Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gdzie jest olej ? Dziwny przypadek



piotrekk7
19-09-13, 12:46
Witam,
posiadam civica 1997 rok, B+G, 1,4i d14a3 hatchback.
1800km temu wymieniałem olej, dziwnie mało go było więc potem na bieżąco go monitorowałem.
do 1500km ubyło może ze 100ml, kreska cały czas między min a max była.
Potem przejechałem około 100km.
Na drugi dzień wstałem rano, nim sprawdziłem stan oleju odpaliłem go na chwilę przez przypadek, zgasiłem i sprawdziłem stan który wskazywał na minimum.
Pomyślałem że rozchlapałem i musi spłynąć. Więc wio w trasę (300km).
Sprawdzam na drugi dzień rano kreska na minimum.
Teraz dolałem około 0,5l i stan jest 3/4 między min a max.

Silnik czysty, spód także, w wydechu brak oznak oleju.

Gdzie więc podziało się około 300-400ml oleju ?

zakit
19-09-13, 13:05
skoro nie ma wycieków, to ty sie jeszcze pytasz gdzie jest olej?


albo jakos dziwnie sprawdzasz, bo o 0.2-0.4 zawsze sie mozna pomylic. albo poprostu go pali i tyle.

piotrekk7
19-09-13, 15:56
Możliwe, będę teraz regularnie sprawdzał.

a czy jeśli pali około 200-250ml na 1000km to jest tragedia ?

// edit // od razu zapytam, rozrząd robić co 60.000km ?

Wlodek
19-09-13, 16:04
niejest już to dobry silnik ale 2l na 10tys to jeszcze niejest tragedia są gorsze hondy :D

piotrekk7
19-09-13, 17:09
Warto silnik wymieniać teraz ? Silnik 92.000 , 650-700 zł wymiana jak dla mnie około 300-400 zł.
Więc koszt nie jest jakiś ogromny.

kamil90eg4
19-09-13, 23:12
Warto czy nie warto oto jest pytanie:p ale czy masz pewnosc ze silnik na ktory chcesz wymienic tez za pare km nie zacznie brac oleju???

piotreek23
19-09-13, 23:33
a czy jeśli pali około 200-250ml na 1000km to jest tragedia ?

niejest już to dobry silnik ale 2l na 10tys to jeszcze niejest tragedia są gorsze hondy :D
Mój pali 0,8 na 1kkm :) i jeżdżę :D naprawdę nie ma cie lepszych problemów. Manual Hondy mówi wyraźnie do 1l/1000 jest w normie, jak ktoś nie wierzy niech sobie poczyta. Jak by kompresja siadała, kiepsko odpalał, dymił to jest temat do zastanowienia się ale 200ml na 1000 km to jest smiech na sali ;) w tylu letnim silniku,

Fiffti50
20-09-13, 00:29
a może gdzies z pod filtra oleju sprawdzałes ?

jedna_brew
20-09-13, 09:26
a czy napewno sprawdzałeś na równym?

zakit
20-09-13, 09:27
Mój pali 0,8 na 1kkm :) i jeżdżę :D naprawdę nie ma cie lepszych problemów. Manual Hondy mówi wyraźnie do 1l/1000 jest w normie, jak ktoś nie wierzy niech sobie poczyta. Jak by kompresja siadała, kiepsko odpalał, dymił to jest temat do zastanowienia się ale 200ml na 1000 km to jest smiech na sali ;) w tylu letnim silniku,

to jak juz radzisz czytac manuala to sam od niego zacznij i poszukaj rubryki o dopuszczalnbym zuzyciu oleju. bo nie jest to 1l/1000.

piotreek23
20-09-13, 10:31
@Zakit aż ci skana wkleje. Z Poradnika Sam Naprawiam Honda Civic.
http://images63.fotosik.pl/191/db839c6438936384med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Ale wiadomo manual kłamie..zresztą na ten temat jest masa w szukajce forumowej. Zdania jak zwykle podzielone.

yarOo_krk
20-09-13, 10:38
Ja mam propozycję - sprawdź poziom oleju ale zawsze w tym samym miejscu, np. w garażu! Wtedy masz pewność, że pomiar jest w miarę dokładny.
Być może poziom oleju sprawdzałeś na jakimś nierównym terenie (a Tobie wydawało się, że jest równy)

Pzdr.

piotrekk7
20-09-13, 11:02
Ok dzięki,

Sprawdzę jeszcze okolice filtra olejowego, i będę mierzył na bieżąco.
Dam znać za 1000km :)

mirasek
20-09-13, 11:21
OT:
"sam naprawiam" to nie manual serwisowy

birchie
20-09-13, 11:23
A ktos wie, gdzie w manualu jest cokolwiek wspomniane o dopuszczalnym zużyciu oleju? Bo ja tego znaleźć nie potrafię...

