Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwny przypadek z ladowaniem. alternator? lozysko?



Enrique23
23-09-13, 17:36
Siema pany.

Od wczoraj dziwne dzwieki zaczyly wydobywac sie z okolic alternatora , mianowicie w zakresie ok. 1000-2000 obr. Slychac bylo "swist" przy dodawaniu gazu. I dzisiaj po pracy odpalil normalnie ale nadal wył jak dziki :-P gdy wjezdzalem do garazu i wcisnolem sprzeglo nagle wskazowki od predkosciomierza i obrotomierza spadly na 0 ,(silnik caly czas pracowal) gdy dodalem gazu spowrotem pokazywaly obroty i predkosc , za chwile zaczely przygasac zegary tak jak by samochod tracil prąd , podkreslam ze silnik caly czas pracuje. Gdy zgasilem dziada i przekrecilem kluczyki ledwo co swiecily sie katroli , jednak ta od ladowania nawet sie nie zapalila i jak chcialem odpalic to slychac tylko taki "cyk" i nawet nie zakrecil. ? Wie kto co to moze byc? Sory za takie wypracowanie ale chcialem to dokladnie opisac.

Seba27
23-09-13, 19:09
Ładowania brrrrak wiec alternator zdechł - naprawa chyba nie bedzie opłacalna.
Same lozyska nie spowodowałyby utraty pradu no chyba ze kółko na alternatorze zupełnie stoi a pasek piszczy, kreci sie i sie topi.

jeru
23-09-13, 19:12
siema, jak kolega wyzej napisal, jak kolko od alternatora sie kreci to zacznij od podciagniecia paska od alternatora a potem dobrze by bylo zebys sprawdzil ladowanie jakims miernikiem. pozdro

Enrique23
23-09-13, 19:57
No jutro zajze jak to wyglada , chodz pasek wyglada na dobrze naciagniety , dziwna tez spr. Bo alternator regenerowany niecaly rok temu :-P no lipa

KamilWWL
23-09-13, 20:08
Sprawdź klamy przy aku. U mnie było podobnie. Tylko takie cyknięcie jak chciałem odpalić ;)

Seba27
23-09-13, 21:10
Sprawdź klamy przy aku. U mnie było podobnie. Tylko takie cyknięcie jak chciałem odpalić ;)

W teorii masz racje ale nie wyjasnia to dziwnego wycia - fakt jednak zaoksydowane klemy skutecznie zahamuja przeplyw pradu

Enrique23
23-09-13, 21:18
No jakis czas temu na klemach pojawil sie jakis syf ale kolega trysnol mi czyms takim miedzianym jak by i to zniklo :-P klemy wygladaja wporzadku. Aku tak padl ze nawet centralka nie chce sie otworzyc z pilota :-(

KamilWWL
23-09-13, 22:01
No to pewnie padł regulator napięcia. W Hondzie niestety jest w alternatorze i trzeba poszukać altka. Zobaczę czy nie mam gdzieś ;)

wojtek6886
23-09-13, 22:11
altek padl na 100% lozyska szczotki regulator napiecia mozna gdybac trzeba rozebrac i sprawdzic bo to gdybanie jak masz jakiegos znajomego el to ci to ogarnie za smieszne pieniadze jesli nie, to szukaj drugiego altka

Enrique23
24-09-13, 16:55
No akurat jest ekspert od regeneracji alternatorów niedaleko , ale jak byś Kamil znalazł jakiś u siebie to daj cynk na tel. :-)