Zobacz pełną wersję : Świece do gazu czy jest sens?
Witam. Jak w temacie co Myślice o świecach NGK przystosowanych do LPG?
Czy te świece warte są tej ceny (około 60zł/szt.)?
Nie wiem jak NGK, ale ja jeździłem na Iskrach do LPG / kumpel ma je też w astrze. Wrzuciłem za namową znajomego kuchenkorza właśnie i powiem Ci, że dobrze się na nich jeździło. Auto szybciej odpalało, według mnie lepiej jeździło.
Gdybyś bywał w Kielcach, to można sobie kupić Iskry u nich prosto z fabryki.
Aha, i koszt - jakieś 32 zł komplet :) wykonanie bardzo porządne.
A już tak poza tematem ;) Gdzieś w Radomiu zakładałeś LPG ?
Zakładałem na ul. gołębioskiej . Serdecznie mogę polecić chłopaków znajda się na rzeczy ;) .
nie istnieja świece do gazu :) to tylko chwyt marketingowy. Zakłądaj takie jakie producent przewidział do Twojego silnika.
A jak komus lepiej odpalało na cudownych świecach to pewnie miał słaba cewke zapłonową ;)
nie istnieja świece do gazu to tylko chwyt marketingowy. Zakłądaj takie jakie producent przewidział do Twojego silnika.
x2
Zakładałem na ul. gołębioskiej . Serdecznie mogę polecić chłopaków znajda się na rzeczy ;) .
Yhym, noooo właśnie im dziś podstawiam kolejne auto na montaż ;) tak, że spoko ! :)
A jak komus lepiej odpalało na cudownych świecach to pewnie miał słaba cewke zapłonową
Czemu wszyscy tacy "anty" ? :)
To akurat uważam za plus, a cewka - osobiście wątpie żeby miała tutaj tak wiele do gadania - zwłaszcza, że po powrocie na NGK jest "gorzej" pod tym względem.
W sumie, skoro nie korzystaliście, to wasze zdanie się nie liczy ;)
Joke of course :D
Czemu wszyscy tacy "anty" ?
4 lata pracowałem w serwisie lpg :]
świece NGK mają średnio ok 4KV wyższy prąd wyładowania niż świece Boscha o podobnych parametrach (te same materiały, ten sam odstęp na elektrodach)
jak przyjrzysz się parametrom świec do aut z LPG to stwierdzisz że mają one mniejszą przerwę na elektrodach niż świece zalecane przez producenta
a jest to spowodowane większą rezystancją mieszanki powietrza z LPG
świece do aut i instalacjami LPG to po części tylko chwyt reklamowy bo bez problemu można dobrać świece o tych samych parametrach i mniejszej przerwie w dowolnym katalogu (niejednokrotnie tańsze niż te dedykowane do LPG)
jednak nie ukrywając mniejsza przerwa powoduje mniejsze obciążenie układu zapłonowego i zmniejsza ryzyko powstawania mistfire podczas zasilania LPG
wniosek z tego taki ze jak ktos nie ma co z kasą robić niech kupi świece stworzone do gazu :)
jednak nie ukrywając mniejsza przerwa powoduje mniejsze obciążenie układu zapłonowego i zmniejsza ryzyko powstawania mistfire podczas zasilania LPG
Również zwiększa ryzyko zalania podczas bogatej mieszanki, szczególnie podczas rozruchu silnika...
Kolejną sprawą jest krótszy czas i odległość przeskoku iskry, który również wpływa na zmianę rozchodzenia się płomienia w komorze spalania...
Niestety w mechanice nie ma nic za darmo, a jeśli zmieniamy jakiś parametr to kosztem innego...
wniosek z tego taki ze jak ktos nie ma co z kasą robić niech kupi świece stworzone do gazu :)
Taaa .... szczególnie, że wspomniane wcześniej choćby Iskry, to wydatek mniejszy niż NGK - tak, że nie przesadzajmy, że to jakiś superhiper mega wydatek. Idąc tym tokiem, moglibyśmy generalizować, że LPG to oszczędność i tańsze świece dedykowane do LPG to też oszczędność ... ale nie o to chodzi :)
A skoro już jest temat, to może ktoś będzie chciał sobie jeszcze przeczytać : http://www.iskra-kielce.pl/roznice-w-budowie-,3441.html
Idąc tym tokiem, moglibyśmy generalizować, że LPG to oszczędność i tańsze świece dedykowane do LPG to też oszczędność ...
ma to sens :D
Odświeżę trochę temat. Mam pytanie odnośnie Irydowych świec NGK model ZFR5J-11. Założyłem je 30tys temu, ile takie świece mogą polatać na LPG ? Honda ostatnio przestała odpalać na dotyk i zaczynam szukać przyczyny..
50tys. km to nie powinien być żaden problem...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.