PDA

Zobacz pełną wersję : Xenony do UFO - legalne



CMC
10-09-13, 17:35
Witam

Czy ktoś z forumowiczów przerabiał może temat montażu xenonów do Civica?
Chodzi nie o zestaw uniwersalny za 100 zł, tylko o profesjonalne xenony - lampy z poziomowaniem, spryskiwacze, przetwornice itp.
Chodzi o zakres w jakim wymagane są przeróbki, czy wtedy nie wyskakują jakieś błędy na kompie itp. oraz oczywiście jaki koszt.

filipfm
10-09-13, 19:47
Zeby miec auto zgodne z fabryczną instalką to masz reflektory z osprzętem, spryskiwacze, zbiornik z pompką i czujniki na wahacze przód i tył i byćmoże jakaś centralka tym sterująca.
Komp nie powinien mieć tu specjalnie dużo do gadania. Poziomowanie jest realizowane takim samym silniczkiem, tylko sygnał idzie albo od pokrętła w środku, albo z czujników.

Z punktu widzenia finansowego operacja daleka od oplacalnej.

Paluch_tcw
10-09-13, 20:17
Temat już kiedyś był ruszany na forum i była rezygnacja właśnie dlatego, że to nie opłacalna robota. Zgadza się wszystko co napisał filipfm. Dodatkowo instalacja elektryczna, instalacja do spryskiwaczy reflektorów, no i komp ma coś do gadania bo xenony można regulować za pomocą komputera diagnostycznego HDS itp. więc jakoś musi się z nimi łączyć.

wirtold
11-09-13, 08:17
xenony można regulować za pomocą komputera diagnostycznego HDS

Na pewno? U mnie reguluje się normalnie śrubokrętem.

CMC
11-09-13, 08:24
Właśnie byłem ciekaw, czy jest to kwestia 1000, 2000 czy raczej 5000 zł. Ale z tego co widzę "zabawy" jest faktycznie sporo przy montażu. Dziękuję za wskazówki.

bunkerites
11-09-13, 15:46
sasiad zalozyl kseony d2r w ufo i nie swieci "byle gdzie".Zastanawiam sie nad montazem w moich seryjnych lampach..ale mam VII gen

filipfm
11-09-13, 16:28
sasiad zalozyl kseony d2r w ufo i nie swieci "byle gdzie".Zastanawiam sie nad montazem w moich seryjnych lampach..ale mam VII gen

A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Był na badaniu strumienia światła i zweryfikował rozkład wiązki?
Ot podejście narodowe - ja mam widzieć, a reszta niech się martwi :rolleyes::mad:

viwaldi
11-09-13, 17:39
Na pewno? U mnie reguluje się normalnie śrubokrętem.

śrubokrętem regulujesz pozycję nazwijmy to wyjściową spoczynkową, gdy nikt nie siedzi w samochodzie i auto nie jest obciążone i od tej pozycji dalej już jest regulacja automatyczna dzięki czujnikom. Dzisiaj na przeglądzie diagnosta mi taką regulację śrubokrętem z lewej strony wlaśnie robił

wirtold
12-09-13, 08:41
śrubokrętem regulujesz pozycję nazwijmy to wyjściową spoczynkową, gdy nikt nie siedzi w samochodzie i auto nie jest obciążone i od tej pozycji dalej już jest regulacja automatyczna dzięki czujnikom. Dzisiaj na przeglądzie diagnosta mi taką regulację śrubokrętem z lewej strony wlaśnie robił

Nie no, że jest samopoziomowanie to ja wiem ;) Ja pytam, czy jest jakaś dodatkowa regulacja HDSem.

Paluch_tcw
12-09-13, 14:20
W zasadzie nie łączy się typowo do reflektorów ale zwiera linię SCS do procedury uczenia reflektorów, po zwarciu włącza się i wyłącza 3 razy światła i sobie xenony chodzą góra/dół i się ustawiają.

bunkerites
15-09-13, 18:15
A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Był na badaniu strumienia światła i zweryfikował rozkład wiązki?

