unckle
23-09-13, 22:49
Witam
mam 1,7cdti ( EP4 ) problemy zaczęły się kiedy zauważyłem obecność oleju w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Był to czarny gęsty olejowy szlam. Oprócz tego zero innych objawów - samochód ma moc, normalnie przyspiesza, trzyma obroty, żadnego dymienia z rury. Mechanik oczywiście stwierdził że konieczna jest wymiana uszczelki pod głowicą. Wymienił uszczelkę, splanował głowicę, wymienił jeszcze uszczelniacz wału korbowego. Miałem nadzieje że będzie już OK. ale to nie koniec problemów.
Odrazu jak odbierałem auto nie podobało mi się, że nadal w zbiorniczku są gluty olejowe. Ale jak twierdził mechanior - "układ się czyści", wyjaśniając sprawę wyszło na jaw też że zalał ten stary zaolejony płyn spowrotem gdyż jak stwierdził "nie było potrzeby wymieniać płynu bo i tak układ będzie się jeszcze czyścił"... tu już wogóle było to przegięciem, ale z kompletnego braku czasu na użeranie się wziąłem samochód i pojechałem. (musiałem jechać, a naprawa była poza miejscem zamieszkania - 500km od domu).
Po kilku dniach oraz po tygodniu od tej operacji za pomocą pompki i wężyka wyciągnąłem jeszcze trochę - ok 2 x 100ml olejowych czarnych glutów ze zbiorniczka i myślałem że może będzie już ok.
Teraz stwierdziłęm że trzeba wreszcie wymienić cały ten syfiasty płyn na nowy wiec pojechałem na warsztat (inny) i tu masakra - mechanik ściągnął z układu jeszcze z pół litra czarnego olejowego szlamu a w układzie tworzy się cały czas emulsja. Przy pracującym silniku i zalanym do pełna zbiorniczku wyrównawczym cały czas wywala płyn ze zbiorniczka i co kilka sekund wylatuje bąbelek powietrza. Mechanik stwierdził na tej podstawie że dalej jest uszkodzona uszczelka pod głowicą...
teraz pytania:
1)jak sądzicie na co wskazują te objawy? czy to faktycznie uszczelka została źle wymieniona? czy może coś innego jest powodem problemów?
2)czy do ponownego uszkodzenia uszczelki mogło dojść po dolaniu dodatku do paliwa? (ERC dodatek do diesla)?
3)auto ma od jakiegoś czasu założonego chip boxa - czy to mogło mieć wpływ na problemy z uszczelką?
mam 1,7cdti ( EP4 ) problemy zaczęły się kiedy zauważyłem obecność oleju w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Był to czarny gęsty olejowy szlam. Oprócz tego zero innych objawów - samochód ma moc, normalnie przyspiesza, trzyma obroty, żadnego dymienia z rury. Mechanik oczywiście stwierdził że konieczna jest wymiana uszczelki pod głowicą. Wymienił uszczelkę, splanował głowicę, wymienił jeszcze uszczelniacz wału korbowego. Miałem nadzieje że będzie już OK. ale to nie koniec problemów.
Odrazu jak odbierałem auto nie podobało mi się, że nadal w zbiorniczku są gluty olejowe. Ale jak twierdził mechanior - "układ się czyści", wyjaśniając sprawę wyszło na jaw też że zalał ten stary zaolejony płyn spowrotem gdyż jak stwierdził "nie było potrzeby wymieniać płynu bo i tak układ będzie się jeszcze czyścił"... tu już wogóle było to przegięciem, ale z kompletnego braku czasu na użeranie się wziąłem samochód i pojechałem. (musiałem jechać, a naprawa była poza miejscem zamieszkania - 500km od domu).
Po kilku dniach oraz po tygodniu od tej operacji za pomocą pompki i wężyka wyciągnąłem jeszcze trochę - ok 2 x 100ml olejowych czarnych glutów ze zbiorniczka i myślałem że może będzie już ok.
Teraz stwierdziłęm że trzeba wreszcie wymienić cały ten syfiasty płyn na nowy wiec pojechałem na warsztat (inny) i tu masakra - mechanik ściągnął z układu jeszcze z pół litra czarnego olejowego szlamu a w układzie tworzy się cały czas emulsja. Przy pracującym silniku i zalanym do pełna zbiorniczku wyrównawczym cały czas wywala płyn ze zbiorniczka i co kilka sekund wylatuje bąbelek powietrza. Mechanik stwierdził na tej podstawie że dalej jest uszkodzona uszczelka pod głowicą...
teraz pytania:
1)jak sądzicie na co wskazują te objawy? czy to faktycznie uszczelka została źle wymieniona? czy może coś innego jest powodem problemów?
2)czy do ponownego uszkodzenia uszczelki mogło dojść po dolaniu dodatku do paliwa? (ERC dodatek do diesla)?
3)auto ma od jakiegoś czasu założonego chip boxa - czy to mogło mieć wpływ na problemy z uszczelką?