PDA

Zobacz pełną wersję : wieksze wtrysk do d serii



damian7444
22-09-13, 12:07
witam. chciał bym zalozyc wieksze wtryski do mojego d13+z6 jest sens czy nie?
chcial bym wsadzic np 275.

z góry dzieki za odp

Marcel1
22-09-13, 12:28
Jakie masz teraz i ile mocy chcesz uzyskać? Pomijając oczywiście strojenie, bo jest konieczne.

damian7444
22-09-13, 12:38
seryjne z d16z6...włanie chodzi o to czy cos dadza te wtryski wieksze

Dawid0688
22-09-13, 12:39
240 spokojnie wystarczają

Marcel1
22-09-13, 14:32
Zależy w jaką moc celujesz, wtryski od d14 190cm^3 dają radę do 130KM, nie wiem jak te d16.

tomalacivic
22-09-13, 15:09
Witam!! Koledzy przyłącze się do rozmowy ciekawi mnie czy da coś wsadzenie innych wtryskiwaczy do d15z6.

Dawid0688
22-09-13, 15:15
Taka ściąga
Jakiej wielkości wtryski potrzebujesz?

wielkość -- moc na kołach
310cc -- 200~220whp
370cc -- 220~280whp
440cc -- 280~330whp
550cc -- 330whp~380whp
660cc -- 380whp~425whp
720cc -- 425whp~475whp
880cc -- 475whp~525whp
980cc -- 525whp~600whp

Skąd brać wtryski?
-------------------------------------------------------------------------
Honda Civic (92-00):
-240cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-------------------------------------------------------------------------
Honda Prelude (1992-96 H22A V-tec):
-310cc (JDM) 345cc (USDM)
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-------------------------------------------------------------------------
Mazda Mx6 gt/ Ford Probe gt (88-89) :
-310cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mazda Mx6 gt/ Ford Probe gt (90-02) :
-330cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Honda S2000:
-360cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-------------------------------------------------------------------------
Nissan Skyline (R33 GTS-T, oraz S13 CA18DET):
-370cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Nissan 240sx (Ka24e 'Red Top'):
-380cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mitshubishi Eclipse, Talon, Laser (wolnossące):
-390cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki (choć nie są konieczne)
-------------------------------------------------------------------------
Subaru Impreza WRX (tylko typu top feed):
-420cc (niebieskie)
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Nissan Skyline (R32, R33, R34- GTR RB26DETT):
-440cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Toyota Supra Turbo (1986+, 7mgte):
-440cc
-Saturated
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mitshubishi Eclipse, Talon, Laser (turbo, 4g63):
-450cc (niebieskie)
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki (choć nie są konieczne)
-------------------------------------------------------------------------
Mazda RX7 (1986-88 wolnossąca):
-460cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mazda rx7 (1986-91 Turbo II):
-550cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Subaru Impreza wrx STI (tylko typu top feed):
-550cc (różowe)
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
(żółte wtryski nie będą działać, gdyż są typu side feed)

woPo
24-09-13, 13:13
Witam!! Koledzy przyłącze się do rozmowy ciekawi mnie czy da coś wsadzenie innych wtryskiwaczy do d15z6.

A co ma dać sama wymiana wtryskiwaczy bez jakiejkolwiek innej modyfikacji bo nie bardzo rozumiem?

kuster
30-09-13, 09:08
A co ma dać sama wymiana wtryskiwaczy bez jakiejkolwiek innej modyfikacji bo nie bardzo rozumiem?

modyfikacje jak modyfikacje ale samo strojenie jest ważne
w B18C4 są wtryski 240cc (tak jak w np. D16Z6) i one spokojnie dają rade do 200-220KM przy N/A tak ze takie do D serii bez doładowania powinny spokojnie wystarczyć ;)

