PDA

Zobacz pełną wersję : Podskakiwanie przodu w EJ2 na zimnym.



rbkt666
17-09-13, 19:35
Eloszka!

A więc tak, problem polega na tym, że od pewnego czasu Cif ma problem z ruszaniem, a mianowicie - po odpaleniu na zimnym silniku pierwsze, drugie, czasem trzecie ruszenie jest urozmaicone o podskakiwanie przodu auta - podobny efekt, jak przy ostrym ruszaniu. Nie zawsze to jednak występuje, od czego - nie mam pojęcia. Nieważne, czy do 2km/h (słownie DWÓCH kilometrów na godzinę) rozpędzam się 5 sekund (a więc ledwo, ledwo ruszam) czy ruszę szybko i sprawnie (czyli przeciętnie jak to się zawsze rusza - ostrzej nie próbuję, bo zimny, aczkolwiek spodziewam się, że efekt ten sam) to jak ma kaprys na podskoki - robi to bezwzględnie. Co dziwne ostatnio próbowałem ruszyć na samym sprzęgle i... Niby nie bawił się w kangurka, a automatycznie po dotknięciu gazu zaczął podskakiwać.

Co jest przyczyną tego? Poduszki, sprzęgło? Co konkretnie warto sprawdzić?

rbkt666
17-09-13, 20:17
...

Jakieś pomysły?

dovii
17-09-13, 21:10
ja bym szukał przyczyny w okolicach koła zamachowego chyba...

kruczekvu
19-09-13, 17:08
Jeśli poduszki masz ok to zaczyna sprzęgło dawać znać o sobie

krystof1994
19-09-13, 18:01
U mnie jest podobnie, sprawdzałem wszystko po kolei i również padło na sprzęgło ..
Ustań na twardym, ręczny na maksa 4 albo 5 bieg obroty na 4tys i strzał ze sprzęgła jak obroty zaczną powoli spadać to nie ma się co łudzić, sprzęgło do zmiany..

kamil90eg4
19-09-13, 23:07
Popatrz na poduszki na zimnym sprzegle nie powinien podskakiwac samochod no chyba ze sprzeglo bierze dopiero ku gorze no to wtedy do wymiany:(

zakit
20-09-13, 09:33
przegub wewnetrzny?

Stressby
20-09-13, 10:38
A ja bym sprawdził sprzęgło, moim zdaniem to docisk.

zakit
20-09-13, 13:49
zalezy jak wyglada to "podskakiwanie przodu", czy on podskakuje i buksuje kolami, czy tylko telepie budą.

kruczekvu
22-09-13, 12:55
ręczny na maksa 4 albo 5 bieg obroty na 4tys i strzał ze sprzęgła jak obroty zaczną powoli spadać to nie ma się co łudzić, sprzęgło do zmiany..
Rozumiem że wiesz co robisz wtedy ze sprzęgłem i resztą ?

krystof1994
22-09-13, 13:34
Rozumiem że wiesz co robisz wtedy ze sprzęgłem i resztą ?
A znasz jakiś dobry sposób na sprawdzenie bez rozbierania ? Jak sprzęgło śmietnik to trochę smrodu i to wszystko..

kruczekvu
22-09-13, 14:15
A znasz jakiś dobry sposób na sprawdzenie bez rozbierania ?
Lepiej jechać powiedzmy 40 km/h na piątym biegu i depnąć do podłogi
Jak jest totalny złom to momentalnie zacznie się ślizgać
Jeśli nie pojedziesz wolno co prawda ale rozpędzisz się ile chcesz
To jest bezpieczniejsze niż Twój sposób.Pomyśl co się może stać jak sprzęgło jest w bardzo dobrej kondycji i tak zerwiesz na ręcznym ;)

krystof1994
22-09-13, 14:29
Lepiej jechać powiedzmy 40 km/h na piątym biegu i depnąć do podłogi
Jak jest totalny złom to momentalnie zacznie się ślizgać
Jeśli nie pojedziesz wolno co prawda ale rozpędzisz się ile chcesz
To jest bezpieczniejsze niż Twój sposób.Pomyśl co się może stać jak sprzęgło jest w bardzo dobrej kondycji i tak zerwiesz na ręcznym ;)
Sposób bezpieczniejszy, ale chyba na b18c4;D , w tym d15 tak raczej się nie uda chyba że już sprzęgło naprawdę złom, szybciej przy butowaniu przy zmianie z 1 na 2 odczuł by ślizganie ;)

