od zaworu VTEC-a zgodnie z opisem z pewnej zagranicznej stronki. I niestety...nie działa. Samochód oczywiście rozgrzany i testowane podczas jazdy a nie na postoju. Następnie sprawdziłem napięcie na owym zaworze i utrzymuję się przez cały czas w granicach 2,80V (występują skoki 0,02V max). napięcie jest takie same podczas postoju i podczas jazdy. Cuż może się dziać złego z moją kochaną Hanką ??
a jak ci autko przyspiesza? kreci sie normalnie do tych 6tys obr?? przyspiesza coraz lepiej czy coraz gorzej wraz ze wzrostem obr?
jesli nie masz napiecia na przewodzie to moze oznaczac ze nie zalacza ci sie VTEC, no chyba ze cos zle podlaczyles(oby bo to najmniejsze zlo)
Ciezko powiedziec na odleglosc. Wez sobie mase z jakiegos czarnego kabla przy radiu, drugi kabel tak jak mowisz prosto do zaworu i powinno smigac. Jesli sie nie wlacza sprawdz zawartosc oleju, moze masz za malo. Czujesz jakby sie wlaczal? Wiem, ze ten silnik ma dosc slabo wyczuwalnego VTECa ale cokolwiek powinienes czuc.
Olej jak zawsze...w normie. Pradę mówiąc przyspiesza jako tako. Ale ogólnie po odłączeniu zaworu VTEC nie wyczułem żadnej różnicy. oprócz tego, że check się świecił po odłączeniu. Ale w przyspieszeniu nic. Tak samo z, jak i bez zaworu.
Ale ogólnie po odłączeniu zaworu VTEC nie wyczułem żadnej różnicy. oprócz tego, że check się świecił po odłączeniu. Ale w przyspieszeniu nic. Tak samo z, jak i bez zaworu.roznice powinny byc odczuwalne powyrzej 5tys obr
Powyżej 5tys. obrotów właśnie jakby traci mocy i to nawet sporo.Ciągnie ładnie tak do 4,5tys. Tak samo jest przed i po odłączniu zaworu VTEC-a. Nie ma totalnie żadnej róznicy.
No to ewidentnie sie nie wlacza. Samodiagnostyke robiles?
hmm... i tu bym sie zastanowil, jak u siebie rozlaczylem VTECa to wlasnie tak bylo ze do 5 tys i dalej tylko sie wkrecal a nie jechal, mam troche inny silnik inna moc ale bez przesady, hanki maj to do siebie ze im wyzej tym lepiej wiec nie wydaje mi sie zeby bylo wszystko ok.
podobna zecz wystepuje jak na zimnym silniku przyspieszasz i wchodzisz na wyzsze obr, to tez nie ciagnie.
proponuje ci zrobic reset kompa, przejechac sie troche z obrotami powyrzej 6tys i zrobic samodiagnostyke. czasem bledy sa zapisywan w kompie a komp nie alarmuje kierowc za pomoca kontrolki check engine, wiec moze jakis blad bedzie.
Ok. Jeszcze jedna rzecz....sprawdziłem bezpiecznik back-up i był włożony 30A !! a powinien być 7,5A. Chciałem sprawdzić też jaki jest symbol kompa, odsłoniłem dywanik a tu dupa...zerwana naklejka....ewidentnie zdarta. Obawiam się, że to nie będzie komp od D15Z1. W sobotę wymontuje kompa i dokładnie obejrzę. I mam jeszcze pytanko. Pewnie mogę sprawdzić po złączach jakiego mam kompa. Poszukam jeszcze na forum schematów kompów i porównam do swojego i okaże się co u mnie siedzi...Dzięki wszystkim za zainteresowanie..
strzelam ze ktos wsadzil kompa od D15B7 , zrob fotki i wrzuc tu, to zobaczymy co tam masz. Powinienies miec kompa P07, i sonde lambda szerpoko pasmowa 5-cio przewodowa. Sprawdz
Sonda ma 5 przewodów a co do ECU to wymontuje go w sobotę przy czasie i wstawię jego foty.
A więc po dłuuugiej bezczynności sprawdziłem kompa :D jest P07 więc wszystko ok. A VTEC jak się nie załączał tak się nie załacza. Czyżby wina leżała po stronie zaworu vtec-a?
mozesz miec padniety uklad sterowania Vtec w kompie
A więc hondziarze....wyskoczył błąd nr 12 czyli "Exhaust Gas Recirculation (EGR) Lift Sensor" błąd EGR. Ktoś może mi powiedzieć o co biega :confused:
a nie 21 ? bo to blad vtec'a :p
Jedno długie i dwa krótkie błyski więc 12 ;)
Jezeli bład EGR to sprawdz zawór EGR moze to on jest padniety, a moze go wcale niemasz. ale mysle ze egr niepowinien miec wpływu na zwór V-tec,
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.