Michał102
20-09-13, 11:55
Informacja o litrze na tysiąc jest podana bodaj w instrukcji, krótą dostajemy wraz z zakupem nowego auta.
Z tego co widzę, to praktycznie każdy producent podaje tam dopuszczalne zużycie 1l./1000km.

Swoja drogą, to kumpel ma w miarę nowe BMW E90 i to mu żłopie 1,7l./1000km. W niejednym serwisie już był i odsyłali go z kwitkiem - "panie, ten typ tak ma i już... my nic na to nie poradzimy" ;)

birchie
20-09-13, 12:04
Informacja o litrze na tysiąc jest podana bodaj w instrukcji, krótą dostajemy wraz z zakupem nowego auta.
Z tego co widzę, to praktycznie każdy producent podaje tam dopuszczalne zużycie 1l./1000km.

W V genie chyba nie przewidywali spalania oleju :P

Guma12
20-09-13, 12:27
Swoja drogą, to kumpel ma w miarę nowe BMW E90 i to mu żłopie 1,7l./1000km. W niejednym serwisie już był i odsyłali go z kwitkiem - "panie, ten typ tak ma i już... my nic na to nie poradzimy"
Norma, jakby wogole nie palił oleju to mozna powiedzieć ze jest cos nie tak.

Michał102
20-09-13, 12:29
Dla takich fur na stacjach paliw powinien być dodatkowy dystrybutor z olejem;)

redcode
20-09-13, 17:04
ale ten litr na 1000 km to chyba w silnikach v-tec i chyba przy jeździe autostradą 150+ km/h

Wlodek
21-09-13, 12:18
Jak to czytam to sam już niewiem ale teraz mam D14a2 i pali litra na tysiąc a miałem kiedyś D13 dotego zmianiałem olej co 12tys. i NIGDY nic nieubyło nawet 100ml nieubyło a wtedy byłem młodszy i noga nieustannie ciążyła na gazie, więc to chyba niejest dokońca tak, że Honda musi palić olej bo jak było widać po moim żelazku to niepaliła wogóle. Pozatym to co piszą w tym sam naprawiam to chyba głupota jakaś bo jak normą może być 10 litrów oleju od wymiany do wymiany?! Dlamnie to jest tak że tym co Honda pali olej mówią że tak ma być a Ci co mają zdrowe silniki mówią odwrotnie :D:D

lukasrz
21-09-13, 13:42
Im bardziej zużyte uszczelniacze i prowadnice oraz pierścienie olejowe tym więcej weźmie silnik oleju. 200ml / 1000km to nic moim zdaniem, szkoda rozbierać fabrycznie skręcony silnik, 500ml/1000km to już nie mało ale bez tragedii i tez bym sobie głowy nie zawracał, 1l/1000km może być męczące i jak ktoś sporo jeździ drogie w eksploatacji, śmignąć czy to nad morze czy w góry trzeba się szykować, że 1-2l trzeba dolać.... więc trochę z pupy wydawać 100-120zł za bańke 4l co ok 2-3 miesiące.

Zdrowa D seria, H czy B nie powinna brać nic oliwy, może max 1l / 10 000km ale to przy ostrym katowaniu. Miałem kiedyś H serie która po 2 godz katowania wypiła 1l nawet na 100km. Moc trzymał silnik super, zrobiłem kompletny remont głowicy i nowe pierścienie i nie brał później silnik więcej jak 300ml / 10 000km przy katowaniu.

Teraz śmigam D15Z6 nigdy nie tykanym przez mechanika i przy przebiegu 148 000km nie bierze ani grama ;) Więc gadanie, że VTEC bierze olej to bzdura.