Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegów
Witam,
Powiedźcie mi, kiedy powinno się wymienić olej w skrzyni biegów?? Mam taki problem, że przy wysokich obrotach, czasem zgrzytnie mi 2 bieg. Reszta wchodzi bardzo dobrze. Czy wymiana oleju na MTF może zredukować zgrzytnięcie?
Pozdrawiam, Mateusz
http://imageshack.us/scaled/medium/571/4tbh.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/4tbh.jpg/)
A kiedy był wymieniany? Jeśli nie umiesz odpowiedzieć na to pytanie, to warto wymienić. Zgrzyt przy odcięciu to raczej synchronizator.
Auto mam od roku i ja nie wymieniałem, a poprzedni właściciel pewno też tego nie robił. Więc warto wymienić?
Jak synchronizator, to szukać skrzyni na wymianę?
chudypiter
10-09-13, 23:04
Mtf tu dużo już nie pomoże, bliżej do wymiany synchronizatora, skoro już nie wyrabia. Wiesz ile przebiegu ma oliwa w Twojej skrzyni?
Wysyłane z mojego Q10 za pomocą Tapatalk 2
Wymienic nie zaszkodzi, wymiana synchra raczej wskazana.
Myślę, że coś koło 200.000 km ma skrzynia. A jaka jest cena wymiany synchronizatora? Orientujecie się?
Synchro 3 i 4 biegu z przesówką w ASO to kosz ~700pln, do tego koszt zrzucenia i rozebrania skrzyni.
Ale napewno Rem z jhm.com.pl znajdzie jakieś używane synchro w dobrej cenie.
Teoretycznie olej w skrzyni ma wystarczyć do końca życia samochodu, tylko kiedy był przewidziany koniec samochodu przez konstruktorów?. Lepiej zawsze wymienić, w szczególności jeśli ma się sportowy styl jazdy. Ja w moim EJ6 wymieniłem przy 210tys km, i stary olej nie wyglądał ciekawie. Po wymianie odczułem że delikatniej wskakują biegi i minimalnie ciszej skrzynia pracuje. Ale jeśli już słychać zgrzyt, to synchronizator zaczyna kończyć swój żywot.
Ja już byłem na etapie szukania nowej skrzyni, zmieniłem olej i wow. Też mi zgrzytała strasznie, szczególnie wpinając trójkę, nawet już przy 4,5 k RPM. Wymień, zobacz jaki będzie efekt. Jeśli szkoda Ci kasy i wiesz że będziesz zakładał inną skrzynię możesz zalać zwykłego Mobila 10W40 zamiast MTF, ja tak zrobiłem z tym, że teraz po roku znowu zmieniłem bo już się zaczęło to samo po 20 tyś. km. Jak kasa nie gra roli to lej MTF, jeśli pomoże to będziesz miał spokój na bardzo długo.
Teoretycznie olej w skrzyni ma wystarczyć do końca życia samochodu
A kto Ci takich bzdur nagadał? Olej w skrzyni zmienia się co 4 lata lub 80k km.
Synchro 3 i 4 biegu z przesówką w ASO to kosz ~700pln, do tego koszt zrzucenia i rozebrania skrzyni.
Ale napewno Rem z jhm.com.pl znajdzie jakieś używane synchro w dobrej cenie.
A jak dostanę używane synchro to muszę wyjąć skrzynie i oddać ją zwykłemu mechanikowi do wymiany, czy osobie, która siedzi w temacie skrzyń?? A może lepiej kupić używaną skrzynię i po prostu zrobić P&P?
Ja już byłem na etapie szukania nowej skrzyni, zmieniłem olej i wow. Też mi zgrzytała strasznie, szczególnie wpinając trójkę, nawet już przy 4,5 k RPM. Wymień, zobacz jaki będzie efekt. Jeśli szkoda Ci kasy i wiesz że będziesz zakładał inną skrzynię możesz zalać zwykłego Mobila 10W40 zamiast MTF, ja tak zrobiłem z tym, że teraz po roku znowu zmieniłem bo już się zaczęło to samo po 20 tyś. km. Jak kasa nie gra roli to lej MTF, jeśli pomoże to będziesz miał spokój na bardzo długo.
Więc mówisz, żeby zalać olej i zobaczyć co będzie się działo? Fajnie by było, gdyby olej chociaż trochę pomógł z tym zgrzytnięciem ; )
Mechanik spokojnie sobie powinien poradzić. Wymiana skrzyni na inną zawsze spoko, tylko jeśli wiesz co wkładasz, no ale tego chyba nie trzeba mówić. Jak ze wszystkim.
Dwa litry mobila 10w40 to 40 zł. Jak nic nie pomoże to nie będzie szkoda. Nie nastawiaj się jednak, bo jak są synchronizatory zmęczone to co byś nie wlał nie pomoże.
