Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo w D13B2



REJDYN
15-09-13, 15:45
Chciałbym uturbić D13 i mam kilka pytań:
1. Czy turbina może być od turbodiesla (Iveco np.)?
2. W jakie rury się zaopatrzyć?
3. Czy trzeba zmodyfikować układ dolotowy?
4. Jak wygląda sprawa turbo przy gaźniku?
5. Czy silnik wytrzyma, czy trzeba kuć?

mario1989
15-09-13, 15:59
Wydaje mi się że szybciej temat poleci niż dostaniesz konkretną odpowiedź.
Jest takie multum tematów, że z zerowego poziomu wiedzy można mieć chociaż zarys tej dziedziny:rolleyes:
Ja z zerowym pojęciem na początku, które praktycznie nadal u mnie jest nie wpadłbym na takie pytania jakie masz

REJDYN
15-09-13, 16:08
Też mam zerowe pojęcie, dlatego te pytania zadałem ;p Znalazłem tylko, że to nieopłacalne itp. Ale Na moje pytania odpowiedzi nie znalazłem. 1 i 2 pytania nie zadałem :D

Syszka
15-09-13, 16:11
Do gaziora turba nie założysz,dół do 150 powinien wytrzymać,nie zakujesz niema kucizny

REJDYN
15-09-13, 16:21
O na taką odpowiedź czekałem. Krótko i na temat. Dzięki ; )

Hektor139
15-09-13, 20:41
turbo moze byc od iveco od audi wv 1,8 benz sprinter 2,9 Renault 5 gtt turbo było na gazniku 1,4 bodajrze 120 alb 140Km

Arturvf500
18-09-13, 10:34
musisz zrobic swap na mpfi; turbina najwygodniej K03 z VAG 1.8 lub hybryda z TDS (omega, e36/9) z zelazem 5/6cm; dol bez problemu wytrzyma 180Nm, wiec 200KM osiagalne przy odpowiednim sterowaniu doladowaniem

pozdrawiam
Artur

birchie
18-09-13, 10:59
dol bez problemu wytrzyma 180Nm, wiec 200KM osiagalne przy odpowiednim sterowaniu doladowaniem


Z tym akurat można dyskutować. Ludziom wysrywaly sie doły po założeniu czapki z6, a co dopiero po dołożeniu turbo.

sivy
18-09-13, 11:07
przy odpowiednim sterowaniu doladowaniem
Artur chyba napisał zrozumiale ;)

birchie
18-09-13, 13:10
Artur chyba napisał zrozumiale

Nie, ma niewyraźny charakter pisma :rolleyes: Czyli w D13 bez żadnych obaw można potroić moc? :rolleyes: ale tam musiały być współczynniki bezpieczeństwa przy projektowaniu tych motorów :P

sivy
18-09-13, 13:21
nie rozumiesz. odpowiednie wysterowanie tego oznacza ze bedzie miał 200 koni czy tam 180Nm w wysokich partiach obrotów np 6500Nm a wtedy dół ma juz wy%ebane czy tam jest 300Nm czy 20Nm. Najgorszym dla silnika jest niutonometr od dołu.

Myśle, ze to artur miał na mysli pisząc :

przy odpowiednim sterowaniu doladowaniem

ale zawsze moge się przeciez pomylić ;)

Druga kwestia- od kiedy jakiekolwiek modyfikacje robi sie bez obaw ? :)

birchie
18-09-13, 13:25
nie rozumiesz odpowiednie wysterowanie tego oznacza ze bedzie miał 200 koni czy tam 180Nm w wysokich partiach obrotów np 6500Nm a tewdy dół ma juz wy%ebane czy tam jest 300Nm czy 20Nm. Najgorszym dla silnika jest niutonometr od dołu.

Po co się rozdrabniać? walnąć 500KM przy 8k xD Po prostu zastanawiam się, ile czasu wytrzymają podzespoły w tak wysilonej jednostce :P

sivy
18-09-13, 14:29
Po prostu zastanawiam się, ile czasu wytrzymają podzespoły w tak wysilonej jednostce :P
nie wiem :cool:

niuton
18-09-13, 15:42
tutaj przykład bezawaryjengo D13, zrobione MPFI + sofcik na TD04HL-16T na 0.45 bara , zrobione już ponad 20tys i smiga nadal

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/842930_425919124143549_1804092934_o.jpg

kaczka208D
18-09-13, 20:22
niuton to ten : http://www.youtube.com/watch?v=X5PHIDI4SIQ ? :)

niuton
18-09-13, 22:36
to nie jest ten samochód z filmu

Fawor
18-09-13, 23:03
ten z filmu to Rodiego, jest opisany na forum.

