sumek80
24-09-13, 00:29
Witam
Wlasnie skonczylem monowac dzisiaj stabilizator na przod i tyl samochodu. Posiadam Civic VI 5D 1.6 [D16Y3] 1996r Stabilizatory mam z wersji VTI, nie bylo zadnego problemu z montazem. Jestem po wymianie wszystkich luleji w zawieszeniu, a w przednim sa wymienione rowniez wszystkie metalowe czesci zawieszenia na nowe. Orginalnie w aucie sa metalowe felgi z kolpakami R14, zmienilem na alu R16.
http://images61.fotosik.pl/206/5e42ed5231905469gen.jpg
Po zmianie z R14 na R16 autem miotalo jak szatanem, jezdzilo jak chcialo. Bylo jak by manewrowac rozpedzona rawke od roweru trzymajac za sruby i zmieniac polozenie z pionu do poziomu, na prostej auto samo nagle zaczynalo sobie skrecac raz w lewo raz w prawo samoczynnie. Nowe zawieszenie musialo niezle zbierac baty, to sklonilo mnie zeby koniecznie wzmocnic zawieszenie. Z racji pojemnosci 1.6 jedyna fabrycznie rozporka jaka wystepuje seryjnie w tym modelu to w przednim zawieszeniu na dole miedzy sankami. Sadze ze takowa rozporka nie wystepuje w wersji z pojemnoscia 1.4 lecz tego nie jestem pewien.
http://images62.fotosik.pl/206/13f0affb394b9c2agen.jpg
Ostatecznie wlasciwosci jezdne poprawily sie bardzo znacznie po wyminie stabilizatora przedniego, problemy z miotaniem jak szatanem auta skonczyly sie. Teraz jezdzi sie stabilnie bez zadnych anomalii, poprzedni orginalny stabilizator
http://img13.tablica.pl/images_tablicapl/89090977_1_644x461_stabilizator-przedni-civic-wraz-z-lacznikami-jdm-krosno.jpg
Wymieniony na ten z wersji VTI, jest grubszy dwa razy
https://lh3.googleusercontent.com/-1leHzYZut5I/UGtvmLeXaAI/AAAAAAAACm4/xhR48s1hqH8/s800/DSC02741.jpg
Z przodu miedzy kielichami mam zalozona rozporke, lecz jest to bardziej efekt placebo, bo rozporka jest bardziej na efekt wizualny niz zeby miala spelniac swoje zadanie. Ogolnie auto nabylem na poczatku wakacji, pojechalem na polerke kloszy, dowiedzialem sie ze przednia szyba byla wymieniana i zalozyli chinska, wiec konieczosc instalacji jakiej kolwiek przedniej rozporki miedzy kielichami zeby wydluzyc zywotnosc chinskiej szyby przed samo pekaniem.
http://images64.fotosik.pl/212/e93dabb76f83e5bcgen.jpg
Obecnie zmienilem na trzy punktowa, jest bardzo duza roznica pomieczy zwykla a trzy punktowa, auto na serpentynach jezdzi tak jak by wcale nie bylo czuc tych zakretow.
http://images63.fotosik.pl/212/729212ff5ecf6aaagen.jpg
Do tego chcialem zamowic na przedni dol rozporke trapezowa
http://civic5g.pl/C5G_html_pliki/imageswww/rozporki/rozporkaql4.jpg
Lecz na trzech sprzedawcow jeden powiedzial ze ta rozporka trapezowa kompletnie nie pasuje do Civika 5D co mnie to niestety kompletnie zmartwilo, wiec narazie nie zakupilem takowej rozporki. Za to pomyslalem i zroblem o tyle ze kupilem na szybkiego tylnia dolna rozporke ASR
http://racingmarket.pl/53-294-thickbox/asr-wzmocnienie-rozporka-honda-civic-crx-88-95.jpg
Niestety lipton, roztaw miedzy srubami wachacza zawieszenia tylnego dolnego wynosi rowne 66cm a rozporka ASR jest krotsza wiec zostalem narazie tylko ze stabilizatorem od VTI. Rozporka ASR pasuje do żaby, W aucie jest ABS na belce jest przykrecone okablowanie od ABS-u, do tego nie ma miejsca na rozporke tylnia dolna jak to jest w VTI, na belce brak mocowan do patentu
http://images62.fotosik.pl/206/6e001212b03d4e63gen.jpg
Rozmawialem z gosciem od rozporki trzy punktowej do przodu czy by mogl cos takiego mi wykombinowac jak rozporka dwu punktowa do tylu pomiedzy sruby wachacza, cos jak tu
http://i896.photobucket.com/albums/ac166/maly_miszcz/DSC04254.jpg
Po zobaczeniu zdjecia jak wyglada to powiedzial ze by sie cos dalo zrobic lecz musial bym przestawic mocowania na belce od ABS na co oczywiscie nie zgodzilem sie, i tak zostalem jak narazie tylko ze stabilizatorem. Przydalo by sie mi zamontowac do przodu na dol rozporke trapezowa, a do tylu na dol rozporke miedzy sruby wachaczy dolnych gdzie jest przykrecone okablowanie od ABS-u. Swoja droga mysle jeszcze nad rozporka pomiedzy kielichami z tylu na gorze.