To rozumiem, ze wlac 2 litry 10w40 i jak pomoze to wtedy kupić MTF?? A jak synchro siadlo to chyba trzeba szukać skrzyni?
Nie napisałem żeby wlewać zwykły, a potem zmieniać na MTF. Dałem Ci to jako jakąś tańszą alternatywę. Ja jeżdżę na silnikowym w skrzyni i jest wszystko w jak najlepszym porządku, z resztą nie ja jeden. Chodziło mi o to, że jeśli jest mega tragedia i będziesz na pewno inną skrzynię zakładał, to nic nie szkodzi teraz zalać 10w40 i tak sobie pojeździć do momentu znalezienia skrzyni. Może pomoże, może nie. Na próbę ja właśnie 40 zł wydałem i okazało się, że jest ok, MTFa na eksperyment było mi szkoda.
Do S20 z D15B2 wchodzi dokładnie chyba 1.8 litra oleju.
Ok, jutro kupię olej 10W40 i wleję do skrzyni. Zobaczymy czy pomoże ;)
Zwykły olej wystarczy czy jakiś firmowy brać?
Ok, jutro kupię olej 10W40 i wleję do skrzyni. Zobaczymy czy pomoże ;)
Zwykły olej wystarczy czy jakiś firmowy brać?
Zwykły to np GMa a jak chcesz firmowy to juz serio zainwestuj w MTFa...
Ok, dziękuje za rady. Zaleję skrzynie olejem 10W40
Jeśli chodzi o dłubanie skrzyni, to zdecydowanie lepiej oddać do kogoś z forum co siedzi w temacie. Takie osoby mają zazwyczaj pełno gratów na wymianę, wiedzą co z czym gra. Byle Kazio krzyknie grubą kasę i jeszcze może coś zepsuć.
Moja stara seryjna skrzynia mimo zmiany na MTF też zgrzytała, wbicie 3go biegu na obrotach zawsze było loterią bo często szedł wielki zgrzyt i bieg nawet nie wchodził:)
Ostatnio w końcu zrobiłem sobie skrzynię u usera tommmmm pod Żyrardowem. Z dwóch złożył jedną i jest idealnie, tylko korci aby kręcić do oporu bo biegi tak szybko wchodzą. :)
Póki co zmień olej dla pewności, dodatkowo też dla pewności zmień płyn w wysprzęgliku/pompie sprzęgła, objerzyj od dołu elementy gumowe wybieraków, tarczy i docisku raczej nie sprawdzisz... Ogólnie wszystkie te elementy muszą być jak najbardziej sprawne.
A kto Ci takich bzdur nagadał? Olej w skrzyni zmienia się co 4 lata lub 80k km.
Dokładnie tak, wiadomo - im szybsza zmiana tym lepsza.
Zmiana skrzyni na ustrojstwo niewiadomego pochodzeniach to strzał w kolano, może się okazać, że tam padają np. 2 synchra. Wiadomo, to kosztuje, ale lepiej rozłożyć, wymienić co trzeba, złożyć i cieszyć się ciszą i nową skrzynią.
To może i ja dołączę się do tematu skrzyni. Pojawił mi się problem przed zimą w zeszłym roku że nie wchodzą mi 1 i 2. Sprawa wygląda tak że najgorzej jest jak jest zimno. Wtedy zdarza się tak cały czas praktycznie i żeby wbić 1 muszę wbić 3 i potem wbić 1 czasem się wbije a czasem nie i muszę powtarzać. Słowo nie wbije oznacza to że pcham lewarek i coś blokuje nie chce się dalej przesunąć ta sama sytuacja dotyczy dwójki. Jak jest ciepło to problem również występuje ale nie jest to na tyle uciążliwe jak jest zimno bo wtedy cały czas i czasami mam problem na światłach :/// Czego to może być wina co tak blokuje mi lewarek że nie mogę przesunąć lewarka do przodu/tyłu tylko jest jakiś opór ? Oleju nie wymieniałem jeszcze ale na pewno to zrobię. Tylko chciałem dowiedzieć się od strony technicznej dla czego tak mam? Nic mi nie zgrzyta podczas wbijania biegów na odcince. Biegi wchodzą bardzo ładnie. Poza tą 1 i 2 czasem.
Panowie, a jakie są koszty naprawy skrzyni lub wymiany na inną? Lepiej szukać takiej samej jak mam u siebie, czy np z FD 4.4 ?
Jak juz wydawac pieniadze to tak zeby byl jakis progres, fd 4.4 robi robote.
Też tak myślę : ) Jak ktoś ma skrzynię fd 4.4 na sprzedanie śmiało pisać PW : )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.