Seba27
06-10-13, 20:09
Witam, podepne sie pod temat.
Wystroilem swoje malenstwo po kapitalce d16z6.
Auto duzo lepiej idzie powyzej 3500obr ale momentu ponizej 2000 brakuje strasznie.
Eaton lezy juz w garazu 5ty miesiac i wciaz nie mam wszystkiego by sie za niego zabrac a po tym strojeniu brak Nm od dolu najbardziej mnie drazni - start z 1500obr to prawie jak Corsa 1.0...
I wlasnie tyczy sie wtryskow. Celuje w moc ok 200-220KM - motor po kapitalce nie kuty. Czy seria wtryski z d16z6 dadza rade? Czy przydaloby sie wrzucac cos wiecej? Polecali mi wtryski z S13. Wiadomo ze przewymiarowane beda lepsze ale koszta koszta i koszta sa mi nie bardzo potrzebne. Jak trzeba to ok ale jak nie to zostalbym na seryjnych. Jednak kolejne strojenie to kilka stow wiec a jak seria okaze sie za slaba to juz wtopie kase w strojenie. Jak uwazacie? Seria pozwoli mi na takie rzeczy czy raczej slabo? Ok 210KM ?

maciu$
07-10-13, 11:04
Wtryski z Nissana to 200zł więc wydatek nie jest jakiś kosmiczny, a zawsze to będą pracować w bardziej optymalnym zakresie niż wysilone 240cc.

Seba27
07-10-13, 11:48
ok, ma sens - wiec teraz kwestia podpiecia tego cudu techniki - bo znow opinie rozne, ktos tu kiedys w tym dziale ale przy okazji innego watku stwierdzil ze nie bedzie zadnych praktycznie przerobek do podpiecia wtryskow z s13 do Dserii a widze ze bedzie jednak potrzebny Resistor Box i Wtyczki. - a to tez koszta?
czy ktos sie pomylil czy jak w koncu jest? :/
Jakies rekomendowane z najmniejsza iloscia dlubaniny?

Furious
07-10-13, 12:10
Z najmniejsza ilością zachodu to zostaw te seryjne 240cc tylko daj regulator ciśnienia paliwa z B18C4.
Poza tym D-seria to nie diesel, nigdy nie będzie miała mocy przy 1500rpm...

Seba27
07-10-13, 12:28
Z najmniejsza ilością zachodu to zostaw te seryjne 240cc tylko daj regulator ciśnienia paliwa z B18C4.
Poza tym D-seria to nie diesel, nigdy nie będzie miała mocy przy 1500rpm...

Ja nie mowie tu o nie wiadomo czym, teraz poprostu to auto ZUPELNIE nie ma momentu ponizej 2000 - az go muli przy ruszaniu - przed strojeniem tego nie bylo ale kucykow mi sie zachcialo to mam za swoje bo gosc mi mowil ze moze byc wiecej niutkow ale mniej mocy. Reasumujac - wiec sam regulator z C4/C6 i wystarczy? Pompa paliwa wyrobi?

Furious
07-10-13, 13:11
Troche nie rozumiem, moc w pewien sposób wynika z Nm. Nie wiem jaki masz spec, ale dynamika nawet przy niskich obrotach i skrajnym setupie silnika, nie powinan ulec drastycznemu pogorszeniu po strojeniu.
Wtryski 240cc i regulator z C4/C6 starczy na 230KM. Pompe zalecał bym wymienić na B-seriową, ale znam takich którzy jeździli na pompie z D-seri przy 240KM.

Seba27
07-10-13, 13:16
Troche nie rozumiem, moc w pewien sposób wynika z Nm. Nie wiem jaki masz spec, ale dynamika nawet przy niskich obrotach i skrajnym setupie silnika, nie powinan ulec drastycznemu pogorszeniu po strojeniu.
Wtryski 240cc i regulator z C4/C6 starczy na 230KM. Pompe zalecał bym wymienić na B-seriową, ale znam takich którzy jeździli na pompie z D-seri przy 240KM.

No i bajka - wsio juz wiem :) - dzieki serdeczne :)

LongeR
29-12-13, 00:06
Nie ma sensu,zostaw 240(skoro pracują w B16,B18 to Twoje D13 ogarną bez problemu)

mayday-82
29-12-13, 14:00
wtyczki s13 turbo pasują prawie, że p&p wystarczy trochę je podpiłować a co do pompy z d serii to ja bym nie ryzykował i włożył minimum z b serii

mlodyxx
29-12-13, 14:28
sprawdz ile wraca z przelewu powrotu ja mialem problem z pompa przy zwyklym seryjnym silniku na wolnych bylo ok jak dodalem lekko gazu tez ale jak z wolnych obrotow wcislem pedal w podloge to z przelewu nie wracalo nic czyli pompa dawala za malo mimo tego auto jezdzilo normalnie ale powyzej 5 tys szlo jakby je ktos za zadek trzymal, wymienilem pompe na sprawna i auto gora ozylo ;)