Aż dziw bierze, że te korbki z D13 tyle wytrzymują :) Fajnie, że powstają takie projekty.

niuton
19-09-13, 00:49
Michał od tego jajka z wykresu użytkuje je zupełnie na co dzień, nadal jeździ na pełnym syntetyku, 20 tys km bez żadnych najmniejszych awarii

kaczka208D
19-09-13, 07:50
A co jest "bezpieczniejsze" eaton czy turbo dla d13b7 ? Ma ktoś może eatona w d13b7 na forum ?

FaziRBK
19-09-13, 09:31
A ja bym postawił pytanie, czy warto inwestować w setup d13b7 + soft/kompresor. Moim zdaniem nakład finansowy w stosunku do osiągniętej mocy jest niewspółmierny.
Ale każdy robi projekt pod siebie więc różnic w zadaniach mogą być tysiące. Ja jednak patrząc przykładowo na wklejony powyżej link z yt, twierdzę, że bardzo słabo te auto się odpycha. Niestety nie wiem jak z projektem, o którym wspomina Niuton. A tak z czystej ciekawości masz może Niuton jakiegoś onboarda od tego projektu o którym wspomniałeś?

Fawor
19-09-13, 09:45
Czy słabo...zależy jak na to spojrzeć. Nie można brać tego setupu jako 'turbo wydumka stworzona do killowania wszystkiego". To auto ma 170KM, więc dlaczego by miało jechać lepiej niż jakaś B16tka z dolotem i wydechem? Niuta ma więcej, ale to niut x obroty jedzie na górze więc to po prostu nie ma prawa robić szału. Ot auto jeżdżące jakieś granice 15/14sekund na ćwiartkę.

sivy
19-09-13, 09:48
A co jest "bezpieczniejsze" eaton czy turbo dla d13b7 ?
turbo

FaziRBK
19-09-13, 09:55
No dokładnie Fawor zgodzę się z Tobą. Tylko tu chodzi o koszta, bo przy b16,b18 zawsze masz możliwość dalszego rozwoju, a w takim d13b7 na soft turbie jedyne co można dalej to nieopłacalnie go zakuć(jeżeli ktoś się chce bawić w ciągnięcie gratów do tego np: z ebaya) i wtedy walczyć o więcej. Dla mnie chodzi tutaj czysto teoretycznie o koszta i ewentualnie później dalsze możliwość rozwoju. Bo nie ukrywajmy, ale zdecydowana większość osób potem szuka czegoś więcej. Wiadomo też, że zdarzają się osoby, którym to wystarcza i np: zawsze chciały mieć turbo w swoim samochodzie itd itd.

kaczka208D
19-09-13, 10:03
Z tego co czytałem to kompresor dawkuje doładowanie stopniowo od samego dołu, a w przypadku turbo jest strzał doładowania dopiero gdy uzyskamy ustawioną wartość obrotów - prawda? Czyli jeżeli to co wyczytałem jest prawdą to chyba na zdrowy rozsądek kompresor wypadał by lepiej. :eek:

Fawor
19-09-13, 10:17
Tylko tu chodzi o koszta, bo przy b16,b18 zawsze masz możliwość dalszego rozwoju, a w takim d13b7 na soft turbie jedyne co można dalej to nieopłacalnie go zakuć
mając mpfi Dserię z przystosowaną wiązką i zestawem zrobionym 'z zapasem' można po prostu podmienić za 1,5k słupek na D16 i mieć 40KM więcej :)



Z tego co czytałem to kompresor dawkuje doładowanie stopniowo od samego dołu, a w przypadku turbo jest strzał doładowania dopiero gdy uzyskamy ustawioną wartość obrotów - prawda? Czyli jeżeli to co wyczytałem jest prawdą to chyba na zdrowy rozsądek kompresor wypadał by lepiej.
nie eaton. Eaton buduje boosta podobnie do małej turbiny - od 3k zrobi strzał i będzie próbował utrzymać do końca, gdzie elektronicznym sterowaniem boostem można faktycznie to doładowanie z turbo utrzymać, a eaton po VTECu (jesli juz rozpatrujemy Z6) spadnie.

