Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Śruba w bloku



ratyo
23-09-13, 21:28
Witam,

mam dość nietypowy problem, a przynajmniej nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego, żeby ktoś się wcześniej z tym borykał.

Do sedna - ostatnio w garażu zauważyłem wyciek oleju. Okazało się, że przed wjazdem zgubiłem śrubę, dokładnie tą:

http://imageshack.us/a/img713/9521/75st.jpg

czyli chodzi o śrubę, która znajduje się przy samej łapie klimatyzacji, nad miską olejową. Dziwna sprawa, oleju nie wyciekło dużo, brak uzupełniłem a śrubę podmieniliśmy na inną. Tak przejeździłem może 2 tygodnie. Przedwczoraj sytuacja się powtórzyła, śruba znów się odkręciła. Siłą rzeczy, na biegu jałowym olej będzie tryskał stamtąd.

Pytanie, czy ktoś miał podobny problem, a jeśli nie to jak temu zapobiec? Jakiś specjalny klej do gwintów? No i skąd w ogóle taka sytuacja?

Pozdrawiam,
Łukasz

Saiti
24-09-13, 11:31
Najdziwniejsze jest to, że ta śruba nie jest przelotowa, kanału olejowego od pompy chyba też tam nie ma - skąd wyciek?

mayday-82
24-09-13, 13:07
hehe ktoś przebił blok na wylot wkręcając dłuższą śrubę w aluminiowy blok :D teraz opcja taka ażeby to zaślepić np inną krótszą śrubą wkręcając ją na klej do śrub i powinno trzymać lub zaspawać tigiem...

ratyo
24-09-13, 13:41
hehe ktoś przebił blok na wylot wkręcając dłuższą śrubę w aluminiowy blok :D teraz opcja taka ażeby to zaślepić np inną krótszą śrubą wkręcając ją na klej do śrub i powinno trzymać lub zaspawać tigiem...
To się akurat zgadza. Komuś bardzo nie poszło z tą śrubą, bo faktycznie ten otwór nie był początkowo przelotowy. Początkowo...

Dzięki za info, myślałem właśnie o tym kleju, mam nadzieję że się sprawdzi, bo silnik jest w świetnym stanie po całkowitym remoncie i nie chciałbym niepotrzebnego fuckupu z głupiego powodu.

Arturvf500
24-09-13, 15:25
jak nie chcesz fackupu to zdejmij miske i zaklej to od srodka czyms poxilinopodobnym, bo bardzo mozliwe ze wewnatrz trzymaja Ci sie na przysłowiowym wlosku kawalki aluminium po rozwalonym gniezdzie

mayday-82
24-09-13, 22:33
jak nie chcesz fackupu to zdejmij miske i zaklej to od srodka czyms poxilinopodobnym, bo bardzo mozliwe ze wewnatrz trzymaja Ci sie na przysłowiowym wlosku kawalki aluminium po rozwalonym gniezdzie


może trochę i masz w tym racji ale napewno nie próbowałbym tego niczym kleic od środka, wkręć śrubę na klej i po sparawie

lozek
24-09-13, 22:44
Najlepiej zaspawać od zewnątrz i problem z głowy na zawsze ;)

ratyo
24-09-13, 23:33
Najlepiej zaspawać od zewnątrz i problem z głowy na zawsze ;)
Zgrywus :D

Temat ogarnięty, śruba zakręcona przy pomocy kleju do gwintów. Miska jeszcze zostanie zdjęcia, żeby upewnić się, że wszystko gra.

mayday-82
25-09-13, 10:26
Zgrywus :D

Temat ogarnięty, śruba zakręcona przy pomocy kleju do gwintów. Miska jeszcze zostanie zdjęcia, żeby upewnić się, że wszystko gra.


Noi luks :D

Arturvf500
25-09-13, 18:55
może trochę i masz w tym racji ale napewno nie próbowałbym tego niczym kleic od środka, wkręć śrubę na klej i po sparawie
dlaczego? tam nie ma prawa nic Ci odpasc, za gniazdem jest nadlewka, poza tym spawanie zlozonego silnika to sredni pomysl, bo zawsze trafi sie jakis odprysk; z reszta kilka razy kleilem blok czy glowice i nawet po kilku latach, przy ogledzinach, nic nie wskazywalo na to, by klej mial sie ewakuowac