Saiti
29-12-13, 15:14
A pompa D/B seria są inne?

mayday-82
29-12-13, 15:14
Wydajność pompy paliwa najszybciej wyjdzie przy strojeniu czy daje rade :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

marekcrx
06-01-14, 18:18
Nie wiem jak Wy chcecie na wtryskach 240cc miec 220KM, ja przerabiałem różne opcje d16z6, 0.6bara :
pompa paliwa d16z6,b16 jest ta sama, regulator paliwa d16 i na wtryskach 370cc z nissana było sucho od 5k obr, max użycie wtrysków było 129%, poza tym pompa umierała bo po daniu gazu ciśnienie spadało na listwie-sprawdzane reg z manometrem
wskoczyła pompa walbro i regulator b18c4 na wtryskach 370cc i użycie wtrysków było 90 pare % i finalnie wsadziłem wtryski 440cc i użycie wtrysków zeszlo do ok 75%, więc nie wiem jak chcecie mieć paliwo na pompie z d16 reg b18 i wtryskach 240cc, no chyba że chcecie mieć wystrojone jak ja kiedyś crxa kompresor że przy trzymaniu na obrotach temp silnika rosła do H, ale tacy spece też są co tak składają auta i zapraszają do odbioru a potem na strojeniu albo w drodze do domu silnik robi bum :)

mayday-82
06-01-14, 23:52
Swiete slowa, swiete slowa mialem wlasnie identyczny setup tzn 370cc, pompe serie itp plus supercharger i jak wracalem do chaty to sie tlok stopil bo bylo za ubogo w pb teraz mam 400cc , pompe DV200 + m62 wystrojone na 0,5bara i wtryski daja spokojnie rade nawet troche jest przelane na wszelki wypadek jakby brakowalo przy odcince

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

grafix
07-01-14, 15:11
Topic zaczyna się od pytania o zmianę wtrysków do NA w silniku który celuje w max 150KM.
Więc aby było jasne
Do silników NA seryjne wtryski 240cc które są w np.d16z6,b16a2,b18c4,b18c6
starczają do :
- 210KM przy ok 98% duty cycle - na ciśnieniu 45psi-z pompką paliwa seryjną z D,B *
- 210-220KM przy ok 99 % - na ciśnieniu 47psi-z pompką paliwa seryjną z B *
* wtryski i pompa nie może "dogorywać"

Przy duty cycle > 98% ciśnienie paliwa potrafi dość mocno spaść i zamiast mgiełki paliwa mamy "rzyg paliwa".
A od "rzygów" mocy nie ma, afr się może zgadzać, nawet może być tak że przelewamy ... ale ani mocy/momentu ani bezpieczeństwa z tego nie ma.

Dotyczy to najczęściej jednostek B-serii gdzie moc generowana jest pod samą odcinkę.

Natomiast inna bajką jest turbo i kompressor
Tutaj już takie wtryski jak wyżej nie starczą do takich mocy a zwłaszcza momentu.
BSFC jest również inne dla doładowanego silnika.
Wszystko to ma wpływ.
240cc na pompie z D,B i ciśnieniu 45psi starczą max do 180KM/200 NM (na granicy akceptowalnego AFR)
Więc jeśli ktoś celuje w cokolwiek powyżej lub nie ma pewności w jakiej kondycji jest osprzęt paliwowy to baaardzo zalecana jest zmiana wtrysków na większe. przy okazji pomę też warto zmienić.

Pompy paliwa najczęściej ujawniają swoją słabość podczas strojenia, co zostało już wcześniej przytoczone.
O ile do NA pompa może być superdobra, to ta sama już w doładowanym silniku może nie dać rady utrzymać ciśnienia - zwłaszcza przy duty cycle >99%
Nie czarujmy się też że pompa która pracuje od wielu lat (często ponad 15) będzie trzymać parametry jakie miała po wyjechaniu z fabryki...

Jeszcze jedna istotną kwestia jest dyty cycle.
Jeśli wystroiliśmy silnik na np. 95%, to oznacza że wtryskiwacz musi być bardzo często otwarty aby afr było na zadanym poziomie, co wiąże się z jego wysiloną pracą a wysilna praca=mniejsza żywotność.

