PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z ABS po swapie hebli, masa bledow



bednar_skc
19-09-13, 09:47
Witam,
zrobilem u Siebie swap hebli tyl w civic coupe VI , Tyl z Abs wszystko zlozylem podlaczylem i pali sie abs...

po diagnostyce wyskakuje masa bledow od 12 do 17 , ponad 40 rowniez...

przodu nie ruszalem wogole a tu nic nie dziala ...

Moze ktos poradzic co jest nie tak?
dodam tez ze na tyle musialem przedluzyc kabelki ale napewno jest dobrze, lutowane skrecane ...
tylko ze w starych z abs byl kolor niebieski / bialy a w nowych czerwony/bialy...ale na 2 sposoby probowalem i nic :/

reaktor
19-09-13, 14:15
OOO ratunku , tylko przedłużył kabel...


sprawdziłeś oporność?

bednar_skc
19-09-13, 22:47
szczerze nie , a wyjasnisz jak?

reaktor
19-09-13, 23:02
jak nie wiesz to podejrzewam ze nie masz multimetru radze taki nabyć bo bez niego nie ogarniesz tego bajzlu moze byc podstawowy za 20zł

z jakiego auta to było swapowane?

bednar_skc
19-09-13, 23:14
posiadam ;)

a 5D 1.4 97 polift

reaktor
19-09-13, 23:26
5d miał okrągłe wtyczki wiec nie wiem jak ty chciałeś to podłączyć




sciganij manula tam jest kompletna diagnostyka abs'u

Brylant1
19-09-13, 23:34
5d miał okrągłe wtyczki wiec nie wiem jak ty chciałeś to podłączyć


Jak mam u siebie w ej czujniki absu z tylu od mb i jakos sie dalo i dziala. Z tego co pamietam laczylem bialy z bialym i dwa pozostale razem. Sprawdzenie opornosci to podstawa zeby cos dzialac.

jawasaki
20-09-13, 01:57
Na ogół czujniki abs działają w zasadzie na oporności (zmienia się ,jeżeli koło się kręci) , więc jeżeli już wtyczka jest zaśniedziała może być problem , a co dopiero przy łączniu - oczywiście nie jest powiedziane że nie będzie działać, zależy od szczęścia i jakości połączenia.

bednar_skc
20-09-13, 09:51
dzieki za pomoc, skasowalem bledy tak jak bylo w manualu,
teraz wyskakuje tylko blad 15 Prawy tyl...
jak jest wyjety czujnik z tarczy blad sie kasuje i zaraz zapali i pali caly czas, ale jak go przykrece na miejsce znow wywala 15...

ktos powie co jest nie tak?

Brylant1
20-09-13, 10:40
Zmierz opornosc tego czujnika bez tego to wrozenie z fusow

bednar_skc
20-09-13, 11:53
Lewy i prawy tyl maja po 820 ...lewy dziala prawy wywala blad

Brylant1
20-09-13, 15:57
Skoro czujniki ok to trzeba sprawdzic kable od kompa do czujnika czy nie maja przerwy.

bednar_skc
20-09-13, 23:02
Sprawdzalem na woltomierzu od wtyczki do ecu i nie ma przerwy :/
Ale czemu jak wyjety czujnik to boad da sie skadowac i zaraz pali sie caly czas abs? A po wlozeniu na miejsce wywala blad 15 :/

Brylant1
20-09-13, 23:30
Dziwne to co piszesz. Jaka odleglosc jest miedzy koronka a czujnikiem abs?

bednar_skc
21-09-13, 07:23
Taka sama jak w lewym kole wlasnie...

bednar_skc
22-09-13, 20:14
no i co brak pomyslow?
bo ja tez...i jestem w kropce..:/

reaktor
22-09-13, 22:47
scignąłęs i przestudiowałeś maunala ?tam jest kompletna ścieżka diagnostyczna
nikt tu nic mądrzejszego od producenta auta nie wymyśli



sprawdzałeś po kolei odcinki : czujnik- wtyczka , wtyczka-bezpiecznik, bezpiecznik -sterownik itd..?

bednar_skc
23-09-13, 07:30
Tak wszystko miernikiem . I nie ma zwarcia ani przerwanego obwodu...

reaktor
23-09-13, 09:12
moze uszkodzony czujnik mimoze ma opornoscmoze byc cos nie tak


sproboj moze zamienic czujniki strona mi i wtedy bedziesz wiedział na 100///%

bednar_skc
23-09-13, 11:33
a wiec sprawa klaruje sie tak:
kable od ECU do kostek tyl sa ok
lewy czujnik por prawa i lewa sstrona jest ok - brak bledow

Czujnik prawy jak podlacze pod lewa strone to da sie blad skasowac...ale po odpaleniu abs zgasnie ale po chwili znow pali caly czas/ po odczytaniu bledu pali sie caly czas...

czyli wniosek...czujnik pomimo dobrej opornosci jest uszkodzony?

Brylant1
23-09-13, 13:29
Na to wychodzi.

reaktor
23-09-13, 14:36
tak czujnik uwalony


szukaj nowego
niestety tylne sa bardzo drogie :/

ja mam lewy tylny na handel ale chyba powinnien wejsc na prawo jak sie pancerze przełozy

Brylant1
23-09-13, 17:28
Pasuja zamiennie,

bednar_skc
23-09-13, 19:47
czyli nie ma znaczenia jaki kupie lewy czy prawy?

Brylant1
23-09-13, 23:40
Tak roznia sie tylko ta blacha ktora trzyma przewod, ale bez problemu mozna to przelozyc.