kruczekvu
22-09-13, 14:38
Sposób bezpieczniejszy, ale chyba na b18c4;D , w tym d15 tak raczej się nie uda chyba że już sprzęgło naprawdę złom, szybciej przy butowaniu przy zmianie z 1 na 2 odczuł by ślizganie
Chyba się nie zrozumiemy
Ja piszę o normalną jazdę bez pałowania tym bardziej że założyciel tematu do katów się nie zalicza
I wierz mi na słowo że każdym autem nawet maluchem się daje tak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga czy nie
Z drugiej strony jeśli będzie dupa kierowca jakiś to nawet przy zmianie 1 na 2 tak sprzęgłem zrobi że człowiek będzie myślał że się ślizga
Jeśli się na ostatnim biegu (bo na takim się jeździ najczęściej) zacznie ślizgać to się odzywa sprzęgło
Jeśli np na dwójce to już masakra

redcode
23-09-13, 11:12
Eloszka!

A więc tak, problem polega na tym, że od pewnego czasu Cif ma problem z ruszaniem, a mianowicie - po odpaleniu na zimnym silniku pierwsze, drugie, czasem trzecie ruszenie jest urozmaicone o podskakiwanie przodu auta - podobny efekt, jak przy ostrym ruszaniu. Nie zawsze to jednak występuje, od czego - nie mam pojęcia. Nieważne, czy do 2km/h (słownie DWÓCH kilometrów na godzinę) rozpędzam się 5 sekund (a więc ledwo, ledwo ruszam) czy ruszę szybko i sprawnie (czyli przeciętnie jak to się zawsze rusza - ostrzej nie próbuję, bo zimny, aczkolwiek spodziewam się, że efekt ten sam) to jak ma kaprys na podskoki - robi to bezwzględnie. Co dziwne ostatnio próbowałem ruszyć na samym sprzęgle i... Niby nie bawił się w kangurka, a automatycznie po dotknięciu gazu zaczął podskakiwać.

Co jest przyczyną tego? Poduszki, sprzęgło? Co konkretnie warto sprawdzić?


Jeśli ruszyłeś delikatnie, a po dotknięciu gazu samochód szarpie, (przód tył) to nie wykluczałbym poduszek. (o ile dobrze rozumiem to co opisujesz, bo przy ostrym ruszaniu to czuje się delikatne podskakiwanie kół, gdy buksują; natomiast szarpanie to raczej jak przed zgaśnięciem silnika - coś jak to szarpanie które widać na samochodach nauki jazdy - jeśli ten drugi efekt to mogą być poduszki);

jak można obadać poduszki nie będąc mechanikiem: potrzeba kogoś do pomocy; otwórz maskę i gap się na silnik; druga osoba ma tylko odpalić. Jeśli poduszki są w gównianym stanie to będziesz widział jak się silnik telepie w czasie uruchamiania. Mocno telepie; jeśli nigdy tego nie widziałeś to najlepiej byś miał jakiegoś innego civica do porównania, w którym nie ma takich problemów.

ps. jeśli to by były poduszki, to dobrze jest kupić orginalne; podróby przenoszą często drgania; no chyba że ktoś zna jakąś porządną firmę; (ja niestety z zamiennikiem w tym temacie wtopiłem)






U mnie jest podobnie, sprawdzałem wszystko po kolei i również padło na sprzęgło ..
Ustań na twardym, ręczny na maksa 4 albo 5 bieg obroty na 4tys i strzał ze sprzęgła jak obroty zaczną powoli spadać to nie ma się co łudzić, sprzęgło do zmiany..

Dobry żart. Mam nadzieję, że autor tematu nie tak nie zrobił. ;)




Tematem sprawdzenia ślizgania się sprzęgła: jazda pod górkę, 5 bieg, gaz do oporu, jak obroty rosną a prędkość nie to się sprzęgło ślizga. Bezpiecznie i sprawnie.

rbkt666
23-09-13, 17:41
Pojutrze do mechanika, przy okazji wymiany filtrów i oleju obczaimy temat.

A co do sprawdzenia... Musiałbym mieć to sprzęgło naprawdę zjechane, żeby przy depnięciu na 5 biegu do oporu zaczęło się ślizgać nawet jadąc powoli.