O ile w NA nawet jak AFR podskoczy pod 13.6, zrobi się lekko sucho itd... silnikowi nic się nie stanie.
Ale doładowanemu motorowi EGT skoczy na pewno sporo wyżej bezp. wartości.
Najczęściej ma to miejsce (i najwięcej fuck' upów się wtedy pojawia) na trasie jak chcemy po strojeniu sprawdzić v max :) , obciążamy wtedy auto na maxa i długo pozostajemy w tym stanie.


Seba27 - masz wykres AFRu w funkcji rpm, może masz przelaną mapę w tym zakresie ?
marekcrx - jest tak jak piszesz, dodatkowo pow. 0,5 bara zalecana jest sklepanie świec a pow 0,7 wzm. iskry.

Słuchać się tunerów i nie kombinować, jak chcecie coś stroić to przed zakupami/modzeniem pisać do tunerów u których będziecie cokolwiek ustawiać.
Bo potem są wynalazki tupu, 240cc w b16a2@06 bara, z pompą z D serii która ledwie żyje.


Aha i bierzcie od każdego tunera po strojeniu wykres AFRu bo to nie wróżbiarstwo a konkretna fizyka/liczby.
Wykres z dyno to tylko kropka nad i.

grafix
10-01-14, 15:04
Tak dla potomnych jeszcze.
Pompy z D nie są takie same jak z B-serii:

1988-2000 Civic CX, DX, EX = 79 lph
1989-2001 Integra RS, GS, LS = 79 lph
1999-2000 Civic SI = 135 lph
1994-2001 Integra GSR = 135 lph
1997-2001 ITR = 135 lph

źródło: hondatech

Pompą o wydajności 79lph nie ogarniemy już wtrysków 310cc, a jak wszystko ładnie policzymy to wyjdzie że nie ogarnie nawet 200KM na seryjnych 240cc.

Spadek napięcia na instalacji (kable, styki, przekaźniki) ma również wpływ na wydajność pompy paliwa.
Mocniejsze pompy aftermarketowe często potrzebują więcej prądu do działania. Przy seryjnej instalacji mogą wystąpić spadki napięć a w konsekwencji wydajność takiej pompy spadnie.


Aby się upewnić czy mamy duże spadki napięcia, można zmierzyć wartość V na aku i później na pompie.
Oczywiście przy działającym silniku :)

FaziRBK
10-01-14, 15:13
Grafix to ja zadam Ci szybkie pytanie. Mam w swoim civicu h22a JDM i pompę z tego samego auta oraz wtryski 310cc niskoomowe. I teraz się zastawiam czy lepszym rozwiązaniem jest wysłać moje obecne wtryski do regeneracji(wydaje mi się, że przelewają) czy kupić większe 440cc. Chodzi w zasadzie o to czy te seryjne 310cc bez problemu ogarną coś ok max 220-230hp. Na razie więcej nie przewiduję z obecnego setupu a już samo 210 i tyle samo Nm będzie dla mnie zadowalające.
Pytam ponieważ nie chcę zmarnować pieniążków na regenerację tych wtrysków a potem okaże się przy strojeniu, że muszę mieć np: wtryskiwacze z dużo większym zapasem.

mayday-82
10-01-14, 15:16
Kupic wieksze np. z mazdy rx8 zawsze je mozna zrobic na 700cc a kasa mniejsza niz za te z subaru :)

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

grafix
10-01-14, 15:24
Tak po bandzie od razu 700cc ? :)

310cc mogą nie styknać :/ A jesli już to będą wysilone.
Jak masz w planach strojenie to lepiej zmienić na większe, jak masz pewność że są w bdb stanie.
440cc będa chodzić w okolicach max 70% duty cycle @45psi

FaziRBK
10-01-14, 15:28
No i dzięki wielkie za informację Panowie :) Mam na oku 440cc, najwyżej je też wyślę na przegląd.

Michał102
10-01-14, 15:29
Panowie, jaką pompe paliwa polecicie do D16Y8?
Da się kupić jakiś dobry zamiennik, czy z nowych pozostaje tylko chyba nieco przesadzona w tym przypadku Walbro 255?