Nie wiem czy byl na badaniach...Widzialem ze swiatlo ladnie uklada sie na drodze i nie swiecilo mi po oczach


Ot podejście narodowe - ja mam widzieć, a reszta niech się martwi
Chyba masz na mysli wiesniakow w Golfach III

Co do D2R dowiadywalem sie ze to sa specjalne zarniki do lamp halogenowych bez soczewek.Maja magiczny odblysnik ktory skupia wiazke swiatla....Chce to zweryfikowac na swoim aucie

luckie
16-09-13, 08:55
Magiczne odbłyśniki, nieźle. A w środku siedzi Mistrz Yoda.

agrttc
16-09-13, 09:54
D2r mają na bańce osłonkę której zwykłe d2 nie mają. Ta osłonka podobno ma kierowac strumien swiatła na droge a nie na boki. Niestety nikt jeszcze tego nie porównywal jak to się sprawdza w praktyce. Nie zmienia to faktu że nawet jeśli to działa to i tak jest nielegalne..

Paluch_tcw
16-09-13, 11:03
Odbłyśnik w lampach xenononowych i zwykłych w UFO jest taki sam. Nawet na lampach macie wybite H7/D2R tyle że jest samopoziomowanie i spryskiwacze

agrttc
16-09-13, 11:22
Chcesz powiedzieć ze samopoziomowanie i spryskiwacze to jedyna różnica między fabrycznym oświetleniem ksenonowym a oświetleniem halogenowym?

january
16-09-13, 12:58
brat sprowadził z USA samochód, fabryczny xenon, brak spryskiwaczy i jest pokrętło do ustawiania wysokości:confused: tyle że to nie Honda, ale też japan

Paluch_tcw
16-09-13, 15:23
Chcesz powiedzieć ze samopoziomowanie i spryskiwacze to jedyna różnica między fabrycznym oświetleniem ksenonowym a oświetleniem halogenowym?

Jeszcze przetwornica + wiązka od niej do żarnika ale załamanie światła ma taki sam kształt przy xenonach i zwykłych żarówkach halogenowych

agrttc
16-09-13, 16:47
Czyli kupuję zestaw ksenon z żarnikami d2r, montuję do ufo i mam to samo co fabryczny ksenon? Minus spryski i poziomowanie oczywiście.

Paluch_tcw
16-09-13, 16:58
Minus spryski i poziomowanie oczywiście.

Czyli to co najważniejsze w legalnych xenonach :). Poza tym w swojej lampie masz H7 więc kupiłbyś zestaw HID z żarnikami H7 bo ciężko będzie Ci wsadzić D2R

agrttc
16-09-13, 17:36
Można kupić d2r z mocowaniem h7 :) (h7r)

butler.gdansk
16-09-13, 17:53
http://interlook.info/henderson/main/Xenonnnn_modelosssss%5B1%5D.jpg

F1le
16-09-13, 18:15
brat sprowadził z USA samochód, fabryczny xenon, brak spryskiwaczy i jest pokrętło do ustawiania wysokości:confused: tyle że to nie Honda, ale też japan

W USA nie ma takiej potrzeby, bo na terenie EU każdy xenon musi być wyposażony w spryskiwacz i samopoziomowanie, w USA nie - bo tam sa inne przepisy. W teorii jak złapią Twojego brata to mają prawo mu zabrać dowód rejestracyjny.

zyga502
16-09-13, 18:59
Odbłyśnik w lampach xenononowych i zwykłych w UFO jest taki sam.

w sedanach też są takie same,jeden z użytkowników forum ściągnął sobie lampy z wybitymi magicznymi literkami i porównywałem je ze swoimi i nie było ,żadnej różnicy między lampami w naszych autach

Paluch_tcw
16-09-13, 19:06
Jeśli w ufo jest to samo to w sedanie też. Honda nie ma soczewek w tych modelach więc różnic w odbłyśnikach nie będzie. W innych markach przy soczewkach jest różnica halogen/xenon


Można kupić d2r z mocowaniem h7 :) (h7r)

Nadal pozostaje kwestia samopoziomowania, spryskiwaczy a co za tym idzie legalności. Chociaż na upartego przykleiłbyś zaślepki spryskiwaczy i nie sądzę abyś kiedykolwiek stracił dowód za światła. Sprawdź na reflektorze u siebie, ja mam wybite H7/D2R możliwe, że też masz.

filipfm
16-09-13, 19:24
Jeśli w ufo jest to samo to w sedanie też. Honda nie ma soczewek w tych modelach więc różnic w odbłyśnikach nie będzie. W innych markach przy soczewkach jest różnica halogen/xenon

W 7 gen faktycznie była rożnica w soczewce - a konkretniej przesłonie w wersji halogen/HID



