Zobacz pełną wersję : Galeria zdjęć instalacji LPG
Honda Civic 1.5 114 KM 2000 r.
Zakład montujący: ALLTOP
Sterownik: Stag 4 Eco
Reduktor: AC-R01 150
Wtryskiwacze: Hana 2000
Elektrozawór gazowy: Valtek
Wielozawór: Tomasetto
Zbiornik: 600/200 44 l.
Zamieszczam byście się wypowiedzieli na temat montażu.
Proszę o opinie i sugestie.
Wstawiajcie tu zdjęcia instalacji LPG w waszych Hondach :)
http://imageshack.us/a/img853/5897/tv8s.jpg
http://imageshack.us/a/img593/7097/bx8c.jpg
http://imageshack.us/a/img855/2269/29t2.jpg
http://imageshack.us/a/img692/9633/5vee.jpg
http://imageshack.us/a/img407/7758/dt2v.jpg
http://imageshack.us/a/img819/1052/zw4z.jpg
http://imageshack.us/a/img812/4526/uchz.jpg
http://imageshack.us/a/img842/6397/7y92.jpg
http://imageshack.us/a/img541/6291/ulh5.jpg
http://imageshack.us/a/img844/4074/dyge.jpg
http://imageshack.us/a/img19/6029/9cxp.jpg
http://imageshack.us/a/img856/9919/mlyk.jpg
http://imageshack.us/a/img31/188/j0b.JPG
http://imageshack.us/a/img197/8766/2zks.jpg
http://imageshack.us/a/img580/5345/ftds.jpg
http://imageshack.us/a/img94/2118/0cxo.jpg
http://imageshack.us/a/img834/8507/k0e7.jpg
Mateusz_Civic
20-09-13, 23:06
Instalacja zalozona poprawnie . Przyczepie sie tylko do : komputer brak mocowania przy zalozeniu wiekszego akumulatora moze byc problem :) , zawor tankowania bez zadnego problemu wszedl by caly tzn bezposrednio pod pistolet zdecydowanie ulepszylo by to zycie koncowki czesto same gina :D
kamil90eg4
20-09-13, 23:07
Standard:)
Ja zawsze się przyczepiam do montażu przewodu doprowadzającego gaz przykręcanego do karoserii na wkrętach... przecież w hondzie mamy możliwość przypięcia przewodu do koszyka osłaniającego przewody plastikowymi opaskami zaciskowymi...
Takie wkręty po zimie zaczną korodować, a po dłuższym czasie korozja rozprzestrzenia się na karoserię...
W Twoim przypadku jeszcze przed większymi deszczami czy śniegiem, udał bym się do sklepu po zakup środka w aerozolu do konserwacji podwozi i zakonserwował bym owe obejmy przewodu, wkręty i ich okolice...
No i nie podłączony mamy zawór bezpieczeństwa fazy lotnej z kolektorem dolotowym...
nie widać na zdjęciach dokładnie ale chyba masz butlę założoną tył do przodu :D
masz butlę założoną tył do przodu
Dokladnie, zalozona do jazdy na wstecznym:)
Ale to standard bo tak monterowi wygodniej:)
Dokladnie, zalozona do jazdy na wstecznym
Ale to standard bo tak monterowi wygodniej
Zgadza się, że jest odwrotnie, natomiast przepisy dopuszczają montaż butli z dowolnym kątem obrotu... Ja osobiście zawsze montowałem odwrotnie, bo jest mniej problemów przy montażu i przy serwisowaniu... Chyba, że na życzenie klienta...
za to jest więcej problemów jak jest mało gazu w butli, szczególnie przy przyspieszaniu ;)
Dlatego wlasnie sie przyjelo ze "butla do jazdy na wstecznym":)
za to jest więcej problemów jak jest mało gazu w butli, szczególnie przy przyspieszaniu
Tu się mogę podzielić doświadczeniem... że nie odczuje sie tego, no chyba, że jedziemy w Austrii pod górę non stop 3 km...
Drobne wzniesienia czy krótkotrwałe rozpędzanie nie zaszkodzą, bo mamy zapas gazu w reduktorze...
Akurat kolega ma reduktor dość pojemy... tak, że może o temacie zapomnieć...
W ALLTOPIE serwisuję swoją w Civicu i ojca w Astrze instalację lpg oraz kilka fur firmowych, złego słowa nie powiem...ups, to nie temat na polecane warsztaty :)
Instalka widać ładnie zrobiona, porównując je zwłaszcza z rzeźbami, które widziałem u znajomych w samochodach, butla tył do przodu - faktycznie nie ma to większego wpływu przy normalnej eksploatacji, sam miałem tak zmontowaną butlę w Astrze i jeździło bezproblemowo, choć muszę przyznać, ze po ok. 320 - 350 km zazwyczaj już tankowałem, nie czekając na rezerwę.
Dużo zdj. nie mam, ale zawsze:
http://imageshack.us/a/img442/4383/bikepics2468386full.jpg
http://imageshack.us/a/img716/5268/bikepics2468387full.jpg
http://imageshack.us/a/img543/7035/bikepics2468384full.jpg
http://imageshack.us/a/img822/431/bikepics2468380full.jpg
Co do wlewiku - nawet jak się mieści cały zawór nie ma co pchać, bo może być problem że pistoletem nie podejdzie, a nawet jeśli to te cwaniaczki porysują.
niechcę cię martwić ale te wtryskiwacze nie będą dobrze chodziły w aucie z półsekwencyjnym wtryskiem paliwa :P
u mnie gazownicy wiedzą że buda od wkrętów rdzewieje wiec mają środek do konserwacji w śprayu i psikają.
snafu - a niby dlaczego nie miało by dobrze działać ? - jakoś jeżdżę tak już prawie rok i wszystko jest ok.. - myślę że to zależy też od auta, nie mniej jednak u mnie spisują się świetnie, ale to i tak bez znaczenia - bo zakładam inny silnik.
a niby dlaczego nie miało by dobrze działać ? - jakoś jeżdżę tak już prawie rok i wszystko jest ok.. - myślę że to zależy też od auta, nie mniej jednak u mnie spisują się świetnie, ale to i tak bez znaczenia - bo zakładam inny silnik.
Masz za długie czasy wtrysku w listwie valtec do tego silnika który działa w pół sekwencji... na hana czy keihin spalił byś na pewno mniej paliwa... ale jak Ci się sprawuje dobrze... to lepiej nic nie ruszać...
mogą działać poprawnie na małych dyszach ale przy wysokich RPM będziesz miał wtedy zapętlenia :P (co później może skutkować słabym AFR i wysokim EGT )
poza tym przy wyjściu z CUT-OFF sterownik wysteruje 1,6ms i przy wolnych wtryskiwaczach może dochodzić do falowań obrotów bądź nawet gaśnięcia silnika
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.