Wlasnie skonczylem monowac dzisiaj stabilizator na przod i tyl samochodu. Posiadam Civic VI 5D 1.6 [D16Y3] 1996r Stabilizatory mam z wersji VTI, nie bylo zadnego problemu z montazem. Jestem po wymianie wszystkich luleji w zawieszeniu, a w przednim sa wymienione rowniez wszystkie metalowe czesci zawieszenia na nowe. Orginalnie w aucie sa metalowe felgi z kolpakami R14, zmienilem na alu R16.
http://images61.fotosik.pl/206/5e42ed5231905469gen.jpg
Po zmianie z R14 na R16 autem miotalo jak szatanem, jezdzilo jak chcialo. Bylo jak by manewrowac rozpedzona rawke od roweru trzymajac za sruby i zmieniac polozenie z pionu do poziomu, na prostej auto samo nagle zaczynalo sobie skrecac raz w lewo raz w prawo samoczynnie. Nowe zawieszenie musialo niezle zbierac baty, to sklonilo mnie zeby koniecznie wzmocnic zawieszenie. Z racji pojemnosci 1.6 jedyna fabrycznie rozporka jaka wystepuje seryjnie w tym modelu to w przednim zawieszeniu na dole miedzy sankami. Sadze ze takowa rozporka nie wystepuje w wersji z pojemnoscia 1.4 lecz tego nie jestem pewien.
http://images62.fotosik.pl/206/13f0affb394b9c2agen.jpg
Ostatecznie wlasciwosci jezdne poprawily sie bardzo znacznie po wyminie stabilizatora przedniego, problemy z miotaniem jak szatanem auta skonczyly sie. Teraz jezdzi sie stabilnie bez zadnych anomalii, poprzedni orginalny stabilizator
http://img13.tablica.pl/images_tablicapl/89090977_1_644x461_stabilizator-przedni-civic-wraz-z-lacznikami-jdm-krosno.jpg
Wymieniony na ten z wersji VTI, jest grubszy dwa razy
https://lh3.googleusercontent.com/-1leHzYZut5I/UGtvmLeXaAI/AAAAAAAACm4/xhR48s1hqH8/s800/DSC02741.jpg
Z przodu miedzy kielichami mam zalozona rozporke, lecz jest to bardziej efekt placebo, bo rozporka jest bardziej na efekt wizualny niz zeby miala spelniac swoje zadanie. Ogolnie auto nabylem na poczatku wakacji, pojechalem na polerke kloszy, dowiedzialem sie ze przednia szyba byla wymieniana i zalozyli chinska, wiec konieczosc instalacji jakiej kolwiek przedniej rozporki miedzy kielichami zeby wydluzyc zywotnosc chinskiej szyby przed samo pekaniem.
http://images64.fotosik.pl/212/e93dabb76f83e5bcgen.jpg
Obecnie zmienilem na trzy punktowa, jest bardzo duza roznica pomieczy zwykla a trzy punktowa, auto na serpentynach jezdzi tak jak by wcale nie bylo czuc tych zakretow.
http://images63.fotosik.pl/212/729212ff5ecf6aaagen.jpg
Do tego chcialem zamowic na przedni dol rozporke trapezowa
http://civic5g.pl/C5G_html_pliki/imageswww/rozporki/rozporkaql4.jpg
Lecz na trzech sprzedawcow jeden powiedzial ze ta rozporka trapezowa kompletnie nie pasuje do Civika 5D co mnie to niestety kompletnie zmartwilo, wiec narazie nie zakupilem takowej rozporki. Za to pomyslalem i zroblem o tyle ze kupilem na szybkiego tylnia dolna rozporke ASR
http://racingmarket.pl/53-294-thickbox/asr-wzmocnienie-rozporka-honda-civic-crx-88-95.jpg
Niestety lipton, roztaw miedzy srubami wachacza zawieszenia tylnego dolnego wynosi rowne 66cm a rozporka ASR jest krotsza wiec zostalem narazie tylko ze stabilizatorem od VTI. Rozporka ASR pasuje do żaby, W aucie jest ABS na belce jest przykrecone okablowanie od ABS-u, do tego nie ma miejsca na rozporke tylnia dolna jak to jest w VTI, na belce brak mocowan do patentu
http://images62.fotosik.pl/206/6e001212b03d4e63gen.jpg
Rozmawialem z gosciem od rozporki trzy punktowej do przodu czy by mogl cos takiego mi wykombinowac jak rozporka dwu punktowa do tylu pomiedzy sruby wachacza, cos jak tu
http://i896.photobucket.com/albums/ac166/maly_miszcz/DSC04254.jpg
Po zobaczeniu zdjecia jak wyglada to powiedzial ze by sie cos dalo zrobic lecz musial bym przestawic mocowania na belce od ABS na co oczywiscie nie zgodzilem sie, i tak zostalem jak narazie tylko ze stabilizatorem. Przydalo by sie mi zamontowac do przodu na dol rozporke trapezowa, a do tylu na dol rozporke miedzy sruby wachaczy dolnych gdzie jest przykrecone okablowanie od ABS-u. Swoja droga mysle jeszcze nad rozporka pomiedzy kielichami z tylu na gorze.