PDA

Zobacz pełną wersję : bliżej nie określone stukanie w EJ9



SIMBA
14-09-13, 22:02
Cześć,

od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem w moim EJ9. Otóż pojawiło mi się bliżej nieokreślone pukanie/stukanie z okolicy lewego koła. Wymieniono oba łożyska, przeguby zewnętrzne, dolny sworzeń prawego wahacza i górny sworzeń lewego wahacza. Jak później się okazało, górny sworzeń lewego wahacza był osadzony w wyrobionym gnieździe, dlatego ostatecznie został zespawany z wahaczem. Jednak stuki nie ustały. Pojawiają się najczęściej przy jeździe po nierówny, terenie oraz skrętach L i P w różnym tempie (często podczas jazdy np po rondzie w jednym tempie i pod jednym kątem po chwili następuje stuk, jakby przeskok) - w zasadzie nie ma reguły lub ja jej nie dostrzegam. Wiecie może co to jest? Ktoś mógłby powiedzieć, że łącznik stabilizatora, lecz on chyba nie występował w mojej wersji. Zresztą ciężko mi to określić. W dowodzie mam wpisany rok produkcji 1997, zaś po wipisaniu nr VIN w necie pokazuje rok produkcji 1998. Jest to o tyle problematyczne, że egzemplarze sprzed 98r nie posiadały staba, zaś od 98r już tak.

Pomóżcie bo nie wiem co robić. Jeszcze skończy się na tym że połowę zawieszenia wymienię, zanim zdiagnozuję problem.

WojTEC
14-09-13, 22:06
jak jechałem pomału po nierównym to stukała mi końcówka drążka kierowniczego, wymieniłem problem ustał. więc możesz to sprawdzić czy nie mają luzów.

często podczas jazdy np po rondzie w jednym tempie i pod jednym kątem po chwili następuje stuk, jakby przeskok mam coś podobnego tylko że na pełnym skręcie jak dam gaz stuknie raz porządnie i już nie ma. Nie mam pojęcia co to...

SIMBA
14-09-13, 22:13
jak jechałem pomału po nierównym to stukała mi końcówka drążka kierowniczego, wymieniłem problem ustał. więc możesz to sprawdzić czy nie mają luzów.

możliwe że to jest to, sprawdzę możliwie najszybciej. Jednak martwi mnie to, że


mam coś podobnego tylko że na pełnym skręcie jak dam gaz stuknie raz porządnie i już nie ma. Nie mam pojęcia co to...

kurdę nie chciałbym się rozkraczyć gdzieś na trasie bo sporo jeżdżę a jednak życie jeszcze mi miłe...

ponadto mam od pewnego czasu dziwny metaliczny stukot w momencie gdy np podczas ruszania popuszczam sprzęgło i auto jest przed rozpoczęciem ciągnięcia do przodu. Możliwe, żeby to była tarcza sprzęgłowa? Swapowałem skrzynię z d16w4 z 3,4 z CRX, jednak tarcza została OEM bo miała tyle samo ząbków.

SIMBA
15-09-13, 12:54
naprawdę nikt więcej nie miał nigdy podobnego przypadku?

FaziRBK
15-09-13, 15:26
U mnie winny był wewnętrzny przegub. Dokładnie ta sama sytuacja występowała u mnie kilka lat temu.

SIMBA
15-09-13, 19:07
stukanie pojawiło się po tym jak po założeniu alumów z mniejszym ET i zwiększeniu ciśnienia w oponach postanowiłem pośmigać po placu na pełnym skręcie. Może ta informacja w czymś pomoże.

FaziRBK mówisz o tym dziwnym przeskoku czy metalicznym stuku przy popuszczaniu sprzęgła podczas ruszania?

York22
15-09-13, 19:24
felga, ciężarki gdzieś nie haczą o zacisk hamulcowy ? Jakie parametry felgi ?

Bobas
15-09-13, 19:27
A poduszki silnika?

SIMBA
15-09-13, 20:08
Felga OZ Racing
Dane felg:
-rozmiar 15"
-rozstaw śrub 4x100
-symbol 7Jx15H2
-made in ITALY
-model VOLCANO
-ET 37

Bobas, ponad pół roku temu był swapowany słupek i przy okazji zostały wymienione poduszki pod skrzynią, pod silnikiem zapewne też. Choć prawdę mówiąc to metaliczne coś ciągnie się za mną trochę dłużej.
za kadencji poprzedniego właściciela w samochodzie siedziały keskiny 17" kt7 z bodajże et35, tak więc wątpię, żeby to felga miała wpływ ma całokształt, jednak mogę się mylić.

FaziRBK
15-09-13, 20:48
Ja pisałem o przeskoku.

WojTEC
15-09-13, 21:58
stukanie pojawiło się po tym jak po założeniu alumów z mniejszym ET i zwiększeniu ciśnienia w oponach postanowiłem pośmigać po placu na pełnym skręcie mam dokładnie to samo, założyłem alusy i po tym pojawiło mi się to jedno/dwu razowe stuknięcie na pełnym skręcie(przeskok). Czyli co to przegub wewnętrzny ? O_o

fastfurious1
16-09-13, 14:29
mi tez tak stuka i kupilem drazek kierowniczy, jak podn ioslem hanke d ogory i poruszalem kolem prawo lewo to czuc i slychac bylo wlasnie ten stuk puk

SIMBA
16-09-13, 22:51
ok czyli pierwsze co to wymieniamy drążek kierowniczy z końcówkami oraz przegub wewnętrzny lewy. Jakieś sugestie na jakie firmy warto zwracać uwagę? Nie szukam nic najdroższego, ale też nie planuję totalnej budżetówki. Coś powiedzmy z średniej półki. Co myślicie np. o przegubach wewnętrznych optimala? Co waszym zdaniem pasowałoby do mojej wersji? Wg dowodu to ej9 97r zaś wg nr vin to 98r - nie wiem co jest prawidłowe a co nie ;/. Początek VIN JHMEJ9.

Pozdro!!

SIMBA
21-09-13, 19:28
no dobra problem zażegnany!!
założono:
Poduszka stabilizatora YAMATO J74021YMT (to prawdopodobnie był główny powód)
Końcówka drążka kierowniczego DELPHI TA1662 lewa
Łącznik drążka stabilizatora 555 J64000 również lewa strona

zrobienie zbieżności i samochód się usztywnił, zero pukania. A ten metaliczny stukot/klekot to był luz na sworzniu z prawej strony przód - już po kłopocie :).
Tak więc w moim przypadku nie był to przegub wewnętrzny - wszystko chodzi jak w zegarku. Może wam się przydać to info. Temat można zamknąć. Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam!!

WojTEC
21-09-13, 22:55
Dzięki że napisałeś co wymieniłeś na pewno to wielu pomoże np mnie :) fajnie że już wszystko działa jak należy :)

w_rebacz
26-09-13, 17:54
niedoczytanie!
do usunięcia