Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 6Gen 1.4 iS 1999r. Grzeje sie alternator



Krazek
12-09-13, 18:39
Witam. Mam problem ze swoja Civiczka. Wczesniej wystepowaly wariacje , zapalanie sie kontrolek, padlo na alternator , ktory wymienilem na nowy.
Dzis zauwazylem po 30min. jezdzie ze jest bardzo goracy.
Postanowilem pomierzyc miernikiem.
Akumulator ma nastepujace napiecie:
Wylaczony silnik 12.6 - 12.7 V
Wlaczony z radiem i swiatlami 14.25V~
Wlaczony z nawiewem, radiem , swiatlami(na 4 stopniu) 13.60V - 13.80V
Wlaczony z klimatyzacja, radiem ,swiatlami okolo 12.80V , do tego napiecie w akumulatorze spada. (Gdy przetrzymalem go dluzej w tej kombinacji spadl ponizej 12.. )
Zastanawiam sie czy samochod na wolnych obrotach moze byc az tak obciazony?

Podam rowniez przyklad kumpla (Honda Accord) i wszystko wyglada podobnie.

Wydaje mi sie, ze alternator nie powinien sie , az tak grzac i mimo obciazenia dawac conajmniej 14V - to tylko moje domysly, czekam na wasze opinie.

nikog0
12-09-13, 21:06
a akumulator masz sprawny? może dętka z niego i ładowanie jest nieefektowne a alternator cały czas pracuje na 100% żeby go dobić do pełna. Czy i jak się grzeje u mnie nigdy nie sprawdzałem, wg mnie napięcia są ok. Może w nowym alternatorze szczotki się docierają?

ASAKO
13-09-13, 11:17
Te napięcia nie są właściwe. U mnie (kiedyś mierzyłem) na włączonym silniku i włączone światła napięcie było 14,34V przy czym prąd ładowania wynosił 3,8A - mierzone miernikiem cęgowym dobrej klasy. Nie powinno podczas pracy silnika spadać poniżej ok. 14V. Na początek proponuje wyczyścić połączenia kablowe z masą, bo wygląda na to, że zwiększona wartość prądu powoduje duży spadek napięcia na np. kablach, złączach itp. Oczywiści nie można wykluczyć awarii. Alternator kiedyś już sprawdzałeś podczas pracy, to znaczy jego temperaturę bo, że gorący to mało dokładne stwierdzenie. Zmierzyć ładowanie akumulatora (prąd) najlepiej miernikiem cęgowym bo jeśli spawa poniżej 12V to prąd jest pobierany z akumulatora.

kowal162
15-09-13, 09:40
Masz za małe napięcia na obciążeniu najprawdopodobniej masz uwalony regulator w alternatorze , jeśli to bosh compact to możesz od razu wymieniać go na nippona bo regulator do bosha kosztuje 300zł:)