Zobacz pełną wersję : Problem z ABS po swapie hebli, masa bledow
bednar_skc
19-09-13, 09:47
Witam,
zrobilem u Siebie swap hebli tyl w civic coupe VI , Tyl z Abs wszystko zlozylem podlaczylem i pali sie abs...
po diagnostyce wyskakuje masa bledow od 12 do 17 , ponad 40 rowniez...
przodu nie ruszalem wogole a tu nic nie dziala ...
Moze ktos poradzic co jest nie tak?
dodam tez ze na tyle musialem przedluzyc kabelki ale napewno jest dobrze, lutowane skrecane ...
tylko ze w starych z abs byl kolor niebieski / bialy a w nowych czerwony/bialy...ale na 2 sposoby probowalem i nic :/
OOO ratunku , tylko przedłużył kabel...
sprawdziłeś oporność?
bednar_skc
19-09-13, 22:47
szczerze nie , a wyjasnisz jak?
jak nie wiesz to podejrzewam ze nie masz multimetru radze taki nabyć bo bez niego nie ogarniesz tego bajzlu moze byc podstawowy za 20zł
z jakiego auta to było swapowane?
bednar_skc
19-09-13, 23:14
posiadam ;)
a 5D 1.4 97 polift
5d miał okrągłe wtyczki wiec nie wiem jak ty chciałeś to podłączyć
sciganij manula tam jest kompletna diagnostyka abs'u
5d miał okrągłe wtyczki wiec nie wiem jak ty chciałeś to podłączyć
Jak mam u siebie w ej czujniki absu z tylu od mb i jakos sie dalo i dziala. Z tego co pamietam laczylem bialy z bialym i dwa pozostale razem. Sprawdzenie opornosci to podstawa zeby cos dzialac.
Na ogół czujniki abs działają w zasadzie na oporności (zmienia się ,jeżeli koło się kręci) , więc jeżeli już wtyczka jest zaśniedziała może być problem , a co dopiero przy łączniu - oczywiście nie jest powiedziane że nie będzie działać, zależy od szczęścia i jakości połączenia.
bednar_skc
20-09-13, 09:51
dzieki za pomoc, skasowalem bledy tak jak bylo w manualu,
teraz wyskakuje tylko blad 15 Prawy tyl...
jak jest wyjety czujnik z tarczy blad sie kasuje i zaraz zapali i pali caly czas, ale jak go przykrece na miejsce znow wywala 15...
ktos powie co jest nie tak?
Zmierz opornosc tego czujnika bez tego to wrozenie z fusow
bednar_skc
20-09-13, 11:53
Lewy i prawy tyl maja po 820 ...lewy dziala prawy wywala blad
Skoro czujniki ok to trzeba sprawdzic kable od kompa do czujnika czy nie maja przerwy.
bednar_skc
20-09-13, 23:02
Sprawdzalem na woltomierzu od wtyczki do ecu i nie ma przerwy :/
Ale czemu jak wyjety czujnik to boad da sie skadowac i zaraz pali sie caly czas abs? A po wlozeniu na miejsce wywala blad 15 :/
Dziwne to co piszesz. Jaka odleglosc jest miedzy koronka a czujnikiem abs?
bednar_skc
21-09-13, 07:23
Taka sama jak w lewym kole wlasnie...
bednar_skc
22-09-13, 20:14
no i co brak pomyslow?
bo ja tez...i jestem w kropce..:/
scignąłęs i przestudiowałeś maunala ?tam jest kompletna ścieżka diagnostyczna
nikt tu nic mądrzejszego od producenta auta nie wymyśli
sprawdzałeś po kolei odcinki : czujnik- wtyczka , wtyczka-bezpiecznik, bezpiecznik -sterownik itd..?
bednar_skc
23-09-13, 07:30
Tak wszystko miernikiem . I nie ma zwarcia ani przerwanego obwodu...
moze uszkodzony czujnik mimoze ma opornoscmoze byc cos nie tak
sproboj moze zamienic czujniki strona mi i wtedy bedziesz wiedział na 100///%
bednar_skc
23-09-13, 11:33
a wiec sprawa klaruje sie tak:
kable od ECU do kostek tyl sa ok
lewy czujnik por prawa i lewa sstrona jest ok - brak bledow
Czujnik prawy jak podlacze pod lewa strone to da sie blad skasowac...ale po odpaleniu abs zgasnie ale po chwili znow pali caly czas/ po odczytaniu bledu pali sie caly czas...
czyli wniosek...czujnik pomimo dobrej opornosci jest uszkodzony?
tak czujnik uwalony
szukaj nowego
niestety tylne sa bardzo drogie :/
ja mam lewy tylny na handel ale chyba powinnien wejsc na prawo jak sie pancerze przełozy
bednar_skc
23-09-13, 19:47
czyli nie ma znaczenia jaki kupie lewy czy prawy?
Tak roznia sie tylko ta blacha ktora trzyma przewod, ale bez problemu mozna to przelozyc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.