Co do katowania... Owszem, katem nie jestem, jeżdżę w 90% do 3 tysi (wyjątki to fajna i pusta droga lub wyprzedzanie) aczkolwiek pamiętam pewną akcję, przy której sprzęgło ślizgnęło się przy zmianie z 1 na 2, ale warunki były naprawdę hardkorowe (od tak, szczeniacka chęć przyszpanowania) - przyznaje się, motyw był bez serca, ale obiecałem poprawę Hance :D Tak czy siak to bez znaczenia, bo i przed tą zagrywką przód podskakiwał czasem na zimnym przez pierwsze 1-3 ruszenia (czyli jak dziś). Ale ten smród pamiętam do dziś...

kruczekvu
24-09-13, 17:40
Tematem sprawdzenia ślizgania się sprzęgła: jazda pod górkę, 5 bieg, gaz do oporu, jak obroty rosną a prędkość nie to się sprzęgło ślizga. Bezpiecznie i sprawnie.
O tym samy mówiłem


Pojutrze do mechanika, przy okazji wymiany filtrów i oleju obczaimy temat.
Zacznij od poduszek bo to mniej kosztowne niż sprzęgło żeby nie mieć pewności
Daj znać co i jak ;)

woocasch
09-05-14, 21:21
Odgrzeję trochę kotleta :p
Mam podobne objawy jak autor tematu :( byłeś u tego mechanika - poprawiło się coś ?? u mnie wg sprzęgło dobre poduszki wymienione a dalej telepie :(

DemoN
10-05-14, 23:15
Panowie wina tego skakania i szarpania jest sprzegło ale nie koniecznie sam stan okładzin sciernych (wiec wasze testy na sprzeglo do niczego) tylko nie sprawne juz tlumiki drgań skretnych, to te sprezyny na tarczy. Mam nadzieje ze pomogłem. Pozdro

woocasch
10-05-14, 23:55
Panowie wina tego skakania i szarpania jest sprzegło ale nie koniecznie sam stan okładzin sciernych (wiec wasze testy na sprzeglo do niczego) tylko nie sprawne juz tlumiki drgań skretnych, to te sprezyny na tarczy. Mam nadzieje ze pomogłem. Pozdro

Skąd jesteś tego taki pewny ?? Możesz coś więcej napisać

Camellia Racing
12-05-14, 00:30
U mnie też podskakuje - szarpie przodem przy ruszaniu chociaż ostatnio jest spokojnie. Zacznę od wymiany sprzęgła, później jak coś poleci poduszka silnika a na końcu półoś. U mnie tylko lewa strona tak dziwnie się zachowuje.

kiero
12-05-14, 10:19
zapieczone sprezynki na sprzegle lub za duzy luz ... mialem to samo...

DemoN
12-05-14, 12:09
Skąd jesteś tego taki pewny ?? Możesz coś więcej napisać
Ponieważ znam tą przypadłość to raz, a po drugie znam mechanizm i zasade działania sprzegła. Jednym z elementów sprzegła są spreżynki zwane tłumikiem drgań skrętnych, jak się np. zaczna blokować albo zapieką to miedzy innymi podczas ruszania telepie cała budą.

Camellia Racing
12-05-14, 23:23
Wszystko w porządku koledzy, tylko dlaczego szarpie mi lewą stroną z przodu a nie całym przodem?

bednar_ek35
12-05-14, 23:39
Załóż szpere to będzie telepać całym przodem :)

DemoN
13-05-14, 00:30
Wszystko w porządku koledzy, tylko dlaczego szarpie mi lewą stroną z przodu a nie całym przodem?
Moze do tego masz juz wyjechana lewa poduche, albo poprostu tylko ci sie wydaje

woocasch
14-07-14, 20:33
U mnie objaw ustał po wymianie sprzegla. W tym co wyciągnąłem Exedy po sprzegle nie było widać zużycia ale sprężynki miały luzy i to było przyczyną szarpania

pablo_020
14-07-14, 20:38
Tak jak zakit pisał na drugiej chyba stronie, przegub wewnętrzny najprawdopodobniej.
U mnie jest to samo, skrzynia była zmieniana, przy okazji, sprawdzone sprzegło.
Sprawdzane przeguby wewnętrzne (bo też słyszałem takie teorie) i tam właśnie mam luzy.