mayday-82
19-09-13, 12:24
nie eaton. Eaton buduje boosta podobnie do małej turbiny - od 3k zrobi strzał i będzie próbował utrzymać do końca, gdzie elektronicznym sterowaniem boostem można faktycznie to doładowanie z turbo utrzymać, a eaton po VTECu (jesli juz rozpatrujemy Z6) spadnie.

nie do końca się z tym spadkiem w d serii zgodzę :D

niuton
19-09-13, 15:32
A tak z czystej ciekawości masz może Niuton jakiegoś onboarda od tego projektu o którym wspomniałeś?

niestety niema, właściciela nawet na żadnym forum niema, bo jest tylko pasjonatem i użytkownikiem



Moim zdaniem nakład finansowy w stosunku do osiągniętej mocy jest niewspółmierny.
Ale każdy robi projekt pod siebie więc różnic w zadaniach mogą być tysiące.

Geneza tego EG3 jest taka, było seryjne EG3, właściciel był do niego bardzo przywiązany,no to wpadło na początek MPFI i już było fajnie, wykrzesane było ile sie da rozsądnie z D13, udało się okazyjnie kupić Z6, to wleciało bo już była elektryka pod to przygotowana, ale że było mało to wpadło turbo, silnik od samego początku był w kiepskiej kondycji, wiec w końcu padło na jego zakucie.

Ponownie został wrzucony D13, bo auto wozi właściciela kilkadziesiąt kilometrów do pracy.

Silnik miał 320tys przebiegu i padła uszczelka pod głowicą poszedł szybki jej remont uszczelniacze zawory, poskładane i na pełnym syntetyku śmiga do dziś razem z turbiną a Z6 czeka na zakucie i będzie nadal zabawa.

Czy był sens, właściciel miał plan na D16 i turbo udało się, to że silnik umierał nie pozbawiło go możliwości poruszania się, śmiga sobie teraz D13 Turbo i zbiera hajsy na zakucie Z6, jest na pewno szybszy niż seryjna D13 czy nawet D16 i jest zadowolony, wiec sensowność takiego setupu zależy od samego właściciela, jakby nie założył tego do D13 to by się kurzyło w piwnicy i tyle a tak to sprawia frajdę :)

Fawor
19-09-13, 23:01
nie do końca się z tym spadkiem w d serii zgodzę
przepraszam, ze odpowiem tak "z góry", ale masz prawo się nie zgadzać - nic to w moim stanie wiedzy nie zmieni. Może po prostu masz takie zegary, że tego nie widzisz. Wystarczy spytać sie podczas strojenia jaki jest odczyt po mapsensorze. Jeśli doładowanie jest totalnie stałe, to w każdym silniku, obojętnie od Serii, po zapięciu VTECa i zwiększeniu zapotrzebowania na powietrze - doładowanie lekko spadnie. W eatonie tego nie nadrobisz, w turbo tak. Nie stawiam tego jako jakąś mega zaletę turbo nad kompresorem - po prostu rozmawiamy o faktach.

Arturvf500
20-09-13, 13:22
tutaj przykład bezawaryjengo D13, zrobione MPFI + sofcik na TD04HL-16T na 0.45 bara

nie bardzo wierze w 200Nm z 1.3 przy 0,45 bar...

Fawor
21-09-13, 08:43
nie bardzo wierze w 200Nm z 1.3 przy 0,45 bar...

uu, kolejny wykres do podważenia.. ;)

Biały91
22-09-13, 17:13
Najtaniej zrobić w przypadku D13 turbo na LPG.bez benzyny. gaźnik całkiem wywalić i wstawić przepustnice.A takie turbo stroi sie srubokrętem,tyle żę odcinki nie ma. takie turba ludzie robią i to działa.

Marcel1
22-09-13, 21:03
Najtaniej zrobić w przypadku D13 turbo na LPG.bez benzyny. gaźnik całkiem wywalić i wstawić przepustnice.A takie turbo stroi sie srubokrętem,tyle żę odcinki nie ma. takie turba ludzie robią i to działa.

Może od razu przesiąść się na rikszę rowerową :D

Arturvf500
23-09-13, 09:05
uu, kolejny wykres do podważenia.. ;)

na wykresie nie ma doladowania, poza tym korekcja na + przy 6st?;) jakis zart;)