Nadal pozostaje kwestia samopoziomowania, spryskiwaczy a co za tym idzie legalności. Chociaż na upartego przykleiłbyś zaślepki spryskiwaczy i nie sądzę abyś kiedykolwiek stracił dowód za światła. Sprawdź na reflektorze u siebie, ja mam wybite H7/D2R możliwe, że też masz

Ja za każdym razem na stacji diagnostycznej musiałem demonstrować działanie spryskiwaczy a raz nawet dolewać płyn bo była końcówka a jak jest mało płynu to nie działa sprysk lamp.
Ja u siebie w Execu mam na kloszach H1 przy drogowych i H7/D2R na mijania. Ale zakładam, że może być różnica w gnieździe żarówki i nie da się włożyć H7 do moich lamp

Paluch_tcw
16-09-13, 21:41
Ja u siebie w Execu mam na kloszach H1 przy drogowych i H7/D2R na mijania. Ale zakładam, że może być różnica w gnieździe żarówki i nie da się włożyć H7 do moich lamp

Dokładnie, wybite H7/D2r ponieważ lampa różni się gniazdem żarówki/żarnika. Odbłyśnik i klosz jest ten sam dlatego wybijane są 2 oznaczenia.

Co do stacji to niestety różnie bywa, ja znam takie gdzie idę z dowodem bez auta... Chociaż i tak wolę jechać na normalną żeby w razie czego coś wykryli.

szczepar
16-09-13, 23:02
Nielegalne ksenony w przypadku kolizji mogą być podstawą uznania za winnego - wystarczy że ktoś będzie szedł w zaparte ze kolizja spowodowana została oślepieniem.
A wtedy zaczyna się problem w postaci faktury od ubezpieczyciela OC który niechybnie wystawi fakturę za naprawę czyjegoś samochodu.
Oczywiście nikt sobie czymś takim głowy nie zawraca przy stłuczce za 1k PLN, ale jak są ofiary lub ranni to z niewinnego możemy stać się winnym wypadku z własnej głupoty.
I wtedy ewentualne odszkodowania czy renty dla poszkodowanych mogą kosztować dziesiątki tysięcy :|
Nie wiem czy warto dla naprawdę niewielkiej różnicy ryzykować potencjalne problemy które w niesprzyjających okolicznościach mogą pozbawić nas majątku.

[...Nielegalnie przerobione auta, pomimo zaliczonego badania, zgodnie z prawem traktowane są jako niesprawne, przez co tracą ochronę ubezpieczeniową – ten argument chętnie wykorzysta każdy ubezpieczyciel. ...]
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Oslepiasz-Lamiesz-prawo,4679,1.html

luckie
30-10-13, 22:22
na terenie EU każdy xenon musi być wyposażony w spryskiwacz i samopoziomowanie, w USA nie - bo tam sa inne przepisy.

Nie jest to cala prawda, bo dotyczy jedynie ksenonow emitujacych ponad 2000 lumenow. Dotychczasowe ksenony spelnialy ten "warunek", gdyz zwykle bylo to ponad 3000 lumenow, jednak np. w nowym C4 Picasso sa ksenony a nie ma samopoziomowania ani spryskiwaczy - zarniki maja ograniczona moc do 25W i "emituja" okolo 2000 lumenow.
Na razie nowe zarniki sa bardzo drogie, Citroen wola sobie 800zl za szt! - ale z czasem na pewno to sie zmieni i bedzie je mozna zamontowac w podobnych kosztach jak te aktualne.

Pytanie jakie argumenty beda teraz od strony prawnej.

piter7766
30-10-13, 22:38
W tym citroenie to na pewno są xenony? Może to LED'y,teraz powoli wchodzi moda na LED'y w nowych autach,xenon to przeżytek,ale znając francuzów i ich oryginalne pomysły to może i wymyślili taki xenon (25W) :)

luckie
30-10-13, 23:09
Nie tylko francuzi to montuja / beda montowac - bo to o wiele tansze (ale gorsze szczerze mowiac) rozwiazanie.
Typ palnikow - D5S.

butler.gdansk
31-10-13, 06:44
Zgadza się, producenci zmniejszają moc ksenonów.
Na Onecie jest nawet o tym mowa http://moto.onet.pl/producenci-oszczedzaja-na-ksenonach-sa-gorsze-i-drozsze/x4x78