Używki nie chcę, bo pewnie żadna już nie trzyma fabrycznych parametrów po tych nastu latach.

luchuma
10-01-14, 15:42
michu masz pare postow wyzej

ITR po 97r i tez sie nad tym zastanawiam :D

grafix
10-01-14, 15:51
ITR po 97r i tez sie nad tym zastanawiam
Chyba łatwiej/taniej będzie wyjąć z ek4 niż z ITRA
Zazwyczaj wszystko co ma końcowkę TypeR jest droższe ;]

luchuma
10-01-14, 15:53
to teraz pytanie czy kazde EK4 mialo taka sama pompe

a czy EK4 ma taka sama pompe jak mc2/mb6?

grafix
10-01-14, 16:01
Nie mam teraz dostępu do EPC, a tam można to szybko sprawdzić.

mayday-82
10-01-14, 16:17
Tak po bandzie od razu 700cc ? :)


310cc mogą nie styknać :/ A jesli już to będą wysilone.


w serii mają 420-440cc a po rozwierceniu robi się 720cc :D

Michał102
10-01-14, 17:55
michu masz pare postow wyzej

ITR po 97r i tez sie nad tym zastanawiam

Chyba łatwiej/taniej będzie wyjąć z ek4 niż z ITRA
Zazwyczaj wszystko co ma końcowkę TypeR jest droższe ;]

Ale piszecie o nówkach?
Jeśli tak, to dajcie jakiś namiar gdzie to kupić.

Ja się używki boję, bo jest mała szansa, że taka pompa będzie w igła stanie :/

luchuma
10-01-14, 18:09
z nowek to na walbro bym sie zdecydowal

Gorliś
10-01-14, 18:21
dokladnie, zamiast szukac nowki OEM w zapewne chorej cenie lepiej wziac walbro np 255.

Michał102
10-01-14, 18:23
No to chyba czas odkładać złotówki na Walbro.

Gorliś
10-01-14, 18:25
Ale to do seryjnego d16 czy jakies grubsze mody? Jak seria to raczej nie ma takiej potrzeby.

Michał102
10-01-14, 18:45
Nie taka seria, bo silnik to składak - blok/głowica Y8, wałek i kółko rozrządu Y2, tłoki Z6.
Do tego przelot wydech i całość była strojona.

Pompe paliwa potrzebuję zmienić, bo moja już dogorywa.

Gorliś
10-01-14, 19:05
Ladowanie walbro 255 to bedzie mega overkill i raczej srednio wydane pieniadze.
Ja bym na Twoim miejscu szukal uzywki z C4.

luchuma
10-01-14, 19:06
michu wlasnie chyba niedawno montowal uzywke z c4 :O

Gorliś
10-01-14, 19:10
No to faktycznie pech jesli jest tak jak mowisz:(

kuster
10-01-14, 22:33
Pompe paliwa potrzebuję zmienić, bo moja już dogorywa.
ja ostatnio z H22 kupiłem za 40zł z przesyłką
szukaj na allegro ;)

marekcrx
10-01-14, 23:30
na te mody co masz to taka d16z6-b16 styknie bezproblemu

demiss
13-01-14, 15:26
Czy wtryski z evo 10 podejdą p&p do d16??

Cobain
27-02-14, 12:59
siemanko panowie !!! ile ccm maja wtryski z subaru ej 205 turbo 2002 rok 225KM z gory dzieki !!

wachus1
02-03-14, 14:07
Są to wtryski od Probe GT 2.2. Podchodzą one bez problemu pod D serie ? Bo zastanawia mnie te ustrojstwo na czopiku wtryskiwacza, czy jest ściągane

http://images63.fotosik.pl/711/bc82d8a97e214a42med.jpg (http://www.fotosik.pl)

sodemarco
02-03-14, 22:41
siemanko panowie !!! ile ccm maja wtryski z subaru ej 205 turbo 2002 rok 225KM z gory dzieki !!

Koloru ciemnoniebieskiego ? Jeśli tak to 440cc

http://i146.photobucket.com/albums/r249/Dirtyhobo010/104_0128.jpg

btw fajne są te wtryskiwacze , malutkie takie :cool:

Cobain
02-03-14, 23:46
Tak właśnie te.. Masz może na sprzedaż takie??

sodemarco
03-03-14, 15:26
Nie , siedzą u mnie w silniku.
Ja je kupiłem za 100zł komplet na forum subaru czasem ludzie sprzedają to za grosze.
+jest taki że nie trzeba resistor boxa